• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SsangYong Tivoli będzie koreańskim hitem?

Marcin Tymiński
20 czerwca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
SsangYong Tivoli SsangYong Tivoli

Błogosławieni są ci, którzy nie widzieli, a uwierzyli. Nowego SsangYonga Tivoli trzeba zobaczyć, żeby uwierzyć, że to naprawdę bardzo przyzwoity crossover segmentu B. Nieco wciąż egzotyczny u nas koreański producent tym modelem ma szansę wykroić dla siebie nieco większy kawałek rynku.



SsangYong porusza się po naszym rynku motoryzacyjnym nieco nieśmiało, jakby wciąż bał się, że większości kierowców pojazdy koreańskiej marki kojarzą się z dziwnymi jeździdłami zaprojektowanymi przez szalonego designera, który tak naprawdę powinienem jak najdalej trzymać się od deski kreślarskiej. To nie były złe samochody, jednak w naszych warunkach klasyczna konstrukcja (rama, często sztywny most i najprostszy układ napędowy) w połączeniu z ową "niebanalną" stylistyką nie miała szans powodzenia.

Te czasy, a był to początek obecnego stulecia bezpowrotnie odeszły, a raczej odjechały w przysłowiową siną dal. Już prezentując model Korando, SsangYong pokazał, że potrafi robić przyzwoite samochody, a jedyne co pozostało w nich egzotycznego to nazwa producenta. Debiutujący właśnie w Trójmieście Tivoli to pierwszy samodzielnie opracowany model SsangYonga, który powstał po przejęciu firmy przez indyjski koncern Mahindra&Mahindra.

SsangYong Tivoli SsangYong Tivoli
Tivoli to miejscowość niedaleko Rzymu. Samochód nie ma nic wspólnego z Włochami, lecz stara się maksymalnie trafić w gusta europejskich klientów. Z zewnątrz jest dość eklektyczny, klientom, którzy oglądali go w salonie trójmiejskiego przedstawiciela marki, firmie Zdanowicz kojarzył się np. z Nissanem Juke, a nawet autami segmentu premium jak Mini czy Range Roverem Evoqe. To poniekąd słuszne skojarzenia, bo Tivoli stanie w szranki przede wszystkim z Jukiem, ale także z Suzuki SX4 S-Cross, Citroenem C4 Cactus, Renault Capturem, Oplem Mokka, Fiatem 500X, czy Kią Soul.

SsangYong Tivoli SsangYong Tivoli
Tivoli o długości 4,2 metra jest bardzo przestronne w środku. Większych zastrzeżeń nie budzi jakość wykonania czy użytych materiałów. O większe oszczędności potrafią się czasami pokusić bardziej renomowani, europejscy producenci. Deska rozdzielcza znów przywołuje skojarzenia, a to z Oplem, Hyundaiem bądź Isuzu.

Oferta silników póki co jest skromna. Tivoli kupimy z benzynową jednostką - 1.6 litra, o mocy 128 KM i 160 Nm. Do wyboru mamy 6-biegowy manual zapożyczony od Hyundaia, lub 6-stopniową zautomatyzowaną skrzynię firmy Aisin, którą znajdziemy z Mini. Do napędu na przednie koła jeszcze w wakacje ma dołączyć 4x4 oraz diesel. Jego parametry to 1.6 litra 115 KM i 300 Nm.

Ciekawie wygląda cennik Tivoli. Zaczynamy od 59 900 zł, co ustawia ten samochód jako jednego z najtańszych crossoverów na naszym rynku. Renault Captur jest tańszy o 4000 zł, ale ma mniejszy silnik i gorsze wyposażenie. A Tivoli już w podstawowej wersji, Crystal Base (wyższe to Crystal, Quartz oraz Sapphire) oferuje m.in. ABS, ESP, światła LED do jazdy dziennej, sześć poduszek powietrznych, manualną klimę, tempomat, radio z sześcioma głośnikami ze sterowaniem z kierownicy, komputer pokładowy, elektryczne i podgrzewane lusterka czy elektryczne szyby. Dla kogoś kto nie jest przywiązany do znaczka na masce, Tivoli może być ciekawą propozycją z którą warto się zapoznać. Okazja ku temu będzie już w najbliższy weekend, 20 i 21 czerwca, między godzinami 10 a 15, w czasie drzwi otwartych u dealera.
SsangYong Tivoli SsangYong Tivoli
Weekend obfituje w drzwi otwarte w salonach. Poruszając się głównym traktem Trójmiasta możemy zajrzeć też do salonu firmy Carter by zapoznać się z najnowszą Toyotą Avensis, a w Sopocie w salonie IntervapoPeugeotem 208. W Gdyni K&K Wojtanowicz zaprasza na piknik rodzinny z nową Vitarą.

Miejsca

Opinie (30)

  • (3)

    Szkoda,ze zaden z was nawet nie widzial tego auta na zywo. Pieprzycie od rzeczy moi drodzy, jezdzilem Tivoli i jest super

    • 6 1

    • Wrażenia z jazdy to jedno, a jakość elementów podwozia, silnika, skrzyni biegów to druga sprawa. (1)

      z kontrolą jakości Chińczycy są 20 lat za Europą....wiele wody upłynie w Jancy zanim nauczą się nie wypuszczać bubli...

      • 1 3

      • Właśnie...o jakość tu chodzi. Poczekajmy na opinie użytkowników. Akurat jeśli chodzi o jakość skrzyni biegów i sprzęgła, to jest jakieś dziadostwo..jeżdżę dwoma takimi na co dzień i bez szarpania przy zmianie biegów się nie obywa. No chyba, że nie robisz nic innego za kierownicą, a tylko skupiasz się na tym, jak tym cholerstwem ruszyć bez szarpania, to można.

        • 0 0

    • Widocznie wcześniej jeździłeś Trabantem i nie masz porównania do prawdziwych, porządnych samochodów.

      • 1 2

  • "Samochód nie ma nic wspólnego z Włochami"

    Jak to nie ma? Toć Giugiaro to projektował.

    • 3 0

  • To jest pseudo samochód. Sorry, taka prawda. Śmiechu warte - pisać w 2015 roku, że samochód jest wyposażony w ABS. Fotel kierowcy też przypadkiem jest na wyposażeniu tego złomu? A może ten pseudo pojazd ma nawet klakson? Wow.

    • 1 8

  • szkoda (2)

    szkoda ,że Ci którzy to krytykują nawet nie jechali / nie oglądali tego modelu.
    co do jakości modelu to pewnie znając producenta wytrzyma on więcej km od niejednego produktu uznanych marek czy to europejskich czy to jakpońskich a na 100% koreańskiego Hyundaia i KIA
    Ale co z tego skoro więszość z osób które go krytykują na 100% wolą kupić "używke" niż nowy

    • 8 4

    • wiesz co? (1)

      ciśnij dalej lewym pasem obwodnicy 90km/h w swojej białej Fabii 1.2 HTP

      • 1 3

      • no ślicznie

        Wygląda twoja używana mazda rx8 która już nie jezdzi bo nie stać cię na olej do silnika

        • 3 0

  • Yyyy? (1)

    SsangYong jest koreański?? Przecież to chińskie jest...
    A w ogóle to ponoć całkiem spoko pojazd, tyle że tak ogólnie zrobiony jak i wszystkie inne produkty chińskie.

    • 4 19

    • Weź może przeczytaj historię firmy a nie pleciesz głupoty.

      • 8 0

  • Co za badziew koreański? (3)

    Nawet na małe pieniądze bym tego nie kupił, brzydkie.

    • 0 11

    • ??? (1)

      ale za darmo to byś chciał ha ha ha ...

      • 4 0

      • i tak nie będzie go nigdy stać na takie auto

        będzie pocinać paskiem w tdiku z 96 od niemca z przebiegiem

        • 2 1

    • za takie pieniadze

      kupisz piekne, gołe polo.

      • 9 0

  • (1)

    Nissan Juke i Kia Soul w jednym.

    • 3 2

    • A wyjściowa bryła z Suzuki Swift

      tylko powiększona odpowiednio

      • 2 0

  • SsanYong STOLEC (1)

    wiem, że gust ma każdy inny ale to jest masakra! STOLEC lub SsanYong KAU to odpowiednie modele...

    • 1 10

    • ma wyjsc wersja sportowa

      Kaupe

      • 4 0

  • Wygląda pięknie. (2)

    Tylko czy nie rozsypie się po 100 tysiącach km?

    • 6 13

    • to nie skoda

      zeby superbowa turbina padła po 20k

      • 5 1

    • Przód i tył super, ale boki to takie "burty" statku... środek fajny.

      • 1 0

  • Pierwszy z dziwolągów tej marki parkował na Placu Kaszubskim w Gdyni.

    Ohyda przez wielkie h. Ten wizualnie jest extra. Niestety, nie stać mnie na nowe auto, nad czym szczególnie zresztą nie ubolewam. Jest jak jest. I tyle.

    • 6 4

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W sezonie przedświątecznym przez Trójmiasto przejeżdżają Mikołaje:

 

Najczęściej czytane