• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Seat: powrót teutońskiego genotypu

BaWo
5 czerwca 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Nowy Seat Exeo. Nowy Seat Exeo.

Seat przestał wreszcie próbować wpisywać swoje samochody w obłędne kółka i owale. Zamiast nadal udowadniać, że z komponentów VW i Audi można stworzyć coś dziwnego i brzydkiego, sięgnął po kod genetyczny A4 i zrobił porządny samochód. Tak jak to miało miejsce dekadę temu.



Żegnaj obłe Toledo III. Witamy Exeo! - chciałoby się zakrzyknąć na widok specyfikacji i cennika nowej hiszpańskiej limuzyny. Pozbawionego proporcji i w dodatku drogiego vano-sedana uzupełni, a w przyszłości pewnie zastąpi, poprzednie A4, które teraz nazywa się Exeo.

Klon Audi trafić ma przede wszystkim w gusta osób, kupujących samochody służbowe i... dawnych klientów Seata. Takich, którzy w oczekiwaniu lepszych czasów, nadal męczą swoje Toledo II.

Exeo to pierwszy samochód, w którym Seat zdecydował się na wprowadzenie technologii common rail. Exeo z Dieslem osiągają moc 170 KM lub 143 KM. Wszystkie samochody z silnikami diesla wyposażone są w filtr cząstek stałych DPF, zapewniający zgodność z rygorystycznymi normami w zakresie emisji spalin, które wejdą w życie w 2011 roku.

Oferta silników benzynowych obejmuje trzy jednostki: 1.6 102 KM, 1.8 turbo 150 KM oraz 2.0 TSI z bezpośrednim wtryskiem, rozwijającą moc 200 KM. Wszystkie silniki współpracują z sześciobiegowymi przekładniami manualnymi. W późniejszym czasie planowane jest wprowadzenie sekwencyjnej skrzyni automatycznej z systemem Multitronic, która będzie dostępna w pojazdach z silnikiem 2.0 TSI.

Do samochodu można dobrać 14 kolorów nadwozia i sześć poziomów wykończenia. Już podstawowa wersja "reference" wyposażona jest standardowo w sześć poduszek powietrznych. Dodatkowe zabezpieczenie mogą stanowić, dostępne we wszystkich wersjach pojazdu, opcjonalne poduszki chroniące klatki piersiowe pasażerów podróżujących na tylnych siedzeniach.

Wyposażenie wersji "reference" obejmuje między innymi także dwustrefową klimatyzację, ABS + TCS, ESP z układem wspomagania hamowania awaryjnego EBA, 16-calowe stalowe obręcze kół, komputer pokładowy, elektryczne sterowanie szyb bocznych z przodu i z tyłu, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne, lampy przeciwmgielne, zdalnie sterowany centralny zamek, radioodtwarzacz CD/MP3 i czterema głośnikami.

Standardowe wyposażenie wersji "style" i "sport" jest jeszcze bogatsze. Exeo może być wyposażone w system nawigacyjny najnowszej generacji, a także w technicznie zaawansowane okno dachowe z ogniwami słonecznymi, które zasilają system przewietrzania i chłodzenia wnętrza nawet po wyłączeniu silnika, co eliminuje ryzyko rozładowania akumulatora.

Pierwsi polscy nabywcy nowego modelu mają do wyboru trzy silniki benzynowe - 1.6 102 KM, 1.8 150 KM i 2.0 TSI 200 KM - oraz dwa diesle o pojemności 2 litrów i mocy 140 lub 170 KM. Obydwie jednostki wysokoprężne są wyposażone w filtr cząstek stałych (DPF) oraz po raz pierwszy w układ zasilania common rail.

Wszystkie silniki współpracują z sześciobiegowymi przekładniami manualnymi i spełniają wymagania surowej normy EU5 dotyczącej poziomu emisji spalin, która zacznie obowiązywać w 2011 roku.

Ceny nowego modelu w Polsce zaczynają się od 76.990 zł za wersję 1.6 102 KM Reference, jednak w ramach oferty premierowej dla klientów, którzy złożą zamówienie do końca czerwca br. importer przygotował cenę specjalną 69 990 zł.
BaWo

Opinie (25)

  • audi z minionej epoki ze znaczkiem seata (2)

    tandeta i tyle
    to auto powinno byc w cenie daci logan
    ale polak kupi bo z polaka latwo wała zrobic hehe

    • 3 4

    • (1)

      o to ty pewnie same trafne inwestycje poczyniłeś. to chyba wlasnorecznie wystruganym autem jezdzisz bo wszystkie auta maja przesadzone ceny.

      • 3 2

      • a ty to chyba pinokio jestes :-)

        • 1 2

  • Rzeczywiście wspaniałe podejście

    • 0 1

  • nic nadzwyczajnego...

    na szczęście są inne firmy, które potrafią wyprodukować coś ładniejszego. Szkoda, że Seat upodabnia się coraz bardziej do dresiarskiego stylu samochodu dla ludu :)

    • 1 1

  • blee, blee, blee

    Jak tu Seat ma robić fajne samochody gdy właścicielami koncernu koncerny są Teutoni? Hierarchia jest jesno ustalona 1. Audi, 2. VW. 3. Seat, 4. Skoda. I Seat ma dla zachowania tej kolejności nie podskakiwać, nie może być konkurencją dla Audi i basta. A więc wasze (właściciele Audi/VW) podśmiewania są żałosne. Tutaj nie ma żadnej konkurencji! Nie macie się z czego cieszyć.

    • 1 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Jaki bilet należy kupić, aby poruszać się komunikacją miejską po całym Trójmieście?

 

Najczęściej czytane