- 1 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (124 opinie)
- 2 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (98 opinii)
- 3 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (369 opinii)
- 4 Hamowanie przed autem to bandyterka (172 opinie)
- 5 Nie będzie podatku od aut spalinowych (167 opinii)
- 6 Rondo w Kowalach i niezrozumiały wyjazd (46 opinii)
Już pod koniec ubiegłego roku oddany do użytku został odcinek z pętli przy hipermarkecie Tesco do ul. Miętowej na Dąbrówce (linia 24) w Gdyni. W tym roku przybędą następne połączenia.
Na metro nie starczy
Dlaczego w Gdyni stawiają na rozwój trakcji trolejbusowej, skoro wiadomo, że jest mniej ekonomiczna niż korzystanie z autobusów ?
- Trolejbus to brak spalin i mniejszy poziom hałasu. Nowoczesne autobusy spełniają bardzo rygorystyczne normy czystości spalin, ale przez to moc silnika jest coraz większa, silnik spala coraz więcej paliwa i jest coraz głośniejszy - wylicza różnice między trolejbusem a autobusem Marcin Gromadzki, rzecznik prasowy Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni. - Obok ekologii ważny był aspekt finansowy. Zakładanie trakcji trolejbusowej jest 10 razy tańsze od tramwajowej i stukrotnie od SKM. A na budowę metra nas po prostu nie stać - dodaje Gromadzki.
Plan pięcioletni
W 2006 roku - najprawdopodobniej w sierpniu - oddany zostanie odcinek z hipermarketu Tesco do Kaczych Buków (tam będą jeździć linie 23 i 27). Z Kaczych Buków poprowadzona zostanie linia do Sopotu (31 zamiast istniejącego autobusu 121, który jeździł tylko do Orłowa). Za funkcjonowanie odcinka sopockiego tej linii płacić będą wspólnie Urząd Miasta Sopotu i Aquapark (144 tys. zł netto rocznie).
W latach 2007-2008 wybudowana zostanie pętla przy zbiegu ulic Gryfa Pomorskiego i Lipowej na skraju osiedla Fikakowo. Nowe połączenie od ul. Chwaszczyńskiej na Fikakowo będzie miało 1,2 km długości.
W 2009 roku uruchomiony zostanie odcinek łączący ul. Morską z pętlą przy SKM Gdynia Cisowa (0,6 km).
W 2010 roku trolejbusy przemierzać będą trasę od pętli im. Franciszki Ciegielskiej ulicą Kielecką do pętli Leśniczówka na Witominie (3,2 km).
Trwa też budowa nowej doskonale wyposażonej (m.in. sauna dla pracowników) zajezdni trolejbusowej przy ul. Zakręt do Oksywia. Przedsięwzięcie ma kosztować 40 mln zł, z czego połowa pieniędzy pochodzi z funduszy Unii Europejskiej.
|
Opinie (36)
-
2006-01-20 23:36
Tylko po co komu trolejbus na Fikakowie?
Teraz jeździ minibus. A i tak w większości jeździ pusty.
- 1 0
-
2006-01-20 23:45
Ruszyła Kampania Wyborcza
może jeszcze tak trolejbus do Żródła Marii??
- 0 0
-
2006-01-20 23:55
nie marudź saska pierdoło
jak znam zycie bedziesz stałym BENEFICJENTEM owych linii
pytanie brzmi
bedziesz płacił czy znowu RENOMA bedzie cie uczyc OBYWATELSKIEJ POstawy:)?- 0 0
-
2006-01-21 00:09
SAUNA ????
"... sauna dla pracownikow..." to moja kasa idzie na saune dla pracownikow ZKM?? Cos tu chyba jest nie tak.Moze lepiej zainwestowac te pieniadze w cos praktyczniejszego niz sauna.
- 0 0
-
2006-01-21 00:15
A bo co? Jeszcze rózgi w dłoń i jazda na ten mróz. Juuuuhu.
- 0 0
-
2006-01-21 00:15
Potem do bani.
- 0 0
-
2006-01-21 00:21
Jak to!!!!!!!!
W 2009 roku uruchomiony zostanie odcinek łączący ul. Morską z pętlą przy SKM Gdynia Cisowa (0,6 km).
-Przeciesz połaczenie juz jest, moze mi ktos wytlumaczy o co chodzi
Linia 25 jezdzi na tym odcinku- 0 0
-
2006-01-21 00:47
ONyx bój się Boga
Przeciesz połaczenie juz jest, moze mi ktos wytlumaczy o co chodzi
Linia 25 jezdzi na tym odcinku
Autor:- 0 0
-
2006-01-21 00:48
Przeciesz????
PRZECIEŻ!!!!!!!!!!!
do szkoły marsz!!!!!!- 0 0
-
2006-01-21 01:35
KOSZT EKSPLOATACJI
mam prośbe.
moglby ktos mi rzetelnie wytlumaczyć dlaczego koszt przejchania 1 km trajtkiem jest wiekszy niz zwykłym autobusem.
Tyle kosztuje prąd zużywany? Ma ktos jakies dane?>
Prosze poinformowanych o odpowiedz:)
z gory dziekuje- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.