• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Toyota Hilux. Wciąż twarda

Bawo
21 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 

Toyota Hilux - ciężkiej pracy się nie boi.


Toyota Hilux to drugi najlepiej sprzedający się model w historii Toyoty zaraz po Corolli - dotychczas powstało siedem generacji i ponad 16 milionów egzemplarzy Hiluxa. Hilux ma opinię auta wyjątkowo trwałego, co udowodniła kiedyś stara ekipa programu "TopGear". Poddany tam różnym próbom Hilux przetrwał m.in. spalenie, zatonięcie w morzu czy wysadzenie budynku mieszkalnego. Model ten dowiódł niesamowitej dzielności również na wielu wyprawach arktycznych, gdzie jest bardzo ceniony jako źródło transportu.



Nowa, ósma generacja Toyoty Hilux jest dostępna tradycyjnie w kilku nadwoziach. W ofercie podstawowy model wybierany jest niezwykle rzadko, głównie przez grupy budowlane. Hilux dostępny jest z nadwoziem w wersji Single Cab oraz w czteromiejscowej wersji Extra Cab i pięciomiejscowej. Dzięki nowemu, mocniejszemu podwoziu z ramą podłużnicową, wzmocnionej strukturze skrzyni ładunkowej, udoskonalonemu napędowi 4×4 i większej ładowności, Hilux faktycznie na nowo definiuje segment pick-upów przeznaczonych do ciężkiej pracy. A konkurencja nie śpi: Mitsubishi odnowiło niedawno swoje L200 a Fiat zaprezentował model Fullback.

Nowy pick-up Toyoty niby wygląda jak nowy, a dalej rozpoznajemy linie poprzednich, legendarnych serii. Toyota Hilux ma 5335 mm długości, 1855 mm szerokości i 1815 mm wysokości, jest więc o 75 mm dłuższa, 20 mm szersza i 45 mm niższa od swojej poprzedniczki. Skrzynia ładunkowa nowego modelu jest większa, solidniejsza i bardziej praktyczna. Jej maksymalna szerokość wzrosła z 1544 mm do 1645 mm. Tylną burtę wyposażono w mocniejsze zawiasy oraz przekonstruowano w jej konstrukcji wsporniki z blachy stalowej. To ukłon w stronę tych wszystkich, którzy zechcą np. z klapy zrobić w plenerze siedzisko.

Salony Toyoty w Trójmieście

Toyota Hilux Toyota Hilux
Pod charakterystyczną maską, która sięga przednich błotników, znajduje się drugi poziomy pas górnego wlotu powietrza. Przebiega on przez całą szerokość nowej Toyoty Hilux, przechodząc w przeprojektowane przednie reflektory i światła do jazdy dziennej z 12 białymi diodami LED. Nowe przednie reflektory zachodzą na błotniki, co dodatkowo podkreśla szerokość nowego pick-upa. Zaawansowana technologia zastosowana w reflektorach obejmuje silne światła mijania LED, dostępne zwykle w samochodach należących do wyższych klas. Minęły czasy siermiężnych "wołów roboczych" - do "pikaupów" trafiają nowoczesne zdobycze techniki i tak powinno być.

Samochód jest jeszcze bardziej stylowy dzięki zastosowaniu czarnego słupka B w płynnej, przechylonej do tyłu sylwetce kabin w wersji Extra Cab i Double Cab oraz nowym, 17- i 18-calowym obręczom kół ze stopów lekkich. W modelach Double Cab wygląd całej konstrukcji dodatkowo ujednolica połączenie kabiny i bagażnika z chromowaną linią przewężenia.

Czytaj także: Mitsubishi L200. Gdy modny jest drwal

Nowa Toyota Hilux otrzymała też całkiem nowy silnik 2.4 D-4D Global Diesel. 16-zaworowy 4-cylindrowy silnik DOHC jest wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VTG) z intercoolerem. Jednostka o pojemności 2393 cm3 generuje moc 150 KM (110 kW) przy 3400 obr./m.in. i maksymalny moment obrotowy na poziomie 400 Nm w przedziale 1600-2000 obr./min. Po osiągnięciu normalnej temperatury silnik jest cichy i ma przyjemną kulturę pracy.

Wersja Hiluxa z napędem na dwa koła współpracuje z 6-biegową manualną skrzynią biegów, natomiast modele z napędem na wszystkie koła są dostępne z 6-biegową manualną lub automatyczną skrzynią biegów do wyboru. Wszystkie wersje osiągają prędkość maksymalną 170 km/h i przyspieszają od 0 do 100 km/h w ciągu 12,8 s (6A/T) lub 13,2 s (6M/T). Toyota chwali się, że wydajność nowego silnika jest o 9 proc. wyższa niż w poprzednim modelu. Silnik 2.4 D-4D cechuje się średnim zużyciem paliwa na poziomie 7,5 l/100 km i emisją CO2 wynoszącą zaledwie 187 g/km. Właśnie ekonomia to też niezwykle ważny akcent, który stawiają przed uniwersalnym samochodem jego nabywcy. Jeśli jeszcze ma korzystne współczynniki ekologiczne, to czego chcieć więcej.

Czytaj także: Fiat Fullback pojawił się w gdańskim salonie

  • Toyota Hilux
  • Toyota Hilux
  • Toyota Hilux
  • Toyota Hilux
  • Toyota Hilux
  • Toyota Hilux
  • Toyota Hilux
  • Toyota Hilux
Układ jezdny jest bardzo zwarty i precyzyjny, autem nie buja i pewnie się prowadzi. Instrumenty pokładowe są dobrze rozlokowane, a kokpit stylem nawiązuje do najnowszych modeli japońskiej firmy. Również jakość użytych materiałów sprawia wrażenie, że będą one odporne na zużycie, czas pokaże. Czy będzie to murowany sukces? W 2015 r. w Europie sprzedano ok. 34 000 egzemplarzy, co zapewnia modelowi 23,1 proc. udziału w jego segmencie i sprawia, że Hilux jest najlepiej sprzedającym się pick-upem na Starym Kontynencie. O jego losy martwić się nie trzeba.

Wersje z pojedynczą kabiną i napędem na jedną oś otrzymamy już od 109 tys.zł. Topowa wersja z dodatkową parą drzwi i napędem drugiej osi to wydatek blisko 160 tys.zł.

Samochód do testów użyczyła firma Carter, przedstawiciel Toyoty w Trójmieście
Bawo

Miejsca

Opinie (34) 2 zablokowane

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Toyota Hilux. Wciąż twarda

    ego ?

    • 1 3

  • 2.4 D-4D Global Diesel

    rozumiem

    a kiedy Global Benzyna ?
    taka jak na innych kontynentach: 2,5 i 4.0

    • 9 0

  • Co ciekawe, pickup jest w Polsce najbardziej popularny w miescie a jego

    typowy uzytkownik to opalona blondyna przed 30stką. Służy głownie do przewozu apartament - studio kosmetyczne.

    • 36 6

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Pasjonat zabytkowych aut, Witold Ciążkowski, jest twórcą:

 

Najczęściej czytane