- 1 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (60 opinii)
- 2 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (233 opinie)
- 3 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (197 opinii)
- 4 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (146 opinii)
- 5 15-latek autem na minuty uciekał policji (120 opinii)
- 6 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (137 opinii)
Skrzyżowania, które sprawiają kierowcom największe problemy
Przecięcie alei Niepodległości i Malczewskiego w Sopocie, Armii Krajowej, ul. Łostowickiej i Havla w Gdańsku oraz ulic Morskiej oraz Kartuskiej w Gdyni - to skrzyżowania, które sprawiają najwięcej problemów kierowcom. Sprawdziliśmy skrzyżowania z największą liczbą stłuczek w Trójmieście.
Kłopotliwe skrzyżowania w Gdańsku
Z policyjnych statystyk wynika, że jeżeli w Gdańsku dochodzi do kolizji na skrzyżowaniu, to najprawdopodobniej stało się to na przecięciu al. Armii Krajowej, ul. Łostowickiej i Havla.
Rocznie funkcjonariusze odnotowują tam średnio 35 kolizji. I właśnie to skrzyżowanie otwiera niechlubne zestawienie najbardziej kłopotliwych w mieście.
Druga w kolejności jest krzyżówka al. Armii Krajowej i 3 Maja. Tylko w tym roku doszło tam do 24 kolizji.
Trzecie miejsce na podium zajmuje skrzyżowanie ul. Świętokrzyskiej i Havla (22 stłuczki).
Do tej pory pisaliśmy tylko o kolizjach. A co z wypadkami (przypomnijmy: w zdarzeniu musi być osoba ranna)?
W tym roku najwięcej wypadków odnotowano na przecięciu al. Rzeczypospolitej i Jana Pawła II (dwa wypadki, dwie ranne osoby).
W ciągu ostatnich trzech lat doszło tu do sześciu wypadków. Rannych zostało siedem osób.
22 kolizje w Sopocie w tym roku
W Sopocie - do końca sierpnia - policjanci w tym roku odnotowali już 22 kolizje. Do stłuczek najczęściej dochodziło na skrzyżowaniach:
- al. Niepodległości i Malczewskiego - 5 kolizji,
- ul. Malczewskiego i ul. Kolberga - 5 kolizji,
- al. Niepodległości i ul. Sikorskiego - 3 kolizje,
- al. Niepodległości i ul. 3 Maja - 3 kolizje,
- al. Niepodległości i ul. Podjazd - 3 kolizje,
- al. Niepodległości i ul. Haffnera - 3 kolizje.
Kłopotliwe skrzyżowania w Gdyni
Dokładnych statystyk dotyczących kolizji i wypadków nie prowadzą policjanci z Gdyni. Jednak mundurowi, poproszeni o wskazanie skrzyżowań, na których według nich najczęściej dochodzi do kolizji i wypadków wymieniają:
Najtrudniejsze skrzyżowania na świecie
Choć jazda po trójmiejskich skrzyżowaniach może wydawać się trudna - zwłaszcza dla świeżo upieczonych kierowców i osób spoza Gdańska, Gdyni czy Sopotu, stopień ich skomplikowania nie umywa się nawet do tych, umieszczonych w "Top 10" najtrudniejszych "krzyżówkach" na świecie.
Tak prezentuje się ich lista:
Opinie (204) 8 zablokowanych
-
2021-09-18 19:20
Opinia wyróżniona
(10)
I prawie wszystkie skrzyżowania w Gdańsku to te z wyspą centralną, gdzie przed skrętem w lewo mamy sygnalizator kierunkowy, a po skręcie mamy zawsze czerwone na zwykłym sygnalizatorze. Tego typu skrzyżowania nie tylko powodują korki, ale jak widać kolizje. Dla mnie powinni zlikwidować wszystkie tego typu skrzyżowania i zrobić je normalne. Nigdzie indziej w na świecie nie ma tego typu skrzyżowań, co w Polsce.
Drugą kwestią jest nieumiejętność kierowców. Sam nie jestem idealny, bo zdarzają mi się błędy, ale nie wyznaję zasady "Jeżdżę szybko i bezpiecznie". Niestety dużo osób traktuje auto jako symbol bogactwa i skoro ma drogie auto to może wszystko. Policja w tej kwestii nie istnieje. Przykład? Buspas przy dworcu, nieustępowanie pieszym, blokowanie krzyżowań czy wyprzedzanie na pasach, nie wliczając już przekroczonej prędkości. Co z tego, że mandaty będą podwyższone? Mogą być nawet od 10tyś ale i tak nie ma kto wyciągać konsekwencji z łamania przepisów.- 129 19
-
2021-09-18 20:23
Aby się tryknąć na skrzyżowaniu Niepodległości z Malczewskiego (2)
albo na wjeździe na bezkolizyjną estakadę, to zaiste kierowca musi mieć talent
- 25 2
-
2021-09-20 09:24
Zmyłka świateł (1)
Wcale nie musi mieć talentu bo ktoś po prostu źle zaprojektował cykl świetlny i to niedouczonych kierowców myli -codzienny przykład. Jedziemy Niepodległości w stronę Gdańska i na łuku w lewo zapala się czerwone światło przed Malczewskiego, za skrzyżowaniem z Malczewskiego także zaraz mamy czerwone. W pewnym momencie kierowca jednak widzi przed sobą zapalające się zielone za skrzyżowaniem. Niestety to jest światło dla tych, którzy chcą na tym skrzyżowaniu chcą zawrócić w kierunku Gdańska z pasa w lewo na Brodwino. I co wtedy, "Brodwino" ma nadal zielone, ale niektórzy mniej bystrzy kierowcy jadący od strony Gdyni nie zauważają, że dla nich nadal obowiązuje to pierwsze czerwone i ruszają do przodu i nagle BUM, stłuczka. Jeżdżę codziennie i widzę także motocyklistów. Kto da minus ten nie jest prawdziwym kierowcą znającym przepisy i to skrzyżowanie.
- 1 2
-
2021-09-20 13:19
To nie jest źle zaprojektowany cykl
to po prostu niskie IQ lub daltonizm
- 0 1
-
2021-09-20 07:28
coz widac ze gdansk przoduje, nic dziwnego, jaka wladza takie drogi
- 0 0
-
2021-09-18 21:03
"Nigdzie indziej w na świecie tego nie ma" (2)
Uwielbiam te stwierdzenie. Nigdzie na świecie. Ani w Zimbabwe, ani w Ameryce, ani w buszu australijskim. Nigdzie na świecie.
- 31 4
-
2021-09-19 13:00
To fantastyczne, wybornie, ze zechciales sie tym z nami podzielic.
- 1 2
-
2021-09-19 10:50
Wszędzie tam, inni się szanują wzajemnie ;-)
Polska to dzicz totalna z dominacją nienawiści do wszystkich innych
- 4 5
-
2021-09-18 22:22
No chyba nie bardzo (2)
Gdyby przed skrzyżowaniem był sygnalizator kierunkowy S-3 to nie ma opcji, aby mieć czerwone później. To o czym mówisz, to zielone z pasa do skrętu w lewo.
- 1 4
-
2021-09-18 23:12
(1)
Skrzyżowanie Hynka z al. Rzeczypospolitej i Legionów. Skręcając z Rzeczypospolitej w lewo do Galerii Zaspa przed skrzyżowaniem masz sygnalizator S3F (kierunkowy w lewo z możliwością zawracania). Po zielonym dojeżdżasz do torowiska i masz czerwone na zwykłym sygnalizatorze. O ile się nie myle to przy Galerii Bałtyckiej też tak jest.
- 7 1
-
2021-09-19 01:32
Przy Bałtyckiej tak jest.!! ;]
- 4 1
-
2021-09-20 11:59
Trzeba było zbudować wielopoziomowe skrzyżowanie zamiast galerię przy Okopowej.
Usprawniłby się ruch na Chełm i mniej byłoby okazji do stłuczek. To samo skrzyżowanie przy cmentarzu. Przecież tam są hektary miejsca - można dwa albo trzy poziomy poprowadzić bezkolizyjnie. No, chyba że teren spodobał się jakiemuś deweloperowi...
- 1 1
-
2021-09-19 06:06
GDA i GST nie włączają kierunkowskazu przy zjeździe z ronda. (3)
No i mamy to co mamy w Straszynie, chociażby
- 3 1
-
2021-09-20 11:49
Kciuk w dół od GST albo GDA,
który dojeżdża do Oruni, zostawia auto i dalej autobusem. Bo się gubi w centrum Gdańska
- 0 0
-
2021-09-20 11:25
U siebie na wsiach nie maja takiego problemu
- 0 0
-
2021-09-20 07:19
najgorsi kierowcy
- 0 0
-
2021-09-20 09:36
Także w Wejherowie.... (1)
trzeba spojrzeć na niebezpieczne skrzyżowanie.
Mam na myśli oznakowanie wyjazdu z miasta na drogę krajowa nr 6, i w kierunku Krokowy.
Znaki drogowe są tam ustawione niezgodnie z przepisami, tym samym stwarzając sytuacją grożącą poważnymi konsekwencjami (znak za znakiem, na łuku, zasłonięty sygnalizator świetlny)- 1 0
-
2021-09-20 11:24
Na wsiach nie ma problemu
- 0 0
-
2021-09-20 11:22
Następny wynalazek
Skrzyżowanie ulic Toruńska, Trakt Św. Wojciecha, Nowe Podwale Grodzkie kto to projektował? Liczyć trzeba kolizje na tym cudzie.
- 1 1
-
2021-09-20 10:10
To nie są najtrudniejsze skrzyżowania...
... a najbardziej ruchliwe.
Dlaczego autor artykułu na podstawie samej tylko "gołej" ilości kolizji twierdzi, że to są trudne skrzyżowania? Jeśli już to trzeba to odnieść do wielkości ruchu w danym miejscu. Jeżeli na takiej krzyżówce AK/Łostowicka przejeżdża rocznie, dajmy na to ok. 1mln aut (strzelam, ale pewnie dużo więcej), a jest 35 kolizji, no to chyba jednak nie jest to duży odsetek.
Proszę nie wprowadzać opinii publicznej w błąd.- 4 0
-
2021-09-20 10:06
Hmmm.
Jeśli skrzyżowanie Łostowicka - Armii Krajowej - Havla jest tak trudne, to znaczy to mniej więcej tyle, że 3/4 kierowców powinno oddać prawa jazdy znalezione w czipsach.
- 2 0
-
2021-09-20 08:25
Zadne skrzyzowania nie tworza problemu
to kierowcy utrudniaja ruch ktorzy nie maja pojecia!
- 1 0
-
2021-09-20 08:01
Jak tworzycie taki artykuł to fajnie byłoby przygotować schematy, w jakiej kolejności, kto gdzie ma pierwszeństwo.
Może ktoś by się czegoś nauczył i kolizji było mniej
- 3 1
-
2021-09-20 06:35
w Gdyni Kartuska/Morska ludzie jeżdżą jak za lat 80 kiedy 2os miały w mieście samochód. Jadący od strony Chylońskiej chcąc wyminąć tych którzy skręcają w lewo na centrum wymijają prawoskrętem i robi się sytuacja niebezpieczna ! Wiele razy byłam tego świadkiem i dopóki tam nie będzie policji bądź skutecznej kontroli kamer to się nie zmieni. Z prawo skrętu jadą prosto a ludzie z Kartuskiej nie mogą zjechać w lewo w stronę Cisowej/obwodnicy bo jeden z drugim poczekać nie może !!!! To skrzyżowanie jest łatwe tylko ludzie ograniczeni umysłowo i nie mają rozumu. Redakcjo, przejedź się tam i spójrz jak tam brakuje patrolu....!
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.