• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Skoda Fabia Scout. Dzielniejsza

Bawo,Mart,Ps
11 maja 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 

Skoda Fabia Scout. Czeski zuch.


Jaki powinien być harcerz? Ma być dzielny i radzić sobie w sytuacjach, kiedy zwykły śmiertelnik się zawaha lub nie podoła. Ta definicja dobrze pasuje do małej Skody Fabii w wersji Scout. Czeski zuch nie pęka!



Do Skody mamy dwojaki stosunek. Z jednej strony mało która marka dorobiła się tak licznego grona "hejterów" i antyfanów, niezostawiających suchej nitki na tych zgermanizowanych, czeskich samochodach. Praktycznie każdemu modelowi Skody automatycznie dorabia się gębę w postaci jeździdła dla "kapeluszników", działkowców, emerytów i przedstawicieli handlowych.

Pomijając zwykłych zazdrośników, zapominających o tym, że sami nie mamy już przemysłu samochodowego, spójrzmy na statystyki sprzedaży. Skoda od wielu lat znajduje się w ścisłej czołówce najchętniej kupowanych aut. Także używane modele dość mocno trzymają ceny.

Skoda oferuje też modele, które śmiało mogą konkurować z większymi suvami, lepiej lub gorzej udającymi terenówki. Takim modelem jest chociażby Octavia Scout. W zwykłej "budzie" kombi zamknięto całkiem niezłe właściwości poruszania się po trudniejszym terenie.

Skoda Fabia w wersji Scout, to nieco uterenowione, klasyczne kombi. "Nieco" oznacza w tym przypadku podniesione zawieszenie, plastikowe osłony silnika i elementów podwozia oraz plastiki w dolnej części drzwi. Tę wersję Fabii pozbawiono napędu 4x4. Popularny haldex dostępny jest tylko w większej Octavii.

Nie oznacza to, że Fabia Scout to tylko uterenowione kombi na pokaz. Wiadomo, że nikt o zdrowych zmysłach nie wyprawi się nią na poligon. Jednak dzięki właściwemu dla Skody dość sztywnemu zawieszeniu, Fabia Scout śmiało przeprawi się przez łąkę czy leśną drogę, tam gdzie zwykłemu kombi w mniej lub bardziej spektakularny sposób grozi koniec jazdy.

  • Skoda Fabia Scout
  • Skoda Fabia Scout
  • Skoda Fabia Scout
  • Skoda Fabia Scout
  • Skoda Fabia Scout
  • Skoda Fabia Scout
  • Skoda Fabia Scout
  • Skoda Fabia Scout
  • Skoda Fabia Scout
  • Skoda Fabia Scout
  • Skoda Fabia Scout
  • Skoda Fabia Scout
  • Skoda Fabia Scout


Zawieszenie małego Scouta dzielnie znosi też dziury, krawężniki czy poprzeczne nierówności. Z okolic podwozia nie dochodzi żaden stuk czy jęk, świadczący, że "zawias" protestuje przeciwko brutalniejszemu traktowaniu.

Tylko 1.2 litra pojemności silnika i pobudzająca go do życia turbosprężarka. Razem 105 KM. 10,5 sekundy do setki. Prawda, że nie brzmi zbyt zachęcająco? Jednak w połączeniu z manualną pięciobiegową skrzynią, to całkiem żwawe kombi. Przeciętny użytkownik praktycznie nigdy nie odczuje żadnych niedoborów mocy, nawet przy sporym obciążeniu pojazdu.

Spokojna jazda zapewnia zużycie paliwa na poziomie 7,2 litrów na 100 km w mieście i około 2,5 litra mniej na trasie. Co ciekawe, realne zużycie paliwa nie odbiega drastycznie od tego podawanego w katalogu, a to się rzadko zdarza.

Nominalnie Fabia Scout ma pięć miejsc, jednak ze względu na to, że to dość wąskie auto, trzem osobom z tyłu będzie ciasno. Nikomu za to nie zabraknie miejsca nad głowami, mała Skoda jest dość wysoka. Liczne schowki pozwalają poupychać drobiazgi. Bagażnik? Całkiem niezłe, bazowe 505 litrów pojemności.

O ile właściwości jezdne małego czeskiego zucha cieszą, to żeby nikomu nie było za wesoło, Skoda do testowanej wersji zaproponowała całkowicie czarną deskę rozdzielczą. Materiały we wnętrzu są zupełnie przyzwoite, tanie plastiki straszą tylko gdzieniegdzie, np. w okolicy drzwi, całość jest jednak bardzo przyzwoicie zmontowana i dopasowana.

Mały czeski zuch, oprócz odznaki dzielności w terenie, śmiało może też nosić sprawność za brak jakiegokolwiek polotu we wnętrzu. Jest za to praktycznie aż do bólu. Wszystko pod ręką i proste w obsłudze. Jeśli do tego dodamy dość poprawną ergonomię jaką pojazd zapewnia kierowcy, bilans wypada na plus.

Jeśli chciałoby się związać z takim harcerzem, należy przygotować się na wydatek 60 450 zł. Tyle kosztuje bazowa Skoda Fabia Scout ze 105-konnym silnikiem 1.2 TSI w wersji kombi.

Samochód udostępniony do testów przez Skoda Polska


Odwiedź trójmiejskie salony Skody
Bawo,Mart,Ps

Opinie (60) 3 zablokowane

  • gsus

    ale szkaradny...

    • 4 3

  • 60tys zl? hmmm (2)

    drogo jak za nie najlepsza jakosc :) Siedzialem w fabii + roomsterze. Jednym slowem bieda i szajs plastik ;) W jednym i drugim z przodu malo miejsca - podwyzszony kokpit + okna(zmniejszone) daja delikatne wrazenie "wiekszosci" Niestety tak nie jest :) Jak to cudo jezdzi jak fabia to porazka.

    Za 60tys wolalbym kupic corse do pracy a na weekendy insignie ;)

    • 4 5

    • (1)

      Kretyński argument, każdy kupuje na co go stać i na co ma ochotę...równie dobrze można napisać wiejską mądrość mówiącą o tym, że każdy opel rdzewieje albo, a inny napisze, że na weekend to tylko honda S2000 itd.

      • 2 2

      • racja

        ale mialem na mysli, ze w cenie 1auta mozna kupic dwa uzywane auta - na weekend i do pracy.

        Ale masz racje :)

        • 1 1

  • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • Ale szkaradne wozidlo!!!!!! jakie to brzydkie!!!! (2)

    Jaaaaaaa , ale fajny terenowiec , nawet przez kaluze przejedzie!!!!! i to wszystko za 60 tysi!!!! normalnie dzieki wam za taki cud na kolach w 2013 roku!!!
    Moje TICO z 1993 ZA 1900 ZL ROBI TO SAMO......

    • 7 4

    • Napisz po prostu, że to nie Twoja półka cenowa... jak przyjdzie do kupowania samochodu to określ kryteria "do 3000 zł" i później wciskaj wszystkim jaką igiełkę kupiłeś:)

      • 1 6

    • brzydka to fakt

      • 3 0

  • Skoda

    Nie rozumiem dlaczego tak wyzywacie sie na Skodzie.Mialem Skode Felicie 1.9 diesel.Kupilem w 2000roku na firme w leasingu.Przejechalem 160tys.km.w 4lata i byla niezawodna!Na trasie 4.2litra oleju napedowego,w miescie ok.6litrow.Szkoda,ze juz nie ma tego modelu,bo bralbym go w ciemno!Teraz planuje zakup superba spoko takiego 10letniego mozna kupic za ok.5tys.Euro,od prywatnego wlasciciela w Niemczech.
    Te nowe aut jezdza bezawaryjnie do zakonczenia okresu serwisowego,a do tego serwis musi byc w stacji autoryzowanej i do tanich nie nalezy!JASNE;ze marzy mi sie mercedes,ale po co ,zeby ukradli?!A Skoda Superb miesci sie w klasie miedzy mercedesem,a volvo.Wiec opinie ,ze skoda to szajs jest nieporozumieniem!Auto ma jezdzic bezawaryjnie i malo palic!Jak sie o auto dba to kazde jest spoko!Aktualnie moja honda civic 1.3 benzyna ma 23lata,pali ok5l. i smiga jak nowa.Tyle,ze niska i bez wspomagania,a to meczy na dlugich trasach...

    • 4 1

  • No i już w opiniach mamy frustratów jeżdżących rowerem, którzy w każdym temacie sa na NIE.

    • 2 2

  • Po zakupie tego pojazdu,

    PTSD gwarantowane. Z dwojga złego, za ten pieniądz, to Duster. Prestiż podobny, jak nie większy. Większy prześwit, wyżej siedzisz, 4x4 w opcji, wnętrze z takich materiałów, że nie szkoda jak się zniszczy. Balonowe opony, którym dziury nie straszne. W odróżnieniu od CrossPolo i Scouta na 17" felgach z oponami 35-40, uniemożliwiającymi jazdę po czymkolwiek innym niż gładki asfalt.

    • 2 2

  • w sam raz

    auto dla harcerza

    • 2 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Jimny to terenówka marki:

 

Najczęściej czytane