• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tak wygląda nowy Nissan Micra

Michał Jelionek
14 lutego 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 

Nowa Micra prezentuje się bardzo korzystnie.

Oficjalna, trójmiejska premiera najnowszej odsłony Nissana Micry odbędzie się dopiero w połowie marca. Jednak już miesiąc przed uroczystą prezentacją mieliśmy okazję z bliska przyjrzeć się piątej generacji japońskiego modelu. Zrewolucjonizowana Micra została wyeksponowana przed gdańskim Hotelem Hilton zobacz na mapie Gdańska przez dealera... ze Szwecji.



Firma Mobility Motors, która na terenie Szwecji posiada kilka salonów samochodowych marki Nissan, zorganizowała w gdańskim hotelu spotkanie dla swoich pracowników. Przy tej okazji przedpremierowo zaprezentowała najnowszą - jeszcze niedostępną w naszym kraju - Micrę.

Debiutująca w 1982 roku pierwsza generacja Nissana Micry okazała się strzałem w dziesiątkę. Japończycy stworzyli samochód, który zrewolucjonizował segment małych aut miejskich. Przy kolejnych trzech odsłonach Micry coś poszło nie tak, bo te samochody charakteryzowała... nijakość. A to z kolei przełożyło się na słabą sprzedaż. Teraz producent podkreśla, że nowa Micra pójdzie śladami premierowej generacji i osiągnie podobny sukces. Auto ma podbić bardzo konkurencyjny segment B. Patrząc na najnowszą Micrę, mamy wrażenie, że ten scenariusz może się ziścić.

Micra zmieniła się nie do poznania. Nudna stylistyka trzech poprzednich generacji idzie w zapomnienie. Nowy hatchback może pochwalić się oryginalnym wyglądem. Poza tym, auto względem swojego poprzednika jest niższe, szersze i dłuższe, a co za tym idzie - przestronniejsze. Linia nadwozia trafnie wpisuje się w stylistyczny kod pozostałych modeli Nissana. Trzeba przyznać, że interesujący pas przedni, liczne przetłoczenia oraz wyraźne załamania nadają zadziorności niewielkiemu "mieszczuchowi".

Najnowsza Micra będzie oferowana w dziesięciu kolorach nadwozia oraz licznych opcjach indywidualizacji. Jak podają Japończycy, Micrę będzie można spersonalizować na 125 różnych sposobów.

Wnętrze nowego Nissana Micry. Wnętrze nowego Nissana Micry.
Zaglądamy do środka. Elementem rzucającym się w oczy jest dotykowy ekran o przekątnej 7 cali. Centrum sterowania pozwala na obsługę systemu audio, nawigacji oraz aplikacji ze smartfona.

Z kolei o bezpieczeństwo podróżujących zadba szereg systemów, m.in. asystent pasa ruchu, monitorowanie martwego pola, system rozpoznawania znaków czy system awaryjnego hamowania z funkcją rozpoznawania pieszych.

Na samym początku auto będzie dostępne w dwóch wariantach silnikowych - trzycylindrowym "benzyniakiem" o pojemności 0,9 litra oraz czterocylindrowym dieslem o pojemności 1,5 litra. Obie jednostki będą generowały moc 90 KM. W niedalekiej przyszłości do oferty trafi również 1-litrowy silnik benzynowy legitymujący się mocą 73 KM.

Nieoficjalnie mówi się, że cennik nowej Micry otworzy kwota 47 tys. zł.

Prawdopodobnie trójmiejska premiera Nissana Micry odbędzie się w czwartek, 16 marca. Przy tej okazji przedstawiciel marki, firma Zdunek KMJ, zaprezentuje gościom również nowego Leafa oraz zmodernizowany salon, który zlokalizowany jest przy al. Grunwaldzkiej 295 zobacz na mapie Gdyni w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (66) 1 zablokowana

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Nowy Nissan Micra

    nissan

    malkontentom sie nic nie podoba asami jezdza starymi rzechami typu ford matiz fiat itd ciemno-grod

    • 0 2

  • (2)

    Jest 0,9 a będzie 1,0. Jaki jest sens oferowania dwóch silników o prawie tej samej pojemności?

    • 21 2

    • bo 0.9 to turbo a 1.0 sce

      90 vs. 73 KM

      taki sens

      • 0 0

    • I jeszcze 3 cylindrówka...

      ... nadająca się do kosiarki

      • 5 1

  • szkoda bardzo ładnego dotychczas auta... zmiana segmentu nie musiała się wiązać ze zmianą dizajnu na sztampowy - chyba że mają nadzieję powielić sukces Hondy Civic

    • 0 1

  • Zaskakująco ładne Volvo, ale... (2)

    wiadomo, że Nissanów się nie kupuje, bo to najbardziej psujący się badziew. Nawet Navarra zawieszeniowo jest kompletnie do tyłka.

    • 4 2

    • navarra to panie już w salonie zaczyna rdzewieć (1)

      • 2 0

      • panie, powiem więcej, znacznie wcześniej bo już na desce projektanta!

        Sam widziałem. Trzy razy.

        • 0 0

  • (8)

    Cena od 47tys.?ciekawe jaki wyposażenie w standardzie?

    • 29 0

    • Za 47 tysi (5)

      Moge kupic e90 po liftingu z bmw i drive tempomatem na skorach i wozic sie jak proboszcz po Kaszubach.

      • 7 13

      • (1)

        Albo C126 560 SEC :)
        Miodzio :)

        • 7 1

        • C126 to tylko z rejestracją WPR :D

          • 4 1

      • Za 47 tys.e90 -złom

        Możesz kupić,możesz i zostawiać 4 koleiny na śniegu.

        • 5 0

      • kupić (1)

        Można wszystko ale weź to panie później utrzymaj. Dlatego nie piszcie ze za tą kwotę da się kupić mesia albo audi . problemy zaczną się już przy płaceniu oc a o reszcie nawet nie chce wspominać

        • 10 0

        • Lepiej przy płaceniu OC niż przy wyprzedzaniu.

          • 9 1

    • (1)

      Dywaniki

      • 12 2

      • + gumowa kierownica

        • 5 1

  • Wygląda jak Clio (1)

    • 3 1

    • Nissan Renault

      Silniki też od clio

      • 1 1

  • Opony o niskim profilu na Gdańskie drogi, to wspaniały pomysł. (1)

    A potem płacz, że zawieszenie po 20 tys. km do remontu.

    • 3 1

    • i do tego - "koszmar blacharza"

      nikt tego nie kupi z drugiej ręki, co to za gimbus projektował - naćpał się Mocarza czy innego ixi....?

      • 1 2

  • Nijakość i słaba sprzedaż?

    "Przy kolejnych trzech odsłonach Micry coś poszło nie tak, bo te samochody charakteryzowała... nijakość. A to z kolei przełożyło się na słabą sprzedaż."

    Ponad dwa i pół miliona drugiej micry (K11) to słaba sprzedaż? Przecież to był ulubiony mały samochód pań i z pewnością nie wyglądał nijako, zwłaszcza że zgarnął wiele nagród za design. Był bardziej popularny (i nadal jest - pełno tego wciąż jeździ) niż pierwszy K10. K12 z kolei wyglądała inaczej niż wszystkie inne samochody, ale niestety z niezawodnością zrobiło się słabiej. Mimo to sprzedano 1,6 mln egzemplarzy - mniej więcej tylko samo, co K10.

    Nijaka była dopiero IV generacja (K13), tak samo zresztą jak to nowe coś w stylistyce agresywnego mydła. Wygląda jak każdy inny współczesny samochód, nie wyróżnia się tak jak swego czasu K11 i K12.

    • 2 3

  • Ile to koni ma? (1)

    50? Kupicie takie i będziecie się wlec 30 km/h po mieście?

    • 3 2

    • W miejskie korki wystarczy, a twoja 30 letnia beemke i tak objedzie

      • 3 2

  • Wysoko sie cenia

    uuu to drogo, jeśli od 50tys ceny ... jednak podziekuje

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Car-sharing to:

 

Najczęściej czytane