Wiadomości

Szukasz używanego auta? Sprawdź oferty dealerów

Osoby przymierzające się do zakupu auta z rynku wtórnego powinny zainteresować się ofertami trójmiejskich dealerów.
Osoby przymierzające się do zakupu auta z rynku wtórnego powinny zainteresować się ofertami trójmiejskich dealerów. fot. Michał Jelionek / Trojmiasto.pl

Na rynku wtórnym ze świecą szukać aut sprawdzonych, w bardzo dobrym stanie technicznym i z udokumentowaną historią oraz przebiegiem. Poszukiwania takich aut skupiają się głównie na ogłoszeniach internetowych, w autokomisach, ale coraz częściej także u dealerów, którzy również oferują pojazdy używane z gwarancją.



Czy kiedykolwiek kupiłe(a)ś auto używane od dealera?

tak, kilkukrotnie 16%
tak, raz w życiu 27%
nie i nie zamierzam 16%
nie, ale niewykluczone, że kupię 41%
zakończona Łącznie głosów: 504
Niepewna historia, po przygodach, z cofniętym licznikiem, a do tego w kiepskim stanie technicznym - na krajowym rynku aut używanych roi się od egzemplarzy, które spełniają choć jedno z wymienionych kryteriów. Osoby, które kiedykolwiek mierzyły się z wyzwaniem zakupu samochodu z rynku wtórnego, doskonale wiedzą, jak to wygląda w praktyce. Nie jest łatwo trafić na solidny egzemplarz, który bez większego wkładu finansowego posłuży nam przez kilka lat.

Zdecydowana większość kupujących poszukiwania rozpoczyna tradycyjnie, od internetowych ogłoszeń, na których swoje pojazdy oferują zarówno osoby prywatne, jak i autohandle. Są też osoby, które auta używane kupują wyłącznie od dealerów samochodowych, a ci - ku zdziwieniu wielu - oprócz nowych modeli sprzedają także "używki". Na swoich placach mają po kilkadziesiąt takich egzemplarzy.

Znajdź samochód w serwisie ogłoszeniowym Trojmiasto.pl

Używane auto od dealera - dlaczego warto?



Okazuje się, że zalet jest sporo.

- Oferowane przez nas samochody używane przechodzą kompleksową weryfikację, której celem jest wykrycie ewentualnych mankamentów, a następnie wyeliminowanie ich przed sprzedażą. Oferujemy auta pochodzące wyłącznie z polskich salonów. Nie dopuszczamy samochodów powypadkowych i tych z podejrzaną historią. Odwiedzające nas osoby mogą liczyć na nasze wsparcie pod kątem merytorycznym, jak również doboru pojazdu w oparciu o własne potrzeby. Prowadzimy również całą transakcję, od początku do końca, z możliwością rejestracji oraz wykupienia ubezpieczenia na preferencyjnych warunkach - tłumaczy Dominik Malicki, specjalista ds. sprzedaży samochodów używanych w Toyota Carter Gdańsk.
Pisząc wprost: dealerzy nie mogą sobie pozwolić na sprzedaż bubla, bo mogłoby to niepotrzebnie nadszarpnąć dobrą opinię salonu. Dlatego też skrupulatnie kontrolują każde używane auto przed ewentualnym odkupem od klienta.

- Podczas oceny stanu technicznego pojazdu skupiamy uwagę na każdym z elementów samochodu - od kontroli grubości powłoki lakierniczej, przez kontrolę zgodności szyb, ogumienia, sprawdzenie stanu tapicerek, oświetlania, prawidłowego działania elementów wyposażenia, kontroli pracy silnika, stanu i jakości płynów eksploatacyjnych, aż po kontrolę podwozia oraz jazdę testową - wyjaśnia Jakub GołębiewskiGrupy JD Kulej.
Czytaj także: Panie, Niemiec płakał, gdy sprzedawał

- Skrzętnie weryfikujemy także dokumentację pojazdu oraz kwestię własności. Sprawdzamy również historię ewentualnej szkodowości z zewnętrznego źródła. Przy zakupie dużo nam mówi sama rozmowa z właścicielem, jak i jego wiedza o sprzedawanym przedmiocie. Wiele razy zdarzyło się, że właściciel deklarował oryginalną powłokę lakierniczą, a rzeczywistość była zupełnie inna - dodaje Malicki.
Dodatkową zaletą takiego zakupu jest gwarancja, którą na samochody używane nakłada większość dealerów. Długość gwarancji wyznaczają firmy, najczęściej nakładana jest na rok z możliwością jej przedłużenia za dodatkową opłatą.

Salony samochodowe w Trójmieście

Klienci pozostawiają auta w rozliczeniu



- Głównym źródłem pozyskania samochodów używanych jest ich odkup od klientów. Nierzadko są to egzemplarze, które doskonale znamy z odwiedzin w naszych serwisach. Duża liczba używanych aut pozyskiwana jest od zaufanych i sprawdzonych firm oferujących pojazdy poleasingowe z pełną historią serwisową - mówi Gołębiewski.
Dealerzy sprzedają samochody używane różnych marek, nie tylko tych, których sami są przedstawicielami. Przykładowo, w salonie używanych aut Toyoty Carter znajdziecie egzemplarze m.in. Mazdy, Volkswagena, Fiata, Forda, Opla czy Kii. I co istotne - tak naprawdę każdy, nie tylko klienci danego salonu, mogą odsprzedać dealerowi swoje auto.

- Oczywiście można odsprzedać swój samochód, nie kupując nowego. Nie ma takiego wymogu. Jeśli auto spełnia nasze kryteria, czyli jest z polskiego salonu, ma do 10 lat i maksymalny przebieg do 200 tys. km, to zapraszamy na bezpłatną wycenę. Istnieje przekonanie, że salon pewnie zaproponuje zbyt mało. Z doświadczenia mogę powiedzieć, że większość klientów opuszcza nasz salon, będąc zadowolonymi z transakcji. Dlatego radzę każdemu, aby sprawdzić każdą możliwą opcję i nie kierować się uprzedzeniami - zachęca Malicki.
W wielu przypadkach przy odsprzedaży swojego auta dealerowi klienci mogą liczyć na dodatkowy rabat w przypadku, gdy zdecydują się na zakup nowego auta z oferty tejże firmy.

Czytaj także: Kupujesz lub sprzedajesz auto? Odwiedź nasz serwis z ogłoszeniami

Zalety zakupu auta używanego u dealera:

  • kompleksowo sprawdzony stan techniczny
  • zweryfikowana historia oraz przebieg
  • gwarancja nakładana przez dealera z możliwością przedłużenia
  • auto pochodzące z polskiego salonu
  • bezwypadkowe
  • finansowanie - kredyt lub leasing

Toyota Plus to nie tylko samochody tej japońskiej marki. Dealer sprzedaje używane auta różnych marek.
Toyota Plus to nie tylko samochody tej japońskiej marki. Dealer sprzedaje używane auta różnych marek. fot. Michał Jelionek / Trojmiasto.pl

Opinie (67) 2 zablokowane

  • (9)

    W artykule ładnie to wygląda.Dacie sobie rękę uciąć że te auta są bez "kombinacji"?

    • 55 6

    • bez nadmiernych kombinacji (2)

      ze strony dealera. wątpię, żeby chciało się ryzykować dealerowi w jednostkowe zabawy. po to oglądają i wyceniają auto, żeby wiedzieć czy w niego wpakują 300 pln za umycie i naprawę lewego migacza, czy też 2300 bo jeszcze sprzęgło jest zjechane. klient wróci, będzie się wykłócał. po co to komu?!

      • 10 6

      • to poczytaj :)

        to jest ten sam sort co handlarze tylko w garniakach.
        mniejsze szanse ze nowy bedzie uszkodzonym ale zdarza sie
        cofac licznikow w 1-3 latkach nie ma z czego, ale robi sie inne łatki ...

        • 9 2

      • To da się sprawdzić zużycie sprzęgła ?

        • 0 2

    • (2)

      Nie oddalbym Dacii za zadna Toyote albo Renault

      • 4 1

      • Bo po co, jak dacia to nic innego jak renault

        • 9 0

      • Ja oddałbym dacię tylko na złom

        nikomu bym nie sprzedał takiego chłamu

        • 3 1

    • niedawno chciałem kupić auto używane i kupiłem, ale od handlarza, który skupował auta poleasingowe - stan całkiem dobry, mało ukrytych wad, o wszystkim zostałem poinformowany. Wcześniej jednak pojechałem do kilku dealerów z używanymi - sporo ukrytych rzeczy, szybkie oglądanie auta bez wnikania w szczegóły i jak najszybciej podpisać umowę... auto które oglądałem miało wgięcie na drzwiach i dachu jakby spadł na nie znak drogowy - tłumaczenie handlowca - delikatne wgniecenie podczas wysiadania z auta... ale też nie ma co generalizować, bo wszędzie trafią się tacy co będą ukrywać wady :)

      • 6 1

    • Komis dealera jest dokładnie takim samym komisem jak każdy inny. Tak samo trzeba uważać na kanty i pudrowany szrot jak w każdym innym miejscu.

      • 3 0

    • Ja tylko tak kupuje, wole nawet trochę więcej przepłacić ale mam większa pewność ze auto jest z wiarygodna dokumentacja. Mam dość wypraw do Starogardu i zakupu rewelacyjnych pojazdów w przyczepi kampingowej.

      • 1 0

  • To głównie samochody (8)

    które były używane we flocie. Jak były traktowane - domyślacie się sami. ;)

    • 42 8

    • (2)

      Zawsze zużyte 1 miejsce, czysty bagażnik, wszystko wymieniane w ASO, turbo, dwumas, belka tylna, wahacze i co tam jeszcze. Dają gwarancję, więc ryzyko żadne.

      Można też kupić od pana Mirka z opowieścią o księdzu, albo o stewardesie

      Twój ruch, twoja kasa :)

      • 39 3

      • Naprawy blacharskie (1)

        Myślicie, że samochody naprawiane w ASO, na prawdę są naprawiane w autoryzowanym serwisie?
        Otóż nie. Większość dilerów w Polsce nie ma swoich blacharni czy lakierni więc samochody są wożone do przysłowiowego "kowalskiego" do naprawy do szopy.
        Głównie zdarza się to w markach Premium. Myślicie, że auto było naprawiane w BMW, Mercedesie czy Audi, a tak naprawdę robił to człowiek który na co dzień robi Fabię czy inne mniejsze auta. Potem się okazuje, że trzeba wracać na poprawki, albo coś jest nie tak złożone.

        • 6 2

        • ty ku&wa głupi jesteś?
          poprawki ciebie nie obchodzą, jeżeli widzisz że auto jest kulawe to go nie bierzesz pod uwagę.

          • 1 0

    • Widać, że nigdy flotowego auta nie miałeś.

      • 10 3

    • Wlaśnie, można u dealera sprawdzić czy auto było flotowe czy prywatne ?

      • 3 0

    • Sam jeżdżę służbowym autem (1)

      i traktuje je, jak swoje. Dodatkowo mam prawo pierwokupu z bardzo wysokim rabatem.
      Wszytko wymieniane na czas, każda wizyta w serwisie wpisana do książki. Może i auto ma już przejechane ponad 200000 km ale będę kupował bo wiem co biorę.

      • 4 3

      • Dokładnie, mam to samo. Każde auto flotowe traktuje jak swoje wiec gdybym miał potrzebę tylko takie bym kupił. Może przebiegi są większe ale przynajmniej pewne.

        • 0 0

    • wole kupić auto podłogowe z pełna dokumentacja niż pojazd ze Starogardu którym ktoś jeździł do kościoła i marketu.

      • 0 0

  • (3)

    zawsze dizelek, taki oszczędny

    • 8 15

    • do miasta? chyba by go zajechać...

      • 2 1

    • (1)

      Taa cen paliwa 30gr na litrze wyzsza

      • 2 1

      • nie obchodzi mnie cena, leję na faktury

        • 0 0

  • (2)

    Dilerzy w Polsce potrafia wcisnąć wadliwe nowe auto, a co dopiero używane.

    • 65 1

    • Koks wadliwy dilerzy wciskają.
      Źle się pali w ekologicznym piecu.

      • 1 0

    • dobre, bez wad dystrybuują wśród znajomych

      te mocniej zużyte wciskają klientom. Taka prawda.

      • 4 0

  • (1)

    te używane i dilerów to często ulepy

    • 15 3

    • No tak, najlepiej zaprojektuj i stwórz własny, będziesz miał pewność co do pochodzenia i stanu pojazdu.

      • 1 0

  • Po pierwsze powinien byc zakaz rejestracji aut starszych niż 10 letnie!!Ale niestety jak prezentują wtych ogłoszeniach w Gdańsku (4)

    najwięcej jest starych trujących 20letnich szrotów.I potem się dziwią ze niema już zimy!!

    • 10 70

    • Bo oczywiście zima znika przez to

      Że nie produkujemy nowych samochodów w miejsce starych

      • 12 0

    • (1)

      Wracaj do szkoły Greta.

      • 11 1

      • Nowe auto=CO2

        Przy wyprodukowaniu nowego auta środowisko obciążane jest bardziej niż przy wieloletniej eksploatacji regularnie badanego i regulowanego pojazdu. Wystarczy zadbać o rzetelne badania składu spalin, a auta można by było używać wiele lat, o ile rzecz jasna jest sprawne.

        • 14 0

    • Matołusz

      Zaraz zjedzie z taśmy milionowe auto elektryczne produkcji wolskiej

      • 4 1

  • ceny wystawionych aut w toyocie (3)

    są mocno powyżej 50 i 60 tysięcy złotych. Gdzie jest ta okazja ?? Ile one kosztowały w momencie zakupu, bo chyba były mocno za drogie, skoro za używany chcą takie pieniądze. Tylko dodam, że w 2019 roku najlepiej sprzedającym się autem w Polsce ( wśród nowych ) była Dacia Duster !! I to pokazuje gdzie jest motoryzacja w Polsce......zawsze tanio, zawsze biednie, zawsze byle jak......

    • 46 7

    • Okazja jest taka, że wydajesz 50 - 60 tysiaków

      na auto, które jako nowe kosztowało 80 tys. i wymieniasz olej, klocki, tarcze.
      Możesz kupić starsze premium po Niemcu ale jest ryzyko, że wsadzisz na starcie - wtryski, turbo, dwumasa, dsg, sterowniki, przekaźniki, wiązka. Wybieraj.

      • 11 6

    • Duster dopiero na 4 miejscu

      • 2 0

    • Nieprawda, na pierwszym miejscu była Skoda Octavia, na drugim miejscu Toyota Corolla. Duster był na 4. miejscu, nie wiem skąd te dane

      • 1 0

  • Kiedys chcialem kupic auto uzywane u dealera. (1)

    W Renault wciskano mi auto powypadkowe jako bezwypadkowe. Sprzedawca zarzekał się, że jest super stan. Po pokazaniu dowodów na wypadkowość auta zaczął ściemniać, że to auto klienta i oni nie znają historii auta. W ASO Renault nie potrafili sprawdzić stanu auta ?
    Honda. Auto w super stanie itd. Na miejscu okazało się, że w przedniej szybie jest dziura na wylot. Na moje pytanie co i jak usłyszałem, że to w niczym nie przeszkadza !
    Brak tylnej półki (civic) i innych elementow. Generalnie auto po wypadku. Oczywiscie jak chcialem sprawdzic auto czujnikiem lakieru (mowili, ze maja i uzycza do sprawdzenia) to nagle sie zepsul i nie wiadomo kiedy naprawia.
    Kupilem nowe i mam spokoj.

    • 48 2

    • nowe co?
      1:24

      • 1 4

  • (1)

    Szukam. Maly przebieg,pieerwsza reka. Cena polowe rynkowej. Takie ogloszenia lubia kupujacy.

    • 15 1

    • To u handlarza z cofnietym przebiegiem

      • 0 1

  • Kompleksowo sprawdzone auto ha ha ha

    Dwa razy dałem się złapać na "Das W... i inne" super sprawdzone" z pseudo gwarancją.
    Chyba, że... kompleksowe sprawdzenie obejmuje ciśnienie w oponach i oświetlenie - wtedy zwracam honor.
    Np. po 2 tygodniach od zakupu auta "gwaratowanego" usłyszałem od serwisu, że 3 z 4 wtrysków są do wymiany i że oni tego nie sprawdzają przed sprzedażą....
    Albo, że "w tych modelach tak jest".
    Albo, że "źle Pan mył samochód i dlatego lakier został uszkodzony"
    (czytaj - odchodzi płatami)
    A może to "sprawdzenie" i "gwarancja" odnosi się do serwisu - "Kompleksowo sprawdziliśmy Twoje auto i gwarantujemy, że będziemy się często widywać."
    Kolejnym razem 5 razy się zastanowię czy warto...

    • 37 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Sprawdź się

Levante to pierwszy SUV w historii marki: