• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szoferzy ciężarówek bawili się na al. Armii Krajowej

Sławek
27 października 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Dwie ciężarówki zablokowały ruch na al. Armii Krajowej. Zdjęcia (mało udane) wykonał pasażer, a nie kierowca. Dwie ciężarówki zablokowały ruch na al. Armii Krajowej. Zdjęcia (mało udane) wykonał pasażer, a nie kierowca.

Codziennie na drogach Trójmiasta widać różne anomalie, ale to czego byłem świadkiem wczoraj rano po prostu nie mieści się w głowie. Kierowcy ciężarówek umówili się na zablokowanie innym fragmentu al. Armii Krajowej w Gdańsku.



- Załączam zdjęcie blokady, jaką robią kierowcy ciężarówek codziennie na dwupasmówkach w Gdańsku. Zdjęcie zrobione na Armii Krajowej w sierpniu. Pas przed ciężarówką był wolny do samej Kartuskiej. Pomimo telefonu policja nie pojawiła się - napisał do nas pan Piotr. - Załączam zdjęcie blokady, jaką robią kierowcy ciężarówek codziennie na dwupasmówkach w Gdańsku. Zdjęcie zrobione na Armii Krajowej w sierpniu. Pas przed ciężarówką był wolny do samej Kartuskiej. Pomimo telefonu policja nie pojawiła się - napisał do nas pan Piotr.
Po godzinie 7 rano kierowcy jadący z Chełmu w stronę centrum mieli okazję zobaczyć jak nie powinno się jeździć. Przykład niebywałej głupoty, albo po prostu zwykłej ludzkiej złośliwości, dał młody kierowca ciężarówki (z widocznym numerem rejestracyjnym naczepy GDA 5R23) jadącej prawym pasem. Na wysokości pierwszego wiaduktu (za zatoczką autobusową) najpierw zablokował wyjazd z tej zatoczki autom, które po wjeździe na al. Armii Krajowej z ulicy Sikorskiego zobacz na mapie Gdańska poruszały się pasem niegdyś dla autobusów komunikacji miejskiej. Na tym pasie nie ma zakazu ruchu, więc teoretycznie jazda nim jest dopuszczona, choć sam jej nie pochwalam. Potem ciężarówki zablokowały także trzeci pas i do zwężenia przed zjazdem z ulicy Pohulanka zobacz na mapie Gdańska jechał na równi obok siebie.

Panowie nieźle się bawili, co znakomicie słyszeli użytkownicy CB Radio. W efekcie zabawy obu kierowców, jadąca prawym pasem ciężarówka tak przyblokowała ruch, że przed nią był pusty pas długości ok. 200 metrów (odległość od ostatniego wiaduktu do zwężenia przed zjazdem z ul. Pohulanka). Także ciężarówka jadąca środkowym pasem spowalniała ruch, choć ją akurat można było minąć z lewego pasa. Udało mi się to do dopiero po kilku próbach.

Jak wygląda ruch na ul. Armii Krajowej wie każdy, kto porusza się tym traktem o poranku. Szczególnie uciążliwa stała się jazda, od czasu gdy remontowane są Nowe Ogrody i poprowadzono zjazd z ulicy Pohulanka. Dodatkowe atrakcje, takie jakie zgotowali wczoraj innym kierowcom szoferzy dwóch ciężarówek nie są potrzebne. Dzięki nim mój czas przejazdu i podejrzewam, że nie tylko mój, tą ulicą wydłużył się na tyle, żeby mieć problem ze zdążeniem na czas do pracy.
Sławek

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (131) 7 zablokowanych

  • tir (5)

    jezdze ciezarowka i czesciowo przyznaje im racje bo kierowcy osobowek jada do samego konca pasa i tam sie wciskaja na sile co powoduje zatrzymanie i ponowne ruszanie co wydluza korek,przykladem jest tez podwale staromiejskie gdzie wciskaja sie przez ciagla linie,trzeba wczesniej ustawic sie w sznureszku i pojdzie szybciej

    • 12 15

    • jazda pasem do końca na zakładkę ma sens

      I w ten sposób sznureczek na jednym pasie blokuje kilka skrzyżowań z tyłu :). Jazda po wszystkich pasach a potem wpuszczamy na "zakładkę" lub "zamek" jak kto woli i sprawa załatwiona.

      • 0 0

    • kolego poczytaj sobie co to znaczy jazda na zamek, przemysl, zrozum i przekazuj kolegom dalej (2)

      Wlasnie o to chodzi zeby jechac do konca pasa jak najdluzej jak sie da i na koncu wjezdzac z obu pasow naprzemian! Gdyby rozciagac korek tak jak Ty chcesz to zaczniesz w koncu blokowac kolejne skrzyzowania za soba.

      • 9 3

      • kolega nie umie czytac

        a logika jest mu pewnie rowniez obca, w koncu to kierowca ciezarowki :P

        • 2 2

      • Oczywiście, że tak!

        Tak mówią przepisy i zdrowy rozsądek.

        • 3 0

    • a słyszał pan o jeździe na suwak?

      • 10 2

  • tt

    i bardzo dobrze ze blokują bo wtedy wszyscy jadą równo a nie osobówkami jada do samego końca lewoskrętem lub prawoskrętem a póżniej na chama wciskają się na właściwy pas .to po pierwsze ,a po drugie to osobówki nie mają tachografów więc mają dużo czasu więc niech stoją w tych korkach i nie marudzą .po trzecie tymi niewłasciwymi pasami najczęściej jeżdżą osobówki na miejscowych numerach rejestracyjnych czyli osoby które wiedza ile jest pasó i który się niedługo skończy .ja nie mam nic przeciwko kierującym na obcych tablicach oni nie mają pojęcia który pas się skończy .jak zablokuja to wszyscy jada sprawiedliwie

    • 1 5

  • W ogóle to powinno się zlikwidować drogi dwupasmowe. Z obecnie istniejących powinno się wytyczyć lewy (wąski) pas dla motocykli i prawy skrajny (jeszcze węższy) dla rowerów i skuterów. A samochody środkiem w sznureczku, jak ładnie by to wyglądało. Oduczyłby się jeden z drugim jeździć autem. Aha no i obwodnice i drogi przelotowe w mieście tylko dla autobusów/tramwajów/trolejbusów. Poza tym każdy pracujący musiały się wykazać na piśmie, że przynajmniej 40 dni w roku dojeżdżał do pracy rowerem (bez tego wysokie kary finansowe). jednocześnie oczywiście każdy pracujący zobowiązany do zakupu nowego (z polskiego salonu) samochodu co 5 lat na kredyt - aby dać żyć dealerom i bankom. A jeżeli te moje dalekosiężne reformy nie dadzą rady, to chociaż jeżeli jest remont związany z wyłączeniem jednego pasa, to ulica/droga powinna mieć ten pas wyłączony już na jej początku, tak aby wszyscy ładnie mogli jechać gęsiego (tak ładnie wtedy wszyscy niedoświadczeni kierowcy mogliby powolutku jechać bez stresu - tak jak uczyli na kursie. A jak się do pracy spieszysz, to trzeba było wieczorem wyjechać!).

    • 0 1

  • to niekoniecznie złośliwe

    codziennie grzecznie stoję w korku na środkowym pasie bo nie potrafię wpychać się na chama i wkurzają mnie kierowcy jadący prawym pasem mimo ze wiedzą że się kończy a my stoimy. Wszyscy bylibyśmy szybciej gdyby nie cwaniaczki. Za geniuszy uważam kierowców którzy jadą równo wolno prawym pasem. Na to też nie mam odwagi. Gorzej jak ciężarówki się scigają na Armii Krajowej a już nie raz widziałam takie wakozy. To powinno niepokoić.

    • 0 0

  • Bardzo dobrze!

    Bardzo dobrze , nauczy to cwniakow aby stali grzecznie w korku a nie zapierniczali wolnym pasem a na koncu zjezdzali na inny pas. Postoi taki balwan w korku to sie nauczy! Popieram kierowcow ciezarowek:)

    • 2 2

  • Jazda na zamek

    Wiele opinii i każdy ma jakieś swoje racje. Jazda na zamek jest swoistego rodzaju prośbą o dostosowanie się do zasad poruszania się w danym rejonie. Nie jest to znak drogowy lecz tablica informacyjna. Prawdą jest, że działa ona na zasadzie klepsydry i nie przyśpiesza w żaden sposób ruchu. W większości miejsc w których występuje zwężenie do jednego pasa ruchu stosowna informacja o tym znajduje się dużo wcześniej ( za poprzedzającym skrzyżowaniem) , a przed samym zwężeniem są na jezdni linie ciągłe. Linie ciągłe są niewidoczne w godzinach szczytu ponieważ stoją na nich pojazdy kierowców wymuszających pierwszeństwo. Zasady jazdy na zamek są im całkowicie obce . Tych zasad nie uczy się na kursach prawa jazdy , w szczególności na tych które odbywają się w miejscowościach, w których tego typu tablice nie występują. Dziwicie się kierowcom ciężarówek ? Ich działanie ma za zadanie odblokowanie ruchu w miejscu zwężenia drogi. Ziarenka w klepsydrze nie polecą szybciej nawet jeżeli będziemy je wpychać na siłę.

    • 2 0

  • A ja wam zrobie też psikusa TIROWCY... (2)

    zobacze tę rejestrację i nie będzie mnie to obchodzić czy ciągnik będzie ten sam czy nie i czy ten sam kierowca za kołkiem czy nie ale wyprzedze i ostro przyhamuje to się p******gość. A tylko mnie dotkniesz to w tył mojej fury to Cie przejade po wszystkich sądach w trojmiescie. PRZECZ Z TIRAMI !!!

    • 3 7

    • tAA JAK WYJDZIESZ Z TEGO SPOTKANIA CALY PO DLUGIEJ REHABILITACJII KOZACZKU.

      • 0 0

    • możesz się zdziwić jak się znajdą świadkowie i opowiedzą twój manewr!!

      • 0 2

  • a dlaczego do kierowcy auta osobowego wyskakuje się z pięściami na światłach za różne wyczyny a do tirowca juz nie? (1)

    • 12 3

    • bo kierowca TIRa moze Cie olac nie wstajac z fotela i to doslownie :p

      • 0 1

  • o co chodzi (1)

    przewaznie bulwersuja sie ludzie którzy wciskaja sie tym wolnym pasem choc 2 jest zakorkowany pchaja sie do samej zwezki i robi sie jeszcze wiekszy korek gdyby w polsce była inna kultura jazdy choc by jechali na tzw.zamek korki y były mniejszy tylko u nas 80% to samo hamstwo wiec czego oczekiwac

    • 4 4

    • tumanie!

      Jadac jak to mowisz do samej zwezki chca wlasnie jechac na zamek. Myslisz czasem?... Gdyby kazdy z Was jechal wszystkimi TRZEMA pasami do konca to nie byloby tego calego tematu. Skad przyjezdni spoza Trojmiasta maja wiedziec, ze za kilometr prawy pas sie konczy? No pomysl do jasnej cholery czlowieku, a nie glupoty gadasz i sam sobie zaprzeczas w jednym zdaniu!

      • 0 0

  • wprowadzic monitoring i karac cymbalow za blokowanie

    jak dostana mandacik to oducza sie blokowania pasa, ktore jest wykroczeniem

    jazda na zamek , do konca pasem - w przeciwna strone jakos ludzie nauczyli sie

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Cayenne i Macan to modele aut którego producenta?

 

Najczęściej czytane