- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (27 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (245 opinii)
- 4 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (353 opinie)
- 5 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (201 opinii)
- 6 15-latek autem na minuty uciekał policji (120 opinii)
Skoda Karoq nieznacznie tańsza od Kodiaqa
Poznaliśmy cennik najnowszego modelu Skody, czyli kompaktowego SUV-a o oryginalnie brzmiącej nazwie Karoq. Nowy w rodzinie jest łudząco podobny do bardziej wyrośniętego Kodiaqa, od którego jest krótszy o 31,5 cm i tańszy o zaledwie 5 tys. zł. Czy zatem Karoq, który pełnymi garściami czerpie od Kodiaqa, przyćmi swojego starszego i większego brata?
Co ciekawe, początkowo auto nie będzie oferowane w bazowym wariancie wyposażenia Active. Klienci będą konfigurować swoje egzemplarze w jednej z dwóch dostępnych opcji - Ambition lub Style.
Karoq, podobnie zresztą jak Kodiaq, został zbudowany na platformie MQB. Mniejszy z SUV-ów mierzy 4382 mm i jest o 315 mm krótszy od większego brata, który ma też o 15 cm dłuższy rozstaw osi. Karoq dysponuje bagażnikiem o pojemności 521 litrów, a to o 200 litrów mniej niż w Kodiaqu. Po rozłożeniu tylnej kanapy ta różnica zwiększa się do bagatela 470 litrów.
Z zewnątrz z trudem doszukujemy się różnic. Na pierwszy rzut oka Karoq wygląda po prostu jak mniejsza kopia Kodiaqa. Tak naprawdę z przodu dostrzegamy trzy drobne różnice - delikatnie przestylizowaną maskę, lampy i zderzak.
porównać
Na liście wyposażenia standardowego wersji Ambition znajdziemy m.in. dwustrefową klimatyzację automatyczną, czujnik deszczu i zmierzchu, system infotainment z modułem Bluetooth, tempomat, czujniki parkowania, bezkluczykowe uruchamianie silnika, relingi dachowe, oświetlenie tylne w technologii LED, 17-calowe alufelgi, a także system Front Assist, który monitoruje odstęp od poprzedzającego pojazdu.
A co na to konkurencja? Karoq będzie walczył o klienta w bardzo popularnym i wymagającym segmencie. Konstrukcyjnym bratem bliźniakiem Karoqa jest Seat Ateca, który w tej samej konfiguracji silnikowej jest wyraźnie tańszy i kosztuje 79 700 zł.
Tańsze są również inne modele oferowane przez konkurentów: Kia Sportage - 75 990 zł (1.6, 132 KM), Hyundai Tucson - 76 490 zł (1.6, 132 KM), Renault Kadjar - 77 500 zł (1.2, 130 KM), Nissan Qashqai - 79 750 zł (1.2, 115 KM) czy Toyota C-HR - 81 900 zł (1.2, 116 KM). Drożej zapłacą osoby, które chcą mieć kompaktowego SUV-a ze stajni VAG, ale niekoniecznie Skodę czy Seata. Ceny Volkswagena Tiguana z silnikiem 1.4 o mocy 125 KM rozpoczynają się od 96 590 zł.
Opinie (51) 1 zablokowana
-
2017-10-03 11:31
Buda jak stodoła
A to maską jedno małe nic
- 3 1
-
2017-10-03 07:56
Skoda obrosła w piórka i staje się niekonkurencyjne cenowo.
Niestety ceny skody są nieadekwatne rynkowo i cenowo. Artykuł opisuje jakie auta konkurencji o zbliżonych lub lepszych parametrach można kupić w niższej cenie. Wróżę spadek wyników ekonomicznych Skodzie.
- 11 0
-
2017-10-03 06:28
A pod maską . . .
odkurzacz. S(z)koda
- 11 1
-
2017-10-02 22:38
Yeti bylo ciekawe, nawet zastanawialem sie nad zakupem. Ale to cos jest oblesne.
- 2 3
-
2017-10-02 21:47
Czuję, że nie będzie popytu na to "cudo".
Jest ciut tańszy, ale za to znacznie mniejszy od większego SUV-a Skody, co, przy dużej cenie i wątpliwej urodzie, nie będzie przyciągało klientów. Wróżę słabą sprzedaż.
- 13 1
-
2017-10-02 19:57
Tylko Superb lub Octavia od 2016 r. Wzwyż
- 4 13
-
2017-10-02 19:47
Stara Yeti była spoko, na to się patrzeć nie da
Te tylne lampy budzą obrzydzenie.
- 10 13
-
2017-10-02 18:26
Skoda co?
- 3 4
-
2017-10-02 18:20
Ładnie się prezentuje z granatowym lakierem. Moda na białe auta wciąż aktualna,ale tylko "perła". Skoda poszła pięknie do przodu,ale wciąż ma wieeelki mankament. Elementy wykończenia wnętrza. Jakość w skali szkolnej 3-.
- 11 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.