- 1 Wandale niszczą "auta na minuty" (86 opinii)
- 2 Nietypowy remont ulicy. Prace w nocy i weekendy (71 opinii)
- 3 Nie było ofert na przebudowę Świętojańskiej (237 opinii)
- 4 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (424 opinie)
- 5 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (218 opinii)
- 6 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (283 opinie)
Przez ostatni tydzień cała Polska żyła tragicznym wypadkiem samochodowym w Krakowie. Brawurowa, nieodpowiedzialna jazda doprowadziła do śmierci czterech młodych mężczyzn. Sprawdziliśmy, czy na Pomorzu często dochodzi do tragicznych w skutkach wypadków drogowych, których sprawcami są młodzi kierowcy.
RAPORT Z TRÓJMIASTA - POINFORMUJ NAS O TYM, CO SIĘ DZIEJE
Z żółtego auta marki Renault Megane R.S., które rozbito w Krakowie, pozostał wrak. Niestety śmierć na miejscu poniosło czterech mężczyzn w wieku od 20 do 24 lat.
Czy niedoświadczeni powodują więcej śmiertelnych wypadków?
Czy w naszym województwie często dochodzi do śmiertelnych wypadków spowodowanych przez młodych, niedoświadczonych kierowców? Poprosiliśmy pomorską policję o przedstawienie danych za cały rok 2022. Zależało nam na liczbie śmiertelnych wypadków spowodowanych przez kierowców w wieku od 18 do 24 lat.
Takich zdarzeń w ubiegłym roku na Pomorzu było 13. Zginęło w nich 14 osób, a 6 osób zostało rannych. 11 z nich spowodowali kierowcy aut osobowych, a po jednym - kierowca pojazdu ciężarowego i motocykla. Pytanie, czy to "tylko" czy "aż" 13 wypadków?
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Auto używane dla młodego kierowcy do 20 tys. zł
W innych grupach wiekowych jest gorzej
Dla porównania: kierowcy w wieku 25-39 lat w 2022 r. spowodowali 34 wypadki, w których zginęło 38 osób, a 19 zostało rannych. W grupie wiekowej 40-59 kierowcy spowodowali 16 wypadków drogowych, wskutek których śmierć poniosło 17 osób, a 25 zostało rannych. Ostatnią grupą kierowców jest 60+. Przez 15 kierowców po "sześćdziesiątce" zginęło 19 osób. 10 zostało rannych.
Wygląda więc na to, że młodzi kierowcy (18-24 lat) spowodowali najmniej śmiertelnych wypadków.
Opinie (148) 7 zablokowanych
-
2023-07-24 14:05
Statystyki z pupy (5)
Aby ukazać rzeczywisty obraz trzeba odnieść liczbę wypadków, do liczby faktycznie jeżdżących po drogach ludzi w poszczególnych grupach wiekowych. Wiadomo, że młodszych kierowców jest mniej, tak samo jak seniorów. I może być tak, że procentowo w grupie najmłodszej jest więcej wypadków/ofiar śmiertelnych w przeliczeniu na faktycznie jeżdżących. A jak widać często zabija brawura i alkohol.
- 79 0
-
2023-07-24 14:17
o w koncu madry komentarz
- 15 0
-
2023-07-24 19:08
Artykuł i wnioski
Na podobnym poziomie merytorycznym jak ankiety na tym portalu
- 10 0
-
2023-07-24 21:41
ale jakieś wnioski można wyciągnąć (1)
np. taki, że młodzi nie powodują większości wypadków, tylko jakieś 20% - jakby młodzi byli sprawcami 3/4 albo chociaż co drugiego dzwonu, to już byłoby alarmujące.
- 1 3
-
2023-07-24 22:23
Nie można. Bo stanowią pewnie mniej więcej 5% wszystkich kierowców, a powodują ok. 20% wypadków. To nie jest alarmujące, bo to od dawna wiadomo. Na podstawie analiz, w których bierze się pod uwagę liczebność poszczególnych grup, czego tu nie zrobiono.
- 8 0
-
2023-07-25 13:29
I jeszcze nierówne przedziały wiekowe
Pierwsza grupa to 7 roczników druga już 14 xD
- 2 0
-
2023-07-24 14:06
zdaje się iż najgorsi są ci "doświadczeni" który "umieja" jezdzić (4)
I to nawet nie chodzi o same umiejętności ale o to iż to oni tworzą klimat poruszania sie po drogach.
a taka tabelka nic nie znaczy jeśli nie znamy liczby czynnych kierowców w każdej z tych grup.
Oraz czasu jaki spędzają na drodze - co też jest przecież b.istotne- 102 11
-
2023-07-24 16:56
(1)
Efekt Dunninga-Krugera.
- 8 0
-
2023-07-26 15:41
Ci doświadczeni często nie znają nowych przepisów.
Nawet znak "strefa zamieszkania" stanowi dla nich czarną magię. Dodatkowo zachowują się jakby wszystkie rozumy zjedli - bo jeżdżą już X lat. To bardzo niebezpieczna mieszanka.
- 4 2
-
2023-07-24 17:35
w zasadzie to grupa do 24 roku zycia ma małą reprezentację
to ci starsi głównie pracują w transporcie i połykają kilometry. Dlatego też powodują więcej wypadków. Najmłodsi też mają zwyczajnie mniej aut. Dopiero wchodzą na drogę zawodową i jeszcze się nie dorobili. Statystycznie. Tak więc jeśli powodują prawie 1/3 tego co grupa 24-40 to można powiedzieć że to dość dużo.
- 23 0
-
2023-07-25 11:36
Bardzo się zgadzam z tą opinią. Uważam też, że najgorszymi kierowcami są "zawodowi kierowcy": taksówkarze, kurierzy itp. Mam wrażenie, że skoro spędzają dużo czasu na drodze to są już tak pewni siebie, że ignorują przepisy i innych uczestników ruchu drogowego
- 6 2
-
2023-07-24 14:10
wy to umiecie w statysykę (3)
serio porównujecie grupę liczącą 7 roczników (18-24) z liczącymi 15 czy 20? Zwłaszcza, że w tych starszych zazwyczaj jest procentowo więcej kierowców? I porównujecie to nominalnie, nie procentowo?
- 89 0
-
2023-07-24 15:14
Oni wzorce z pudelka czerpią
- 20 0
-
2023-07-24 18:57
Prawda, że pocieszne? Gdyby się autor trochę przyłożył i chociaż podał liczbę kierowców w każdej grupie, to jeszcze by od biedy przeszło. Z zastrzeżeniem, że potrzebne jest także rozbicie według płci, bo nie młodzi kierowcy, a młodzi mężczyźni są tu istotą problemu. Współczesne dziennikarstwo jest szokująco słabe.
- 18 0
-
2023-07-26 10:28
W zasadzie to powinni zdjąć ten szkodliwy tekst. Dziś kolejny "szybko bezpiecznie", lat 19, dachował i zabił trzy osoby.
- 1 0
-
2023-07-24 14:11
(10)
Polscy kierowcy są najgorsi. 0 kultury na drodze, agresywna jazda to standard na polskich drogach. Dodatkowo nasze drogi to znakoza niesamowita przez co ludzie je ignorują.
- 120 53
-
2023-07-24 14:30
(1)
W ilu krajach jeździłeś, że wyciągasz takie wnioski?
- 37 11
-
2023-07-28 06:34
W całej Europie i Usa
- 1 0
-
2023-07-24 14:35
haha ty chłopie nigdy nie byłeś za granicą (1)
pojedź do USA, Francji, Włoch albo Grecji to zobaczysz co się dzieje o takich rodzynkach jak Indie albo Pakistan nie wspominam nawet bo tam uczestnictwo w ruchu to jak loteria z rewolwerem przy skroni
- 37 7
-
2023-07-27 10:01
byłem tam, byłem siam
Jeździłem w Grecji, na Krecie, Hiszpanii, Portugalii, po zachodniej Afryce, Albanii, Wietnamie, po Bałkanach, bardzo dużo we Włoszech. Samochodem i motocyklem. Rewolwer przy głowie czuję tylko w PL. Kierowcy są agresywni, jeżdżą za szybko, mało płynnie. Są mało elastyczni. I większość jest przekonana, że jest namaszczonym Miszczem Świata a wszyscy dookoła jeżdżą jak.... ;)
- 4 7
-
2023-07-24 14:37
Jak powiedzieć, że nie byłem nigdy za granicą, bez powiedzenia, że nie byłem nigdy za granicą...
- 21 1
-
2023-07-24 15:33
Zapewniam ciebie, że są gorsi.
- 16 3
-
2023-07-24 17:50
jest takie powiedzenie
Wiesz, jest takie powiedzenie o tym gdzie to byłeś i co tam widziałeś. Jeżeli uważasz polskich kierowców za najgorszych, to powiedzenie to ma właśnie do Ciebie zastosowanie.
- 9 3
-
2023-07-25 07:53
Byłeś za granicą kiedyś?
Jedynie o Skandynawii można powiedzieć, że jeżdżą wyjątkowo ostrożnie. Wszędzie indziej jest z grubsza to samo.
- 14 2
-
2023-07-25 08:24
Też tak kiedyś myślałem... (1)
Też zawsze myślałem że Polacy jeżdżą jak wariaci bez kultury, po czym pojechałem samochodem do Włoch, nawet na północy jeżdżą jak bezmyślni wariaci, a pieszym na pasach ustępują tylko turyści na których w takim momencie Włosi trąbią.
Nie jest u nas tak źle.- 9 1
-
2023-07-25 09:07
Kierowcy UE
Nie zgodzę się z Tobà. Jeździłem w płn. włoszech i wg mojej opinii jeżdżà szybko, ale przewidywalnie. Dla porôwnania Holandia-pomimo restrykcyjnych przepisôw, brak kierunkowskazów, wjeżdżanie przed maskę w tym tiry, jeżdżenie na d., brak wpuszczania innych.
Reasumujàc, nie jesteśmy już w ogonie najgorszych kierowców.- 3 2
-
2023-07-24 14:12
(3)
O rany, a ciekawe ilu jest kierowców w wieku 18-24 (7 roczników z niżu demograficznego), a ilu w wieku 25-39 (15 roczników) i 40-59 (20 roczników)? To dane niezbędne do oceny, czy "młodzi powodują wypadki", czy nie, ale na oko wydaje się, że w przeliczeniu liczba kierowców na jeden wypadek, grupa 18-24 jest najniebezpieczniejsza.
- 52 0
-
2023-07-24 14:41
Na całym swiecie jest, bo tak mówią statystyki
Dochodzi do tego sprawa czysto neurologiczna, rozwoju płatów czołowych u ludzi, które odpowiadają za ogólnie ujmując odpowiedzialne zachowanie. A te właśnie rozwijają się do 25/30 czasem nawet do 40 roku życia.
Czyli szarżowanie to naturalne zachowanie młodzików (i występuje podobnie u innych zwierząt), a wiąże się z dojrzewaniem seksualnym, chęcią dominacji by zdobyć osobnika płci żeńskiej w celu prokreacji, czyli sukcesu w przedłużaniu gatunku... :O)- 3 0
-
2023-07-24 14:49
juz nie mowiac ilu jest aktywnych kierowcow 18-24 a ilu 25-39?
- 9 0
-
2023-07-25 12:15
podstawa pytania!,45cio letni kierowca ma rocznym staz kierowania pojazdem,zaliczamy go do?.malo sie slyszy o seniorach z piecioletnim stazem!
- 0 0
-
2023-07-24 14:17
Kary (1)
Możemy przedstawiać statystyki, i debatować ,która grupa wiekowa powoduje nawiecej wypadkow, ale bardzo czesto slyszy sie, ze kierowca któremu zabrano juz uprawnienia do prowadzenia pojazdow ponownie siada za "kółko" i zdarza sie, że pod wpływem alkoholu... Nie ma odpowiednich kar. A z drugiej strony wciaz jest w narodzie obecny gen Homo-sovieticus...
- 13 0
-
2023-07-24 14:51
jesli ma sadownie wydany zakaz prowadzenia - to wtedy jest to sprawa karna
- 0 0
-
2023-07-24 14:29
Statystyka jak z naszą średnią krajową
której nie zarabia 75% społeczeństwa. Nie ma to jak porównywać przedział 7 lat (18-24), z 15 i 20 w dwóch następnych grupach i 40 w ostatniej (60-100).
- 20 0
-
2023-07-24 14:30
Mom
Młodość zabija, co jest widoczne w tych statystykach porównując roczniki 25-40 i 41-60. Zabija tez zniedołężnienie, co widać po ilościach osób zabitych przez 60+
- 6 13
-
2023-07-24 14:32
(5)
w polsce to sie jezdzi tak:
- w strefie zamieszkania trabimy na osoby znjadujace sie na jezdni
- na ograniczeniu do 30 jedziemy 50kmh
- na ograniczeniu do 50km/h jedziemy 60-70
- na ograniczeniu 70 - spokojnie 90
- na ogrniczeniu do 90 - jedziemy 110
- na ograniczeniu do 120 jasne ze 140 toz to prawie autostrada
- na ograniczeniu do 140 od 180 w gore
oczywiscie standardem jest przeswiadczenie ze na autostradzie przy wyprzedzaniu lewym pasem trzeba jechac ponad 140km.h i na lewym pasie nie obowiazuje ograniczenie do 140- 40 8
-
2023-07-24 14:35
No i co z tego? (3)
Skoro ograniczeń nikt nie przestrzega, a jednocześnie z roku na rok spada liczba wypadków, to znaczy, że są one bezskuteczne. Nikt na DK, S czy drogach "Polski powiatowej" nie będzie jeździł 90-70-50-70-50-90-80-50-90 tylko dlatego, że O BOŻE skrzyżowanie z polną drogą, O BOŻE zakręt, O BOŻE rok temu tutaj były roboty drogowe itp.
- 4 16
-
2023-07-24 14:53
wlasnie po to sa ograniczenia (1)
aby nie bylo "O BOŻE zakręt...."
- 13 4
-
2023-07-25 09:22
o boże traktor, o boze dzieciak na rowerku
a potem, wysoki sadzie, ja moze jechalem szybko, ale bezpiecznie. Pojawili sie w tej wiosce znikad, ja mam prawo jazdy 20 lat, wiem ile moge jechac
- 2 0
-
2023-07-24 20:03
Jak masz problem z przestrzeganiem przepisów
To przerzuć się na środki zbiorowego transportu
Będzie o jednego ignoranta mniej- 6 2
-
2023-07-27 02:09
Świetne podsumowanie ;D
Sama prawda
- 1 0
-
2023-07-24 14:36
"Szybko, ale bezpiecznie" ;]
- 9 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.