• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Skoda Rapid dopiero po Wszystkich Świętych

BaWo
10 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Skoda Rapid będzie dostępna w Trójmieście już za dwa tygodnie. Skoda Rapid będzie dostępna w Trójmieście już za dwa tygodnie.

Już za dwa tygodnie powitamy w salonach nową Skodę Rapid. Co ciekawe, samochód, którego cenę zapowiadano na 48 tysięcy złotych, kupimy za niecałe 44 tysiące.



Za czeskie auto w podstawowej wersji trzeba będzie zapłacić 44 tys. zł. Za czeskie auto w podstawowej wersji trzeba będzie zapłacić 44 tys. zł.
Skoda Rapid to chyba najbardziej wyczekiwany model czeskiego producenta, od czasu pojawienia się na rynku w 1996 roku, bazującej na płycie Golfa, Octavii I. Oba samochody wiele zresztą łączy. Pokazane zostały po raz pierwszy na targach samochodowych w Paryżu.

Zbudowano je z myślą o rodzinach, które poszukują przestronnego, eleganckiego i dobrze wyposażonego samochodu w korzystnej cenie i niskich kosztach eksploatacji (taka była pierwsza Octavia, potem to się nieco zmieniło). Oba też mają podobną pojemność bagażnika. Pierwsza Octavia mieściła bowiem, do tylnych siedzeń, 528 litrów bagażu. Rapid zmieści zaś 550 litrów. Oba samochody mają także zbliżoną długość - 4,5 metra.

Wygląda więc na to, że Rapid, będący w latach 70 i 80 XX wieku synonimem czeskiego coupe, stał się teraz symbolem powrotu do wymiarów idealnego, kompaktowego sedana.

Samochód oferowany będzie w pięciu wersjach silnikowych. Gamę jednostek benzynowych otwiera 1.2 MPI/55 kW (75 KM) oraz 1.2 TSI o mocy 63 kW (85 KM) lub 77 kW (105 KM). Najmocniejszy w tym modelu jest turbodoładowany, czterocylindrowy motor 1.4 TSI/90 kW (122 KM) z 7-stopniową skrzynią DSG. Rapida będzie można także kupić z popularnym 105 konnym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1.6 litra.

Nowy familijny sedan dostępny będzie w trzech standardach wyposażenia i wykończenia u obu trójmiejskich dealerów marki: w salonach Skoda Plichta oraz Skoda Lellek. Z powodu sporej liczby zamówień klienci wyjadą tym autem z salonu dopiero po Wszystkich Świętych. Być może dlatego, że przed tym świętem nie wypada robić hucznych Otwartych Dni.
BaWo

Miejsca

Opinie (74) 3 zablokowane

  • Nadmuchana Fabia za grubo ponad 50 tyś za sensowną wersję.

    Stanowczo za drogo. 4,5 tyś dopłaty do silnika tsi (85km) podczas gdy w Fabii do silnika 1,2 (70KM - 3 cylindrowej kosiarki) dopłacić trzeba 2,8 tyś. To samo z klimatyzacją - w Fabii dopłata do klimy manualnej to ok 2,1 tyś, w Octavi 4,5 tyś a w Rapidzie 4,8 tyś. Oczywiście można kupić pakiet za 4 tyś, ale po co, jak za 5,2 tyś mamy wyższą wersję (Ambition) z dużo lepszym wyposażeniem, gdzie klima jest w standardzie. Cenniki zostały tak skonstruowane, żeby nikt nawet nie spojrzał na wersję Active, a żeby wyjechać z salonu czymś sensownym (silnik 1,2 tsi 85KM + wesja ambition+lakier metalic) to trzeba już wyłożyć ponad 55 tyś zł. Dodatkowo ten rabat 4090zł to ściema. Tak naprawdę rabat to 2,5 tyś, a reszta to ubezpieczenie, którego przy kupnie auta za gotówkę nie musisz wykupować (wystarczy OC). Osobiście jak miałbym już kupić Rapida, to wolałbym dołożyć kilka tyś do octavi, która jest wykonana z dużo lepszych materialów i ma dużo lepsze zawieszenie. Rapid w środku to kupa tandetnego twardego plastiku (nawet w najwyższej wersji), co wytknęli mu dziennikarze testujący to auto.

    • 0 0

  • Kiedyś chciałem kupić Skode Rapid.

    Ale to był ten prawdziwy Rapid, stary na bazie 120ki.
    Niestety, starszy pan który był jej właścicielem zmarł i auto zniknęło zaraz po nim.
    Szkoda bo pewnie rodzina pozbyła się specyficznej Skody.

    • 0 0

  • (2)

    kiedyś sądziłem, że te wszystkie niepochlebne opinie o skodziarzach to stereotypy. dopóki nie poznałem nowego sąsiada, od niedawna posiadacza octavii, poprzednio właściciel poloneza. samochód na parkingu po domem zawsze parkuje w tym samym miejscu pod oknem, zawsze tyłem. czesto podziwia swoje cudo stojąc w oknie i majstrując w rozporku. oczywiście auto stoi 6 dni w tygodniu nieruszane. d roboty w stoczni jeździ autobusem, w niedziele ze starą jedzie do Biedry i na działkę. Przypadek?

    • 4 0

    • Stereotypowy użytkownik Skody, to stereotypowy użytkownik Golfa/Passata, który wyprowadził się od mamusi i sam płaci rachunki:)

      • 0 1

    • nic nie dzieje się z przypadku

      powinieneś zacząć wróżyć w programie o wróżeniu w telewizji

      • 1 1

  • Powiem wam tak (9)

    znalazlem jakis czas temu ciekawe auto w komisie. passat b5 w tedeiku sprowadzony z niemczech po starszym dziadku, lekarzu z niemczech, rocznik 1937.
    z autem wszystko bylo w porzadku ale mial troche wysoki przebieg jak na rocznik 1998. mial przebieg 245 tys zl. zrezygnowalem z zakupu, chcialem cos z mniejszym przebiegiem.
    przychodze za pare dni do tego samego komisu i patrze stoi ten sam passat ale juz z przebiegiem 160 tys zl.
    nie namyslajac sie dlugo od razu poszedlem do providenta po kredyt i kupilem.
    jestem bardzo zadowolony.
    polecam wszystkim

    • 72 5

    • Kupujesz auto z 1998 roku i patrzysz na przebieg? :D (3)

      Rozumiem że 15-to letni samochód w dieslu powinien mieć poniżej 100tyś przebiegu i kosztować 5tyś pln. Tacy jak Ty sami chcą być oszukiwani bo za swoje 5tyś pln spodziewają sie cudów z małym przebiegiem i nawet nie starają sie samodzielnie myśleć bo doszli by do wniosków że w dieslu za bugiem to jeżdżą tylko samochody firmowe stukające duuuuże przebiegi a te z małymi są stosunkowo BARDZO drogie. No ale Ty chcesz mieć i tani i dobry. Innego nie kupisz bo jak samochód ma prawdziwy przebieg to jest on za duży więc 95% aut w Polsce ma przekręcane liczniki bo tego tak na prawdę chcą klienci. Wystarczy pojechać do niemca i przejść sie po komisach jakie są prawdziwe ceny samochodów z małymi/średnimi przebiegami - są wysokie. Cudów nie ma. W Polsce przebieg jest nie ważny - ważne jest czy samochód w dobrym stanie i czy jest zadbany.

      • 3 8

      • Niestety pewnie nawet byś zauważył jakby ironia Ci wybiła oko....

        • 2 0

      • (1)

        diesel 15 letni to przebieg minimum = 450 tys km. Jak ktoś kupuję diesla to nie po aby stał tylko po aby jeździć minimum te 30 tys km rocznie . Ja mam diesla i ja średnio rocznie nim robię 45 tys km.

        • 3 0

        • Niesamowite!

          a ja mam rower i rocznie robię 4000km

          • 4 3

    • a czy ten dziadek jezdził nim tylko w niedziele do koscioła ? (1)

      Bo jezeli tak to mamy chyba auto od tego samego dziadka ! Szok !

      • 17 0

      • U nas B5 wszystkie mają takie pochodzenie

        a Golfiki jeszcze lepsze

        • 8 0

    • podpis powinien brzmieć - dziwny

      • 3 1

    • jakie to polskie:)))

      • 10 0

    • cała prawda

      • 18 1

  • (1)

    Takie auto przy polskich zarobkach powinno kosztować z 20tysi.

    • 5 0

    • E bez przesady

      ja i moi koledzy nie narzekamy na zarobki. No ale
      walka z kaczyzmem musi być dobrze opłacana...

      • 0 0

  • Jak przyjdzie co do czego to auto ze średnim wyposażeniem będzie kosztować te 44tys. (1)

    Trzeba tylko poczekać po premierze parę miesięcy. Ja bym się mierzył jak już na 1.4 TSI 120 KM. Tylko skrzynia DSG podniesie trochę koszt auta(nawet bardzo niewspółmiernie w stosunku do jego wartości). Ale jeśli by było za max 50 tys. ze średnim wyposażeniem, to bym się nawet zastanawiał.
    Akurat rok 2012 nie sprzyja dealerom, więc przeceny rzędu 15-20% raczej nie będą sensacją. Skoro już na starcie zeszli z ceny o 4000 to i dalsze negocjacje będą możliwe... :)

    • 0 0

    • obawiam się ze niekoniecznie, teraz inaczej produkuje się auta

      stą dmniej zdecydowanie spektakularnych obniżek typu wyprzedaż rocznika, no chyba, że za taką rozumiemy rabaty często komunikowane w Citroenach z rabatami od najwyższych opcji i magia liczb w stylu nasty tysięcy kogoś rusza

      teraz aut na magazynach jest na styk, zwłaszcza u nas gdzie rocznik jest główną wyrocznią a nie np. data pierwszej rejestracji jak w innych krajach

      • 0 0

  • oświeć nas Remek co jest prawdziwym autem?

    • 1 0

  • Niestety za podróbkę VW to chora cena (1)

    • 5 2

    • podróbka? jaki z Ciebie fan, teraz nei ma czegoś takiego jak oryginalne auta

      równie dobrze można powiedzieć, że Audi to podróba VW
      w każdym koncernie auta koncernowe dzielą elementy, płyty, silniki, części a nawet guziki do szyb itd.

      Mercedes robi teraz auta z Renault, silniki diesla w Aklassie są też w Dacii i co i guano?

      tylko kalendarz produkcji ustala czy dana płyta podłogowa jest najpierw w Audi, czy VW, czy w Skodzie

      także to jest inne auto, nic nie udaje i niczego nie naśladuje, owszem można rozpatrywać jako odpowiednik czegoś ale nie podróbka!

      • 1 0

  • wygląda jak zerżnięta KIA Optima (3)

    • 5 3

    • (1)

      Zamiast wypisywać bzdury idź lepiej do okulisty

      • 1 0

      • ale Pan piszę o rżnięciu a nei o autach więc co się dziwisz

        • 1 0

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • Za drogo (5)

    Nawet ta obniżka nie powoduje wielkiego entuzjazmu wśród potencjalnych nabywców.
    Mamy kryzys a tu proszę, auto budżetowe za 44 tys.zł Auto, które nie ma klimy, radia a moc jego silnika to całe 75 KM z trzech cylindrów o pojemności 1,2 l.

    Generalnie jak się doposaży to auto w odpowiedni silnik w wersji z lepszym wyposazeniem Ambition to z tych "atrakcyjnych" 44 zrobi się 55 tys. O wersji z silnikiem 105 KM nawet nie wspominam;)

    • 32 4

    • poczekaj na auta w salonach, na pewno ceny będą do negocjacji! (2)

      • 3 4

      • (1)

        10 tys nie da się wynegocjowac prawda?

        • 6 1

        • z 55 na 45 raczej nie, ale bez jaj nigdzie tak nie ma

          • 1 0

    • 1.2

      wybacz kolego ale 1.2 wystepujacy w nowych modelach Skody nie posiada juz 3 cylindrow lecz 4 wiec tu sie mylisz:)

      • 4 1

    • VAT na auta wynosi 23%, a akcyza na nowe auto zdaje się 40%.

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jedynym trójmiejskim przedstawicielem marki Audi jest firma:

 

Najczęściej czytane