• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

TOP50 dealerów w Polsce. Firma z Trójmiasta na podium

mJ
11 maja 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy obiekt Mazdy BMG w Gdańsku
Salon Cupry należący do Grupy Plichta w nowym kompleksie przy gdańskim stadionie. Salon Cupry należący do Grupy Plichta w nowym kompleksie przy gdańskim stadionie.

Miesięcznik "Dealer" opublikował wyniki kolejnej edycji rankingu TOP50 największych grup dealerskich w Polsce. W zestawieniu za rok 2021 znalazło się kilka trójmiejskich firm. Jedna z nich ponownie zajęła miejsce na podium.




Ranking został oparty na bazie 50 największych grup dealerskich w naszym kraju, które w roku 2021 sprzedały łącznie 259 783 aut. W porównaniu z rokiem 2020 to wzrost w wysokości 7,93 proc. (240 706 samochodów). Próg wejścia do zestawienia TOP50 wyniósł 2472 sprzedanych aut.

Dla porównania zwycięzca zestawienia sprzedał w ubiegłym roku... 20 583 egzemplarzy. Podobnie jak rok temu triumfatorem została Grupa Cichy-Zasada, która jest właścicielem aż 44 autoryzowanych punktów dealerskich. Liczba sprzedanych aut imponuje, ale warto zaznaczyć, że względem roku 2020 grupa odnotowała spadek o 3,2 proc.

Plichta na podium



Trójmiejski potentat motoryzacyjny utrzymał 3. miejsce w rankingu. Trójmiejski potentat motoryzacyjny utrzymał 3. miejsce w rankingu.
Bez zmian także na dwóch pozostałych miejscach na podium. Drugie miejsce przypadło Grupie PGD (17 155 sprzedanych aut - wzrost o 19,91 proc., 35 autoryzowanych punktów). Natomiast na najniższym stopniu podium ponownie uplasował się trójmiejski przedstawiciel - Grupa Plichta.

Lokalny dealer w 2021 r. sprzedał 13 616 aut, a to wzrost na poziomie 6,49 proc.

Dodajmy, że Grupa Plichta w swoim portfolio posiada marki: Audi, Ford, Jaguar, Land Rover, Seat, Skoda, Volvo i Volkswagen. W sumie 25 autoryzowanych punktów sprzedaży zlokalizowanych jest w Gdańsku, Gdyni, Wejherowie, Toruniu i Bydgoszczy.

Salony Grupy Plichta



Grupa Zdunek w drugiej dziesiątce



Salony Renault i Dacii przy Miałkim Szlaku. Salony Renault i Dacii przy Miałkim Szlaku.
Drugi trójmiejski potentat motoryzacyjny został sklasyfikowany na 19. miejscu (w roku ubiegłym firma zajęła 16. miejsce). Mowa oczywiście o Grupie Zdunek, która zanotowała wzrost sprzedaży o 2,22 proc. W 2021 r. przedstawiciel marek BMW, Citroen, Dacia, DS, Mini, Nissan, Peugeot i Renault sprzedał łącznie 4601 aut.

Salony Grupy Zdunek



Anro-Trade z dużym wzrostem



Najświeższy salon firmy Walder - Toyota Professional w Gdańsku. Najświeższy salon firmy Walder - Toyota Professional w Gdańsku.
Trójmiejski przedstawiciel marek Toyoty i Lexusa, dealer Walder, zaliczył awans o pięć lokat i w najnowszym rankingu zajął 38. miejsce. Warto dodać, że firma Anro-Trade odnotowała wzrost sprzedaży na poziomie 21,58 proc.. Co w efekcie wygenerowało sprzedaż 2902 aut.

Dealer posiada salony w Gdańsku, Gdyni, Chwaszczynie, Rumi i Grudziądzu. Niedawno firma Walder otworzyła salon Toyota Professional w Gdańsku.

Salony Anro-Trade



Pozostali dealerzy z Trójmiasta



Obiekt VW CityMotors w Gdańsku. Obiekt VW CityMotors w Gdańsku.
Piąte miejsce przypadło firmie Emil Frey Polska, która posiada w Gdańsku dwa swoje obiekty - BMW Bawaria MotorsVolkswagen CityMotors. Grupa w 2021 r. w swoich 18 salonach sprzedała blisko 10 tys. samochodów (wzrost o 1,03 proc.).

W pierwszej dziesiątce znalazło się miejsce także dla Grupy Lellek, która posiada swój salon w Trójmieście. Mowa oczywiście o Porsche Centrum Sopot. Dealer w minionym roku sprzedał 7273 auta, a to spadek o 0,7 proc.

Na 12. miejscu uplasowała się Grupa Chodzeń, do której należy gdański salon Toyota Carter. Firma posiada w sumie pięć salonów, w których w 2021 r. sprzedała 5988 aut (wzrost o 32,54 proc.). Przypomnijmy, że grupa buduje nowoczesny salon Toyoty w Kowalach, tuż przy obwodnicy.

Z kolei 33. lokata to miejsce w rankingu Grupy Wróbel, która pod Gdańskiem, a dokładnie w Straszynie, posiada salon marki Mercedes-Benz (aktualnie trwa budowa nowego obiektu nieopodal bramek autostrady A1). Dealer w ubiegłym roku sprzedał 3258 samochodów (wzrost o 23,55 proc.).

Salony samochodowe w Trójmieście

mJ

Miejsca

Opinie (60) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Niech zrobią ranking (3)

    Zadowolenia pracowników, to Plichta ciekawe które miejsce zajmie ;)

    • 16 1

    • To za karę u Plichty pracują?

      • 0 0

    • Dziwne, że jeszcze ktoś do tego januszexu do pracy chodzi.

      • 1 0

    • Nie prowadzisz biznesu dla zadowalania pracowników .

      • 1 2

  • Plichta to słaba karta!

    Sprzedaje auta dla 500 plusów. Jak pis, sprzedaje tandetę. Brawo posiadacze vw, skód, seatów i pseudo sportowych cuprów!

    • 0 0

  • Gdzie dobrze płacą i szanują pracowników? (5)

    Interesuje mnie jedynie umowa o pracę na czas nieokreślony .

    • 3 1

    • No to jak znajdziesz takiego dealera w Polsce to daj cynk. (1)

      Pracowałem kiedyś u 2 czołowych dealerów z trójmiasta. Jako jeszcze młody człowiek, nie potrzebowałem zbyt wiele. Imponowały mi zagraniczne wyjazdy służbowe (sponsorowane przez banki i ubezpieczalnie), szkolenia na których można było dużo się dowiedzieć o manipulowaniu drugim człowiekiem, wywieraniem presji itp. zwane to było "sztuką sprzedaży", oczywiście dużo imprez służbowych na których wiele się działo :-). Do tego można było jeździć do woli samochodami służbowymi (testowymi) w celach prywatnych. W pierwszej firmie zatrudniony byłem w zasadzie na stałe za najniższą krajową, a procenty z marży za sprzedaż rozliczane były przez delegacje, lub zlecenia na znajomego(najlepiej studenta). Nie powiem zarobić można było dobrze, ale jak przez pewien okres szło ci dobrze do szef kombinował z rozliczeniami żeby zapłacić jak naj mniej, tak więc walka była co miesiąc. Męczyła ta sytuacja więc poszedłem do pana który ma w logo literę "Z". No i to był k..a błąd. Co tam się działo, to przechodzi ludzkie pojęcie. Co 3 miesiące przyjeżdżał autobus z nowymi "rekrutami" i po okresie próbnym rzadko zostawał choćby jeden. Później poszedłem na rozmowę do pana P, co definitywnie wyleczyło mnie z tej branży. Teraz po 10 latach jak rozmawiam z nielicznymi znajomymi którzy zostali jeszcze w tym zawodzie (wybitne jednostki) to okazuje się że teraz jest jeszcze gorzej i o przywilejach z dawnych lat pozostało tylko wspomnienie. Więc jeśli masz rodzinę i szukasz dobrego, stabilnego zatrudnienia to omijaj piękne salony z daleka bo w środku okazuje się że jest bagno.

      • 3 0

      • To prawda

        Pracowałem u pana Z wiele lat niestety potwierdzam

        • 0 0

    • Omijaj 2 Firmy

      Pana P i pana Z!

      • 6 0

    • Zapomnij

      Motoryzacja się skoczyła. Nie zarobisz tylko się narobisz. I zrobią z Ciebie wariata

      • 2 0

    • To takiej nie ma,własna działalność i praca do śmierci

      • 4 0

  • Ten Zdunek to jest ten sam co od żużla? (2)

    No jak on prowadzi salon tak jak klub, to ja bym od niego roweru nie kupił...

    • 8 2

    • Ten sam

      • 1 0

    • to nie kupuj

      • 2 1

  • U .,. Tadzio (3)

    To jednaj jesteś malutki na rynku moto.
    Ale tak to jest jak się reeksport skończył i koniec lewych danych sprzedażowych .
    Bo liczy się zbycie aut w Polsce i rejestrowanych w Polsce

    • 4 0

    • Pamiętamy (2)

      Te dowody rejestracyjne robione dla RP. w drukarni by ogarnąć rabat

      • 0 0

      • Że niby polsce rejestrowane (1)

        • 0 0

        • Że niby

          • 0 0

  • Plichta ten co olej jie zmienia

    Była afera

    • 2 1

  • Samochody to przeszłość. (1)

    • 2 9

    • i tramwaje

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Sprzedali by jeszcze więcej, ale...

    Dużo ludzi zrezygnowało z zakupu, tylko dlatego że dealer przyjął zamówienie na coś czego fabryka z różnych przyczyn nie była w stanie wyprodukować. Poniekąd rozumiem że na początku pandemii było to dla niektórych zaskoczenie, ale teraz ? Większość dealerów nie potrafi należycie się zachować i nie informuje klienta o problemach produkcyjnych na bieżąco. Biorą na przeczekanie, a później stawiają klienta przed wyborem, albo bierzesz co mamy, albo rezygnuj. Jeśli wybierzesz drugą opcję to i tak jesteś stratny bo od chwili zamówienia auto zdrożało o kilka tyś. złotych i przy marnej dostępności i tak się sprzeda. Do tego doszło że trzeba brać nowy samochód taki jaki dealer ma na stoku, lub wie że lada dzień się u niego pojawi. Zabija to jednak przyjemność z kupowania nowego wymarzonego pojazdu, gdzie największą przyjemnością była jego konfiguracja pod swoje potrzeby i gusta. Do tego ceny zwariowały i ciężko coś nowego kupić za 100 tyś. złotych! Jeśli myślisz o wymianie samochodu i zdaje ci się że ten problem cię nie dotyczy bo kupujesz używane, a do tej pory nie interesowałeś się cenami to muszę cię rozczarować bo ciężko teraz coś kupić używanego w dobrym stanie z niedużym przebiegiem w miarę świeżego do 60 tyś. Ja osobiście nie potrafię się dostosować do tej sytuacji i jeżdżę starym do puki się nie rozsypie, a później zobaczymy, ale nie sądzę że sytuacja na rynku się poprawi, raczej będzie jeszcze gorzej.

    • 9 2

  • 2,21% wzrost .... to raczej początek końca

    Śmiech na sali. W tym pewnie tyłek uratowała sama Dacia
    Ale tak to jest jak rotacja bo każdy kto ma łeb na karku ucieka od tego dealera

    • 3 0

  • Omijaj pracę u pana Z

    Oczekiwania kosmiczne a płaca jak w stoczni za komumy

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Gdzie odbywał się słynny rajd Wrak Race?

 

Najczęściej czytane