• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Światła wciąż spowalniają tramwaje

Krzysztof Koprowski
27 czerwca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Przejście dla pieszych na wysokości przystanku Chodowieckiego. Tramwaje często tracą tutaj czas oczekując na światło zezwalające na przejazd. Przejście dla pieszych na wysokości przystanku Chodowieckiego. Tramwaje często tracą tutaj czas oczekując na światło zezwalające na przejazd.

Ani Tristar, ani tunel pod Martwą Wisłą nie przyspieszyły tramwajów. Urzędnicy odkładają na później demontaż zbędnych sygnalizatorów, a brak priorytetu dla komunikacji na Hucisku tłumaczą wygodą pieszych. Ponadto w najbliższych dniach dojdzie jeszcze jedna sygnalizacja dla tramwajów na Podwalu Przedmiejskim.



Jak oceniasz prędkość jazdy tramwajów w Gdańsku?

Przypomnijmy: w ubiegłym roku pojawiła się wstępna zapowiedź możliwości likwidacji kilku zbędnych sygnalizatorów na przejściach przez tory tramwajowe w ciągu al. Zwycięstwa zobacz na mapie GdańskaGrunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska. Zadanie miało być wykonane do końca 2015 r.

Dotychczas z powodzeniem udało się zrezygnować z kilku sygnalizatorów w ciągu ul. Kartuskiej zobacz na mapie Gdańska, zastępując je ostrzeżeniami głosowymi i świetlnymi dla pieszych. Wcześniej podobną organizację ruchu (tylko komunikaty głosowe) zastosowano m.in. na pętli Oliwa zobacz na mapie Gdańska czy w rejonie przystanku Przemyska zobacz na mapie Gdańska.

Dodajmy, że na takim rozwiązaniu zyskują zarówno piesi, jak i pasażerowie komunikacji miejskiej. Ci pierwsi nie muszą w obawie przed mandatem czekać na czerwonym świetle przed torowiskiem, po którym nic nie jedzie, zaś motorniczowie nie muszą zatrzymywać się przed pustymi przejściami.

Ile będzie trzeba jeszcze czekać na zdjęcie zbędnych sygnalizatorów z al. Zwycięstwa oraz Grunwaldzkiej i zastąpienie ich sygnałami ostrzegawczymi?

- Realizacja tego przedsięwzięcia planowana jest do końca 2016 r. W pierwszej kolejności prace odbędą się w al. Zwycięstwa, a w drugiej - al. Grunwaldzkiej - informuje Katarzyna Kaczmarek, rzecznik Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.

Rozwiązanie zastosowane na Siedlcach, które ostrzega o możliwości przejazdu tramwaju.



Bez szans na realizację jest natomiast opcja przyspieszenia tramwajów w obrębie Huciska zobacz na mapie Gdańska. Od uruchomienia trasy na Morenę (Piecki-Migowo), a tym samym zwiększenia liczby tramwajów wykonujących skręt w Nowe Ogrody, na Podwalu Grodzkim zobacz na mapie GdańskaWałach Jagiellońskich zobacz na mapie Gdańska tworzą się tramwajowe korki.

Wcześniej możliwość zmiany w programie sygnalizacji świetlnej z uwzględnieniem większego priorytetu dla tramwajów uzależniano od uruchomienia tunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska. Dzisiaj tunel działa, a włodarze chwalą się mniejszym ruchem aut w centrum miasta (na Hucisku o ponad 10 proc.). Priorytetu dla komunikacji szynowej nie chcą jednak przyznać.

- Skupiamy się na polepszeniu komfortu pieszych w Śródmieściu [na Hucisku mają być wydłużone cykle na przejściach - dop. red.]. Oczywiście w miejscach, gdzie będzie możliwe zwiększenie priorytetu tramwajowego, będzie to rozpatrywane - zapewnia Kaczmarek.
Czytaj też: Efekt tunelu: mniej aut w centrum, więcej na Drodze Zielonej

Przypomnijmy, że między Huciskiem a przystankiem Dworzec Główny zobacz na mapie Gdańska wkrótce dojdzie jeszcze jedna sygnalizacja. Będzie ona wstrzymywała ruch tramwajowy, aby możliwy był wyjazd z tzw. Nowego Podwala Grodzkiego zobacz na mapie Gdańska, które powstaje w ramach nowego zagospodarowania Targu Siennego i Rakowego.

Czytaj też: Artykuł z 2013 r.: Tak będziemy się poruszać po Targu Siennym i Rakowym

Tramwajowy korek na Podwalu Grodzkim i Wałach Jagiellońskich spowodowany brakiem priorytetu dla tramwajów na Hucisku. Tramwajowy korek na Podwalu Grodzkim i Wałach Jagiellońskich spowodowany brakiem priorytetu dla tramwajów na Hucisku.
Zdecydowanie wcześniej, bo w najbliższych dniach, zacznie działać dodatkowa sygnalizacja na Podwalu Przedmiejskim na wysokości ul. Chmielnej zobacz na mapie Gdańska. Tutaj uzasadnieniem dla takiego rozwiązania jest ułatwienie wyjazdu dla pojazdów budowlanych z północnej części Wyspy Spichrzów w kierunku ul. Elbląskiej zobacz na mapie Gdańska. Z tego rozwiązania skorzystać będą mogli także kierowcy aut osobowych.

Dla pieszych nie przewiduje się tutaj na razie przejścia naziemnego, choć takie rozwiązanie zawarte jest w planie docelowej reorganizacji ruchu na Podwalu Przedmiejskim.

Czytaj też: Artykuł z kwietnia: Wyspa Spichrzów. Budują już (prawie) wszyscy

Miejsca

Opinie (117) 2 zablokowane

  • Nie tylko tramwaje - stawianie na grunwaldzkiej co "100 m" swiatel tez powoduje korki

    • 7 2

  • Love brexit (12)

    Przecież Ja Szpilek pisałem,ze tristar jest do bani.Wiadomo urzędnicy to w dużym stopniu jeł**y na wikcie i opierunku podatnika .Nudząc się wymyślają kolejne fanaberie . Odnośnie urzędników nie zastanawia Państwa fenomen w XXI wieku w dobie cyfryzacji zatrudnianie co chwila nowych urzędników? Jest na to recepta głosować na 100% liberałów i etaty w urzędach zostaną zredukowane o minimum 50%! Przypomnę oni mają wypłaty z Państwa pieniędzy które pobiera w formie ,,daniny"Polskie Państwo!

    • 49 47

    • jeździsz trochę po Polsce? (3)

      Czy nie wyściubiasz nosa ze swojej wiochy? Już nie piszę o zagranicy.... Ciężko takie brednie komentować... Pytanie zasadne zatrudniać nowych urzędników, czy płacić 10 razy więcej za outsourcing?

      • 3 2

      • (2)

        Myślę ,że placic za outsourcing!Wiesz pensje , zwolnienia lekarskie , wczasy pod gruszą itd .Firma zewnętrzna zrobi to taniej ,szybciej .Dlaczego chcesz monopolu urzędniczego , gdzie wolny rynek?

        • 2 2

        • czy taniej

          Tobym się spierał. Inna sprawa, że pensje urzędników hamują zatrudnianie specjalistów...

          • 1 0

        • nie ma jednoznacznej odpowiedzi....

          Outsourcing też musi ktoś obsłużyć i nadzorować....

          • 1 0

    • jestem za liberałami gospodarczymi, widać co socjalliberalizm porobił z niemcami, francją itd. (3)

      • 4 4

      • (2)

        Skoro światła hamują tramwaj, to nie włanczam świateł albo włanczam dwa razy więcej z tyłu :)

        • 2 3

        • chamują (1)

          • 3 1

          • Wyborca POPiSu

            • 2 0

    • Fanaberie które wprowadza się w całej Polsce (1)

      Poczytaj trochę chłopczyku - ale nie na takich forach a specjalistycznej prasy (masz chyba dużo na to czasu) i wtedy się wypowiadaj....

      • 3 1

      • LOVE BREXIT

        No fanaberie , bo np.jak tam idzie budowa elektrowni atomowej i dlaczego zmarnotrawiono tyle pieniędzy.Albo ustawa śmieciowa...Tony śmieci zalegają i mogę tak wymieniać godzinami.

        • 3 3

    • Autor postów jest do bani

      i nie muszę tego uzasadniać - od tak.... i nie będę praktykował "kopiuj, wklej"...

      • 1 1

    • Spokojnie popieramy

      Pana Prezydenta Gdyni dr Wojciecha Szczurka. Stoimy za nim murem tak w tej jak i w następnych kadencjach.

      • 2 1

  • 142 / 183

    mnie w tej chwili interesuje tylko jedno - kiedy w końcu przywrócą linie 142 i 183

    • 3 6

  • bezedura panie K

    Tramwaj tylko z komunikatem głosowym na ruchliwych przejściach, to obniżenie bezpieczeństwa pieszych

    • 2 7

  • Bo...

    Musi dogadać się dyrektor ds. światła zielonego z dyrektorem ds. światła żółtego i dyrektorem ds. światła czerwonego oraz naczelnikiem zielonej strzałki.

    • 9 0

  • a najwieksza bajka

    Jest na przejściach dla pieszych w centrum miasta !!! Jak nie nacisniesz guziczka to masz czerwone swiatło ! Wszyscy maja czerwone ale piesi zielonego nie maja a powinni je dostać. I to dzieje sie w centrum miasta. Nie nacisniesz w odpowiednim momencie guziczka jestes zerem i sterczysz jak ...Ten na weselu !

    • 12 2

  • Straile!!

    A co z przejazdami typu Strail? To pofałdowane goowno juz dawno miało być wymienione (a najlepiej zlikwidowane) w kilku miejscach. Nawet na nowych przejazdach buja jak rybaka stanisława podczas połowu dorsza!

    • 9 0

  • (1)

    Uprzywilejować samochody i zbudować dwupasmową wylotówkę do swoich domków za miastem. Piesi i pasażerowie komunikacji miejskiej mogą sobie czekać.Do tego obleśny mega parking pod urzędem żeby było gdzie zaparkować furę. Typowe dla gdańskich urzędników.

    • 33 11

    • Dałem ci minus, chciałem plus

      Sorry, przepraszam

      • 1 1

  • A miały być zlikwidowane wiosną... (2)

    http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Nie-bedzie-swiatel-dla-pieszych-przy-torach-tramwajowych-n99357.html

    • 26 0

    • najlepsze są argumenty urzedasów, że to dla 'wygody' pieszych (1)

      a pieszych to tylko wkurza- jeden tramwaj a kilka minut, ale czerwone świeci się połowe tego czasu. większość je ignoruje.
      a szczytem wszystkiego (chyba,że ostatnio to zmienili, w co wątpię) są światła przy galerii bałtyckiej- krótkie, a do tego czerwone świeci się również (i to długo), gdy tramwaj tez ma czerwone...
      te światła są chyba tylko po to, by dać zarobić znajomkom...

      • 11 0

      • jasne

        zlikwodować światła... i powodzenia...

        • 0 0

  • gdyby nas było stać, myślę że dobrym rozwiązaniem byłby tunel (2)

    Tunel dla pojazdów silnikowych od wiaduktu Błędnik, przez Podwale Grodzkie, Wały Jagiellońskie, Okopową aż do węzła IV Rzeszy, jeszcze tymczasowo zwanego węzłem Unii Europejskiej.

    Cały ruch pieszych wyszedłby na powierzchnię, na której pozostałyby też tramwaje i lokalny, spowolniony ruch pojazdów. Cały tranzyt jednak jechałby tunelem. Dworzec Główny przybliżyłby się do Śródmieścia, i powstałoby nowe "centrum".

    • 13 1

    • Dość tych tuneli

      • 3 6

    • tunel powinnien być we Wrze - Wysepka

      • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Firma Abarth nadaje sportowy charakter której marce aut?

 

Najczęściej czytane