• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Toyota na jedną nogę

BawoMartDb
26 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 

Toyota RAV4 najlepiej czuje się w miejskich klimatach.


W tej wersji Toyota RAV4 pozwala odpocząć lewej nodze. Sama też nie lubi się zbytnio przemęczać. Wersja z automatem to propozycja dla wygodnych i spokojnych kierowców.



Suv Toyoty to bardzo przestronny pojazd. Na jego przykładzie widać też ewolucję, jaką przechodzą tego typu auta. Pierwsza generacja Rav4 mierzyła 415 cm długości. Obecna ma 436,5 cm. Początkowo suvy udawały, że śmiało mogą ruszać w trudny teren. Pierwsza "ravka" miała 20,5 cm prześwitu, obecna - 18,5 cm. Suvy świetnie poczuły się w mieście. Wyższy prześwit ma im pomagać w walce z krawężnikami, a napęd na obie osie w pokonaniu zaśnieżonego podjazdu, a nie w terenowych przeprawach.

Podoba ci się to auto? Odwiedź trójmiejskie salony Toyoty

W RAV4 każdy mieszczuch poczuje się wygodnie. Wygodne fotele ze sporym zakresem regulacji, dobra widoczność i bardzo duża ilość miejsca umilają podróż. Do stylistyki deski rozdzielczej jak i do małych uchybień w ergonomii obsługi można się przyzwyczaić .

Toyotę RAV4 pochwaliliśmy już za niezłe właściwości jezdne i dobrą współpracę z kierowcą. Tym razem w nasze ręce trafiła wersja z dwulitrowym, benzynowym silnikiem o mocy 150 KM i bezstopniową przekładnią Multidrive S.

W tej konfiguracji silnik Toyoty najlepiej czuje się w okolicach 4000 obrotów. Wcześniej niewiele się dzieje i RAV4 sprawia wrażenie mocno ociężałego. W trybie "sport" Toyota dostaje wigoru, cieszy zwłaszcza szybka reakcja na gaz. W tym trybie aktywniej działa też napęd 4x4. Np. w momencie wykrycia podsterowności na tył wędruje od razu 50 proc. napędu.

Silnik RAV4 nie jest zbyt głośny. Toyota najbardziej lubi długie proste pokonywane ze stałymi prędkościami. Wtedy odwdzięcza się zużyciem paliwa rzędu 7 litrów na setkę. W jeździe miejskiej zużycie gwałtownie rośnie nawet do 10-11 litrów. Dla oszczędnych jest też tryb eco.

RAV4 to przemyślany, funkcjonalny i użyteczny na co dzień pojazd. Jednak wersję ze skrzynią CVT można polecić tylko zdecydowanym miłośnikom automatów. Ze zwykłą skrzynią manualną RAV4 bardzo zyskuje na dynamice. Testowany egzemplarz w dobrze wyposażonej odmianie executive to wydatek 120 400 zł.

  • Toyota RAV4 2.0 Valvematic 150 4x4 Multidrive S Premium
  • Toyota RAV4 2.0 Valvematic 150 4x4 Multidrive S Premium
  • Toyota RAV4 2.0 Valvematic 150 4x4 Multidrive S Premium
  • Toyota RAV4 2.0 Valvematic 150 4x4 Multidrive S Premium
  • Toyota RAV4 2.0 Valvematic 150 4x4 Multidrive S Premium
  • Toyota RAV4 2.0 Valvematic 150 4x4 Multidrive S Premium
  • Toyota RAV4 2.0 Valvematic 150 4x4 Multidrive S Premium
  • Toyota RAV4 2.0 Valvematic 150 4x4 Multidrive S Premium
  • Toyota RAV4 2.0 Valvematic 150 4x4 Multidrive S Premium


Samochód do testów udostępniony przez Toyota Motor Poland
BawoMartDb

Opinie (27) 6 zablokowanych

  • Trzeba mieć niezły prześwit

    żeby tojkę kupić

    • 6 10

  • Mazda CX-5 > Toyta Rav 4

    • 7 11

  • Toyota

    jedzie toyota a w środku idiota :))))))

    • 16 20

  • właśnie zdecydowałam się na zakup , bo muszę wygodnie dojeżdżać do pracy

    • 19 4

  • :D (1)

    w takim błocie to i mój uno da radę, a spali połowę :D

    • 16 2

    • Dobry koń to i po błocie pójdzie !

      A prawdziwy marynarz przepłynie morze czerwone ;]

      • 11 0

  • Re: Toyota na jedną nogę

    Sądząc po tytule, myślałam, że chodzi o auto dla inwalidy.

    • 29 2

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Za przekroczenie prędkości w terenie zabudowanym o 50 km/h kierowca straci prawo jazdy na okres:

 

Najczęściej czytane