- 1 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (17 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (277 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (316 opinii)
- 4 Spore zainteresowanie Pomorskimi Targami Autokosmetyki
- 5 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (16 opinii)
- 6 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (133 opinie)
Śmiertelna ofiara wypadku w Gdyni. Czy radar by pomógł?
W niedzielę wieczorem doszło do wypadku na skrzyżowaniu Trasy Kwiatkowskiego z ul. Podgórską w Gdyni. To nie pierwszy śmiertelny wypadek na tym skrzyżowaniu.
Jak wstępnie ustaliła policja, w niedzielę przed godz. 21, kierujący Dacią jadącą od strony Trasy Kwiatkowskiego skręcając w lewo w ul. Podgórską najprawdopodobniej wymusił pierwszeństwo na jadącym z przeciwka Volkswagenie. W konsekwencji Volkswagen uderzył w bok Dacii, a następnie dachował.
- Trzy osoby znajdujące się w Dacii, w tym kierowca i dwie pasażerki, zostali przewiezieni do szpitala. Niestety w wyniku odniesionych obrażeń jedna z kobiet zmarła - informuje Dorota Podhorecka-Kłos, rzecznik Komendy Miejskiej Policji w Gdyni. - Kierujący pojazdami byli trzeźwi. Wyjaśniamy szczegółowy przebieg zdarzenia.
Niestety nie był to pierwszy tak tragiczny wypadek na tym skrzyżowaniu. - Na przestrzeni kilku ostatnich lat zginęły tam w dwóch wypadkach łącznie trzy osoby. W tym samym czasie doszło do wielu drobniejszych kolizji - przypomina pan Michał, nasz czytelnik i świadek niedzielnego wypadku.
Feralne skrzyżowanie nie jest ani szczególnie skomplikowane, ani wyróżniające się. Jednak ruch w tym miejscu jest bardzo duży, ponieważ droga prowadzi do ludnego osiedla Obłuże Leśne.
- Nie pamiętam aby kiedykolwiek stał tu fotoradar lub badano prędkość. Trzeba było dwóch wypadków śmiertelnych aby na ul. Kwiatkowskiego postawiono znak zakazu zatrzymywania się - do tej pory wszystkie ofiary ginęły po uderzeniu w zaparkowane na poboczu naczepy ciężarówek. Poprawiło to bezpieczeństwo o tyle, że zamiast wypadków były kolizje - tłumaczy nasz czytelnik. - Rodzi się pytanie: czy znowu będzie potrzeba kolejnych ofiar, aby na tym skrzyżowaniu ktoś wreszcie postawił światła i to działające cały czas?
Opinie (312) ponad 50 zablokowanych
-
2011-01-17 16:03
Opinia wyróżniona
Postawmy wszędzie światła (15)
co 100m bedzie bezpiecznie i... bez sensu.
Mamy po prostu fatalną kulturę jazdy i nie potrafimy jeździć. Nie potrafimy przewidywać. I jest to co jest. Dopóki drogówka bedzie się tylko po krzakach chowała a nie reagowała na niebezpieczne sytuacje W RUCHU to tak będzie.- 310 9
-
2011-01-17 17:13
powinni zrobic zakaz skrętu w lewo jadąc w stronę płk dąbka (2)
oraz drugi zakaz w lewo wyjeżdzając z podgórskiej. i po kłopocie!!!!!!
- 10 7
-
2011-01-17 18:57
jakoś nie rozumiem tego wypadku
ten z góry musiał nieźle zapier.alać,
też się lubię tam rozpędzić
ale cały czas ktoś w podgórską chce wjechać
i lepiej tam z górki nie cisnąć,
zwłaszcza, że perspektywa się zmienia jak się z górki patrzy
i pod górkę też, może to jest rozwiązanie zagadki?
Na dodatek duuużo pieszych, widać ich słabo
albo wcale
i lubią przebiegać między samochodami.- 12 2
-
2011-01-17 20:31
Najpierw to niech naprawią chociaż nawierzchnię.Jadąc z góry niezły slalom pomiędzy dziurami,szczególnie jak jest ciemno...
- 8 1
-
2011-01-17 18:12
WSZYSTKIE świała powinny być wyłączone pomiędzu 23 a 5 rano!!! (1)
- 11 6
-
2011-01-18 00:26
niestety idioci sądzą inaczej to ci sami którzy po każdym wypadku stawialiby radary światła itd co to zmienia czy po wprowadzeniu świateł na 99% przejśc na głównej arterii 3 miasta przestali ginąć idioci poginający przez pasy na czerwonym ludziku?Nie więc dalsze stawianie świateł jest bezsensownym marnowaniem kasy idioci zawsze będą ginąć bo zawsze można wyjechać czy wejść pod jadące auto radar przed tym nie chroni
- 5 0
-
2011-01-17 19:52
(1)
NIE ZGADZAM SIĘ Z BORG-iem. POWINNO SIE UWAŻAĆ I TYLE
- 2 4
-
2011-01-17 22:15
właśnie o tym pisał !!!!!!!
- 4 0
-
2011-01-17 20:48
Swiatla (7)
Dlaczego? We wszystkich duzych miastach na swiecie sa swiatla i jakos ludzie jezdza. I tak wlasnie ucza sie kultury jazdy. W Kanadzie w miescie nie jezdzi sie wiecej niz 50km/h, a swiatla sa na prawie kazdym skrzyzowaniu i dla skrecajacych w lewo sa osobne linie i swiatla. Do tego na innych skrzyzowaniach sa wszedzie znaki stopu, jesli nie ma swiatel. I jakos jezdzimy, nie ma korkow, a wypadki smiertelne sa bardzo zadkie
- 2 7
-
2011-01-17 22:48
światła na całym świecie??? (1)
To jakieś bednie.Wystarczy że kierowcy zaczną uważać!!!Zwiedziłem troche swiat i tylke świateł co ostanio w polsce robią to nigdzie nie ma.Wrecz przeciwnie.Światła są celowo wyłączane żeby odkorkować wielkie miasta i poprawić bezpieczeństwo.Tak...Wyłączone światła na skrzyżowaniach poprawiają bezpieczeństwo,gdyż kierowcy instynktownie zwalniają widząc wyłączone światła.Światła doprowadzają tylko do praliżu miast.Tu daje link żebyście sami sprawdzili sobie
- 6 1
-
2011-01-18 00:49
no task
są wyłączane bo nastąpiłby paraliż transportowy...
- 0 0
-
2011-01-17 23:06
Zlikwidowano światła i znaki na skrzyżowaniu. Rezultat: zero wypadków od 4 lat (4)
WPISZCIE SOBIE W GOOGLE TE SŁOWA Zlikwidowano światła i znaki na skrzyżowaniu. Rezultat: zero wypadków od 4 lat
- 3 1
-
2011-01-18 00:47
no tak
Ale 10 pojazdów na dobę - to jeździ na ulicach niższej klasy niż Kwiatkowskiego (tam jest co najmniej 3 razy więcej) - no i już widzę to rozwiązanie w Polsce (każdy by przyjeżdżał z siekierą...)
- 0 0
-
2011-01-18 06:47
KARY , KARY I JESZCZE RAZ KARY !!!!!!!!!!!!!!!!!! (2)
Są kierowcy dla których światła i tak nie mają znaczenia . Regularnie widuje z reguły młodych kierowców przejeżdżających na czerwonym ( nie późnym żółtym , tylko centralnie czerwonym ) . 2 miesiące temu widziałam faceta , który na wysokości Placu Zebrań Ludowych w Gdańsku jadąc w kierunku Gdyni 3 razy nie zatrzymał się na czerwonym . Jak dla mnie w
Są kierowcy dla których światła i tak nie mają znaczenia . Regularnie widuje z reguły młodych kierowców przejeżdżających na czerwonym ( nie późnym żółtym , tylko centralnie czerwonym ) . 2 miesiące temu widziałam faceta , który na wysokości Placu Zebrań Ludowych w Gdańsku jadąc w kierunku Gdyni 3 razy nie zatrzymał się na czerwonym . Jak dla mnie w Polsce kary są zbyt małe . Nieuchronność kary i zdrowe przetrzepanie fotela , a także wprowadzenie testów psychotechnicznych i tachometrów dla wszystkich dużo jeżdżących kierowców ( przedstawicieli handlowych ) może coś pomoże .
- 7 0
-
2011-01-18 06:48
Przepraszam za błąd , nie fotela , a portfela.
- 0 0
-
2011-01-18 07:48
prawda...
i teraz słuchaj osób którzy krytykują wolne ruszanie spod świateł...ja ruszam wolno właśnie dlatego że nie chcę być pier... przez oszołoma który na czerwonym zasuwa
- 2 0
-
2011-01-17 19:02
Opinia wyróżniona
Jezdze tam codziennie (2)
Doslownie 100mtr przed pogorska jest studzienka ,niezla tarka i nierownosci.Tam zazwyczaj jadacy z gory hamuja widzac ze ktos z Podgorskiej chce sie wlanczyc.Idzie normalnie urwac zawieszenie a auto nawet przy 50 podrzuca i przestawia !Czas cos z tym zrobic.
Ale fakt faktem ze wiekszosc jadacych z gory zapiep sza na leb na szyje.- 11 2
-
2011-01-17 19:53
bzdury piszesz. (1)
Prawie każdy jadacy w dół pędzi ponad 100km/h!
Jeżdżę czasem tamtędy i prawie zawsze jakiś debil siedzi mi na ogonie a potem w okolicach właśnie tego skrzyżowania wyprzedza!!!
Mimo, że jest tam przejscie dla pieszych, kościół, administracja osiedla, sklepy itp...- 4 1
-
2011-01-17 21:51
Ta
tak jak piszesz
jezdzisz czasami a ja codziennie.Wiec nie pisz glupot.Nie kazdy tam grzeje!
A stan drogi wlasnie tam jest katastrofalny.Sprubuj tam gwaltownie zachamowac jadac z gory!!! szczegolnie na wysokosci przystanku...Druga sprawa ,na ul kwiatkowskiego nalezy wprowadzac bezwzgledny zakaz wyprzedzania + podwujna ciagla!!! Tam nawet kiedy sa korki to debile jada pod gore i wyprzedzaja,masakra.- 0 0
-
2011-01-17 20:35
Opinia wyróżniona
(1)
ja tu mieszkam i to nie pierwsza kolizja, latem samochód wjechał prawie w przystanek autobusowy. Uważam że powinno być jeszcze jedno przejście dla pieszych ze światłami bliżej przestanku lini 194. Choć z drugiej strony pewnie zwiększy to korki które i tak utrudniają dojazd do pracy... nie wiem jakie byłoby dobre rozwiązanie może ktoś podsunie jakiś dobry pomysł ....
- 1 1
-
2011-01-18 08:35
Ile razy się zdarzyło, że miałam zielone na oprzejściu a i tak musiałam czekać, bo szanowni kierowcy nie zauważali czerwonego...
- 2 0
Wszystkie opinie
-
2011-01-30 14:10
tragiczny wypadek
wyrazy wspólczucia z powodu śmierci żony i mamy i życzę szybkiego powrotu do zdrowia Asi
- 0 0
-
2011-01-18 00:24
Maly samochodzik = maly mozdzek (2)
To stara prawda drogowa.
- 0 14
-
2011-01-26 12:37
Marian S. - jak tam Twój Smart ?
- 0 0
-
2011-01-19 20:48
Mów za siebie
i tylko za siebie
- 0 0
-
2011-01-17 16:48
CHORE PODEJSCIE DACIA WYMUSIL A PASSATEM ILE JECHAL? TEGO TU NIKT NIE NAPISAL SAMOCHOD BYL TAK ZMASAKROWANY ZE DLA MNIE WINA (8)
LEZY I TAK PO STRANIE PASSATA A ILE LAT MIAL PRAWADZACY PASSATA?
- 19 17
-
2011-01-26 12:35
Prędkość
Zgadzam się absolutnie !!!!
Kto tylko wjedzie na estakadę dociska pedał gazu tak, by na dole odczytać z prędkościomierza nowy rekord.- 0 0
-
2011-01-21 00:43
(1)
a co za roznica ile mial lat?? to chyba nie ma nic do tego:) a przepisy sa przepisami i jezeli ktos wymusza pierwszenstwo to jest jego wina..
- 1 0
-
2011-01-22 23:12
czy wiek kapitana tupolewa też nie ma żadnego
znaczenia? Przepisy przepisami, ale doświadczenie też się liczy. Pytanie o wiek jest prowokacyjne, ale zasadne.g
- 0 1
-
2011-01-17 20:57
(2)
Gdyby dacia nie wymusił pierwszeństwa to nie doszłoby do tego wypadku. Dlatego proponuję się najpierw zastanowić a później dodawać tego typu komentarze. I co do rzeczy ma wiek prowadzącego passata.
- 1 0
-
2011-01-18 08:12
Gdyby jechał wolniej to by nie wymusiła (1)
- 1 3
-
2011-01-18 11:44
a gdyby sie nie urodzil to tez by nie bylo wypadku, gdybanie to zostaw filozofom, prawo to jest prawo i nie ma ze mlody albo ze szybko, prawo to prawo wymusił jest winien
- 2 0
-
2011-01-18 01:03
nie jestes za ciekawy troche chlopaczku
- 1 1
-
2011-01-17 17:13
a co za różnica ile miał lat?? Przepisy obowiązują wszystkich jednakowo..
- 9 1
-
2011-01-17 17:55
(4)
Naturalna selekcja . Idioci do piachu .
- 2 22
-
2011-01-26 12:32
Idioci....
.... to piszą takie głupoty.
- 0 0
-
2011-01-24 23:55
(1)
Jaka była wina żony kierowcy? Że siedziała obok? to ona poszła do piachu. Nie komentujcie wypadków tak lekko. To ogromna tragedia rodziny. Jej córki, syna, a także męża. Przeżył, ale co to za życie z takim poczuciem winy.
- 0 0
-
2011-01-25 08:47
winę trzeba udowodnić...
Prosisz, aby nie komentowac tak lekko, a jednocześnie piszesz juz o winie kierowcy. Tymczasem wg. niektorych świadków w chwili gdy dacia rozpoczynała manewr passat dopiero wyłanial sie zza łuku (ok.150 metrów), Do uderzenia (w tylne drzwi pasażera i bagażnik - patrz zdjecia) doszło gdy dacia wjeżdżała już praktycznie w Podgórską (zatrzymała się na chodniku, nie w osi trasy Kwiatkowskiego - zdjęcia). Gdyby passat jechał z dopuszczalną prędkościa miałby ok.5 sekund na reakcję - nie zrobił nic (odbicie w lewo, hamowanie) - wprost przeciwnie, odbił w prawo doprowadzając do zderzenia (podobnie do wypadku, gdy samochód wbił się w tym samym miejscu w naczepe tira). O prędkości passata świadczą efekty: dacia przesunięta wzg. miejsca zderzenia (skrzyżowanie, na zdjęciach stoi tam wóz strażacki) o ok. 10 metrów. Passat zatrzymał się po dachowaniu 30 metrów dalej (też na trawniku, nie na jezdni). Czy to są efekty uderzenia przy 50-70 km/h? (Dacia wzgledem passata miała prędkość 0, bo była bokiem). Rozstrzygnie prokuratow i sąd (może na szczęście, jak napisał ktos powyżej).
- 0 0
-
2011-01-17 18:53
gdyby to byl twoj krewny tez bys tak powiedzial?
- 6 0
-
2011-01-23 15:14
skrzyżowanie (1)
codziennie przejeżdżam przez to skrzyżowanie. Na tym odcinku kierowcy raczej nie przekraczają prędkości, za to często wymuszają pierwszeństwo od/do ul.Podgórskiej
- 0 2
-
2011-01-23 18:03
wymuszaja bo żaden baran nie zatrzyma się żeby przepuścić auta wjeżdżające lub wyjeżdżające z podgorskiej !!!
- 1 0
-
2011-01-22 21:54
a kiedy pogrzeb pani Uli
- 0 0
-
2011-01-17 23:07
jak 10 lat temu policjant zginął na skrzyżowaniu (1)
przy skarbówce gdyńskiej (Władka/wójta Radkego), to zaraz postawiono światła.
- 2 3
-
2011-01-20 18:28
Nie gadaj bzdur. W jakim celu to robisz? Wypadków i kolizji na tej krzyżówce było po kilka w jednym miesiącu. I dlatego postawili sygnalizację. Więc nie rób zamętu fałszywymi informacjami.
- 0 1
-
2011-01-18 17:45
(1)
Cos kolego sie pomyliło bo kierowca z Passata nie uciekł z miejsca wypadku tylko probował wyciagnac osoby z Daci......
- 2 0
-
2011-01-19 21:54
Tak, widziałam jak go policja zabierała, Aż dziwne, że nie oddali go na jakieś badania do szpitala czy coś
- 0 0
-
2011-01-17 16:25
Swiatla (3)
Mysle ze dodatkowe swiatla tylko powiekszylyby korki ktore sa dosc odczuwalne na tej drodze. Mam nadzieje ze znajda jakies lepsze rozwiazanie. Wczoraj przejezdzalem kolo tego wypadku i wygladalo to strasznie.
- 37 3
-
2011-01-19 01:09
(1)
Zrobią rondo. :P
- 1 0
-
2011-01-19 21:52
taa xD
- 0 0
-
2011-01-17 16:39
Zgadzam sie, światla w tym miejscu to by byla totalna glupota..
- 6 1
-
2011-01-19 21:40
fotoradar to sobie zainstaluj na .... co by to dalo jak dziadek wymusil pierwszenstwo dacia
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.