• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Skoda Kamiq z fabryczną instalacją LPG. Czy to się opłaca?

Michał Jelionek
1 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (134)
Skoda Kamiq z instalacją LPG. Skoda Kamiq z instalacją LPG.

W dobie wysokich cen paliw na stacjach istotnym kryterium przy wyborze nowego auta jest średnie spalanie. Czy warto rozważyć zakup Skody Kamiq z fabryczną instalacją LPG?



Czy kupił(a)byś nowy samochód z fabryczną instalacją LPG?

Kamiq to najmniejszy SUV w rodzinie Skody, a zarazem jeden z najlepiej sprzedających się modeli czeskiej marki wchodzącej w skład VAG. Od połowy ubiegłego roku crossover oferowany jest także z fabryczną instalacją LPG. Przetestowaliśmy właśnie taki egzemplarz. Czy zdał egzamin?

Jest całkiem przestronny



Skoda Kamiq z zewnątrz wydaje się niewielkim miejskim crossoverem. Tymczasem przestrzeń w kabinie zaskakuje na plus. Po drugim rzędzie spodziewałem się raczej ciasnoty - w rzeczywistości jest zupełnie inaczej, mierząc ponad 180 cm wzrostu, zasiadam na tylnej kanapie całkiem komfortowo. Mam wystarczająco dużo miejsca na kolana, a tym bardziej nad głową. Problemy mogą się zacząć w momencie, gdy pasażer mierzy ponad 190 cm.

Crossover mierzy 4241 mm długości (przy rozstawie osi - 2639 mm), 1793 mm szerokości i 1562 mm wysokości. W bagażniku wygospodarowano 400-litrową przestrzeń.

Skoda Kamiq z instalacją LPG. Skoda Kamiq z instalacją LPG.

Trzy cylindry pod maską



Testowany egzemplarz został wyposażony w trzycylindrowy, turbodoładowany, silnik benzynowy 1.0 TSI o mocy 110 KM (200 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Jednostka napędowa została zestrojona z 6-biegową, manualną skrzynią biegów.

Inżynierowie z małego silnika wycisnęli 110 KM, dzięki czemu auto jest całkiem żwawe i bez większego trudu osiąga prędkości autostradowe. Nieco irytujące jest brzmienie trzycylindrowej jednostki przy wyższych obrotach.


Skoda Kamiq z instalacją LPG. Skoda Kamiq z instalacją LPG.

Skoda na gaz



Kamiq z instalacją LPG to kusząca propozycja. Szczególnie, gdy spojrzymy na to, co od kilku miesięcy dzieje się na stacjach paliw. Crossovera można nabyć z fabryczną instalacją LPG firmy Landi Renzo. To dodatkowy koszt 6700 zł. Aktualnie obowiązuje promocja i Kamiqa można zagazować w cenie 4700 zł.

Zbiornik na gaz pomieści 44 l paliwa. Montowany jest we wnęce koła zapasowego. Gwarancja na fabryczną instalację wynosi dwa lata.

Nowe samochody z fabryczną instalacją LPG Nowe samochody z fabryczną instalacją LPG
Nie zauważyłem żadnej różnicy między jazdą na benzynie i na gazie. Jedyny moment, który da się delikatnie odczuć, to załączenie instalacji gazowej.

Jakie jest spalanie? Podczas jazd testowych średnie zużycie paliwa wynosiło 7,5 l na 100 km (6 l LPG i 1,5 l benzyny). A to oznacza, że każde 100 km podróży kosztuje około 29 zł (przy cenach: LPG - 3,15 za l i Pb 95 - 6,6 zł za l).

CENY PALIW W TRÓJMIEŚCIE



Skoda Kamiq z instalacją LPG. Skoda Kamiq z instalacją LPG.

Wnętrze



Wnętrze, jak to wnętrze w tej klasie samochodów - raczej nie rzuca na kolana. Jest skromnie, ale zostało wyposażone w najbardziej potrzebne udogodnienia dla kierowcy i pasażerów.

Klient do wyboru ma cztery wersje wyposażenia: Active, Ambition, Style i Monte Carlo.

LPG drogie, ale wciąż najkorzystniejsze. Założenie instalacji opłacalne jak nigdy LPG drogie, ale wciąż najkorzystniejsze. Założenie instalacji opłacalne jak nigdy

  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.

Cena



Testowy egzemplarz w wersji wyposażenia Ambition został skonfigurowany na kwotę 103 950 zł brutto. Do tego doliczyć należy 4700 zł za instalację LPG. Łączna suma to 108 650 zł. Bazowa cena Skody Kamiq z 1-litrowym "benzyniakiem" pod maską (bez instalacji LPG) to 86 200 zł (podstawowa wersja Active).

Auto do jazd testowych użyczyła firma Skoda Plichta.


  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.
  • Skoda Kamiq z instalacją LPG.

Miejsca

Opinie (134) 5 zablokowanych

  • Zależy ile km się tłucze rocznie (2)

    Do 20 tyś nie ma sensu jeździć zagazowanym.
    Przy gazie trzeba mieć na uwadze dodatkowe koszty eksploatacji takie jak regulacje zaworów, przeglądy co roku, wymiana świec, kabli itd.
    Dodatkowo co kilka tankowań przypalić na benzynie.
    Są gorsze osiągi a auto pali wiecej.

    • 3 11

    • Coty za bzdury wypisujesz?
      Nie masz pojęcia o instealcja gazowych!

      • 0 0

    • Odpowiedz

      LPG 20tys to różnica 6litrow benzyny średnio na 100km=6*6,5=39 zł na 100 km- 7 litrów LPG *2,60( dane na dziś bo tankowałem)=18,20 zł różnica min 20 zł. Na 100km czyli oszczędzać 4000 zł i mał tego jeździsz ile chcesz i gdzie chcesz. Zasięg samochodu mam kamiqa 1,0 zwiekszył się zarąbiście gaz na 700 km może i trocje więcej by poleciał ale tankuje na 650 km. A do tego paliwa spali za 60- zima 100zł. Żona też mi mówiła po co gaz, a teraz twierdzi że dobry wybór bo jeździsz i nie recisz się wokół CPN . Polecam kupując auto z LPG nowe, ponadto auto musi być wyposażone bo golasem to nie frajda z jazdy. Mam style i jest cichszy od słabszej wersji- wygłuszenia pod maską dodatki które cieszą, potem nie dołożysz. Przy sprzedaży chętniej odkupią i więcej zapłacą.
      Reasumując 160tys km i zmiana auta- 8*4tys= 32tysiace min serwis ok 4 tys. Więcej. Moim zdaniem się opłaca.
      Po 4-5 latach oddajesz auto bierzesz nowe dopłacasz to co byś przejeździł i nadal nowe.:)

      • 0 0

  • (1)

    Jak długo ludzie będą kupować badziew trzycylindrowy 1 l ??!!
    Robią z nas durni, a sami jężdżą autami v6 3.5 l !!!

    • 0 1

    • Opd

      To bardzo dobre silniki - nie jesdziłes to nie wiesz. Po Warszawie jeździ mój woj ma scalę 1,0 prawie 600tys i jeździ na gazie - chce zmienić bo mu się znudził ale ktoś musi w niego wiechach hehe ... Super silniki tylko olej wymieniaj co 10 tys a nie po 30-40 tys . Mój ma mało ale po 30 - 40 tys zaczyna mało palić i myślę że dopiero się dotarł super auto. Mam 1,0 Evo 110km 6 manuał rewela polecam - jako najzwyklejszy Janusz hehe

      • 0 0

  • Nie ma czegoś takiego jak fabryczna instalacja LPG .... (2)

    W przypadku SKODY nie występuje taka instalacja fabrycznie czyli na linii produkcyjnej.
    Są samochody z grupy VW z fabryczną instalacją gazu ziemnego (nie mylić z LPG)
    W przypadku tego auta z artykułu to jest instalacja dokładana poza fabryką na którą wyraża zgodę importer czyli gwarant - nie zaś producent.
    Więc dobrze by nie wprowadzać ludzi w błąd pisząc "fabryczna".

    • 7 0

    • Lpg

      Prawda jest dokładana ale sprawuje się wyśmienicie - pali cały czas szczątkowe ilości paliwa reszta LPG wiec nie ma problemów z wtryskiwaczami oraz nie widzę różnicy w ilości spalanego paliwa
      Myślę że dane są zawyżone bo mieszane spali 5 LPG oraz 1,5 benzyny łączenie od uruchomienia mam 17 km do pracy w jedną stronę
      Na autostradzie tempomat na 120 myślę że w 4 LPG i ok 1,5litra benzyny ( mam1,0 Evo 110km skrzynia 6 manuał) ale myślę że jak by jechał po dziadkowemu zszedł by do 3,5 lpg i 1 paliwa
      Rewala

      • 0 0

    • Ludzie we wszystko uwierzą gdy wypowiadają się sowicie opłacane autorytety naukowe

      • 2 0

  • (1)

    ~~~~ silniczek trzy cylindry 1.0 to może nadawałby się do kosiarki ogrodowej !!

    • 2 2

    • No ja mam w kosiarce taki silnik

      Tylko bez lpg.Na większych kępkach trawy słabnie.Ale zabawa ze swapem była fajna.Pozdrawiam użytkowników AGD na kółkach.Zostawiliście u sprzedawcy klejnoty w zamian.

      • 0 0

  • Może i się opłaca (8)

    Ale czegośo takiej nazwie nie qpiłbym nawet gdyby dopłacali. Czekam na skodę Qqryq i skodę Qpa.

    • 48 21

    • Jak skoda jest w rowie

      To nazywa się Naboq

      • 0 0

    • Przydałby się jeszcze Korniq, tak bym nazwał nowy model - podniesioną Citigo (1)

      Do tego dorzucił model Karmniq - tutaj widzę farbowanego VW Caddy ze znaczkiem kury na masce. Może jeszcze jakiś Koniq - zadziorne 2 miejscowe coupe na płycie Citigo, a la Rapid z lat 70. Reanimowałbym też zupełnie tanie modele, coś podobnego do modelu Favorit, też w sensie wyglądu, ta mogłaby się nazywać Kloceq.

      • 6 0

      • jak już nie można

        wymyślić czegoś sensownego mechanicznie, to się marketinguje dziwaczne nazwy.... kiedyś wystarczał krótki logicznie zbudowany numer jak w volvo czy peugeocie a teraz mamy takie pokraki lingwistyczne....

        • 0 0

    • (3)

      Akurat skoda wprowadziła bardzo spójne i ładne nazewnictwo linii suvów i crossoverów. Wszystkie takie auta kończą się na 'q', zaczynają na 'k' a elektryki na 'e'. Karoq, Kamiq, Kodiaq, Enyaq. Trzeba być też ignorantem straszym, żeby HEHE pisać qpa etc. Nazwy skód jak np Karoq pochodzą z języka aleuckiego i w ogóle języków inuickich i nie są randomowymi nazwami. Pozdrawiam

      • 9 5

      • mnie też śmieszą te nazwy - niestety niezależnie od pochodzenia, to są dziwne (2)

        dawniej śmiałem się daewoo esperala a teraz ze skody kamyk czy koreq... także z innych auta jak np. niby coś a jednak sto_nic albo niby nowy ten vw aMaRok itd.

        • 5 0

        • A Hyundai kona (1)

          • 8 0

          • w sumie jakby się zastanowić to też

            aczkolwiek mi się bardziej kojarzy z rowerem marki Kona

            • 2 0

    • Prawie

      Skody na szczudłach nazywają się KxxxQ, także nie weszło.

      • 2 0

  • (2)

    mocny konkurent dustera

    • 7 8

    • Idą łeb w łeb. Walka zapiera dech w piersiach. (1)

      • 8 1

      • ale dacia

        jest bardziej RUSTer....:)

        • 0 0

  • Skoda w gazie od początku

    Czyli to o czym każdy Janusz marzy

    • 1 0

  • A potem nigdzie nie możesz wjechać. Wszędzie zakaz LPG. (15)

    • 16 11

    • (3)

      Gdzie wszędzie? Każde współczesne budownictwo ma hale dostosowane do aut z LPG

      • 2 8

      • Nie prawda. Większość nowych budynków deweloperskich jej nie ma. (2)

        Chyba tylko Robyg ma to w standardzie. W większości supermarketów jest zakaz.

        • 6 3

        • w żadnym podziemnym nie można (1)

          bo jest cięższy od powietrza, musiałbyś mieć stale wywiew włączony a tak nie jest

          • 1 1

          • nieprawda

            jeżeli jest wentylacja mechaniczna i czujniki lpg to można.

            • 2 0

    • a kto to sprawdza? (8)

      w dowód rejestracyjny będą każdemu zaglądać

      • 3 3

      • Na biezaco nikt, ale sprawdzą jak cos sie w garazu zapali. I wtedy regresik do własciciela. Opłaca sie kombinowac? (7)

        • 5 5

        • uja sie tam stanie (6)

          w halach garażowych masz niższą temperaturę niż na zewnątrz więc nawet zawór który upuszcza gaz zabezpieczając przed wzrostem ciśnienia się tam nie otworzy bo nie ma jak. Z resztą jest OC

          • 1 4

          • OC nie pokryje szkód jeśli zrobiłeś to świadomie wbrew zakazowi (3)

            • 4 2

            • daj spokoj , jego sprawa. jak sie zjara dookola 15 bryk i 4 mieszkania nad halą to sie nie wypłaci przez tysiąclecie. (1)

              • 3 5

              • OC to ponad milion euro w szkodach na mieniu

                mieszkanie się nie spali bo strop ma taką pojemność cieplną że nawet nikt by nie zauważył że coś się paliło. 15 bryk też wątpliwe. Jakbym miał prześledzić wszystkie artykuły z tego forum gdzie fura spłonęła na parkingu (czy to podziemnym czy naziemnym) to max 5 fur się spaliło z czego tylko dwie obok doszczętnie. Po prostu wtedy lepiej nie parkować obok więcej niż 4 nowych ferrari na raz, albo jednego super drogiego. Z resztą o czym my mówimy? Musiałby ktoś jeździć z pordzewiałą butlą bez przeglądu. Inaczej nawet pożar auta z LPG nie skutkuje wybuchem butli.

                • 2 0

            • pokryje bo z zasady z OC wypłaca się gdy to z twojej winy wystąpiła szkoda

              czyli złamałeś jakiś zakaz, nie ustąpiłeś pierwszeństwa, za szybko jechałeś czy przez twój samochód spłonął inny. Zawsze możesz powiedzieć że nie zauważyłeś znaku

              • 0 0

          • Nie chodzi o to co się stanie tylko co jak np zapali się obok Tesla a sprawdzą ciebie. (1)

            • 5 1

            • dojdą bez problemu z jakiego powodu nastąpił pożar

              i co zapaliło się wcześniej. Z resztą pożar wywołany spięciem znacznie trudniej jest ugasić. Gdzieś nawet pokazywali jak wygląda Tesla po takim pożarze - bardziej jak po wybuchu bomby no i około 10 razy więcej wody na ugaszenie idzie.

              • 2 0

    • Potwierdzam. Sam mam Dustera z fabrycznym LPG. Legalnie nawet nie mogę parkować na swoim parkingu podziemnym. Markety to samo. (1)

      • 3 4

      • Nie potwierdzam

        Staje w swojej hali garażowej
        Zakaz zależy od polityki zarządcy budynku parkingu w większości brak zakazu

        • 3 2

  • (8)

    1,0 pojemność to mniej niż butelka wody! Trzy cylindry i do tego lpg! Nie dożyje 100 tys. Przebiegu!

    • 18 10

    • (1)

      ale co ma tam nie dożyć tego przebiegu? Gładzie cylindrowe czy pierścienie na tłokach to ostatnia rzecz która się tam zużyje.

      • 2 1

      • zużyje się:

        -turbo
        -łańcuszek rozrządu
        -elektronika

        • 1 2

    • (2)

      jeżdżę 1,0 tsi Octavią przejechane 210 tyś , mam porównanie do 1,5 tsi do diesli 1,9 tdi 2,0tdi, prowadzę auta od 1985 r. Ten silnik sprawia mi największą przyjemność z jazdy , jest dynamiczny ,cichutki i jak na razie bezawaryjny. 115 kM do tego auta jest wystarczające , wiadomo" rajdowcy " będą narzekać .

      • 9 7

      • ..ale tę octavię będzie trudno sprzedać jak nie będzie sporego upustu (1)

        ...osobiście to nie kupiłbym nawet za połowe ceny gdybym musiał tym jeździć

        • 3 5

        • a ja bym kupił

          jedyne co może być tu bardziej awaryjne to samo turbo bo po prostu jest. Natomiast same osiągi tego motoru są lepsze niż starego wolnossącego 1.6

          • 3 2

    • (1)

      Mam Polo 1.0 Tsi 105km, 2011 rok, obecnie 210k przebiegu. Z silnikiem akurat się nic nie dzieje i pracuje świetnie. Pozdrawiam

      • 4 0

      • już nawet na portalach pojawiły się pierwsze egzemplarze z takimi silnikami o przebiegu ponad 400k

        • 4 0

    • Ale jaka butelka? Bo są butelki 0.2, 0.33, 0.5, 1, 1.5, 2.0 oraz 2.5l

      • 3 0

  • lipa (4)

    Nagar zabije ten motor. Zastanówcie się dlaczego nie ma już testów 100tys km w prasie ?. Bo żadna sokowirówka z bezpośrednim wtryskiem i do tego z lpg - nagar, zatykanie kanałów olejowych, potem problemy z rozrządem itd... Nowe auto z taniej marki na D ma na przykład wylot rury wydechowej pod siedzeniem kierowcy - oszczędzili nawet na rurze.

    • 28 27

    • kolega zdaje się pominął ważną lekcję (3)

      po spaleniu LPG nie powstają żadne nagary - tylko dwutlenek węgla i para wodna - silniki pracujące na LPG są w środku tak czyste, jakby właśnie wyjechały z fabryki...
      to spalanie benzyny powoduje powstanie nagaru a także nieodpowiedni olej (musi być przeznaczony do bezpośredniego wtrysku bo tu benzyna nie zmywa syfu z zaworów i gniazd) - dlatego np. Mitsubishi wycofało z Europy swoje auta z silnikami GDI - oficjalnie przez niską jakość paliw

      • 19 1

      • spalanie jest czyste, nagaru nie ma

        problem jest z gniazdami zaworowymi i uszczelniaczami zaworów. Trzeba użyć w procesie produkcji odpowiednich materiałów. Takie auta robił kiedyś opel.
        Ta skoda pachnie druciarstwem polskiego przedstawiciela i jak sądzę montaż instalacji gazowej nie odbywa się w fabryce skody.

        • 1 0

      • dopóki sa używane oleje spalanie nie będzie czyste

        • 3 1

      • true

        Auto spala zarówno benzynę jak i lpg. Nie wszystkie cykle wtrysku są z benzyny tylko z gazu i wtedy wtryskiwacze benzyny jeszcze bardziej syfią się nagarem. Całe życie jeżdżę na lpg i przy pośrednim wtrysku owszem silnik jest czysty, ale przy bezpośrednim z dotryskami beny tak nie jest. Miałem skodę 1.4 TSI z gazem i niestety taki jest efekt. Dotrysk benzyny jest żeby wtryski się nie stopiły ale lpg jest suchy i jeszcze zwiększa odkładanie się nagaru w bezpośrednim wtrysku.

        • 2 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest ACC?

 

Najczęściej czytane