• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Studenci stworzą koncepcję zmian na Abrahama w Gdyni

Patryk Szczerba
2 grudnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Obecnie dopuszczalna prędkość na ulicy to 30 km/h. W związku z wprowadzeniem strefy zamieszkania zmniejszy się do 20 km/h. Obecnie dopuszczalna prędkość na ulicy to 30 km/h. W związku z wprowadzeniem strefy zamieszkania zmniejszy się do 20 km/h.

Droga przyjazna pieszym, z zasadami ruchu ze strefy zamieszkania i dopuszczeniem ruchu kołowego, ale z pierwszeństwem dla pieszych - takie rozwiązania będą obowiązywały na części ul. Abrahama zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Koncepcję przygotują studenci Politechniki Gdańskiej.



Czy proponowane zmiany na odcinku ul. Abrahama okażą się sukcesem?

Konkretyzują się plany zmian na ul. Abrahama, pomiędzy ulicami 10 Lutego zobacz na mapie GdyniBatorego zobacz na mapie Gdyni. Przypomnijmy, że projekt przekształcenia tego odcinka ulicy w woonerf, czyli brzmiący bardziej po polsku podwórzec, został zgłoszony jako wniosek w tegorocznym budżecie obywatelskim. Zwyciężył dzięki głosom mieszkańców całego miasta. Według szacunków będzie kosztował 454 tys. zł.

Sześć miejsc postojowych, nowe oświetlenie i zieleń

W lutym będzie gotowa koncepcja, którą przygotują studenci Politechniki Gdańskiej. Jej stworzenie poprzedzą warsztaty, podczas których nad zmianami na ulicy odbędzie się dyskusja z urzędnikami i architektami. Ich uczestnicy z PG będą później mogli wziąć udział w konkursie na propozycje zmian zorganizowanym wraz z Wydziałem Architektury uczelni.

Muszą uwzględniać stworzenie pieszo-jezdniowego ciągu bez podziału na chodnik i jezdnie, z sześcioma miejscami postojowymi, przejezdnym chodnikiem na początku strefy zamieszkania - od ul. 10 Lutego oraz wyniesionym skrzyżowaniem z ul. Batorego. Istotne będzie też zapewnienie pełnego dostępu mieszkańcom do bram wjazdowych oraz umożliwienie dojazdu pojazdom służb.

Uporządkowane zostanie parkowanie, do którego obecnie pasuje określenie "wolna amerykanka". Wg planów na zmodernizowanym odcinku zmieści się sześć samochodów. Uporządkowane zostanie parkowanie, do którego obecnie pasuje określenie "wolna amerykanka". Wg planów na zmodernizowanym odcinku zmieści się sześć samochodów.
Zmienić ma się oświetlenie, zalecane jest ulokowanie dodatkowej zieleni oraz małej architektury w postaci m.in. ławek, koszy na śmieci, stojaków rowerowych, albo donic.

- Dzięki tej realizacji jest szansa na zainicjowanie głębszych zmian dla pieszych w całym mieście. Prace konkursowe pomogą w pokazaniu docelowych zmian, jakich może spodziewać się ulica Abrahama i posłużą w dyskusji z mieszkańcami całego Śródmieścia na temat ich oczekiwań wobec miejskiej przestrzeni. Taka dyskusja jest niezbędna, bo nie pomieścimy już więcej samochodów na ulicach Gdyni - mówi Łukasz Piesiewicz ze Stowarzyszenia Starowiejska.
Urzędnicy zdecydują

- Warsztaty odbędą się 10 i 17 grudnia. Prace konkursowe powinny być gotowe do 23 stycznia. Rozstrzygnięcie konkursu i wernisaż prac planowany jest na drugi tydzień lutego - opowiada Łukasz Piesiewicz.
Lokalizacja zmian na ul. Abrahama. Lokalizacja zmian na ul. Abrahama.
W jury konkursowym, oprócz przedstawicieli Stowarzyszenia Starowiejska, zasiądą architekci. Pula nagród w konkursie to blisko 4 tys. zł. Oprócz pieniędzy, najlepsi otrzymają zaproszenia do okolicznych restauracji oraz bony na zakupy.

Za ostateczny kształt projektu, uwzględniającego główne założenia opisane we wniosku do budżetu obywatelskiego, będzie odpowiadał Zarząd Dróg i Zieleni, który zrealizuje inwestycję. Urzędnicy wybiorą też autora docelowej wizji ulicy i - jak zapewniają - nie przejdą obojętnie obok wybranej koncepcji.

Opinie (122) 4 zablokowane

  • To miejsce ma wielki potencjał. W pierwszej kolejności wywalcie samochody

    Mam nadzieję, że będą dobre projekty!

    • 1 12

  • Temat zastępczy

    I znowu pier....lenie o rzeczach mało ważnych. Będą znowu debatować o kilku metrach ulicy przez kilka miesięcy, a pożytek dla mieszkańców i przyjezdnych prawie żadny. Piesiewicz i spółka robią wszystko, żeby klienci nie przyjeżdżali do centrum, bo nie będą mieli gdzie legalnie zaparkować. Na dodatek utrudniają życie mieszkańcom wymyślając coraz bardziej debilne pomysły jak np. zwiększanie chodnika dla pieszych z 4 metrów do 8 metrów, gdzie spokojnie można taki chodnik wykorzystać na parkowanie równoległe. Teren przy polance redłowskiej stoi odłogiem, a można było pomyśleć np. o parkingu wielopiętrowym dla turystów i mieszkańców, ale po co, lepiej sprzedać deweloperowi, bo władze miasta tylko myślą gdzie, co sprzedać i mieć święty spokój.

    • 10 3

  • Jak widzę nazwisko Piesiewicz to od razu wiem, że chodzi o jakieś idotyzmy w rodzaju ławki i usuwanie samochodow z chodnikow (2)

    Pytam sie - czy komus to przeszkadzalo przez ostatnie kilkanascie lat?

    • 16 3

    • Nasze kamienice, wasze ulice

      • 0 1

    • kilkanaście lat temu było 10 razy mniej samochodów

      (no może 5 razy mniej licząc od 2000r)
      koniec dowodu
      (liczby na stronach urzędu statystycznego)

      • 1 3

  • "woonerf, czyli brzmiący bardziej po polsku podwórzec"
    Że co przepraszam bardzo?! Jak już, to "podwórzec, czyli brzmiący bardziej po polsku woonerf"

    "zapewnienie pełnego dostępu do bram wjazdowych" - ?

    Tego się nie da czytać...

    • 6 4

  • Klimat ? (1)

    Jaki klimat na tym akurat odcinku ? Wąsko, wysoko, ciemno, zabudowa monotonna.
    Jeżeli już - to wyłączyć z ruchu cały fragment między 10 L. a AK, obsadzić zielenią parking i stworzyć namiastkę deptaka na tych 300 metrach.

    • 17 3

    • Dokładnie nic na tym odcinku ciekawego nie ma. Brzydka zabudowa, wysoka, ciemno. Generalnie jak cale Abrahama... Budynki mieszkalne, nieciekawe. Starowiejska sie nie udaje to myślą jak mieszkańcom Abrahama uprzykrzyć życie. Proponuje deptak na Morskiej, to taki sam absurd. Na siłę chcą wszędzie deptaki robić.

      • 6 1

  • A kto ze ZDiZu zasiądzie w tej komisji?

    Mam nadzieję, że nie tylko samochodziarze...

    • 0 5

  • Niech sobie daruja

    Jest ok. Juz madra glowa z zdiz wymyslila co mogla tepy 30 i rownolegle. Moze byc tylko gorzej.

    • 16 2

  • Gdańsk nauczy śledzie jak się w mieście jedzie.

    Nawet takie rzeczy Gdynia musi w Gdańsku zamawiać :) A tak serio to dobrze, tam akurat auta nie są potrzebne, lepiej zrobić tam strefę dla pieszych i w lecie knajpki, stoliki, leżaki, rowery.

    Brawo. Lechia Gdynia! Arka Gdańsk! Trójmiasto! Trójmiasto, Trójmiasto!

    • 0 10

  • Ludzie to nie Holandia!

    A nawet tam to na drogach rowerowych szalu nie ma poza godzinami dojazdow na kolej czy bezposrednio do pracy. Oni maja drogi rowerowe zaplanowane i zbudowane kompleksowo wlacznie ze swiatlami i nikomu przez to nie sa odbierane drogi ( jak u nas wycina sie pasy samochodowe dla rowerow) . Rowerzysci powinni jezdzic na drogach tak jak to jest w naszym kodeksie drogowym .
    Sa pelnoprawnymi uczestnikami ruchu i do takiego powini sie przyswyczaic. Polityka drog rowerowych w centrum to DEBILIZM !!!! Tam gdzie jest miejsce niech sa drogi rowerowe a w centrum maja jezdzic normalnie na po ulicach.

    • 25 4

  • a to wszystko dlatego ze samorządniaki nie potrafią namalować pasów dla pieszych
    swoją drogą to czemu takie "plany" nie dotyczą odcinka miedzy Starowiejską a 10Lutego?

    • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Q30, Q50, Q60 - to modele aut którego producenta?

 

Najczęściej czytane