• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Skrzyżowania, które sprawiają kierowcom największe problemy

szym
18 września 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Stłuczka na skrzyżowaniu ul. Armii Krajowej i Łostowickiej potrafi sparaliżować tę część Gdańska.
  • Jej następstwem są długie korki.

Przecięcie alei Niepodległości i MalczewskiegoMapka w Sopocie, Armii Krajowej, ul. Łostowickiej i HavlaMapka w Gdańsku oraz ulic Morskiej oraz KartuskiejMapka w Gdyni - to skrzyżowania, które sprawiają najwięcej problemów kierowcom. Sprawdziliśmy skrzyżowania z największą liczbą stłuczek w Trójmieście.



Jak oceniasz swoje umiejętności jako kierowcy?

Niedawno wskazaliśmy które ronda w Gdańsku sprawiają najwięcej problemów kierowcom. Teraz pod lupę wzięliśmy "klasyczne" skrzyżowania w całym Trójmieście.

Kłopotliwe skrzyżowania w Gdańsku



Z policyjnych statystyk wynika, że jeżeli w Gdańsku dochodzi do kolizji na skrzyżowaniu, to najprawdopodobniej stało się to na przecięciu al. Armii Krajowej, ul. Łostowickiej i Havla.

Rocznie funkcjonariusze odnotowują tam średnio 35 kolizji. I właśnie to skrzyżowanie otwiera niechlubne zestawienie najbardziej kłopotliwych w mieście.

Druga w kolejności jest krzyżówka al. Armii Krajowej i 3 MajaMapka. Tylko w tym roku doszło tam do 24 kolizji.

Trzecie miejsce na podium zajmuje skrzyżowanie ul. Świętokrzyskiej i HavlaMapka (22 stłuczki).

Do tej pory pisaliśmy tylko o kolizjach. A co z wypadkami (przypomnijmy: w zdarzeniu musi być osoba ranna)?

W tym roku najwięcej wypadków odnotowano na przecięciu al. Rzeczypospolitej i Jana Pawła IIMapka (dwa wypadki, dwie ranne osoby).

  • Skrzyżowania, na których warto uważać.
  • Skrzyżowania, na których warto uważać.
W ciągu ostatnich trzech lat doszło tu do sześciu wypadków. Rannych zostało siedem osób.

22 kolizje w Sopocie w tym roku



W Sopocie - do końca sierpnia - policjanci w tym roku odnotowali już 22 kolizje. Do stłuczek najczęściej dochodziło na skrzyżowaniach:



Kłopotliwe skrzyżowania w Gdyni



Dokładnych statystyk dotyczących kolizji i wypadków nie prowadzą policjanci z Gdyni. Jednak mundurowi, poproszeni o wskazanie skrzyżowań, na których według nich najczęściej dochodzi do kolizji i wypadków wymieniają:


Jedna z tegorocznych stłuczek na ul. skrzyżowaniu Morskiej i Kartuskiej w Gdyni. Jedna z tegorocznych stłuczek na ul. skrzyżowaniu Morskiej i Kartuskiej w Gdyni.

Najtrudniejsze skrzyżowania na świecie



Choć jazda po trójmiejskich skrzyżowaniach może wydawać się trudna - zwłaszcza dla świeżo upieczonych kierowców i osób spoza Gdańska, Gdyni czy Sopotu, stopień ich skomplikowania nie umywa się nawet do tych, umieszczonych w "Top 10" najtrudniejszych "krzyżówkach" na świecie.

Tak prezentuje się ich lista:



szym

Opinie (204) 8 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    (10)

    I prawie wszystkie skrzyżowania w Gdańsku to te z wyspą centralną, gdzie przed skrętem w lewo mamy sygnalizator kierunkowy, a po skręcie mamy zawsze czerwone na zwykłym sygnalizatorze. Tego typu skrzyżowania nie tylko powodują korki, ale jak widać kolizje. Dla mnie powinni zlikwidować wszystkie tego typu skrzyżowania i zrobić je normalne. Nigdzie indziej w na świecie nie ma tego typu skrzyżowań, co w Polsce.
    Drugą kwestią jest nieumiejętność kierowców. Sam nie jestem idealny, bo zdarzają mi się błędy, ale nie wyznaję zasady "Jeżdżę szybko i bezpiecznie". Niestety dużo osób traktuje auto jako symbol bogactwa i skoro ma drogie auto to może wszystko. Policja w tej kwestii nie istnieje. Przykład? Buspas przy dworcu, nieustępowanie pieszym, blokowanie krzyżowań czy wyprzedzanie na pasach, nie wliczając już przekroczonej prędkości. Co z tego, że mandaty będą podwyższone? Mogą być nawet od 10tyś ale i tak nie ma kto wyciągać konsekwencji z łamania przepisów.

    • 129 19

    • Aby się tryknąć na skrzyżowaniu Niepodległości z Malczewskiego (2)

      albo na wjeździe na bezkolizyjną estakadę, to zaiste kierowca musi mieć talent

      • 25 2

      • Zmyłka świateł (1)

        Wcale nie musi mieć talentu bo ktoś po prostu źle zaprojektował cykl świetlny i to niedouczonych kierowców myli -codzienny przykład. Jedziemy Niepodległości w stronę Gdańska i na łuku w lewo zapala się czerwone światło przed Malczewskiego, za skrzyżowaniem z Malczewskiego także zaraz mamy czerwone. W pewnym momencie kierowca jednak widzi przed sobą zapalające się zielone za skrzyżowaniem. Niestety to jest światło dla tych, którzy chcą na tym skrzyżowaniu chcą zawrócić w kierunku Gdańska z pasa w lewo na Brodwino. I co wtedy, "Brodwino" ma nadal zielone, ale niektórzy mniej bystrzy kierowcy jadący od strony Gdyni nie zauważają, że dla nich nadal obowiązuje to pierwsze czerwone i ruszają do przodu i nagle BUM, stłuczka. Jeżdżę codziennie i widzę także motocyklistów. Kto da minus ten nie jest prawdziwym kierowcą znającym przepisy i to skrzyżowanie.

        • 1 2

        • To nie jest źle zaprojektowany cykl

          to po prostu niskie IQ lub daltonizm

          • 0 1

    • coz widac ze gdansk przoduje, nic dziwnego, jaka wladza takie drogi

      • 0 0

    • "Nigdzie indziej w na świecie tego nie ma" (2)

      Uwielbiam te stwierdzenie. Nigdzie na świecie. Ani w Zimbabwe, ani w Ameryce, ani w buszu australijskim. Nigdzie na świecie.

      • 31 4

      • To fantastyczne, wybornie, ze zechciales sie tym z nami podzielic.

        • 1 2

      • Wszędzie tam, inni się szanują wzajemnie ;-)

        Polska to dzicz totalna z dominacją nienawiści do wszystkich innych

        • 4 5

    • No chyba nie bardzo (2)

      Gdyby przed skrzyżowaniem był sygnalizator kierunkowy S-3 to nie ma opcji, aby mieć czerwone później. To o czym mówisz, to zielone z pasa do skrętu w lewo.

      • 1 4

      • (1)

        Skrzyżowanie Hynka z al. Rzeczypospolitej i Legionów. Skręcając z Rzeczypospolitej w lewo do Galerii Zaspa przed skrzyżowaniem masz sygnalizator S3F (kierunkowy w lewo z możliwością zawracania). Po zielonym dojeżdżasz do torowiska i masz czerwone na zwykłym sygnalizatorze. O ile się nie myle to przy Galerii Bałtyckiej też tak jest.

        • 7 1

        • Przy Bałtyckiej tak jest.!! ;]

          • 4 1

  • Trzeba było zbudować wielopoziomowe skrzyżowanie zamiast galerię przy Okopowej.

    Usprawniłby się ruch na Chełm i mniej byłoby okazji do stłuczek. To samo skrzyżowanie przy cmentarzu. Przecież tam są hektary miejsca - można dwa albo trzy poziomy poprowadzić bezkolizyjnie. No, chyba że teren spodobał się jakiemuś deweloperowi...

    • 1 1

  • GDA i GST nie włączają kierunkowskazu przy zjeździe z ronda. (3)

    No i mamy to co mamy w Straszynie, chociażby

    • 3 1

    • Kciuk w dół od GST albo GDA,

      który dojeżdża do Oruni, zostawia auto i dalej autobusem. Bo się gubi w centrum Gdańska

      • 0 0

    • U siebie na wsiach nie maja takiego problemu

      • 0 0

    • najgorsi kierowcy

      • 0 0

  • Także w Wejherowie.... (1)

    trzeba spojrzeć na niebezpieczne skrzyżowanie.
    Mam na myśli oznakowanie wyjazdu z miasta na drogę krajowa nr 6, i w kierunku Krokowy.
    Znaki drogowe są tam ustawione niezgodnie z przepisami, tym samym stwarzając sytuacją grożącą poważnymi konsekwencjami (znak za znakiem, na łuku, zasłonięty sygnalizator świetlny)

    • 1 0

    • Na wsiach nie ma problemu

      • 0 0

  • Następny wynalazek

    Skrzyżowanie ulic Toruńska, Trakt Św. Wojciecha, Nowe Podwale Grodzkie kto to projektował? Liczyć trzeba kolizje na tym cudzie.

    • 1 1

  • To nie są najtrudniejsze skrzyżowania...

    ... a najbardziej ruchliwe.
    Dlaczego autor artykułu na podstawie samej tylko "gołej" ilości kolizji twierdzi, że to są trudne skrzyżowania? Jeśli już to trzeba to odnieść do wielkości ruchu w danym miejscu. Jeżeli na takiej krzyżówce AK/Łostowicka przejeżdża rocznie, dajmy na to ok. 1mln aut (strzelam, ale pewnie dużo więcej), a jest 35 kolizji, no to chyba jednak nie jest to duży odsetek.
    Proszę nie wprowadzać opinii publicznej w błąd.

    • 4 0

  • Hmmm.

    Jeśli skrzyżowanie Łostowicka - Armii Krajowej - Havla jest tak trudne, to znaczy to mniej więcej tyle, że 3/4 kierowców powinno oddać prawa jazdy znalezione w czipsach.

    • 2 0

  • Zadne skrzyzowania nie tworza problemu

    to kierowcy utrudniaja ruch ktorzy nie maja pojecia!

    • 1 0

  • Jak tworzycie taki artykuł to fajnie byłoby przygotować schematy, w jakiej kolejności, kto gdzie ma pierwszeństwo.

    Może ktoś by się czegoś nauczył i kolizji było mniej

    • 3 1

  • w Gdyni Kartuska/Morska ludzie jeżdżą jak za lat 80 kiedy 2os miały w mieście samochód. Jadący od strony Chylońskiej chcąc wyminąć tych którzy skręcają w lewo na centrum wymijają prawoskrętem i robi się sytuacja niebezpieczna ! Wiele razy byłam tego świadkiem i dopóki tam nie będzie policji bądź skutecznej kontroli kamer to się nie zmieni. Z prawo skrętu jadą prosto a ludzie z Kartuskiej nie mogą zjechać w lewo w stronę Cisowej/obwodnicy bo jeden z drugim poczekać nie może !!!! To skrzyżowanie jest łatwe tylko ludzie ograniczeni umysłowo i nie mają rozumu. Redakcjo, przejedź się tam i spójrz jak tam brakuje patrolu....!

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Ile maksymalnie punktów karnych za jedno wykroczenie może otrzymać kierowca?

 

Najczęściej czytane