• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Światła na rondzie pomogą rozładować korki w tunelu

Maciej Korolczuk
12 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu
Poniedziałkowy wypadek był najpoważniejszym zdarzeniem w tunelu od czasu jego otwarcia w kwietniu 2016 r. Poniedziałkowy wypadek był najpoważniejszym zdarzeniem w tunelu od czasu jego otwarcia w kwietniu 2016 r.

Drogowcy reagują na poniedziałkowy wypadek w tunelu pod Martwą Wisłą. Receptą na korki, które zwiększają niebezpieczeństwo w tunelu ma być włączana w porannym szczycie sygnalizacja świetlna na rondzie przy Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska. Gdańska drogówka z kolei walczy tam z piratami drogowymi. W ciągu ostatniego 1,5 roku prawo jazdy straciło w tunelu już prawie 100 kierowców.



Czy światła na rondzie pomogą rozładować korki w tunelu?

Przypomnijmy, do wypadku doszło w poniedziałek ok. godz. 8, a więc w czasie porannego szczytu na drogach. Duże natężenie ruchu sprawiło, że auta wyjeżdżające z tunelu na rondo przy Marynarki Polskiej stanęły w korku, a zator "wylał się" na prawy pas w tunelu.

W korku zatrzymało się renault megane, a po chwili uderzył w nie dostawczy transit, który prawdopodobnie jechał z nadmierną prędkością i nie zdążył zmienić pasa ruchu. Dochodzenie funkcjonariuszy ma też wyjaśnić, czy w chwili wypadku maksymalna dopuszczalna prędkość w tunelu została obniżona z 70 do 50 km/h oraz czy dostawczak nie poruszał się po zamkniętym pasie.

W groźnie wyglądającym zdarzeniu ucierpiała jedna osoba. W sumie uszkodzone zostały za to trzy samochody, bo odłamki porysowały także karoserię jadącego za autem dostawczym audi. Jak przyznają drogowcy, to najgroźniejszy jak dotąd wypadek, do którego doszło w otwartym w kwietniu 2016 r. tunelu.


Ruchem będzie sterować sygnalizacja



Na reakcję centrum zarządzania tunelem i miejskich inżynierów ruchu nie trzeba było długo czekać. W środę odbyły się rozmowy na temat zmian w organizacji ruchu na wypadek tworzenia się w tunelu korków.

- Wariantem, który wybraliśmy, jest włączenie sygnalizacji świetlnej na rondzie przy Marynarki Polskiej, a więc po prostu wstrzymania ruchu na górze do momentu rozładowania korka w tunelu. Światła będą włączane od poniedziałku do piątku przez godzinę w trakcie porannego szczytu. Oczywiście będziemy na bieżąco obserwować sytuację i w razie potrzeby korygować ustawienie świateł - mówi Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu.

Wideo archiwalne



Czerwone światło na rondzie będzie oznaczać wstrzymanie ruchu nie tylko dla samochodów, ale także tramwajów. Obecnie to właśnie tramwaje mają priorytet w przejeździe przez rondo i w chwili, gdy się do niego zbliżają, pętla indukcyjna wywołuje czerwone światło na przejazdach.

- Sytuację już teraz poprawia fakt, że rondo jest turbinowe, bo kierowcy korzystają z obu pasów, a nie - jak to miało miejsce wcześniej - tylko z zewnętrznego. Jest lepiej, ale, jak widać, informacje o dozwolonej prędkości na znakach zmiennej treści w takich sytuacjach okazują się zbyt miękkim rozwiązaniem. Lepszym byłby odcinkowy pomiar prędkości, ale, ze względu na przepisy, nie można go na razie wprowadzić - dodaje Wawrzonek.
Światła zostaną włączone w poniedziałek ok. godz. 7:30 i będą regulować ruch w tunelu i na rondzie przez kolejną godzinę. Przed godz. 9 ponownie będą pracować w trybie pulsacyjnym.

To nie pierwsze problemy z wyjazdem z tunelu na rondo w Letnicy. Zimą w tym samym miejscu kierowcy mają problem z podjazdem na oblodzonym wzniesieniu. Wkrótce pojawi się tam system podgrzewania jezdni.

Prawie stu kierowców straciło prawo jazdy



Rejon tunelu regularnie patrolowany jest przez policjantów ruchu drogowego. Od października 2016 r. do kwietnia 2018 r. funkcjonariusze zatrzymali w tym miejscu już 98 praw jazdy za przekroczenie dopuszczalnej prędkości o więcej niż 50 km/h.

- Najważniejsze, aby kierowcy pamiętali, że w tunelu nie da się uciec w bok i głównym celem jest dojechanie do końca tunelu. W związku z tym nie wolno nam robić niczego, co mogłoby utrudnić sprawny przepływ pojazdów - mówi Magdalena Ciska, rzecznik prasowy Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku i przypomina, że w tunelu z oczywistych względów zabronione jest zatrzymywanie się, cofanie i zawracanie.
Z przepisów porządkowych obowiązujących w tunelach warto też pamiętać, że w razie zatrzymania pojazdu (z powodu zatoru lub wypadku) należy stanąć w odległości nie mniejszej niż 5 m. od poprzedzającego nas pojazdu.

Wideo archiwalne

Opinie (144) 6 zablokowanych

  • Barany ten węzeł projektowali (2)

    Dlaczego zawsze po budowie wychodzą takie rzeczy? Gdzie symulacje, obliczenia? Trzeba być totalnym osłem. Projektant myślał że tam auta nie będą jeździły czy jak? Że śnieg nie będzie padał, że temperatury nie będą ujemne?
    Druga sprawa że dużo razy spotkałem się z sytuacją że na znaku jest "50" to barany jadą tam ponad "80" następnie mnie wyprzedzają, trąbią a późnej barany stoją w korku...hehehe

    • 5 2

    • 2 pasy, pusta droga, dlaczego 50?

      • 0 0

    • W Alpach też są tunele. Znacząco dłuższe. I jakoś nie ma podgrzewanych wyjazdów. I jakoś sobie radzą.

      • 2 0

  • powinno to być normalne rondo

    • 0 0

  • Bezpieczeństwo przy wyjeździe z tunelu po pierwsze (8)

    Priorytetet dla ruchu z tunelu jest najważniejszy.

    • 34 17

    • (6)

      typowe polskie planowanie, ledwo oddane a już za mała przepustowość, co będzie za 5 lat??
      gdyby nie ulice za Gierka to byłoby wesoło

      • 8 11

      • Przepustowość nie była by za mała, gdyby wszyscy jechali przepisowo (5)

        Zobacz kiedyś jak tworzą się korki.

        • 20 3

        • Co ty bredzisz biedny idioto (3)

          • 1 25

          • (1)

            Nie bredzi tylko taka prawda.

            Najczęstsze powody korku:
            - skakanie po pasach. Jedno auto przeskakuje między pasami by być "szybciej", powodując że na zmienianym pasie auta hamują, tworząc efekt domina.
            - jechanie na d*pie komuś, wtedy trzeba użyć hamulca by nie wjechać w kogoś i znów efekt domina

            Dla tych dwóch sytuacji proponuję wygooglować "Phantom traffic jam", gdzie jest pokazane jak powstaje korek gdy droga jest drożna.

            - Nie używanie kierunków na rondzie - zjeżdzający z ronda nie sygnalizują za wczasu że będą opuszczać rondo na następnym zjeżdzie a włączają kierunek dopiero jak już odbijają w prawo albo wogóle. W tym momencie koncepcja ronda zostaje wyrzona do kosza bo jego przepustowość diametralnie spada.

            Czyli reasumując - gdyby ludzie jeździli przepisowo to by korki w całym mieście były mniej dotkliwe. Wiele razy miałem sytuację że przede mną jechał napinacz drogowy, skaczący z pasa na pas, wymuszający hamowanie na innych a spotykałem go 3 światła dalej, stojącego w tym samym miejscu co ja, jadać spokojnie swoim pasem.

            • 23 1

            • np. skakanie po pasach

              gdyby tak wszyscy ruszali i poruszali się z jednakową prędkością

              • 0 0

          • To już wiemy, kto wciska się w środek korka z lewego pasa.

            • 1 1

        • Przepustowość nie byłaby za mała gdyby nie było nadmiaru samochodów

          Każda nowe rozwiązanie drogowe powoduje powstawanie tzw. ruchu indukowanego: napływ kierowców, którzy nie decydowaliby się na jazdę, gdyby utrzymana byłaby poprzednio osiągana przepustowość (czytaj: zakorkowanie) ciągu ruchu drogowego.

          Im więcej tras "szybkiego" ruchu i darmowych parkingów w mieście, tym bardziej miasto zakorkowane. Trudne do ogarnięcia, ale sprawdzone w praktyce w USA.

          • 5 2

    • Światła na rondzie?

      Co to? Bydgoszcz? Nie róbcie z ludzi debili.

      • 3 1

  • jak ktoś dostał prawo jazdy za prosiaka to żaden przepis nie pomoże, trzeba mieć obornik zamiast mózgu, żeby wjechać tam pod prąd
    gdyby kierowcy trzymali odpowiednią odległość to i 140km/h byłoby bezpieczne, ale "biznesmeni" w sr*łdi siedzący na zderzaku to i przy 50 nie wyhamują w nagłej sytuacji

    • 0 0

  • Najszybciej jechałem w tunelu 180 km/h (22)

    Jeżdżę szybko i bezpiecznie. Umiem jeździć.

    • 28 111

    • Troll

      • 1 0

    • (1)

      I ta trzymaj, kółko tez bo jestes pierwszy w kolejce do (wybierz) nieba/piekła

      • 0 3

      • Nie ma piekła, jest tylko miłosierny BÓG OJCIEC

        • 0 3

    • (5)

      W normalnym kraju już by Cię namierzyli po IP i jednego mniej na drogach.

      • 15 7

      • No i jak udowodnili by mu to, ze tyle jechał???

        • 3 2

      • W normalnym kraju by nie musieli (2)

        Dzień po tym przejeździe pocztą przyszedłby rachunek na 1000 euro i po sprawie

        • 15 3

        • Można i tak :-)

          • 2 1

        • Dokładnie

          • 5 1

      • U Ciebie widac ze brakuje iq

        Namierzaczu

        • 6 7

    • Rok 2001, Mitsubishi Lancer 1.5 rocznik 1991, pod górę Słowaka ponad 160 :-)))

      Miał dobrą przyczepność i sterowność :-))

      • 3 1

    • Cierpliwości ! (1)

      Jeszcze trochę i zostanie po Tobie tylko krzyż na poboczu...

      • 8 2

      • on będzie miał celownik, nie krzyż

        • 0 3

    • cmentarze sa pelne tych co umia jezdzic

      • 2 2

    • Jakiś d*p.k coś napisał może nawet prawka nie ma a wy się nakręcacie a ten ma radość.

      • 5 2

    • ten tunel był budowany w oparciu o niemieckie przepisy i normy (1)

      i ma prędkość konstrukcyjną znacznie większą niż dozwolone tam 70km/h
      tylko wolaczki niestety przy takim cudzie techniki durnieją

      • 11 25

      • tia, bo w Niemczech kolizje i wypadki w tunelach się nie zdarzają....

        • 8 3

    • Chyba na rowerze

      Na samochód Cię nie stać

      • 1 5

    • kierowca (1)

      i jesteś bezmózgiem i debilem (do autora wpisu: Najszybciej jechałem w tunelu 180 km/h (2)
      Jeżdżę szybko i bezpiecznie. Umiem jeździć.)

      • 16 3

      • Lubie za..

        • 1 5

    • Trolluj dalej , bo co innego ci pozostało, chyba jeszcze samogwałt może ci ulży...

      • 13 3

    • Głupim się po prostu jest

      • 3 2

    • Umie,jezdzic w tunelu wiec jedzie 180 km/h,tak wlaśnie robią bezmózgowcy,myśli że jest tam samopoczucie

      • 21 1

  • Odcinkowy pomiar prędkości.Przekroczenie prędkości karać mandatem

    • 1 1

  • aby poprawić bezpieczeństwo ....odcinkowy pomiar prędkości !!!

    • 1 1

  • (3)

    W malej Chorwacji mamy tunele po 5-7 km ludzie jadą z vmax płynnie nikt nie jeździ pod prąd, śmieci nie wypadają, korki się nie tworzą - dlaczego??? inny gatunek ludzi? może nasi zarządcy tunelu powinni udać się po korepetycje do naszych kolegów Słowian a dowiedzą się jak oni to robią że mają po stokroć lepiej niż my z naszym tunelikiem.

    • 15 5

    • Poprawka:

      W tunelach mają ograniczenia prędkości do 80km/h i do 100km/h.
      I też mają wypadki, w tym śmiertelne.

      • 0 1

    • To nasi kierowcy powinni udać się na korepetycje z jazdy tunelem albo jeszcze lepiej z jazdy na rondach. Najlepiej do Włoch. :-)

      • 3 0

    • A może Chorwaci nie mają kompleksu Panów za kółkiem?
      Ledwo umie ruszyć pod górkę swoim autem, a już się uważa za drugiego, niedocenionego przez świat Kubicę. Z roku na rok sytuacja na naszych drogach robi się coraz gorsza... Czy naprawdę mamy aspirację by dorównać Ruskim na drogach?

      • 2 2

  • Myślę, że warto dodatkowo rozważyć: (3)

    - wprowadzenie ograniczenia prędkości do 40km/h,
    - wytyczenie 2 lub 3 naziemnych przejść dla pieszych w okolicy tunelu,
    - dopuszczenie ruchu rowerowego w obu nitkach tunelu,
    - umieszczenie jakiegoś pomnika lub obelisku najlepiej monumentalnego na wyspie ronda (ewentualnie posadzenie kilkunastu drzew w formie zagajnika podkreślającego związek i przywiązanie dzisiejszego Człowieka z otaczającym go Środowiskiem Naturalnym),
    -...
    - aha, na ścianach tunelu można porozmieszczać powierzchnie reklamowe, najlepiej multimedialne żeby wspomagały skupienie się na drodze jego użytkowników (ustawa krajobrazowa pod ziemią chyba nie obowiązuje)
    -...

    • 9 5

    • Idiotów nie sieją

      Po co do 40, odrazu walnąć 10 km/h niech dalej śmierdzące diesle trują ten świat, bo ciężko jest przy 30 czy 40 włączyć jakikolwiek logiczny bieg, tylko turlać się na 2 czy 3...

      Co do planu wprowadzenia świateł to bzdura największa jaką słyszałem. Gdziekolwiek to g*wno staje tam zaczynają się robić korki, ale autor postu zapewne jest zgrzybiałym emerytem, który nigdzie nie nie spieszy, to może sobie stać w korkach czy telepać się przez miasto 30 km/h... Ciekawe tylko, że w kolejce do lekarzy zawsze się łapskami rozpychacie...

      • 0 0

    • (1)

      Najlepiej chyba będzie zrobić tory kolejowe w tunelu i samochody pakować na wagony. Może wtedy nie będzie kolizji.

      • 0 0

      • wesołkujcie sobie
        nie przeszkadzajcie swoim gładkim korom szarym - prostować się
        bo zmarszczki są takie bee

        dużo ludzi jedzie tamtędy samochodami
        niektórzy wybrali by alternatywę (czyli jechanie NIE SAMOCHODEM)
        gdyby jakaś była

        ale nie może być, bo wam autobusy, piesi, a zwłaszcza rowery - przeszkadzają
        une som takie niebezpieczne, bo powodują wypadki śmiertelne
        jak kerowca który "miał prawo się śpieszyć" - w jakiś wjedzie

        wam WSZYSTKO przeszkadza:
        ✿ drzewa znienacka wkraczają na jezdnie
        ✿ czerwone światła - to zawsze czerwona fala
        ✿ pogoda, bo za ciepło, za sucho, można "wdepnąć"
        ✿ psiarnia - haltujei zabiera lejce za byle co
        ✿ rowerzyści i piesi - samobójcy tylko knujące jak wam wygiąć błotnik

        wam, bo błotnik to część waszego cielska, wy bezmózgi podłe

        • 1 1

  • Opłata za wjazd do tunelu

    dla słoików i po problemie. Żadnych korków nie będzie - gwarantowane.

    • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Ecoboost to silniki produkowane przez:

 

Najczęściej czytane