- 1 Wandale niszczą "auta na minuty" (33 opinie)
- 2 Nie było ofert na przebudowę Świętojańskiej (223 opinie)
- 3 Nietypowy remont ulicy. Prace w nocy i weekendy (68 opinii)
- 4 Wrak nie do usunięcia przez biurokrację (218 opinii)
- 5 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (422 opinie)
- 6 Maj pełen prac drogowych w Gdyni (105 opinii)
Tor wyścigowy bez nadmiernego hałasu? Jest opinia akustyczna
Pod koniec stycznia informowaliśmy o pojawieniu się inwestora, który zadeklarował chęć współfinansowania Narodowego Centrum Sportów Motorowych i Rekreacji w Gdańsku. Po ponad miesiącu od tamtych doniesień poznaliśmy ekspertyzę akustyczną dotyczącą emisji hałasu w miejscu, w którym ma powstać kompleks.
Kompleks, którego budowa mogłaby się rozpocząć najwcześniej za cztery lata, kosztowałby 300-400 mln zł. Obiekt miałby powstać na 200-hektarowej działce w okolicach ul. Borkowskiej , na terenie dzielnic Maćkowy i Św. Wojciech, nieopodal Południowej Obwodnicy Trójmiasta.
Pomysł wybudowania nowoczesnego obiektu budzi sporo kontrowersji. Na powstanie kompleksu nie zgadzają się mieszkańcy sąsiadujących dzielnic, a powodem ich protestów jest obawa przed nadmiernym i szkodliwym hałasem.
Potencjalny inwestor zlecił wykonanie analizy akustycznej, a opinię w tej sprawie wydał dr inż. Andrzej Tyszecki z firmy Eko-Konsult. Według eksperta, NCSMiR można przygotować w sposób nieszkodliwy i nienaruszający norm emisji hałasu.
W podsumowaniu ekspertyzy znalazły się następujące wnioski:
W obrębie jednostki urbanistycznej Św. Wojciech nie stwierdzono występowania funkcji terenów lub obiektów wyłączających możliwość realizacji tego rodzaju obiektów, pod warunkiem zastosowania środków łagodzących i ograniczających oddziaływania. Odpowiednie rozmieszczenie funkcji w obrębie centrum oraz dostępne środki techniczne, technologiczne i organizacyjne umożliwiają ograniczenie negatywnego oddziaływania na środowisko. Na etapie wstępnej koncepcji, topografia terenu i jego dotychczasowe użytkowanie umożliwiają kształtowanie przyszłego zagospodarowania w sposób znacząco ograniczający propagację hałasu poza terenami Centrum - czytamy w opinii.
Opinia została oparta na analizie położenia terenu i dostępnych rozwiązaniach technicznych, które wykorzystuje się do zabezpieczenia środowiska przed uciążliwościami dźwiękowymi.
- Poprosiliśmy o przygotowanie takiej analizy zanim podejmiemy dalsze kroki na rzecz budowy kompleksu. Bardzo nam zależy, aby obiekt nie stanowił uciążliwości dla żadnego z przyszłych jego sąsiadów. Rozmieszczenie poszczególnych funkcji na terenie przyszłego centrum powinno być uzależnione od wyników precyzyjnych badań terenowych, które zadecydują co, i w którym miejscu można na tym terenie zbudować i jak zabezpieczyć, aby spełnić najbardziej wyśrubowane normy - tłumaczy Krzysztof Król, rzecznik prasowy BGI.
Przedstawiciele BGI zapewniają, że hałas nie będzie uciążliwy dla okolicznych mieszkańców.
- Mogę potwierdzić, że jeżeli to BGI zostanie wybrane do realizacji tego projektu, to będziemy organizować spotkania ze wszystkimi zainteresowanymi podmiotami, na których przekonamy ich do tego projektu, wykażemy korzyści i wyjaśnimy jakie działania techniczne zostaną podjęte, aby obiekt był przyjazny dla wszystkich zainteresowanych - zakończył Król.
Miejsca
Opinie (82)
-
2016-03-04 18:47
A mieszkańców, przynajmniej niektórych nawet 100 takich analiz nie przekona i dalej będą protestować (6)
bo tak, nie chcą toru w pobliżu i już.
- 77 7
-
2016-03-05 01:05
bo kupili (2)
ekskluzywne apartamenty na szadółkach...
- 18 4
-
2016-03-05 14:17
Nie ma to jak
mądrości wprost z cebulandii. Gdzie Maćki/Św. Wojciech/Rotmanka, a gdzie Szadółki. Trzeba wiedzieć w jakiej sprawie zabiera się głos.
- 4 1
-
2016-03-05 10:16
Szadółki masz 8 km dalej
- 3 4
-
2016-03-05 13:37
Tereny w koło będą tańsze i jaunsze biznesu nakupują działek, pobudują się i będą petycje za 5 lat że głośno, żeby zamknąć, żeby zrobić tam targowisko narodowe.
- 0 1
-
2016-03-05 10:18
Przeczytałeś tę "analizę"
W żaden sposób z niej nie wynika, że hałas nie będzie uciążliwy.
- 4 2
-
2016-03-05 09:23
dotyczy wszystkich wielbicieli PO
ci wiecznie będą niezadowoleni wystarczy spojrzeć na ostatnie marsze kod, oderwani od koryta boją się widma rozliczenia.
- 5 10
-
2016-03-04 18:27
mieszkalem przy stadionie zuzlowym i bylo ok (4)
A to duzo wiekszy halas. A poza tym atrakcja w poblizu. Za duzo dramatyzuja mieszkancy.
- 131 19
-
2016-03-05 01:04
mieszkają w takim smrodzie (1)
a hałasem się przejmują:)
- 16 3
-
2016-03-05 14:15
Coś ci się
w bańce popierdzieliło. Jaki smród? Przypomnij sobie topografię miasta i okolic.
- 1 3
-
2016-03-05 10:20
Przecież to zupełnie inna sprawa!
Żużel, to zawody co dwa tygodnie trwające po 2 godziny prze pół roku. W NCSMiR to będzie hałas non stop przez całe dnie.
- 3 28
-
2016-03-04 18:50
Re: mieszkalem przy stadionie zuzlowym i bylo ok
Tor wyścigowy z prawdziwego zdarzenia, to coś, co może być wielką atrakcją, miejscami pracy i źródłem dochodów dla małych firm skupionych przy kompleksie toru. Sam tor, to nie tylko tor, to cała infrastruktura, puby, hotele, restauracje, motele, komunikacja. Wystarczy popatrzeć na tory w Czechach czy Niemczech
- 32 5
-
2016-03-05 05:25
(2)
Drogi by za to wyremontowali. Sorry ale w Gdańsku mamy dziurę na dziurze.
- 10 3
-
2016-03-05 10:14
Miasto nie przeznacza złotówki na inwestycje (1)
Chce oddać BGI za frajer grunty
- 3 1
-
2016-03-05 14:04
Gdyby oddało za porządne pieniądze to by było na drogi.
- 1 0
-
2016-03-05 13:59
dlaczego wszystko od razu musi być narodowe? głupia moda się zrobiła
jak ma być narodowe to wszyscy podatnicy musieliby się na to złożyć
- 1 0
-
2016-03-05 13:43
Ludzie protestujcie ile się da
Inni sobie nie zdają sprawy jaki to hałas i jak daleko niesie, w Pszczółkach wybudowali też taki tor, pomimo że obiekt jest około kilometra od mojego domu, to jak te motory wyjadą to jest to dość uciążliwe. Tak więc współczuje tym ludziom w okolicy.
- 5 2
-
2016-03-05 13:38
Ha ha ha - tor wyścigowy
pewnie z idealną nawierzchnią.
A ja jadąc z Oliwy do Św. Wojciecha potrzebuję samochodu z wysokim zawieszeniem by sobie czegoś nie urwać. Tyle dziur i kolein.- 1 1
-
2016-03-05 13:17
Niech zrobią ten tor wyścigowy za darmo dla ludzi
ale mandat za przekroczenie prędkości o 10km/h na normalnej ulicy - 1000zł.
Powyżej 10km/h - 5000zł
Przejechanie czerwonego światła - 5000zł
Wymuszenie pierwszeństwa - 5000zł
Wyprzedzanie na zakazie - 5000zł
Spowodowanie kolizji: 20 000zł i odebranie prawa jazdy na 10 lat
Spowodowanie wypadku - przepadek mienia w całości i dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów
Prowadzenie pod wpływem alkoholu bądź narkotyków - przepadek mienia i dożywotni zakaz prowadzenia.
Spowodowanie wypadku w takim stanie - przepadek mienia, pozbawienie praw publicznych i dożywotnie więzienie bez prawa do apelacji.
Kary muszą być drakońskie i nieuchronne, żeby nikt nawet nie pomyślał o prowadzeniu po 1 piwie i żeby ludzie sami sobie ograniczniki prędkości montowali.
Pieniądze pójdą na utrzymanie toru, niech piraci z nadmiarem testosteronu w żyłach tam się nawzajem pozabijają.- 1 6
-
2016-03-04 20:36
Gdańsk miasto Amber Golda (1)
Partnerstwo publiczne prywatne. Koszty poniesie miasto a zyski do prywatnej kieszeni. Miasto przychylne biznesmenom którzy nie chcą sami ponosić ryzyka i kosztów.
- 31 14
-
2016-03-05 13:09
No, to na co czekasz.
Rob interesy z Gdańskiem i zarób miliony zamiast pier#$%ić na forum.
- 1 1
-
2016-03-05 12:06
Mieszkaniec Św.Wojciech (1)
Ocenie z okna widzę tor motocross.
Wolał bym duży tor wyścigowy ze względu na dodatkową infrastrukturę która powstanie wraz z nim.
Wiedziałem o nim kilka lat wcześniej i miał być to tor F1.
Bez znaczenia. Ważne ,ze będzie. Jako nieliczny mieszkaniec dzielnicy ŚW. Wojciech czekam na jego budowę i tego gratuluję władzom miasta.
Ci którym się to nie podoba muszą iść na wieś tam jest też cicho :)- 12 5
-
2016-03-05 12:56
obserwator
a jak już zamieszkają na wsi to przeszkadza im smród obornika i to że sąsiad rolnik jeżdzi traktorem pod oknem
- 3 1
-
2016-03-05 12:54
Co za bzdura !!!
jakiś prywatny inwestor niech sobie buduje , ale z dala od publicznych pieniedzy
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.