• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Studenci stworzą koncepcję zmian na Abrahama w Gdyni

Patryk Szczerba
2 grudnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Obecnie dopuszczalna prędkość na ulicy to 30 km/h. W związku z wprowadzeniem strefy zamieszkania zmniejszy się do 20 km/h. Obecnie dopuszczalna prędkość na ulicy to 30 km/h. W związku z wprowadzeniem strefy zamieszkania zmniejszy się do 20 km/h.

Droga przyjazna pieszym, z zasadami ruchu ze strefy zamieszkania i dopuszczeniem ruchu kołowego, ale z pierwszeństwem dla pieszych - takie rozwiązania będą obowiązywały na części ul. Abrahama zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Koncepcję przygotują studenci Politechniki Gdańskiej.



Czy proponowane zmiany na odcinku ul. Abrahama okażą się sukcesem?

Konkretyzują się plany zmian na ul. Abrahama, pomiędzy ulicami 10 Lutego zobacz na mapie GdyniBatorego zobacz na mapie Gdyni. Przypomnijmy, że projekt przekształcenia tego odcinka ulicy w woonerf, czyli brzmiący bardziej po polsku podwórzec, został zgłoszony jako wniosek w tegorocznym budżecie obywatelskim. Zwyciężył dzięki głosom mieszkańców całego miasta. Według szacunków będzie kosztował 454 tys. zł.

Sześć miejsc postojowych, nowe oświetlenie i zieleń

W lutym będzie gotowa koncepcja, którą przygotują studenci Politechniki Gdańskiej. Jej stworzenie poprzedzą warsztaty, podczas których nad zmianami na ulicy odbędzie się dyskusja z urzędnikami i architektami. Ich uczestnicy z PG będą później mogli wziąć udział w konkursie na propozycje zmian zorganizowanym wraz z Wydziałem Architektury uczelni.

Muszą uwzględniać stworzenie pieszo-jezdniowego ciągu bez podziału na chodnik i jezdnie, z sześcioma miejscami postojowymi, przejezdnym chodnikiem na początku strefy zamieszkania - od ul. 10 Lutego oraz wyniesionym skrzyżowaniem z ul. Batorego. Istotne będzie też zapewnienie pełnego dostępu mieszkańcom do bram wjazdowych oraz umożliwienie dojazdu pojazdom służb.

Uporządkowane zostanie parkowanie, do którego obecnie pasuje określenie "wolna amerykanka". Wg planów na zmodernizowanym odcinku zmieści się sześć samochodów. Uporządkowane zostanie parkowanie, do którego obecnie pasuje określenie "wolna amerykanka". Wg planów na zmodernizowanym odcinku zmieści się sześć samochodów.
Zmienić ma się oświetlenie, zalecane jest ulokowanie dodatkowej zieleni oraz małej architektury w postaci m.in. ławek, koszy na śmieci, stojaków rowerowych, albo donic.

- Dzięki tej realizacji jest szansa na zainicjowanie głębszych zmian dla pieszych w całym mieście. Prace konkursowe pomogą w pokazaniu docelowych zmian, jakich może spodziewać się ulica Abrahama i posłużą w dyskusji z mieszkańcami całego Śródmieścia na temat ich oczekiwań wobec miejskiej przestrzeni. Taka dyskusja jest niezbędna, bo nie pomieścimy już więcej samochodów na ulicach Gdyni - mówi Łukasz Piesiewicz ze Stowarzyszenia Starowiejska.
Urzędnicy zdecydują

- Warsztaty odbędą się 10 i 17 grudnia. Prace konkursowe powinny być gotowe do 23 stycznia. Rozstrzygnięcie konkursu i wernisaż prac planowany jest na drugi tydzień lutego - opowiada Łukasz Piesiewicz.
Lokalizacja zmian na ul. Abrahama. Lokalizacja zmian na ul. Abrahama.
W jury konkursowym, oprócz przedstawicieli Stowarzyszenia Starowiejska, zasiądą architekci. Pula nagród w konkursie to blisko 4 tys. zł. Oprócz pieniędzy, najlepsi otrzymają zaproszenia do okolicznych restauracji oraz bony na zakupy.

Za ostateczny kształt projektu, uwzględniającego główne założenia opisane we wniosku do budżetu obywatelskiego, będzie odpowiadał Zarząd Dróg i Zieleni, który zrealizuje inwestycję. Urzędnicy wybiorą też autora docelowej wizji ulicy i - jak zapewniają - nie przejdą obojętnie obok wybranej koncepcji.

Opinie (122) 4 zablokowane

  • Brak elementarnej wiedzy u decydentów... (12)

    20 i 30 km/h to nie są prędkości ani ekonomiczne ani ekologiczne. Drugi bieg, wysokie obroty, zwiększone spalanie i hałas.

    Ekonomiczna jazda to 40 na trójce, 60 na czwórce, a w trasie 90 (tak do 120 w nowoczesnych samochodach). Od lat to wiadomo i niewiele się tu zmienia.

    • 61 22

    • (4)

      Ale bezpieczne dla pieszych, ktorzy sa wazniejsi.
      Samochod smierdzi tak czy siak. Najmniej spalin wydziela, gdy jest wylaczony :)

      • 8 5

      • piesi łażą po chodniku a samochód jedzie po jedzni , ok? I nie zmieniaj tego . (1)

        • 2 1

        • Ale parkuje na chodniku. I to chcę zmienić

          • 1 0

      • ŚmierdzOM

        To cykliści pod pachOM

        • 1 2

      • Tobą też.

        • 1 2

    • No to decydenza w Monachium, Wiedniu, w maistach Holandii i Skandynawii tez brakuje elementarnej wiedzy. Wszedzie tam wprowadzone zostaly juz 20 lat temu strefy 30 km/h w calym miescie z wyjatkiem glownych szlakow tranzytowych. Ilosc wypadkow, rannych i zabitych spadla o ponad 50%.

      • 2 0

    • 20km/h ma spowodowac, ze samochody nie beda tam jezdzic (1)

      Jesli 90 na V biegu to optymalna szybkosc, wyburzmy polowe miasta, aby Janusz optymalnie jezdzil.

      Tu jest miasto, nie droga dla optymalnego jezdzenia samochodow.

      • 5 2

      • dureń

        • 0 2

    • ty też nie posiadasz elementarnej wiedzy (2)

      może gdybyś nie miał takiego parcia na władze, to byś zobaczył czym ludzie żyją i jakie ma problemy

      • 7 6

      • (1)

        Gardzę tobą.

        • 2 4

        • czyli brak elementarnej wiedzy w poąłczeniu z pogardą

          jeszcze lepiej

          • 4 3

    • zmienia się zmienia ale przestań wysysać z palca własne teorie

      bo to żałosne jest,
      specjalisto od wszystkiego

      • 1 1

  • Po co te 6 miejsc? (2)

    Miejsc parkingowych w centrum nie powinno być wcale.
    Nie jesteśmy Bangladeszem Europy żeby zapchać miasto korkami i samochodami!

    Obecny stan gdzie miejsc jest sporo (ale oczywiście i tak nie wystarczy, bo kierowcy potrzebowaliby minimum 10x więcej) powoduje że kierowcy kręcą się po centrum szukając wolnego miejsca. To bezsensowne korkowanie miasta.

    Miejsc postojowych w centrum nie powinno być wcale - wtedy kierowca wiedziałby że i tak nie zaparkuje i wybrałby rozsądnie komunikację miejską.

    • 0 7

    • My, ciężko pracujący, płacący podatki drogowe, akcyzy paliwowe, VAT za samochód, żądamy:
      - udostępnienia miejsc do parkowania na chodnikach
      - programu wzrostu przepustowości przez budowę przejść podziemnych
      - programu dopłat dla młodych małżeństw przy dojazdach do pracy
      - delegalizacji pieszych
      - obowiązkowego OC dla rowerzystów i pieszych, którzy nie posiadają samochodu
      - podniesienia dopuszczalnej prędkości w mieście do 80km/h
      - uruchomienia rządowego programu Rodzina na Stacji Benzynowej
      - wynegocjowania dodatkowego pakietu CO2 dla diesli z roczników '92 i starszych
      - autobusy na tory!
      - likwidacji torowisk i buspasów, które blokują przepustowość
      - aresztowania organizatorów mas krytycznych
      - ustawowego obowiązku zapewnienia wjazdu samochodem do instytucji publicznych
      - zapewnienia każdemu obywatelowi konstytucyjnego parkingu pod domem
      - ulg podatkowych dla posiadaczy samochodów z silnikami 2.0 i większymi (większe koszty zużycia paliwa)
      - zielonej fali we wszystkich kierunkach
      - i żeby nikt nie budował dróg przy moim domku pod miastem, gdzie odpoczywam od niedogodności podróżowania samochodem.
      P.S. Mój samochód nie smrodzi tylko wytwarza dochód narodowy spalając benzynę, bo płacę VAT i akcyzę wzbogacając biedny budżet.

      • 1 0

    • "Nie jesteśmy Bangladeszem Europy", -Nie jesteśmy też Wietnamem, aby wszyscy poruszali się na rowerach.

      • 2 0

  • ja nie moge....... (3)

    6 miejsc parkingowych? Oszaleli? te zmiany sa kompletnie bez sensu. tak samo jak 20km\h. Kto to wyegzekwuje? Problemy sa na skrzyzowaniach ktore zrobili rownorzedne ( po co - nie wiem, nie bylo tam wypadkow)..... wyglada mi to wszystko na jakies prowizoryczne działania pt. robimy cokolwiek zeby widzieli ze cos sie dzieje. Np kontrpasy dla rowerzystow, jezdze codziennie do pracy i na palcach jednej reki bym ich policzyl na 3 maja przez ostatnie pare miesiecy....

    • 14 1

    • twoja wiedza i opinie też są prowizoryczne (2)

      coś tam naskrobiesz w komentarzach, żeby się popisać i dowalić innym.
      Mistrz klawiatury normalnie

      • 1 8

      • o czym Ty mowisz? (1)

        pracuje w centrum zaraz obok tej ulicy, przechodze tamtedy pare-parenascie razy dziennie, wiec wiem jak tu jest. Mozesz to samo napisac o sobie? tak jak mowie, te działania są prowizoryczne. Tak samo jak do tego zeby zrobic te skrzyzowania rownorzedne byl potrzebny unijny projekt....no smiechu warte. dla paru znakow i namalowanych linii. Ale skoro twierdzisz ze to normalne a ja sie czepiam.....

        • 7 1

        • a ja mieszkam przy tej ulicy

          i uważam, że zmiany są dobre

          • 0 3

  • (10)

    trzeba być idiotą i nieudacznikiem żeby zrobić 20km/h, tym osobą które myślą że to dobry plan powinno się zabrać prawo jazdy

    • 46 31

    • o, specjalista od regulacji ruchu w miastach (6)

      rozumiem, że lata doświadczenia i stosowne wykształcenie za tą "opinią" stoją
      czy może tak sobie po prostu pitolisz od rzeczy

      PS
      jadłeś jakieś ksiązki ostatnio?

      • 6 7

      • (5)

        Z twojej opinie rozumiem tak "jestem leniem niechce mi się skupiać na drodze i mam prawo do tego , a oprucz tego będę wszystkim przekazał żeby się do mnie dostosowali"

        • 0 4

        • cyzli nie jadłeś żadnych książek "oprucz" katechizmu czarnej stonki (2)

          • 2 1

          • (1)

            Zostaw te piwo ......

            • 0 0

            • To piwo, jak już , a nie te. Głąbie.

              • 0 0

        • no właśnie chcesz tak, żeby się do ciebie dostosowali (1)

          • 2 0

          • Dostosować masz do ruch drogowego, masz się skupiać a nie myśleć co se kupisz w biedronce za 500+

            • 1 1

    • a ty idiotą nie jesteś obrażając ludzi, bo mają inne zdanie? (2)

      • 10 8

      • samochód jest do jazdy anie do 20km na godzine

        • 5 1

      • To nie jest opinia tylko lenistwo! !!!!!!!!!

        • 1 0

  • Pomysły włodarzy (2)

    Gdynia żyje jedynie PR i wizualizacjami, nie ma konkretnych planów przyjaznych mieszkańcom, które później są realizowane. W Gdyni rządzą deweloperzy którzy kształtują miasto według swoich potrzeb niszcząc przestrzeń publiczną.

    • 56 8

    • Jakoś od lat PR Gdyni zajmuje się tylko PIS... (1)

      no i to wina Tuska oczywiście

      • 2 5

      • Przecież ten plebs ( obecnie tak szumnie komentujący, niby taki zaniepokojony o Gdynie )

        Nawet nie zna definicji PR'u. Miotają sie ,zmieniają niki. Jest ich od 4-5. Nie ujawniają sie bo dostaliby takie tu lanie werbalne ze padły by serwery ;) wciskają ten farmazon o Gdyni w ruinie, chcą zmiany wladzy. Czy im sie uda ? Czas pokaże

        • 2 1

  • Xx

    Precz z preczem.Zamknąć miasto dla aut,wpuszczać tylko na rowerach lub pieszo

    • 0 3

  • (3)

    Dla kogo te zmiany ,kto na tym zyska? A może coś dla ludzi np.przejście przez Jana z Kolna na odcinku przystanki ZKM -Hala Targowa!

    • 18 0

    • (2)

      Nikt nie zyska a juz na pewno nie zwykli mieszkańcy. W centrum żyje się roku na rok coraz gorzej. Niektórym gdyńskim stowarzyszeniom, które mocno wpływają na to co się teraz w centrum dzieje marzy się druga Kopenhaga. Drodzy Włodarze miasta zajmijcie się w końcu poważnymi problemami Gdyni (estakada, druga droga na pn) a nie kontrapasy, deptaki, pomysły typu skrzyżowania równorzędne czy tempo 30 oraz zabieranie miejsc parkingowych. Utrudniacie tylko życie nam mieszkańcom centrum.

      • 7 2

      • a kto decyduje, która rzecz jest ważniejsza dla miasta od drugiej? (1)

        jaką metodą proponujesz ustalać priorytety?
        taką, że tobie się wydaje i tak ma być?

        • 2 4

        • Decydują mieszkańcy

          Głosując nogami. A może raczej kołami. Miasto wymyśla Civitas Dymano i inne idiotyzmy a niewdzięczni mieszkańcy zamiast po nogach całować to uciekają do własnych samochodów.

          • 1 0

  • ale studenci pojda w tendencje eko sreko...

    i bedzie pozamiatane, studencie malo jeszcze widzieli, sa pomyslowi bo nie maja schematow w glowie jeszczez a tu akurat trzeba by bylo pojechac do nice, czy barcelony a nie ciagle na upartego brac przyklad z rowerowo pieszej danii. No cholera my doganiamy europe przez 40 lat co 30 mial samochod ja mam w nosie ekologie ja chce miec suva albo 2 i miec gdzie je parkowac w miescie! bo chce sie tym nacieszyc tym co inni na zachodzie mieli przez lata... jak sie nasyce bede eko sreko...

    • 7 1

  • Kiedy Szczurek wdroży woonerf na całej Abrahama? (7)

    W 1993r były plany zrobienia deptaka na Swiętojanskiej i na Abrahama. Były artykuły i wizualizacje. Kiedy Szczurek zmądrzeje i to zrealizuje dla dobra Gdyni, czyli dla mieszkańców?

    • 8 19

    • Dobro których mieszkańców?

      Prawie 60% dojazdów w Gdyni to przejazdy samochodem. Jakby nie liczył większość. Opozycja względem zamykania ulic pochodzi też przede wszystkim od mieszkańców tych ulic. Cholera, nie wiedzą co dla nich dobre.

      • 0 0

    • Mieszkaniec Abrahama (4)

      Zostawcie juz Abrahama a przynajmniej jego resztę w spokoju- mieszkaniec. Nie chcę zmian. Chcę móc zaparkować pod domem jak dotychczas. Nie chce deptaku i ławek pod oknami bo i bez tego w sezonie w nocy spać sie nie da. Mieszkańcom centrum ostatnio miasto tylko utrudnia życie kosztem jakiś bezsensownych sezonowych pomysłów. Wszytsko na pokaz, zostawcie w końcu centrum, jego mieszkańców i kierowców w spokoju.

      • 11 4

      • Dlaczego musisz parkować na ulicy tuż przy domu? (3)

        Jak jest miejsce na Twoim podwórku lub w Twoim garażu, to będziesz mógł parkować.
        Na ulicy powinien być zakaz parkowania. Tak to się robi w innych krajach. Ulica nie służy do parkowania aut, nawet w zatoczkach.
        Jednakże Szczurek zamykając ulice powinien myśleć jednocześnie o parkingach wielopoziomowych i komunikacji miejskiej. Jego urbaniści i osoby odpowiedzialne za rozwój Gdyni pracują ad hoc, od pożaru do pożaru. Strategia leży na półce, a realizują bez patrzenia w przyszłość. W pobliżu powinny być parkingi podziemne lub wielopoziomowe, za które niestety będziesz płacił.

        • 0 5

        • no nie wiem skąd masz takie wyobrażenie ale w UK się parkuje na ulicy (2)

          ulica służy do parkowania,
          wejdź sobie na google street i wylosuj miejsce w UK,

          myślę, że przestań chlać bo masz zwidy
          i wszystko ci się w głowie odwróciło do góry nogami

          • 6 1

          • Byłem w UK - Manchesterze i Liverpool (1)

            Nie ma parkujących aut w centrum w/w miast - jest zakaz parkowania na ulicy.
            Ulice nie są oblepione autami tak jak Świętojańska albo Abrahama czy też Starowiejska. Pomimo chlania dzień i noc, mam dostęp do artykułów i informacji w jaki sposób prawidłowo projektuje się i tworzy miasta, aby jakość życia była na wysokim poziomie. Pogadaj z architektami i urbanistami. Pojedź nie tylko do UK, ale do Hiszpanii lub Szwecji albo do Kopenhagi. Popatrz gdzie auta parkują, ile jest pozamykanych ulic dla ruchu samochodowego i ile jest tam ludzi. Jak jest zorganizowana komunikacja publiczna. Wtedy będziesz mógł chlać tak jak ja i cieszyć się, ze mieszkasz w pięknym mieście, które się rozwija, a nie zwija.

            • 2 3

            • spokojnie, masz zdeformowany, nieprawdziwy obraz tego co widziałeś, przeinaczasz rzeczywistość

              ja żyję w UK i podróżuję po Europie
              i na co dzień widzę jak miasta funkcjonują

              w centrach miast w UK parkować można w wyznaczonych miejscach
              na ulicy i w zatoczkach, w Manchesterze i Liverpoolu też,
              polecam niedowiarkom google street view,
              są to miejsca płatne lub z ograniczeniem czasowym,
              są też parkingi piętrowe

              w Gdyni masz dokładnie to samo, masz parkingi piętrowe, masz plac pod Batorym, masz mnóstwo wyznaczonych miejsc na ulicy, łącznie około 1000 miejsc parkingowych w ścisłym centrum (patrz Parkopedia)

              PS
              oba wymienione przez ciebie miasta są półmilionowe,
              bardzie przypominają Gdańsk

              • 1 0

    • Z Gdyni?

      chyba nie, bo byś takich głupot nie wypisywał

      • 4 3

  • Drogi w centrum sa za wąskie trzeba je poszerzyc, chodniki za szerokie

    tak naprawde jak sie jezdzi po swiecie i duzych metropoliach tam wszedzie bylo jakie sinne myslenie, niby tez 100 lat tem i wiecej planowali ale jakos umieli pomysle ze drogi to chyba musza byc szerokie zeby i auta zaparkowac po obu stronach i miec swobodny przejazd. A u nas tego zabraklo, a chodniki sa za szerokie i tak prawie nikt nie chodzi a nawet jesli to jest jeszczez miejsce zeby je zwężyć i poszerzyc drogi zeby bylo tak jak w cywilizowanej Europie a nie zasciankowej Polsce.

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Toyota Mirai to auto zasilane:

 

Najczęściej czytane