• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Skoda Rapid. Auto, które się ceni

BawoMartKm
31 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

Skoda Rapid. Praktyczna i ekonomiczna. Emocje? To nie ten model.

Skąd biorą się motofascynacje? Nie dlatego, że podziwiać możemy Lambo, Ferrari czy McLarena. To dlatego, że możemy jeździć takim pojazdem jak Skoda Rapid. Ekscytującym niczym strażacka orkiestra na festynie. Za to przyjaznym i pomocnym niczym pies przewodnik.



Początkowo Skoda przedstawiała Rapida jako auto segmentu budżetowego, mogące być w zasięgu (prawie) każdego marzącego o nowym samochodzie. Rzeczywistość szybko zweryfikowała tę tezę, ale o tym za chwilę.

Rapid ulokował się między najpopularniejszymi segmentami pojazdów. Jest większy od Fabii, a mniejszy od Octavii. Już nie miejski maluch, a jeszcze nie kompakt. Nie ma jednak niebezpieczeństwa, że to jakaś międzysegmentowa sierotka. Oglądając Rapida w wersji spaceback przez chwilę możemy ulec złudzeniu, że to kombi, gdy jednak przyjrzymy mu się dokładniej widać, że to przecież klasyczny hatchback. Całkiem przestronny. Z przodu bardziej, z tyłu nieco mniej, chociaż miejsca na nogi nie brakuje. Trzech pasażerów może za to nieco szturchać się łokciami.

Wewnątrz znajdziemy twarde, lecz przyzwoicie spasowane plastiki. Przejrzyste zegary, podłokietnik, manualna klimatyzacja, radio i... Wystarczy. Tak też można jeździć. I to całkiem wygodnie, dzięki twardym i wygodnym fotelom. W Rapidzie nietrudno zająć optymalną pozycję ciesząc się z dobrej widoczności z wnętrza kabiny.

  • Skoda Rapid Spaceback 1.6 TDI
  • Skoda Rapid Spaceback 1.6 TDI
  • Skoda Rapid Spaceback 1.6 TDI
  • Skoda Rapid Spaceback 1.6 TDI
  • Skoda Rapid Spaceback 1.6 TDI
  • Skoda Rapid Spaceback 1.6 TDI
  • Skoda Rapid Spaceback 1.6 TDI
  • Skoda Rapid Spaceback 1.6 TDI
  • Skoda Rapid Spaceback 1.6 TDI
  • Skoda Rapid Spaceback 1.6 TDI


Największy atut Skody Rapid to silnik. Bezwarunkowo. 1.6 TDI o mocy 90 KM. Te parametry zdają się równie ekscytujące co informacje o cenie skupu żywca w audycji dla rolników. Nie ma się jednak co śmiać bo rzeczywiste spalanie nawet w czasie dynamicznej jazdy po mieście nie przekracza pięciu litrów na "setkę". To świetny wynik. Rzeczywisty zasięg Rapida to ponad 1000 km. Silnik dobrze dogaduje się ze stopniowaną, pięciobiegową skrzynią. Jest elastyczny, ale nie do przesady. Redukcja przy wyprzedzaniu to obowiązkowa czynność.

W czasie jazdy z prędkością umożliwiającą trzymanie się kapelusza na głowie, Rapid zachowuje się neutralnie i przewidywalnie. Jazdę po nierównościach zawieszenie znosi ze stoickim spokojem. Na jego głośną pracę skarżyli się użytkownicy pierwszych Rapidów w wersji sedan.

Każda próba zmuszenia Rapida do bycia "hot hatchem" wywołuje gwałtowne protesty w postaci solidnej podsterowności. Skoda jednoznacznie daje do zrozumienia, że jej jedynym przeznaczeniem jest spokojna jazda od punktu A do B. Podróżując spokojnie Rapidem można nawet przez chwilę odnieść wrażenie, że tak naprawdę nic więcej nie jest nam potrzebne do szczęścia.

Skoda Rapid zapewnia pełną funkcjonalność singlowi, bezdzietnemu małżeństwu lub tradycyjnej rodzinie 2+1. Wszystko się zmieści, wszędzie można tanio, spokojnie i komfortowo dojechać. Po co więc komu kompakty? Po co komu Volkswagen Golf? Jest przecież Rapid... Tak, wiemy, że brzmi to jak herezja, z Rapidem warto się jednak zapoznać, bo samochód potrafi szybko przedstawić wszystkie swoje zalety, nie eksponując wad. Należy pamiętać, że Rapid z założenia jest "średniakiem", nie należy więc wymagać od niego, by koniecznie był prymusem. W szranki (w wersji sedan) może stawać np. z Citroenem C-Elysee czy Peugeotem 301.

Śnimy o Skodzie, jest już na wyciągnięcie ręki, otwieramy cennik i... Budzimy się z wrzaskiem. Testowaną wersję Ambition Max, z dość krótką listą wyposażenia wyceniono na 67 750 zł! To za dużo, zdecydowanie za dużo jak na prawdziwe auto dla ludu. Radykalne cięcia w cenniku sprawiłyby, że większe grono kierujących uznałoby mariaż ze Skodą za dobry i rozsądny wybór.

Samochód do testów udostępniony przez SKODA LELLEK SOPOT
BawoMartKm

Miejsca

Opinie (69) 1 zablokowana

  • od 15 lat z małą przerwą non-stop służbowa Skoda i tylko pozostanie służbowa (1)

    Myślę, że znaków w poście nie starczyłoby, gdybym wymienił, jakie mniejsze i większe usterki trapiły kolejne wersje Octavii. Jedyny argument, jaki usłyszałem od człowieka odpowiedzialnego za flotę, to największa pojemność w klasie C i napęd 4x4 jako jedyne auto w klasie. Fakt czasem trzeba dojechać po nieutwardzonej drodze do pracy, ale pytam się, po co mi wielki bagażnik, jak mam w nim tylko komputer i małą skrzynkę narzędziową?67 tys za Rapida? Za te pieniądze dostaniemy dobrze wyposażonego Focusa a więc auto z segmentu wyżej, w każdej dziedzinie bijące Skodę na głowę.

    • 3 0

    • jak będziesz woził nim 2kę dzieci z wózkami to będziesz wiedział ;-). Focus kombi to mój drugi kandydat - z ecoboost super samochód.

      • 1 1

  • Zielona kura.

    Ale szrot.

    • 2 2

  • Testowana wersja za 67 750 ????!!!! (3)

    i pokrętła od nawiewów?? Komuś w SZKODZIE się pomyliło. Za te pieniadze to powinna być wersja AVANGARDE.

    • 18 0

    • (2)

      Albo De luxe.

      • 0 0

      • (1)

        Albo złota kura

        • 2 0

        • i kubełek z kfc ;] w gratisie

          • 0 0

  • biedny nie oszczędza

    W salonie kupiłem fiata, toyotę i kupię mazdę 3 nic mnie nie przekona do tandetnej skodziny.

    • 10 6

  • Ceni :-)

    Skoda Dacia Kia Hyundai Renault Chevrolet to są marki samochodów dla krajów demokracji ludowej i biedniejszych krajów rozwijających się. Takie auto to nie jest powód do dumy ale za to schludny środek transportu o ile jest nowe. Choć nowa Dacia to zawsze plus 10 do lansu na tle używanego dymiącego audi czy volvo.
    Niestety Polskę zalewają już młode bo 3-5 letnie Kia Dacie czy Renówki z zachodu które dymią leją na ulicę płyny eksploatacyjne. Zachodni obywatele tanie auta zmieniają częściej.
    A większa liczba groźnych wypadków na polskich autostradach wielokrotnie wyższa niż na dłuższych i starszych Niem9ieckich pokazuje czym Polacy się przemieszczają.
    Złom bywa niebezpieczny zaraz po wyjechaniu na autostradę bo okazuje się że januszowe używane opony na wypasionych felgach czy Mirkowe spawy w lewej ćwiartce czy tez Sebowe zamienniki poduszek powietrznych i pasów bezpieczeństwa to długotrwałe leczenie często całej rodziny polaka cebulaka.

    • 18 2

  • (1)

    Ktoś jednak kupuje takie samochody. Ciekawe ilu z tych nabywców bierze za gotówke?

    • 14 1

    • to je hińska oktawia

      z silnikami od fabi?

      • 8 0

  • Tradycyjna Rodzina 2+1? (1)

    Sorry, ale to nie jest żadna tradycja.
    Dla jednych to konieczność... dla innych marzenie.

    • 29 0

    • Skoda poszła w złym kierunku, jak cały VW

      Ceny mają horendlane, z osmosu, od czapy!
      Max 38000 za takie auto!
      Silniki o resursie 200 kkm, co to jest? Łapią naiwnych i tyle.
      Zachłanność nigdy się ie opłaca, chytry 2 razy traci.

      • 15 1

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co oznacza skrót PAB?

 

Najczęściej czytane