• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Strażacy przez 21 godzin gasili auto elektryczne

mJ
28 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (368)
21 godzin trwała akcja gaszenia "elektryka" (26.03.2023 r., Tuchom). 21 godzin trwała akcja gaszenia "elektryka" (26.03.2023 r., Tuchom).

Ponad 21 godzin trwało gaszenie elektrycznego Mercedesa, który w niedzielny wieczór zapalił się w Tuchomiu, nieopodal Trójmiasta. Strażacy do ugaszenia "elektryka" wykorzystali kontener z wodą. Był to pierwszy w pełni elektryczny samochód, który spłonął na Pomorzu.



W poniedziałek opublikowaliśmy już wcześniej przygotowany artykuł o tym, czy strażacy są przygotowani do gaszenia samochodów elektrycznych. I co ciekawe, w przeddzień publikacji, w niedzielny wieczór doszło do zapalenia się pierwszego na Pomorzu auta elektrycznego. To Mercedes EQA.

Akcja strażaków rozpoczęła się w niedzielę po godz. 21, a zakończyła... w poniedziałek o godz. 17:50. Łącznie 21 godzin. Z naszych informacji wynika, że to póki co rekordowo długi czas gaszenia pojazdu elektrycznego w Polsce.

Dlaczego tak długo trwała akcja? Osoby, które choć trochę interesują się samochodami elektrycznymi, wiedzą, jak trudnym zadaniem jest ugaszenie takiego auta. Problemem są baterie, które wymagają wychłodzenia.

21 godzin trwała akcja gaszenia "elektryka" (26.03.2023 r., Tuchom). 21 godzin trwała akcja gaszenia "elektryka" (26.03.2023 r., Tuchom).
Do ugaszenia auta wykorzystano kontener wypełniony wodą, w którym zatopiono spalony wrak. Kontener przetransportowano z Gdańska.

Wodę z kontenera wypompowano w poniedziałek o godz. 15:30. Przez kolejne 2,5 godz. kontrolowano, czy temperatura baterii nie rośnie.

W gaszeniu "elektryka" udział brało 16 zastępów straży pożarnej. Nikt nie ucierpiał.


Czy strażacy potrafią gasić auta elektryczne? Czy strażacy potrafią gasić auta elektryczne?

  • 21 godzin trwała akcja gaszenia "elektryka" (26.03.2023 r., Tuchom).
  • 21 godzin trwała akcja gaszenia "elektryka" (26.03.2023 r., Tuchom).
  • 21 godzin trwała akcja gaszenia "elektryka" (26.03.2023 r., Tuchom).
mJ

Opinie (368) ponad 10 zablokowanych

  • jaki z tego slad weglowy?

    • 0 0

  • niektore promy w norwegii nie przyjmuja na poklad elektrykow

    pozar takiego auta jest dla nich nie do ugaszenia
    no chyba ze zatopia razem z promem :)

    • 1 0

  • (68)

    Droga redakcjo. Nagłówek jest sensacyjny i mija się z prawdą. Strażacy przez ok 30 minut gasili samochód, a później przez te wszystkie godziny schładzali baterie. Rozpowszechniacie fake newsy.

    • 117 297

    • Hahahaha (23)

      Godzinami schładzania akumulatory
      Hahahaha

      • 47 14

      • (22)

        Tak, tyle faktycznie trwało schładzanie. Moim zdaniem to brak procedur i firm które się tym zajmują. Gdyby złomy były gotowe przyjmować powypadki/spalone elektryki, to by przyjechała wanna ze złomowca i strażaki po godzinie mieliby po problemie.

        Taki rynek powstanie.

        Nie twierdzę, że to jest eko i wszystko jest ok, bo nie jest :) Narracja ekoterrorystów o elektrykach jest zwyczajnie głupia. One są fajne nie dlatego, że są ekologiczne a przez to jak działa przeniesienie napędu, że są bezobsługowe (tak, to się liczy dla kogoś kto kupuje nowe auto, że przez 3 lata eksploatacji nie musi praktycznie nic robić, potem już mnie auto nie interesuje bo kupuję nowe auto) no i ale w tym artykule chodzi o sensację :)

        • 27 9

        • Ludzie rozsądni wiedzą, że samochody elektryczne mają uratować korporacje, nie przyrodę (2)

          Wiedząc, że niedługo na świecie będzie 10 mld ludzi (jest dziś ponad 7) i biedne kraje przestają być tak biedne jak były - czyli będą konsumować więcej, a zasobów mamy tyle samo to samochody będą coraz droższe. Podobnie jak wszystko. Mamy tyle samo zasobów, o które będzie konkurować 2 razy więcej ludzi (3mld więcej istnień ludzkich, ale też dużo więcej ludzi wystarczająco majętnych. Chiny i Indie rosną mocno, a to nie jedyne kraje - Indonezja, Bangladesz, Brazylia, Nigeria). Do tego jak się zestawi informację, że w 2050 postępująca urbanizacja obejmie nawet 70% społeczeństwa to okazuje się, że liczba mieszkańców miast się podwoi, albo potroi. Samochód w mieście nie jest i nie będzie wydajnym środkiem lokomocji. Mądrze budowane miasta, urbanistyka na odpowiednim poziomie oraz dobrze zorganizowana komunikacja.

          Jeśli ktoś chce sobie wmawiać chochoły, że urojeni ekolodzy promują elektryczne samochody, to śmiało. Można, jeszcze jak. Tylko, co to ma wspólnego z rzeczywistością - nikt nie wie. Ekolodzy nie promują samochodów.

          • 25 1

          • Źle to rozumiesz

            Powiedz który koncern? Te stare mają ogromny problem, stoją w rozkroku, walczą o jakiekolwiek paliwa, które pozwolą zatrzymać stare technologie, żeby było co wymieniać w serwisach, posypie im się sieć dilerska, nie będzie miał na czym diler zarabiać, konkurencja nowych marek jak Tesla, Polestar, Chińczycy uciekła daleko do przodu. Ludzie pokazali, że tradycyjny diler nie jest potrzebny i teraz krok po kroku to siądzie. Niemcy mają pełne gacie, bo przyszłość nie jest taka pewna jak kiedyś.

            • 0 0

          • ponad osiem

            • 0 0

        • Paliły się baterie (18)

          Ekstra, taki miec w domu w garażu...

          • 49 8

          • Pełen bak paliwa już jest spoko? Też się może zapalić (5)

            • 4 28

            • blabla

              Wyobraź sobie misiu karambol takich elektryków na autostradzie. Strach się bać. W przypadku "spalinowców" w karambolach rzadko kiedy następują zapłony paliwa, a ugaszenie nie jest problemem

              • 1 0

            • Wg statystyk, na 100 000 samochodow elektrycznych zapala sie ok 25 sztuk.
              Z kolei na 100 000 benzyn/diesli zapala sie statystycznie 1 529 (półtora tysiąca!!). Tylko to nie jest alarmistyczne, więc się o tym mało pisze.

              • 1 5

            • tylko w amerykańskich filmach (2)

              • 26 1

              • To skąd tyle samozapłonów samochodów? (1)

                Skąd ludzie spaleni żywcem w Fordach Pinto?

                • 3 8

              • Pinto zapalał się w wyniku wypadków,

                nawet niegroźnych - to było skandaliczne. Sam z siebie natomiast się nie zapalał jak te elektryki.

                • 8 1

          • (5)

            Jak zapali Ci się spalinowy w garażu to nic lepiej...

            • 10 42

            • (3)

              Auto z silnikiem spalinowym ugasisz. Ale tzw. pożaru elektrycznego już nie - to reakcja chemiczna, która nie wymaga tlenu i jedynym sposobem na ugaszenie baterii w EV to przeczekanie, aż aktywowane ogniwa same wygasną i niedopuszczenie do zapłonu kolejnych.

              • 31 1

              • Ja nie mogę, samochód gaszony 30 minut i schładzany 20 godzin, a typ pisze że nie ugasisz :D

                • 1 2

              • a tymczasem przez kilka godzin toksyny spokojnie będą sobie zatruwać atmosferę

                ale jesteśmy eko, bo to okropne CO2 jest przecież gorsze dla Ziemi niż pół tablicy mendelejewa!

                • 28 1

              • Trzymaj taki w garażu albo na parkingu pod domem

                Czekamy na pierwszy przykład ekologicznego auta

                • 16 1

            • gorzej jak ci się zapali z instalacją gazową - strach pomyśleć

              • 10 23

          • przeszkadza ci duża bateria w garażu, a mała w kieszeni spodni już nie? (5)

            Szansa na zapłon jest mniej więcej taka sama

            • 11 42

            • Nie, nie jest

              Nie ta skala, prądy, gęstość mocy i temperatury robocze. Jak ktoś porównuje pojedyncze ogniowo o masie ok. 50-80g do baterii ważącej od 600 do ponad 1000kg i nie rozumie różnicy pomiędzy 4V a 400V czy 1A a 1kA to ja nie wiem, co takiej osobie sądzić. Bateria w telefonie jak wywali, do najwyżej okopci komuś spodnie i poparzy tyłek ewentualnie urwie jaja. Wybuch baterii z hulajnogi czy roweru potrafi już dokumentnie zdemolować mieszkanie - Pożar auta w garażu podziemnym może się skończyć zrujnowaniem całego budynku wielorodzinnego. To naprawdę poważna sprawa.

              • 18 0

            • (2)

              Co Ty gadasz za bzdury czlowieku...

              • 24 6

              • Jakie bzdury? To dokładnie te same baterie. (1)

                Różnica jest taka, że nikomu nie zależy na utrzymaniu biznesu dostarczającego paliwo do telefonów, w przeciwieństwie do samochodów.

                • 5 19

              • rozum

                On tego nie zrozumie, że dilerowi EV nie na rękę bo nie będzie miał czego naprawiać. A jak diler nie zarobi na serwisie to koncern nie będzie miał gdzie aut pokazywać :) Handlowiec mu powiedział, że EV to zło i się pali i ładować trzeba 2 dni i baterie po 2 latach do wymiany i w tunelu aerodynamicznym trza jeździć.

                • 4 5

            • Z kieszeni wywalę i nogą w piachy zagrzebię, jak nie widzisz róznicy to powodzenia

              • 44 4

    • czytać ze zrozumieniem ...

      ... trudna sztuka

      • 0 0

    • Palidło

      A schładzanie baterii to nie proces gaszenia? Zostawili go po 30 min i wrócili do domu? Pukinij się w czoło zanim coś napiszesz i nie rozpowszechniaj fake news'ów.

      • 1 0

    • Problemem był też brak odpowiedniego sprzętu w Gdańsku (4)

      Średnio elektryki w Polsce gasi się ok. 1 godziny. Dotychczasowy rekord to 4 godziny. A tu nagle 21 godzin, bo prowincjonalna remiza w niedzielny wieczór nie była w stanie ogarnąć z Gdańska jakiegoś sprzętu, po czym w Gdańsku mieli z tym problem bo uwaga uwaga...to pierwszy taki pożar w historii.

      • 6 4

      • (3)

        Chwaszczyno zgasiło samochód z Kartuzami w 40 minut, potem przyjechał kontener z gdańska i zatopili go. I 20 godzin leżał w kontenerze a obok stał jeden zastęp.

        • 11 1

        • No wlasnie stal, czyli byl w akcji bo byl na miejscu. Czyli ile czasu trwala akcja?

          NIe zmienia to faktu, ze w sumie z elektryka juz nic sie nie odratuje.

          • 2 1

        • (1)

          A Kartuzi po zatopieniu nadal siedzieli w samochodzie?

          • 3 3

          • tak, ale nie 16 zastępów ;D

            • 2 3

    • Czyli ile czasu w sumie trwała akcja strażaków? Powinni odjechać i pozostawić niezabezpieczony pojazd? Coś się nie zgadza? (4)

      • 20 1

      • (2)

        Akcja trwała 21 godzin, ale nagłówek to manipulacja. Gaszenie trwało krócej ;)

        Jak się auta elektryczne mocniej rozpowszechnią to się znajdą firmy co przyjadą swoją wanną i zabiorą auto do utylizacji (bo baterie się odzyskuje, a konkretnie materiały użyte do ich produkcji i rynek się zrobi jak z katalizatorami :) )

        • 7 33

        • Obejdzie się bez wanny.

          Wystarczy koparka, wykopie odpowiedni dołek zasypie i po kłopocie.

          • 5 1

        • Co się odzyska z popiołu?

          • 17 3

      • Ale tu nie ma mowy o akcji a o gaszeniu. Wodą baterii litowych się nie gasi. Kontener z wodą służył do schładzania.

        • 15 0

    • 16 zastępów było zaangażowanych za nasze pieniądze przez 21 godzin (8)

      i o to chodzi. Jakby po sprawie było w 30 min, to by nie było problemu

      • 39 3

      • Czy ty myślisz w ogóle? 16 zastępów to jakieś 50-100 strażaków. (1)

        Nie mam pojęcia po diabła ich tyle przyjechało, chyba żeby popatrzeć, ale na pewno nie stali tam wszyscy przez 21 godzin

        • 9 2

        • Sam koszt przyjazdu tych 16 zastępów tez jest olbrzymi !!!

          • 6 1

      • (2)

        Auta jakze skrajnie niebezpieczne dla otoczenia, dla srowowiska. Akcja nie była tania, kto za to zapłaci?

        • 14 3

        • na pewno nie właściciel :)

          Takie mamy prawo w Polsce, że jak zwykle - my wszyscy z naszych podatków.

          • 4 0

        • Ci sami

          Co płacą za 500+ :)

          • 6 2

      • byłoby, gdyby w Gdańsku był odpowiedni sprzęt

        problemem była remiza, najpierw na wiosce, potem w Gdańsku - brak sprzętu i umiejętności, do tego w niedziele wieczór w Polsce się nikomu nie chce, bo i płaca słaba

        • 2 13

      • a i te 16 zastępów nie było 21 godzin. Po gaszeniu stał jeden zastęp i czekał aż temp. baterii spadnie. Gdyby przyjechał Lilan i zabrał w swoim kontenerze elektryka to by nie stali :D

        • 6 6

      • Zgadzam się to jest problem. Wynika on jednak z tego, że jeszcze rynek nie jest gotowy na spieniężanie wraków elektryków, bo za mało się ich pali (10 sztuk w Polsce w 2022) by dało się na tym zrobić kasę ( i tym samym by był sens inwestowania w infrastrukturę).

        • 4 6

    • Zaczęło się... (4)

      A szwablandia chce Europe zalać elektrykami...

      • 29 19

      • Właśnie oni są częściowo przeciwni. (2)

        PiS namieszał co w głowie cały Niemiecki biznes to motoryzacja i oni są temu niechętni

        • 16 8

        • Doczytaj sobie. Właśnie zapadła ostateczna decyzja o zakazie rejestracji aut spalinowych od 2023. (1)

          Niemcy zmienili zdanie po chwilowym wahaniu. I kto tu rządzi?

          • 7 4

          • od 2023 roku powiadasz?

            • 12 2

      • kto?

        lecz się póki możesz :)

        • 14 19

    • Facet, szkoda, że nie podłączyłeś sobie mózgu u strażaków do schładzania. Wtedy może byś nie bredził.

      • 0 0

    • (5)

      Redakcja napisze ze zastosowala tzw skrót myślowy. Tak jak nasi niemieccy przyjaciele piszą o np Oświęcimiu jako "polskim obozie zaglady"

      • 4 8

      • "niemieccy przyjaciele" - większość Niemców jest naszymi przyjaciółmi. Ty celowo skupiasz się na garstce i**otów (4)

        My też takich i**otów mamy pod postacią Konfederacji i Solidarnej Polski, ale to też jest garstka.

        • 14 7

        • Idioci to ci co nie widzą problemu. Najwięcej fraz o polskich obozach zagłady występuje w mediach niemieckich i USA. Niemcy zwalaja rozpetanie wojny na Polakow. Oni są przecież niewinni. Winni są nazisci

          • 7 0

        • (2)

          dyblo POwsko Pisowskie sie uzewnetrznilo?

          • 3 3

          • A co mam kryć, że skrajna prawica w Europie to idioci, w dodatku sponsorowana przez Rosję? (1)

            Zresztą jak większość radykałów, dla których świat jest zbyt skomplikowany aby go ogarnąć.

            • 1 7

            • Skrajna lewica też, to tak dla porządku. W zwyczaju Rosji jest wspieranie skrajności

              • 3 0

    • a jakie były koszty tej całej operacji? (2)

      Ale najważniejsze, że pojazd EKO, matka ziemia z pewnością odetchnęła :-)

      • 11 0

      • (1)

        Szczególnie jak kopali ten lit potrzebny do wyprodukowania baterii. Ale to przecież nie kopiemy u siebie tylko gdzieś tam daleko, tam można przepalić tysiące litrów oleju napędowego, zapłacić ludziom minimum - przecież ich zdrowie nic nie kosztuje, zatruć im glebę... no ale przecież to daleko, inna planeta, inne Co2.

        • 12 0

        • Wiadomo, ropa to na drzewach rośnie.

          • 3 4

    • Ojojoj, się minusów. (4)

      Kłopot jest w tym, że zaledwie ułamek mechaników ma wiedzę na temat serwisu elektryków. Rzecz w tym, że samozapłony nowych aut elektrycznych to rzadkość. Przy ingerencji w instalację zawsze coś można sknocić, a potem mamy co mamy. Palą się auta po akcji "nasi tu byli", bo na ASO szkoda kasy. W 2022 roku spłonęło 10 aut elektrycznych i 8333 aut spalinowych. Te dane mówią same za siebie.

      • 3 10

      • (3)

        Te dane będą mówić same za siebie, gdy obok podana będzie liczba aut elektrycznych i spalinowych, zarejestrowanych w Polsce.

        • 14 0

        • (2)

          26 mln aktywnych aut spalinowych i 30 tys elektryków. Statystycznie ani jedne ani drugie nie palą się częściej.

          • 1 0

          • Ok, a które gasi się prościej i szybciej? (1)

            • 10 0

            • Oba GASI się tak samo. Elektryki inną techniką. Utylizacja jest trudniejsza od utylizacja i spalinówki, ale utylizacja spalinówki jest trudniejsza od utylizacji martwego konia.

              • 5 6

    • (2)

      to ty siejesz fake newsy. auto wsadzili do kontenera z woda i ogniwa nadal sie palily. gdyby go z tej wody wyciagneli palilby sie jak pochodnia

      • 14 2

      • Ściemniasz. Do pożaru potrzebne jest paliwo, tlen i temperatura

        Gdyby go wyciągnęli z wody, to musieliby poczekać, zanim znów zapłonie.

        • 1 9

      • Nie paliły tylko temp. się podnosiła i groziły zapłonem :)

        • 7 7

  • 16 zastępów straży pożarnej do ugaszenia jednego auta na wsi? Chyba z nudów tam sobie pojechali postać i popatrzeć.

    • 0 0

  • Byłem przy akcji (6)

    Samo gaszenie trwało około 15 minut.

    Potem trzeba było tylko schłodzić baterię tak jak dogasza się każde pogorzelisko.

    • 15 46

    • A wodę z kontenera gdzie spuściliście? Do rzeczki?

      Bo rybki wypłynęły...

      • 0 0

    • Chyba we snie

      Admin weź Tuska usun bo znowu klamie

      • 2 1

    • Też tam byłem (2)

      Wypisujesz bzdury. Bardzo ciężko było ugasić pożar a schładzanie to odrębna sprawa.

      • 12 3

      • Nie kłam nie było ciebie tam (1)

        • 5 8

        • Was obu tam nie było, widziałem że w ugaszeniu pożaru pomogła modlitwa zainicjowana przez przechodniów

          • 5 0

    • UE wie lepiej co dla nas dobre

      Spalone elektryki to nic w porównaniu ze spalonymi dieslami, benzyniakami

      • 2 0

  • Niebezpieczne w garażu

    Jak taki elektryk zapali się w hali garażowej albo na parkingu w centrum handlowym to będzie wesoło. Gazowcami nie można wjeżdżać do garaży podziemnych a elektrykami można wszędzie. Ciekawe gdzie będziemy parkować te elektryki po roku 2035???

    • 21 2

  • A woda z gaszenia spłynęła do Strzelniczki.

    Ze zbiornika chłodzącego też na obszarze zlewni tego potoczku też pewnie się wylała...

    • 1 0

  • Koszty (4)

    Przejechania 100km elektrykiem ładowanym na najszybszych ładowarkach (ok 3 zł za 1kWh) są takie same jak zwykłym samochdem z silnikiem benzynowym.

    • 4 1

    • (2)

      Masz na myśli jaki samochód? Bo nie możesz porównywać 400 konnego samochodu elektrycznego z Octavią 120 koni.

      Pokaż który min. 400 konny samochód spalinowy ma taki sam koszt przejechania 100km jak elektryk :)

      • 0 0

      • Co się oburzasz?

        Porównujesz nie te cyferki - ktoś pisze o cennie 1 kilometra, a ty o mocy. Poza tym na co komu samochód 400 koni, jak dookoła średnia to max 100 koni. Fruwać się tym nie da.
        Jak komuś potrzebna taka moc to ok. Dla mnie osobiście ważna jest cena przejazdu (bez względu na przyspieszenie), zasięg, tankowanie. Myślę że to się kiedyś poprawi i następne auto będzie elektryczne. Teraz nie.

        • 0 0

      • hhrhrth

        dobrze podrasowany 1.9 TDI :P

        • 0 0

    • I będą dużo wyższe

      • 2 0

  • Zaskakujące działania strażaków.

    Działania strażaków trwały 21 godzin - popis profesjonalizmu?!

    • 0 0

  • A po co aż 16 zastępów ?? (2)

    • 2 2

    • heht

      żeby było bardziej ECO

      • 0 0

    • Dostają pieniadze za wyjazd na akcje, zawsze sie zglasza jak najwiecej

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Jak nazywają się trójmiejscy dealerzy BMW?

 

Najczęściej czytane