- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (71 opinii)
- 2 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (265 opinii)
- 3 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 4 Apel policji do kierowców aut i motocykli (79 opinii)
- 5 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (360 opinii)
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (207 opinii)
W marcu Polacy kupili 5 proc. mniej niż rok wcześniej - ogłosił Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR.
- Polski rynek motoryzacyjny powoli nadrabia straty poniesione w dwóch pierwszych miesiącach roku. W marcu klienci kupili o blisko 5 tys. samochodów osobowych więcej niż jeszcze w lutym, kiedy to ruch w salonach niemal zamarł na skutek mroźnej i śnieżnej zimy - twierdzą eksperci SAMAR. - Mimo skokowego wzrostu sprzedaży miesiąc do miesiąca, w porównaniu do marca ubiegłego roku wyniki nadal są słabsze o 5,66 proc. (spadek sprzedaży o 1761 sztuk). Warto jednak podkreślić, że sprzedaż przed rokiem była sztucznie zwiększona przez zakupy obcokrajowców ze względu na niemiecki program dopłat oraz rekordowo słabą złotówkę.
Zdaniem SAMAR, biorąc pod uwagę fakt, że w marcu 2009 różnica między raportowaną sprzedażą, a rejestracjami wyniosła ponad 9 tys. aut, uzyskany w marcu tego roku rezultat sprzedaży można uznać za niezły.
W naszym kraju nadal najlepiej sprzedają się Skody. Czeska marka pod skrzydłami Volkswagena w każdym miesiącu sprzedaje coraz więcej samochodów i zwiększa swój udział w rynku.
Nieco zaskakujące może się wydać miejsce nr 2. Mimo ogólnoświatowych kłopotów związanych z akcjami naprawczymi pedałów gazu, na wicelidera polskiego rynku wyrasta Toyota. Mimo sumarycznego spadku sprzedaży, japońska marka wyprzedziła Fiata, obecnie zajmującego trzecie miejsce, Pozostałe 7 miejsc wygląda następująco: Volkswagen, Opel, Ford, Renault, Kia, Peugeot i Hyundai.
Opinie (43) 1 zablokowana
-
2010-04-09 09:59
Zawyżone ceny aut
Wyprodukowanie samochodu, kosztującego w salonie ok 50 tys. zł to koszt 18 - 20 tysiecy zł, reszta to akcyza, podatki, koszty reklam itd. Znajomy, który pracuje w salonie, mówi, że jakby nie sprzedaż flotowa, dla firm w leasingu sprzedaż aut by sie nie opłacała z powodu braku klientów. Niestety nie płacimy tak na prawde za jakość, a salon jakby obniżył ceny o 15-20% też by na tym zarobił, ale do czasu, kiedy wielkie firmy bedą kupowały samochody swoim pracownikom w duzej liczbie, ludzie bedą ponosić koszty :(
- 7 0
-
2010-04-08 20:11
Tylko SLR 722 S Roadster (1)
lub Brabus SL65 AMG V12 730HP
inne pojazdy to imitacje- 4 17
-
2010-04-08 21:24
I na V Volkswagenów
- 1 0
-
2010-04-08 16:56
Polecam Skodę 100
i wycieczkę na Orawę.
- 20 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.