- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (192 opinie)
- 2 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (175 opinii)
- 3 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (109 opinii)
- 4 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (377 opinii)
- 5 Hamowanie przed autem to bandyterka (172 opinie)
- 6 Nie będzie podatku od aut spalinowych (170 opinii)
Seat Ibiza 1.6 Sport LPG. Limonkowy fun
To auto nie może kojarzyć się inaczej niż z imprezą na słonecznej Ibizie - jest kolorowo, głośno i trochę plastikowo. Najważniejsza jednak jest frajda i dobra zabawa. Seat Ibiza wybornie spełnia wszystkie warunki by impreza była naprawdę udana.
Optymistyczny, limonkowy lakier najmniejszego Seata może się podobać na tle popularnej u nas bieli, czerni, czerwieni czy srebrnego "metaliku". Połamane linie nadwozia, kanciaste reflektory, przetłoczenia na drzwiach pozwalając wierzyć, że to nie tylko stylizacja, ale zapowiedź niezłych emocji za kierownicą. W środku trochę plastikowych wstawek, chociażby na dźwigni zmiany biegów, bardzo wygodne fotele, zapewniające wręcz rewelacyjne trzymanie boczne i panel klimatyzacji wyglądający jakby przylepiono go do konsoli środkowej. Autko to segment B, więc nie ma się więc co rozpychać, ilość miejsca jest jednak przyzwoita.
Pod maską Ibizy siedzi 1.6 litrowy benzynowy silnik o mocy 105 KM. Dodatkowo auto wyposażono w instalację LPG. Takie firmowe "zagazowanie" Ibizy kosztuje ponad 5000 zł i odbywa się kosztem bagażnika. Jego pojemność wynosi 292 litry (więcej niż przeciętnie w tym segmencie aut), tak więc sporo rzeczy jeszcze się w nim zmieści. Zużycie gazu w Ibizie jest około 15-20 proc. większe niż benzyny. A tej autko pali przeciętnie 8,5 litrów w mieście i niewiele ponad 7 na trasie. Silnik bardzo dobrze współpracuje z instalacją gazową. Jest jednak dość głośny.
Już pierwsze kilkadziesiąt kilometrów przejechanych Ibizą pozwala zapałać do hiszpańskiego malucha prawdziwą sympatią. A potem uczucie to staje się gorące niczym piaski hiszpańskich plaż. Dość twardo zestrojone zawieszenie (jednak bez specjalnego uszczerbku dla komfortu) w połączeniu z dynamicznym silnikiem daje mnóstwo frajdy z jazdy. Nawet przy sporych prędkościach nie daje się odczuć tendencji do nad lub podsterowności. Ibiza jest przy tym bardzo zwrotna. Co cieszy, mimo niewyłączalnych systemów kontroli trakcji pozwala na miły, chuligański uślizg opon np. przy szybkim pokonywaniu ronda.
Wspomaganie kierownicy jest nieco zbyt miękkie. Delikatnie należy traktować też bardzo ostro działający pedał hamulca. Na początku należy uważać by nie wylądować z nosem na szybie.
Pięciodrzwiowa Ibiza 1.6 w wersji Sport to koszt 54 990 zł. Testowy egzemplarz miał dodatkowo automatyczną klimatyzację, radio z CD i MP3, alarm, preinstalację do nawigacji i instalację LPG. Podniosło to koszt auta do 68 650 zł.
Opinie (33) 1 zablokowana
-
2009-06-29 18:59
cienzko bendzie to radio wmątowadz do mojego golfa 2 :((((((((((
- 10 0
-
2009-06-29 23:45
LPG to brzmi dumnie :)
- 2 0
-
2009-06-30 00:01
zużycie gazu 15-20% większe niż benzyny?!
I to za 5000 zł!!!Co to za instalacja?!Jak kilka lat temu miałem Poloneza z instalacją 1 generacji to brał maksymalnie 10% więcej gazu niż benzyny.
- 2 0
-
2009-06-30 09:06
a w hądzie miałem dobrą instalacje i gazu brało dokładnie tyle samo co wahy.
- 0 1
-
2009-06-30 09:16
(1)
Gaz tylko do zapalniczek ! :)
- 0 0
-
2009-06-30 09:43
I lanosa %-)
- 0 0
-
2009-06-30 10:38
F1 w Gdyni to możliwe....
Głosujmy na Gdynię http://www.torformuly1.pl/
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.