- 1 Mapa pożarów aut w Trójmieście (74 opinie)
- 2 Auto wjechało w pieszych i w budynek (304 opinie)
- 3 "Podatek od aut spalinowych i tak będzie" (121 opinii)
- 4 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (202 opinie)
- 5 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (113 opinii)
- 6 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (378 opinii)
Trasa Kaszubska: kiedy ruszy budowa?
W sierpniu i wrześniu wykonawcy poszczególnych fragmentów Trasy Kaszubskiej powinni uzyskać zgody na budowę pierwszych odcinków ekspresówki. To oznacza, że prace będą mogły ruszyć jesienią. Budowa 40-kilometrowej drogi szybkiego ruchu z Gdyni do Bożegopola zakończy się w drugiej połowie 2021 roku.
Budowa drogi ekspresowej, która rozpoczynać się będzie na węźle Wielki Kack Obwodnicy Trójmiasta i biec w kierunku zachodnim, podzielona została na trzy odcinki:
- z Gdyni do Szemudu (20 km): wykonawca Polaqua, koszt - 817 mln zł, termin realizacji - druga połowa 2021 r.
- z Szemudu do Luzina (10 km): wykonawca Budimex, koszt - 335,8 mln zł, termin realizacji - druga połowa 2021 r.
- z Luzina do Bożegopola Wielkiego (10 km): wykonawca PORR, koszt - 338 mln zł, termin realizacji - druga połowa 2021 r.
Inwestycja realizowana jest w systemie zaprojektuj i zbuduj, więc wybrani w zeszłym roku wykonawcy w pierwszej kolejności przystąpili do prac projektowych. Obecnie są one na ukończeniu.
W międzyczasie wykonawcy wystąpili do wojewody o wydanie zezwoleń na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Otrzymanie tego dokumentu daje zielone światło do rozpoczęcia budowy. Wnioski zostały złożone w następujących terminach:
- Gdynia - Szemud (odcinek 1) - 21.12.2018 (wykonawca Polaqua)
- Szemud - Gdynia (odcinek 2) - 25.01.2019 (wykonawca Polaqua)
- Luzino - Bożepole (odcinek 1) - 11.03.2019 (wykonawca PORR)
- Luzino - Bożepole (odcinek 2) - 11.04.2019 (wykonawca PORR)
- Szemud - Luzino - 18.04.2019 (wykonawca Budimex)
- Wojewoda ma 90 dni na wydanie decyzji, pod warunkiem, że złożone wnioski będą uzupełnione i kompletne - informuje biuro prasowe Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku. - 17 maja 2019 roku, po uzupełnieniu przez wnioskodawcę braków formalnych, wszczęte zostało postępowanie w stosunku do pierwszego odcinka Gdynia - Szemud. Wszczęcie postępowań odnośnie pozostałych wniosków nastąpi po uzupełnieniu przez inwestorów braków formalnych dokumentacji.
Kiedy wykonawcy planują wejść na plac budowy?
- Mamy nadzieję, że ZRID zostanie wydany na przełomie sierpnia i września. Prace budowlane ruszą niezwłocznie po uzyskaniu tej decyzji i przekazaniu przez inwestora [GDDKiA - red.] placu budowy - zapowiada Michał Wrzosek, rzecznik Budimexu, który będzie realizował odcinek Szemud - Luzino.
- Pierwszy ZRID będzie procedowany szybko i wejdziemy jeszcze w tym roku na plac budowy - może nawet na przełomie października i listopada - informuje Mateusz Gdowski, rzecznik PORR, który będzie budował odcinek Luzino - Bożepole. - W przypadku drugiego odcinka będzie to po 1 stycznia 2020 roku.
Z kolei przedstawiciele firmy Polaqua nie udzielają żadnych informacji na temat postępów w przygotowaniach do rozpoczęcia prac związanych z budową odcinka Gdynia - Szemud i z pytaniami odsyłają do inwestora. Wiadomo jednak, jak już wspominaliśmy wcześniej, że to ich wniosek o wydanie ZRID-u jest procedowany jako jedyny. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z harmonogramem, to zezwolenie powinno zostać wydane do 17 sierpnia. Potem wykonawca będzie mógł wejść na plac budowy.
Wiele więc wskazuje na to, że wbicia pierwszej łopaty na każdym z odcinków możemy spodziewać się już jesienią.
- Terminy zakończenia prac pozostają bez zmian, to druga połowa 2021 roku - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
Nieoficjalnie, pierwszy i trzeci odcinek mają zostać ukończone w sierpniu, a drugi w październiku 2021.
Na koniec trzeba podkreślić, że nawet po zakończeniu prac Trasa Kaszubska będzie niekompletna. Wciąż do zrealizowania będzie bowiem fragment z Bożegopola do Lęborka. Ten odcinek drogi ma powstać w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Na razie nie wiadomo jednak, kiedy.
Opinie (200) ponad 10 zablokowanych
-
2019-06-27 10:09
tylko nie zapominajcie o parkingach (2)
Zapowiada się szybki dojazd do Trójmiasta - ważne tylko aby było gdzie parkować
- 4 1
-
2019-06-27 13:55
no to na Polifarbie jest miejsce... (1)
... i dalej R-ką po bus-pasach. Nie musisz parkować na Skwerze Kościuszki od razu.
- 2 0
-
2019-06-27 14:58
Jeśli ktoś mi proponuje drogę szybkiego ruchu to mam zamiar dojechać nią do celu - czyli przedłużeniem aż do Orłowa. Wielkopolska jest na tyle szeroka że pozwala dojechać aż do Centrum.
- 0 0
-
2019-06-27 12:05
kulawy krasnal żoliborski nienawidzi kaszubów (1)
10 lat temu powiedział że to ukryta opcja niemiecka, więc nie będzie tej trasy
- 8 11
-
2019-06-27 14:41
mowa nienawisci tyPOwa dla Ubekow z PO
- 1 2
-
2019-06-27 07:09
Jak powstanie ta droga to ciekawe ilu mieszkańców trójmiasta postanowi kupić działkę i postawić dom na wsi. (4)
Miasta stracą kolejnych podatników.
- 76 28
-
2019-06-27 07:58
Ta i będą dzieci do szkół wozić 1,5 w jedną stronę (2)
Poza tym kto będzie chciał mieszkać na pustkowiu latem kleszcze i komary zimą błoto i smog. W życiu.
- 13 16
-
2019-06-27 08:18
Doświadczenia (1)
Masz jakieś złe doświadczenia i uprzedzenia. Życie nie jest czarno-białe :) I w mieście i poza nim może być fajnie. Każdy lubi coś innego i wybór należy do niego. Ja np mam duży dyskomfort jak muszę pojechać do Wrzeszcza zimą bo wtedy tam pełno dymu, a w nowym budownictwie na wsi, o którym piszesz nie można montować kopciuchów, więc i smogu nie zobaczysz. No chyba, że z miasta zawieje hahaahaaa
pozdr- 17 10
-
2019-06-27 14:35
przejezdzam przez Koleczkowo, Kielno codziennie, zimą to tragedia, musze zamykac obieg w aucie bo szczypie w oczy. Ty mmozesz miec nowy piec a sasiad pali smieci. Mentalny dramat.
- 9 1
-
2019-06-27 07:51
Nie popadajmy w paranoję
Ekspresowa droga w stronę Szczecina to powinien być standard.
- 55 4
-
2019-06-27 09:57
(2)
Przydałaby się najbardziej obwodnica dla Chylonii, Cisowej, Rumii, Redy, Wejherowa. Przebieg Trasy Kaszubskiej powinien iść bliżej DK6 albo zbudować OPAT, przedłużyć i połączyć z Trasą Kaszubską w Bożym Polu
- 10 3
-
2019-06-27 14:28
Opat1 niebedzie
Opat1 juz niezbuja .Bo mieli budowac alternatywnie do kaszubskie .Ale to kaszubska wygrala wiec opat odpadl
- 0 1
-
2019-06-27 10:37
Teraz to juz musztarda po obiedzie
- 1 0
-
2019-06-27 07:58
Kto zawalił terminy (1)
W radiu mówili, ze to urzędasy są przyczyną opóźnień.
- 15 5
-
2019-06-27 14:23
co mieli mowic w pisowski radiu
- 0 2
-
2019-06-27 07:56
Nie uwierzę póki nie zobaczę (1)
- 16 1
-
2019-06-27 14:22
i to jest wlasciwa postawa wobec gadek pisich
- 0 0
-
2019-06-27 07:34
odcinek IV (2)
A co z odcinkiem IV?
- 29 1
-
2019-06-27 08:10
Zabranie odc. z Bozego Pola do Leborka z obwodnica to skandal - bardzo ciezki i niebezpieczny odcinek (1)
- 11 0
-
2019-06-27 14:19
lebork, za malo glosow w wyborach, u pisiorow tylko to sie liczy
- 5 2
-
2019-06-27 12:39
znowu budowa po Polsku (1)
Brak synchronizacji budowy wszystkich odcinków tj. odcinka IV który umożliwi odciążenie obwodnicy, może skutkować powstaniem drogi donikąd?? wielkie otwarcie i zero samochodów już kiedyś widziałem most pod Płockiem bez zjazdu to teraz będzie wersja pomorska obwodnica bez dojazdu.
- 2 3
-
2019-06-27 13:51
Przecież Trasa Kaszubska ma się łączyć z Obwodnicą to jak niby ma ją odciążyć? ona spowoduje że będzie jeszcze więcej aut właśnie na niej(obwodnicy).
- 0 0
-
2019-06-27 13:28
Zadanie nr 1?
Nie widzę na mapce poglądowej zadania nr 1, ...rozumiem, że chodzi o "odc. który nie powstanie"? w dokumentacji pewnie wygląda to dość dziwacznie, projekt i budowa zaczynający od "środka", a nie od początku...no i ciekawe dlaczego ten pierwszy odc. nie powstanie? połączą się tam dwie drogi, będzie zator do Lęborka...
- 1 0
-
2019-06-27 13:17
Polaqua o rezygnacji
Polaqua mysli narazie o zerwaniu kontraktu.Bo wola zaplacic kare niz zadarmo budowac.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.