• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Subaru Outback. Zawsze pewny siebie

BamaS
28 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

Do przodu bez względu na wszystko. Z Subaru Outbackiem to może się udać.



Fani Subaru mogą nie czytać tego tekstu. Oni doskonale znają możliwości tych samochodów. Model Outback potrafi sprawić, że wyzbędziemy się marzeń o suvie.



Uterenowione kombi może być doskonałą alternatywą dla pseudoterenówek. W ofercie sprzedaży mamy wybór spośród członków mocnej ekipy w postaci np. Skody Scout, Audi A4 czy A6 Allroada, Volkswagena Passata Alltracka, Volvo XC70 czy właśnie Subaru Outbacka. Pojazdy te są jednak u nas mocno niszowe.

Ich zalety to często o wiele lepsze właściwości jezdne niż te, które oferują suvy. W czasie o wiele częstszej przecież jazdy po normalnych drogach, nie działają na nie o wiele większe przeciążenia boczne, oferują też wszystkie zalety zwykłej limuzyny w wersji kombi. Owszem siedzi się w nich minimalnie niżej niż w suvach, lecz i tak o kilka centymetrów wyżej niż w z zwykłym kombi.

Subaru Outback szybko daje się poznać z jak najlepszej strony. Nie tylko za sprawą wielkich i obszernych foteli (twardych z boku, miękkich pośrodku, dzięki czemu przypominają wygodną kanapę), olbrzymiej ilości miejsca dla pasażerów tylnych, (również wygodnych) siedzeń czy bardzo pojemnego bagażnika. Outback to także minimalistyczna deska rozdzielcza, łatwa obsługa oraz... gdzieniegdzie tanie plastiki oraz jakość montażu wystawiająca na próbę pierwsze dobre wrażenie jakie robi samochód. Niektóre, bardzo "oldskulowe" przyciski dodają też Outbackowi nieco specyficznego uroku.

Masywny samochód o przodzie sprawiającym wrażenie, jakby nie bał się zderzenia ze ścianą, ogrem czy łosiem, to efekt liftingu z 2013 roku. Odświeżony Outback wygląda po nim bardziej bojowo, a pakiet offroad z osłonami oraz seryjne opony w rozmiarze 225/60/17 zapraszają na jazdę także tam, gdzie nie ma już utwardzonych dróg.

To co sprawia, że samochód błyskawicznie potrafi ująć kierującego, to prawie perfekcyjne połączenie diesla w układzie boxer o mocy 150 KM, słusznym momencie 350 NM oraz bezstopniowej skrzyni - Lineartronic CVT. Do tego oczywiście to, z czego słynie Subaru, czyli napędu na obie osie, Symmetrical AWD.

  • Subaru Outback
  • Subaru Outback
  • Subaru Outback
  • Subaru Outback
  • Subaru Outback
  • Subaru Outback
  • Subaru Outback
  • Subaru Outback
  • Subaru Outback
  • Subaru Outback
  • Subaru Outback
  • Subaru Outback
  • Subaru Outback
  • Subaru Outback
  • Subaru Outback
  • Subaru Outback
  • Subaru Outback
  • Subaru Outback
  • Subaru Outback
  • Subaru Outback
  • Subaru Outback
  • Subaru Outback


Taki zestaw sprawia, że Subaru Outback w każdych warunkach spisuje się fantastycznie. Wysoka kultura pracy silnika to zasługa przeciwsobnego ruchu tłoków, znoszącego drgania. Czasami do uszu kierowcy dobiega nawet - charakterystyczny dla silników tego typu - głęboki, nieco zachrypnięty bas.

Kto sceptycznie podchodzi do bezstopniowych skrzyń CVT, ten ma rację. Spotkać je można np. w Nissanie czy Mitsubishi. Nam trudno znaleźć ich zalety, z powodu denerwującej pracy. Kto jeździł samochodami z CVT, zna uczucie, gdy silnik wyje, strzałka obrotomierza idzie w górę, a samochód przyspiesza dopiero po dłuższej chwili i to wcale nie tak dynamicznie jakbyśmy chcieli.

W Subaru to zjawisko w ogóle nie występuje. Skrzynia idealnie "dogaduje" się z silnikiem. Sterująca pracą tandemu elektronika dostosowuje obroty silnika do warunków na drodze, stylu jazdy i parametrów silnika. Dzięki temu mamy wrażenie, że jedziemy samochodem z przyzwoitym automatem.

Wirtualnych biegów jest w Outbacku siedem i możemy zmieniać je za pomocą łopatek na kierownicy. Zużycie paliwa cieszy bardzo - niezależnie od stylu jazdy, głównie po mieście, nie przekroczyło 8,5 litra na setkę. To świetny wynik zważywszy na wymiary i wagę masywnego Outbacka - 4,8 metra długości, ponad 1,8 metra szerokości oraz ponad 1600 kg.

Pierwsze kilometry Subaru mogą też nieco zaskoczyć. Owszem, wygodnie, ale zawieszenie jakby miękkie i kołyszące. To wrażenie jednak szybko mija. Im więcej kilometrów pokonujemy i na im gorsze drogi się zapuszczamy, tym bardziej jesteśmy pod wrażeniem, co potrafi Symmetrical AWD.

Subaru nie daje się wyprowadzić z równowagi w żadnej sytuacji. Dzięki wysokiemu prześwitowi - 20 cm, głębokie, pełne gęstego błota koleiny, nie robią na nim wrażenia. Błotniste, dziurawe, pozamiejskie trakty? Proszę bardzo. Szutry? Sama radość. Subaru to najwyższy standard przyczepności w tej klasie. Po prostu. Nie jest to oczywiście samochód terenowy, jednak jego możliwości są o wiele większe niż suvów, których napęd na wszystkie koła sprawdza się przeważnie zimą lub incydentalnie na gorszych drogach. Subaru wydaje się być stworzone do jazdy "po dziurach".

Subaru Outback to specyficzny samochód. Dla kogoś szukającego przede wszystkim prestiżu czy wysmakowanego luksusu, mimo ceny - ok. 170 tys. złotych - może się wydać zbyt toporny i zbyt ubogo wyposażony. Nie każdego uwiedzie też stylistyką. Jednak dla osób, które docenią perfekcję układu 4x4 w połączeniu z boxerem, Subaru staje się jedynym słusznym wyborem na długie lata. Co nie może dziwić.
Samochód do testów udostępniony przez PHU Zdanowicz, przedstawiciela marki Subaru w Trójmieście.
BamaS

Miejsca

Opinie (32) 1 zablokowana

  • Subaru sprzęgła (1)

    Odnośnie awaryjnosci sprzęgieł w modelach outback, to Subaru Polska ma właśnie sprawę o odszkodowanie w sadzie w Gdańsku. Jeśli klient wygra, to posypią się pozwy w całym kraju. Na pewno się Japończycy ucieszą.

    • 9 1

    • To juz nie te subaru co z przed lat

      I bardzo dobrze, niech klient wygra, to jest totalne dno jak można winę zganiac na użytkownika, wada konstrukcyjna i tyle, jest za słabe. Vw arl po chipe 180 km 420 nm sprzęgło? Żadnych problemów. Sam mam Forester z 2001 silnik 125 ej20. Starszy model, nie mam z nim problemów, a te z lat 2004-2013 ,.. poczytajcie sobie wiecznie jakieś problemy, sam bym chciał zmienić na nowszy,ale obawa .... pozdrawiam

      • 0 0

  • Jeśli chodzi o naprawę pogwarancyjna w Gdańsku daje rade tylko oesserwis! Polecam z czystym sumieniem

    • 1 0

  • Jak ktoś szuka serwisu to polecam stronkę Pogwarancyjni.pl

    • 1 1

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Jak nazywa się cykl imprez, dedykowany posiadaczom sportowych modeli Porsche?

 

Najczęściej czytane