• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Strażacy otrzymali pojazd, który wjedzie wszędzie

Michał Jelionek, Patryk Szczerba
20 grudnia 2023, godz. 14:00 
Opinie (94)

Flota gdyńskiej Jednostki Ratowniczo Gaśniczej nr 3 powiększyła się o nietypowy pojazd - to transporter terenowy Sherp N1200. Wszędołaz poradzi sobie na każdym podłożu, nawet tym najbardziej ekstremalnym. A do tego potrafi... pływać.



Jak oceniasz nowy pojazd strażaków?

Sherp N1200 zachwyca swoją mobilnością w wymagającym terenie. Potrafi dotrzeć w miejsca, w które inne pojazdy nie mają szans wjechać. I właśnie to jest jego największa zaleta.

Wóz do zadań specjalnych bez większego trudu pokonuje skały, bagna, piaski, torfy, tereny gliniaste, głęboki śnieg, jeździ po lodzie, po przewróconych drzewach, głazach i innych przeszkodach do wysokości 70 cm. A do tego - co bardzo ciekawe - potrafi pływać po głębokiej wodzie. Wszędołaz pojedzie po stoku o nachyleniu do 35 stopni.

Sherp wjedzie wszędzie, ale po publicznych drogach jeździć nie może. Dlatego w teren, na którym ma być wykorzystywany, transportowany jest na przyczepie.

Wóz może pracować w temperaturze od -40 do +40 stopni Celsjusza.

Charakteryzuje się łatwością obsługi, wysokim poziomem bezawaryjności i niskimi kosztami eksploatacji. Został stworzony do działania w najtrudniejszych warunkach klimatycznych, na każdym rodzaju terenu. Przeznaczony jest dla wszystkich, którzy potrzebują docierać i pracować w trudno dostępnych terenach - wyjaśnia producent Sherpa.


Wszędołaz Sherp we flocie gdyńskiej straży Wszędołaz Sherp we flocie gdyńskiej straży
Każde koło Sherpa ma objętość ok. 800 l. Całkowita objętość kół daje wyporność ponad 3200 kg, dzięki czemu transporter swobodnie przemierza zbiorniki wodne. Dzięki hermetycznemu podwoziu woda nie przecieka do wnętrza pojazdu. Sherp pozostaje wyporny nawet przy zerowym ciśnieniu w oponach, a także bez przyłączonych kół.

Podstawowy bak paliwa ma pojemność niespełna 100 l, ale dodatkowo paliwo może być magazynowane w każdym z czterech kół. Pojemność zbiornika w kole to 58 l.

Ważący 3 t Sherp jest napędzany silnikiem diesla o mocy 55 KM. Jednostka zużywa średnio 5-8 l oleju napędowego na godzinę pracy. Prędkość maksymalna na lądzie wynosi 40 km/h (w wodzie do 6 km/h).

Dużą zaletą Sherpa N1200 jest jego zwrotność. W tym pojeździe nie ma klasycznego układu kierowniczego - niczym w czołgu zastosowano dwie dźwignie. Reguluje się nimi przepływ mocy między kołami z obu stron.

Sherp został wyprodukowany przez firmę Quadro International LLC z siedzibą w Kijowie. Do służb w całej Polsce trafiło 9 egzemplarzy Sherpa. Jednostka Ratowniczo Gaśnica nr 3 w Gdyni swój pojazd otrzymała 5 grudnia. Sherp z przyczepką kosztował 1 mln 176 tys. zł.

Niewykluczone, że Sherpy trafią też do floty wojska.

Wszędołaz Sherp we flocie gdyńskiej straży Wszędołaz Sherp we flocie gdyńskiej straży

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (94)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Nissan Leaf to samochód z napędem:

 

Najczęściej czytane