• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Subaru Outback 2015. Ma na ciebie oko

BamaS
27 marca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 

Na śliskiej płycie Ergo Areny kierowcy nie używali hamulców. Te samochody hamowały same. Tak działa EyeSight, system bezpieczeństwa Subaru.



Jest jedyny w swoim rodzaju: utrze nosa prawie każdemu SUV-ovi, nie odda pola niejednej terenówce, nie obrazi się na określenie "rodzinny". Najnowszą generację Subaru Outbacka producent wyposażył też w elektronicznego strażnika, czyli system EyeSight. Sprawdziliśmy sami: sprawdza się nieźle.



Pierwsza generacja Outbacka pojawiła się w 1995 roku. Przez długi czas samochód bazował na nadwoziu kombi modelu Legacy, osobnym bytem stał się w 2009 roku. Wówczas na drogi wyjechała czwarta generacja Outbacka.

Subaru Outback AD 2015 to dalej indywidualista. Nie można nazwać go klasycznym suvem czy crossoverem, chociaż to do nich bywa najczęściej porównywany. W sporym nadwoziu kombi osobówki znajdziemy nie tylko mnóstwo przestrzeni, zarówno dla pasażerów jak i bagażu (najnowsza generacja Outbacka jest niewiele dłuższa od poprzednika, za to miejsca na szerokość wewnątrz kabiny znacznie przybyło), nową stylistykę deski rozdzielczej i konsoli środkowej z dużym wyświetlaczem, dźwiękochłonną przednią szybę oraz lepsze wygłuszenie wnętrza. Nowy Outback to także nieco zmieniona stylistyka karoserii.

Faktura użytych materiałów i precyzja ich montażu nadal pozostaje na poziomie zbliżonym do poprzednika. Tu Subaru wykazuje się zadziwiającą konsekwencją, jakby na przekór wszystkim chciało udowodnić, że jakość i solidność w jego przypadku mają drugorzędne znaczenie.

Wszystkie niedociągnięcia i małe niechlujstwa Subaru można wybaczyć z jednego powodu. Nazywa się on Symmetrical AWD. Nazwa ta wyrobiła sobie wielką renomę, a układ napędu 4x4 jaki montuje w swoich samochodach Subaru, uważany jest za jeden z najlepszych na świecie. Kto wie czy nawet nie najlepszy?

Na czym to polega? Oddajmy głos samemu producentowi, który wyjaśnia: "na Symmetrical AWD będący podstawą konstrukcji samochodów Subaru, składa się zamontowany wzdłużnie z przodu, poziomy, przeciwsobny silnik SUBARU BOXER, oraz również prawie całkowicie symetryczny układ napędowy, skrzynia biegów wraz z przednim dyferencjałem i półosiami o jednakowej długości, umieszczony w osi samochodu wał napędowy biegnący do tylnego dyferencjału, a wreszcie tylna przekładnia główna i tylne półosie, również o równej długości."

  • Subaru Outback 2015
  • Subaru Outback 2015
  • Subaru Outback 2015
  • Subaru Outback 2015
  • Subaru Outback 2015
  • Subaru Outback 2015
  • Subaru Outback 2015
  • Subaru
  • Subaru Outback 2015
  • Subaru Outback 2015


Gdybyśmy przecięli Subaru na pół wzdłuż osi, zobaczylibyśmy, że ruchome części układu napędowego stanowią swoje lustrzane odbicie i prawie wszystkie znajdują się na środku samochodu i maksymalnie nisko. W połączeniu z konstrukcją silnika BOXER efekt jest znakomity. W przypadku silnika wysokoprężnego nie psuje go nawet bezstopniowa skrzynia CVT. Z silnikiem benzynowym CVT sprawdza się trochę gorzej. Rozwiązania S-AWD różnią się w zależności od modelu, jednak technika Subaru prawie zawsze stawia bardzo wysoko poprzeczkę konkurencji.

Każdy kto zasiadł za kierownicą dowolnego modelu Subaru i spróbował jazdy po śniegu, oblodzonej lub błotnistej drodze, szybko doceni zalety S-AWD. W połączeniu ze sporym prześwitem (Outback - ponad 20 cm) właściwości jezdne Subaru są doskonałe. Stąd tak liczne grono wyznawców pojazdów z logo plejad, nie wyobrażających sobie posiadania innego samochodu.

Owych wyznawców z racji specyfiki marki nie można nazwać ruchem masowym, (nie każdy marzy o doskonałym napędzie, są kierowcy stawiający wyżej np. design, a ten we wnętrzu Subaru mimo zmian wciąż trochę przypomina magnetofon kasetowy z lat 80. ubiegłego wieku), jednak japoński producent potrafi przywiązać do siebie wiernych klientów. Także na Wybrzeżu, gdyż wyniki sprzedażowe Subaru sytuują nas na drugim miejscu w kraju.

Subaru Outback 2015 Subaru Outback 2015
Najnowszy Outback pochwalić się może także nowym systemem bezpieczeństwa, EyeSight. Co prawda nowy jest w Europie, gdyż Japończycy znają go od 2008 roku. Podobne rozwiązania wcześniej poznali także kierowcy np. Lexusa czy Volvo.

Jak działa EyeSight w Subaru Outback? W okolicy lusterka wstecznego w kabinie auta zamontowano dwie kamery o wysokiej rozdzielczości, monitorujące ruch przed samochodem. System współpracuje z komputerem sterującym silnikiem, układem hamulcowym, układem kierowniczym.

Nie tylko ostrzega kierowcę, gdy wykryje niebezpieczeństwo, ale może także awaryjnie zahamować za kierującego gdy rozpozna przeszkodę na drodze oraz zarejestruje, że kierowca sam nie naciska pedału hamulca. W połączeniu z adaptacyjnym tempomatem, trzyma także dystans od poprzedzającego pojazdu. Odległość pomiędzy samochodami można regulować.

Kilkadziesiąt kilometrów testowej trasy oraz próby na śliskiej nawierzchni Ergo Areny pokazały zalety systemu. W zakresie rozsądnych prędkości system pomaga kierowcy, gdy ten np. zagapi się lub zamyśli. Przy prędkości rzędu 50 km/h w czasie prób na hali, Outback ani razu nie uderzył w przeszkodę, którą wykrył system. Gdy przy takiej "miejskiej" prędkości kierowca zauważy, że auto samo gwałtownie zwalnia, może powstrzymać się od energicznego "depnięcia" hamulca. W takiej sytuacji samochód sam skutecznie zahamuje, oszczędzając zdrowie i polisę ubezpieczeniową kierującego.

W drastyczniejszych przypadkach, system znacznie też złagodzi skutki nieuchronnej kolizji. EyeSight najlepiej sprawdza się na drogach szybkiego ruchu. Nie zastąpi on nigdy czujności i refleksu osoby trzymającej kierownicę, jednak jako elektroniczny bodyguard zdaje egzamin z wynikiem bardzo dobrym.

Subaru Outback 2015 Subaru Outback 2015
Zaletą systemu jest także to, że po zatrzymaniu pojazdu, nie ruszy on samodzielnie. Nieco podobny system działający np. W Infinity również sam wyhamuje pojazd, jednak kierowca musi zaraz potem nacisnąć hamulec lub przełączyć automatyczną skrzynię w tryb P (parking).

Najnowszy Subaru Outback daje nam wybór pomiędzy dwulitrowym dieslem o mocy 150 KM lub 2,5litrowym silnikiem benzynowym o mocy 175 KM. Oba to czterocylindrowce. O ile diesel dostępny jest z manualną skrzynią biegów, wersję benzynową możemy nabyć jedynie ze skrzynią Lineartronic. Co ciekawe podstawowa wersja Trend z silnikiem diesla i automatem jest tańsza niż podstawowa wersja benzynowa. Katalogowe ceny diesla zaczynają się od 34 400 euro, "benzyny" od 35 900 euro. Za najbogatsze linie wyposażenia zapłacimy powyżej 40 tys. euro.

Zobacz nasz test Outbacka poprzedniej generacji

Sprawdź, gdzie w Trójmieście kupisz Subaru
BamaS

Opinie (34) 3 zablokowane

  • Czy uporano (1)

    się już z problemem sprzęgieł znanym z poprzednich modeli?

    • 2 1

    • W tym samym czasie co z problemem 2.0 TDI.

      • 0 1

  • słyszałem, że (8)

    to auto preferowane przez pewną grupę mężczyzn.

    • 3 2

    • (3)

      Bogatych?

      • 1 1

      • ciepłych (2)

        • 2 1

        • (1)

          Fakt
          Nie to samo co twardy samochód (w 90% poturecki) dla twardych facetów:L
          VW
          Pewnie też dla wielbicieli klocków

          • 0 1

          • Nie stać cie ani na jeden, ani na drugi wiec po co bijesz pianę

            • 0 0

    • Dla miłośników

      rury wydechowej :)

      • 0 1

    • prawda, prawda

      To gejowóz.

      • 0 1

    • Tak , to prawda.

      Trzeba mieć IQ powyżej 140.

      • 0 0

    • najswietsza prawda

      dobrze slyszales, to auto preferowane przez grupe mezczyzn co maja pieniadze :):):)

      • 0 0

  • Fajne, tylko gdzie to kupić i potem serwisować ? (1)

    W Krakowie albo w Warszawie ?

    • 2 0

    • Jak zadajesz pytania to znaczy, że ciebie nie stać.

      • 0 0

  • ...

    takich perełek jest więcej, mi się podobają także te:instagram.com/supercarclubpoland/ mógłbym się takimi karnąć ;)

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Traficar i MiiMove to:

 

Najczęściej czytane