• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sygnalizacja na Chełmie do przebudowy

Maciej Naskręt
30 lipca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Skrzyżowanie ulic: Chałubińskiego, Dragana i al. Sikorskiego. Skrzyżowanie ulic: Chałubińskiego, Dragana i al. Sikorskiego.

Będą zmiany na jednym z najgorszych skrzyżowań pod względem programu sygnalizacji. Urzędnicy planują zlecić przeprogramowanie świateł u zbiegu ulic: Dragana, Chałubińskiego i al. Sikorskiego na Chełmie zobacz na mapie Gdańska. Światła mają dostosowywać się do natężenia ruchu panującego na drodze, a także chodnikach.



Czy programy sygnalizacji świetlnej na ulicach Trójmiasta wydłużają jazdę?

Kto choć raz przejeżdżał przez skrzyżowanie ulic: Sikorskiego, Dragana i Chałubińskiego, doskonale wie, jak wiele czasu trzeba poświęcić, by je pokonać. Choćby ci, którzy odwiedzali miejską pływalnię, na wyjazd autem musieli zarezerwować nawet do pięciu minut. Wszystko przez krótki program świateł, który zamiast usprawniać ruch potęgował korki. Podobnie rzecz miała się w przypadku osób wyjeżdżających z ul. Dragana.

Koniec z czekaniem na zielone światło

Na szczęście ma się to zmienić na lepsze. Urzędnicy planują przebudowę sygnalizacji świetlnej tego skrzyżowania. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg na wspomniane zadanie.

Projekt przebudowy zalegał w urzędniczych szufladach dwa lata - czekał na pieniądze w budżecie miasta. Wreszcie się znalazły. Nowe światła będą dostosowywać swój program do natężenia ruchu.

- Zadanie - przebudowę sygnalizacji - przejęliśmy od Zarządu Dróg i Zieleni, tak jak zresztą inne projekty. Sądzimy, że zlecone przez nas prace ułatwią poruszanie się po tej części miasta - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Zmiany dla kierowców, pieszych i rowerzystów

Co dostaną kierowcy? W jezdnie na ul. Dragana i ul. Chałubińskiego zostaną wmontowane pętle indukcyjne. Będą one wykrywać samochody mające zamiar wjechać na ul. Sikorskiego. Rozwiązanie ma skrócić czas oczekiwania na zielone światło. Dzisiaj wielu kierowców traci tam czas w sytuacji, gdy na wspomnianej ul. Sikorskiego w ogóle nie ma ruchu.

Oprócz pętli indukcyjnych zostaną także wymienione sygnalizatory na nowsze. Kierujący tramwajami zyskają liczniki zmiany świateł, które umożliwiają płynne kontynuowanie jazdy w kierunku pętli Łostowice/Świętokrzyska.

Piesi i rowerzyści, którzy będą chcieli pokonać wspomniane skrzyżowanie w dowolnej relacji, zmuszeni zostaną do wciśnięcia przycisku na słupku. Obecnie nie są one tam zainstalowane.

Funkcjonowanie sygnalizacji u zbiegu ulic: Dragana, Chałubińskiego i al. Sikorskiegozobacz na mapie Gdańska ma być skoordynowane ze światłami na skrzyżowaniu ul. Cienistej i ul. Witosa.

- Przebudowa sygnalizacji na Chełmie to wstęp do remontu większej liczby sygnalizatorów na gdańskich ulicach. Kolejne prace już niebawem - mówi Bartosiewicz.
Wiesz, gdzie wadliwie funkcjonuje sygnalizacja świetlna? Napisz do nas e-mail z krótkim opisem sytuacji, a postaramy się przekonać urzędników do wprowadzenia zmian.

Miejsca

Opinie (161) 1 zablokowana

  • Urzędnicza indolencja

    PIERDU, PIERDU, piszcie co chcecie, bo tego i tak żaden urzędnik nie czyta i zrobi co mu mafia biznesmenów każe.

    • 1 0

  • Przeciez to chodzi o to zeby byl plynny ruch z KFC a nie tam wygoda kierowcow (1)

    co za bzdura. wmawianie ludziom ze to dla poprawy plynnosci ruchu to bezczelnosc. Nagle sobie przypomnieli ze skrzyzowanie jest nic nie warte jak buduja tego blaszaka ktory za 5 lat bedzie wygladac jak śmieć.
    brawo.

    • 2 1

    • KFC wycofało się już z tej inwestycji :P

      Nie pozwolono na równoczesny wjazd z Dragana i Sikorskiego

      • 1 0

  • Wilanowska (18)

    Może by tam przeprogramować Wilanowska przy zbiegu z Havla? Miasto promuje komunikację miejską a tramwaj stoi tam nawet kilka minut!!! Czy nie można by było puszczać krótko tramwaju po każdej zmianie świateł w danym kierunku? Obecnie jest tak, że tramwaj stoi i czeka aż cała pętla sygnalizacyjna minie i samochody rozjadą się w każdym możliwym kierunku. Wiem, że kierowcy tramwajów także narzekają na czas oczekiwania na możliwość przejazdu tam.

    • 87 8

    • Tego skrzyżowania w ogóle nie powinno być

      Gdyby nie słuchano ludzi, a zrobione wszystko zgodnie z pierwszym pomysłem, to by dzisiaj tych trudności nie było.
      To skrzyżowanie jest kompletnie bez sensu i jego bliskość do A-Z powoduje nieustanne korki.
      Zamiast tego skrzyżowania powinno być zrobione ono na wyskości Rogalińskiej gdzie powinna powstać bezpośrednia droga łącząca z Wilanowską.
      Podobnie nie powinno być bezpośredniego skrzyżowania na wysokości Płockiej. Powinny być tylko wjazdy i przejścia dla pieszych (mniej skomplikowane światła i mniej zmian).

      Ale nic przestraszono się ludzi i zrobiono zamiast 1 dużego 3 bezsensowne, przez co zarówno auta, jak i piesi stoją czekając na zmiany świateł.

      • 1 1

    • Super skrzyżowanie

      Generalnie to skrzyżowanie jest zrobione dobrze tylko w jednej rzeczy: aby można było zdążyć na 262 i 227 w kierunku Wrzeszcza/Jelitkowa idąc od strony Witosa. Tu kończą się zalety.
      Współczuję jadącym do ul. Przemyskiej albo na Łostowice lub Jasień.
      Sam często mam problem, gdy chcę przejść przez przejście i zastanawiam się, kiedy wreszcie zapali się zielone światło. Korespondencja do Urzędu Miejskiego sama się nie wyniesie.

      • 1 0

    • W XIX wieku nadjezdzajacy tramwaj powinien z automatu dostawać zielone światło, a są miejsca, gdzie dla tramwaju jest znak "stop"!

      • 0 0

    • (7)

      Popieram w 100%. Jeszcze na skrzyżowaniu z Płocką podobnie jest.

      • 21 3

      • (6)

        Co jest podobnie? Zwykłe skrzyżowanie. Fruwać ma ten tramwaj?
        Tam przy Płockiej jest za to inne niebezpieczeństwo - do zaobserwowania w nocy. Lewoskręt z Havla w Wilanowską - światło zielone zapala się w momencie, gdy dla samochodów jadących jezdnią Havla w przeciwnym kierunku (pod górę) jeszcze pali się żółte. Nie zawsze, ale bardzo często tak jest (w nocy dobrze widać światła dla przeciwnego kierunku - odbijają się od znaków drogowych). A powinny być dwa czerwone przez krótką chwilę. Teraz jest tak, że jak ktoś szybko ruszy, to może wpaść na rozpędzonego "łapacza" późnego żółtego.

        • 10 1

        • (5)

          Na przystanku Płocka tramwaj jadący w stronę pętli traci czasami 1-1,5 minuty czekając na zmianę swiateł.

          • 8 3

          • ola boga to aż 1,5 min trzeba czekać w ciepłym tramwaju (1)

            Przecież to się na kontakt 24 nadaje skandal. napisz tam to a napewno w głównym wydaniu wiadomości o tym powiedzą, niewiarygodne na jednym przystanku w Gdańsku tramwaj czeka na zielone do 1,5 min dramat jak ludzie to znoszą ? Czy przypadkiem MZK nie powinno w tym miejscu rozdawać kocy i czegoś do picia?

            • 1 4

            • myślisz jak twój kontakt

              komunikacja zbiorowa powinna mieć priorytet i działać mega sprawnie
              światła dla samochodów powinny mieć skracane cykle a tramwajarz powinien mieć możliwość dostosowania prędkości w taki sposób, aby wjeżdżać na skrzyżowanie zawsze na zielonym

              • 4 0

          • (2)

            Tramwaj uczestniczy w ruchu i nie jest pojazdem uprzywilejowanym, więc...? Przynajmniej pasażerowie z tego tramwaju mogą od razu bezpiecznie przejść przez tory i udać się w kierunku domów, a nie czekać na zielone dla ruchu pieszego, albo co gorsza przechodzić na czerwonym.

            • 5 10

            • "Tramwaj uczestniczy w ruchu i nie jest pojazdem uprzywilejowanym, " (1)

              Ależ dokładnie o to chodzi. W istniejącej sytuacji tramwaj uprzywilejowany nie jest, a powinien być.

              • 7 3

              • To niech tramwaj włączy bomby i syrenę, to będzie uprzywilejowany... Głupie gadanie. Tramwaj jest normalnym uczestnikiem ruchu - i tak omija korki. A na skrzyżowaniach musi poczekać i już. Najlepiej żeby wszyscy zamarli, bo tramwaj jedzie. Problem będzie tylko z rowerzystami, bo tym przecież wszystko musi być wolno. No i z pieszymi, przecież bez sensu stać jak jest czerwone, a w ogóle to piesi powinni też mieć pierwszeństwo.

                • 3 10

    • ja nie rozumiem dlaczego (2)

      zeby przejsc przez przejscie dla pieszych na wilanowskiej w kierunku lidla/netto, trzeba dwa razy wciskać guzik dla pieszych. powinien on zapalać wszsytkie sygnalizatory na tym przejsciu - zarowno ten do przejscie przez torowisko jak i przez ulice. Teraz jestesmy zmuszeni przechodzic na czerownym przez torowisko, zeby ne czekac kolejna zmiane swiatel na przejscie. Co za idiota to wymyslil??!?!?!

      • 17 1

      • (1)

        ale co ciekawe, po przejściu przez torowisko na zielonym, w tym samym czasie dla samochodów i dla pieszych jest czerwone światło.

        • 10 0

        • no tak, bo nie zapaliles guzika do przejscia przez ulice

          co jest kretynizmem ze sie nie zapala od razu naciskajac guzik do przejscia przez torowisko.

          • 1 0

    • Kierowca tramwaju to motorniczy :) (1)

      • 10 1

      • kapitan ałtebusu.

        • 5 3

    • Popieram! To skrzyżowanie to jakaś porażka dla jeżdżących tramwajem. W skrajnym przypadku tramwaj stoi i czeka nawet 5 minut na zielone światło.

      • 16 1

    • autobusy wjeżdżają tam często na tory, bo w Havla nie da się wjechać w godz. szczytu a tramwaj czeka

      • 12 1

  • Najlepiej to jest jak te światła nie działają. (7)

    Może niech zajmą się Długimi Ogrodami, gdzie nie zmieniono rytmu sygnalizacji w związku z remontem.

    • 51 0

    • a Nowe Ogrody z 3 Maja ?! (2)

      Hucisko zamknięte a na Nowych Ogrodach przy UM zostawili światło ogólne zielone i strzałkę zieloną do jazdy w lewo. Po co ?! przecież i tak nic nikomu nie wyjedzie z naprzeciwka. Tramwaje mają swoją sygnalizację więc w chwili obecnej zakrywając strzałkę zieloną w lewo skrzyżowanie pozostaje bezkolizyjne.

      • 10 1

      • (1)

        kolizyjne z tramwajem !!!

        • 2 2

        • Przeciez jest napisane ze bezkolizyjne bo tramwaje maja swoja sygnalizacje. Wystsrczy zakryć zielona strzałkę do jazdy w lewo. Pali sie ogólne zielone dla kierowców ( skręcają w prawo i w lewo) . Zapala sie czerwone, tramwaj rusza, samochody stoją.

          • 0 0

    • chyba Nowymi Ogrodami (1)

      • 0 0

      • zawsze mi się mylą, nie wiem jak to skojarzyć

        • 0 0

    • To samo jest na Trakcie z Toruńską.

      Gdy nie ma świateł to na żadnym kierunku nie ma KORKÓW

      • 5 1

    • Otóż to. Kiedy sygnalizacja na skrzyżowaniach Sikorskiego/Chałubińskiego i Sikorskiego/Witosa jest wyłączona, to ruch jest tam wtedy bardzo płynny. Jest też tam, wbrew twierdzeniom urzędników, bezpieczniej - jedyne wypadki na obu krzyżówkach zdarzały się tylko przy działającej sygnalizacji.

      • 21 2

  • Każda ingerencja "inżynierów" generuje większy zator drogowy (2)

    Vide:
    Sandomierska/Trakt Świętego Wojciecha
    al. Zwycięstwa/ 3go Maja
    Do Studzienki/Grunwaldzka
    to tylko trzy przykłady, absurdów jest dużo więcej

    • 3 0

    • zatory drogowe powoduje nadmiar samochodów (1)

      a także brak konsekwentnego promowania korzystania z mniej przestrzeniożernych sposobów poruszania się po mieście niż samochody.
      Same deklaracje o stosowaniu zasad zrównoważonego rozwoju nie wystarczą.
      Myślenie, że poszerzanie dróg lub budowa (pseudo) bezkolizyjnych rozwiązań drogowych przyczyni się do likwidacji lub redukcji zatorów drogowych (korków) ma taki walor poznawczy, jak teza, że otyłość można przezwyciężyć popuszczaniem pasa.

      • 0 0

      • Ubieranie spodni z zaszytymi nogawkami może zakończyć się upadkiem, bez znaczenia jest czy nogi są szczupłe czy otyłe

        Jeżeli w Gdańsku w okresie 2014-2015 przybyło 100% więcej pojazdów to jestem w stanie zrozumieć, a przybyło około 10% więc nie rozumiem.
        Chyba, że generowanie zatorów drogowych jest celowym działaniem, by stworzyć "wizualizacje" "metropolii"
        specjalistą jest niejaki Adam Pawowicz, który remont jednej ulicy nazywa "REWITALIZACJĄ"

        • 0 0

  • "Kierujący tramwajami otrzymają licznik zmiany świateł, co umożliwi płynne kontynuowanie (...)". (7)

    Jeśli takiego uzasadnienia nie wymyślił sobie szanowny redaktor, a otrzymał je od urzędników, to co w takim razie z licznikami dla kierowców? Bo ja nie rozumiem - tramwajarzom pomagają, kierowcom nie?

    • 51 11

    • Kierowcom się nic nie należy (1)

      Teraz jest taka moda,że rowerzysta i pieszy to obywatel pierwszej kategorii, a kierowca drugiej lub trzeciej, więc maksymalnie trzeba mu życie utrudnić i nieważne,że są tacy, co nie mogą się przesiąść do tramwaju/autobusu. Zatem kierowca stoi w korku, nie ma parkingu w centrum, szerszej drogi też lepiej nie budować - "zmusi się" go do przesiadania do komunikacji miejskiej. Wszędzie zakazy parkowania, a co mają zrobić tacy, co mają po kilka - kilkanaście spotkań w różnych punktach miasta w odstępach co pół godziny i wszędzie muszą zaparkować, a komunikacją jechaliby dobre półtorej godziny, bo systematyczność i punktualność naszej komunikacji, nie mówiąc o połączeniu niektórych dzielnic typu Zakoniczyn Osowa to ciągle pieśń przyszłości z planem rozwoju na 2036 rok

      • 3 4

      • to nie jest moda tylko wynik dojrzałej refleksji

        opartej o doświadczenie.
        Miasto kształtujące układ komunikacyjny z myślą przede wszystkim o kierowcach dusi się dosłownie i w przenośni.
        Jak widać z ankiety, większość zauważa, że mimo deklaracji niektórych ważnych decydentów miejskich nadal interesy kierowców stawiane są na pierwszym miejscu, ale to właśnie nadmiar samochodów a nie niedobór dróg, rond i estakad jest źródłem korków w mieście. Żadne zaklęcia tego nie zmienią,

        • 2 2

    • (1)

      Odpowiedź jest prosta - tramwaj jest miejski i za przejechanie na czerwonym nie wolno go karać, natomiast zwykłych obywateli należy doić gdzie się da i jak sie da, i broń Boże nie ułatwiać im życia...

      • 16 6

      • Bo tramwajami nie jeżdżą zwykli obywatele, tylko Złe Urzędasy.

        • 2 1

    • kierowcy nie jeżdżą według rozkładu (2)

      poza tym masz żółte światło podczas którego zdążysz wrzucić 1 bieg i ruszyć.

      liczniki dla kierowców spowodują że zamiast na pasy będziesz patrzył na światła, i przy okazji rozjeżdżał emerytów których najwyraźniej czerwone światło nie dotyczy

      • 10 1

      • Wedlug Twojego rozumowania autobusy nie jezdza wg rozkladow a motorniczy nie musi patrzec na przejscie/skrzyzowanie, tylko

        • 2 0

      • Wedlug Twojego rozumowania autobusy nie jezdza wg rozkladow a motorniczy nie musi patrzec na przejscie/skrzyzowanie, tylko

        • 1 0

  • Sa przyciski , (1)

    ale nie działają.
    Teraz przejście od Dragana do przystanku tramwajowego (przez dwie jezdnie) zajmuje pieszym ponad 3 minuty.

    • 0 1

    • Wyremontowali Dragana do widocznego na zdjęciu skrzyżowania,ale części chodnika nie zrobili a jest w gorszym stanie niż była jezdnia.Obawiam się,że na tych zmianach skorzystają głównie kierowcy,bo w tym mieście władze tylko z nimi się liczą.

      • 2 2

  • (2)

    Jakie przycisku na slupkach dla rowerzystow? Skandal.
    Nie po to kupilem sobie lansiarski rowerek, obcisle gatki i nocnik na glowe aby teraz nie moc bic rekordow predkosci w slalomie pomiedzy pieszymi.

    • 13 12

    • uwaga na trolla prowokatora pracowicie kradnącego nicki

      • 1 0

    • Tam jest droga rowerowa

      ty marny prowokatorze. Chyba tam nigdy nie byłeś.

      • 3 1

  • kolejna bzdura to niezmodernizowane swiatła na hucisku (1)

    jadąc kartuską, skrecając w 3maja stoisz na lewym pasie jak kołek bo komus nie chciało sie zmienić sygnalizatora kierunkowego umozliwającego wjazd w 3maja (domyslnie czeka się, aż przejadą od huciska w kartuską) lecz teraz, gdy od huciska NIKT nie jedzie sygnalizator nadal działa a mozna by go puscic równolegle z tym swiecącym na prawym pasie.. TYLKO TRZEBA CHCIEĆ! usiąść i pomysleć co nasyzm urzędasom sie nie zdarza :< wrrr

    tak oto robi się remonty- zero pomyśłunku, jak tam tunel pod martwa wisła? jak tam most na chełmie/ armii krajowej/ jak tam dziurawa sobieskiego/ traugutta?

    lepiej wstawić ograniczenie do 30kmh niz ulatwic zycie mieszkancom- BY ZYLO SIE LEPIEJ PO!

    • 4 1

    • jak się wprowadzi uogólnione uspokojenie ruchu do 30 km/h

      będzie można zlikwidować światła - taki limit zwiększa przepustowość sieci ulicznej i poprawia bezpieczeństwo - nie tylko przepustowość.
      To jest jedna z sensownych dróg ułatwiania życia mieszkańcom - sprawdzona w wielu miastach świata i na ponad 50% ulic Gdańska.

      • 1 0

  • Ciągle źle, ale dlaczego? (1)

    Takie działania to jak zatykanie palcami dziur w pontonie. Dopóki nie będzie szkoleń dla kierowców w temacie ruszania spod świateł, to można instalować milion czujników i liczników i nic to nie da.

    • 4 1

    • agresywne ruszanie spod świateł

      i generalnie agresywna jazda powoduje stłuczki - wtedy tworzą się MEGAKORKI.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Drywa to trójmiejski przedstawiciel marki:

 

Najczęściej czytane