• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska opóźni zmiany na okolicznych drogach

Patryk Szczerba
15 września 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Skrzyżowanie ulic Nowowiczlińskiej i Rdestowej będzie przebudowane po zakończeniu prac na Trasie Kaszubskiej. Skrzyżowanie ulic Nowowiczlińskiej i Rdestowej będzie przebudowane po zakończeniu prac na Trasie Kaszubskiej.

- Co z zapowiadaną przebudową zakorkowanych skrzyżowań na Dąbrowie? - pytają mieszkańcy dzielnicy. Władze Gdyni odpowiadają, że gotowa od kilkunastu miesięcy dokumentacja zostanie wykorzystana w najbliższym czasie do przebudowy ulic Miętowej, Koperkowej i WiczlińskiejMapka. Na zmiany na Nowowiczlińskiej i RdestowejMapka trzeba będzie poczekać do zakończenia budowy Trasy Kaszubskiej.



Czy większe inwestycje drogowe mogę opóźniać mniejsze przebudowy?

W ostatnich dniach opisywaliśmy problem z przejazdem przez Dąbrowę. Wynika to z tego, że wiele osób nie wie o tymczasowym rondzie na ul. Chwaszczyńskiej, którego nie pokazuje m.in. nawigacja Google Maps.

Zakorkowana jest z tego powodu ul. Nowowiczlińska i to nawet w godzinach około południowych, kiedy w powszedni dzień poza sezonem zatorów w tym miejscu być nie powinno.

Kierowcy nie wiedzą o rondzie, więc korkują Dąbrowę

Sytuacja na Dąbrowie na kamerze naszego czytelnika



Zatory na dzielnicowych skrzyżowaniach



Zatory tworzą się też na skrzyżowaniu tej ulicy z Rdestową, a w drugą stronę na krzyżówce Wiczlińskiej, Miętowej i Koperkowej.

Mieszkańcy Gdyni przypominają, że od końca 2019 roku powinna być gotowa dokumentacja projektowa pozwalająca na przebudowę tych krzyżówek.

- Ale do tej pory nic się w tej kwestii nie wydarzyło. Ruszyła budowa Trasy Kaszubskiej, tymczasem o lokalnych trasach cisza. Czyżby zabrakło funduszy? - pyta pan Jacek. Przypomnijmy jednak, że Trasa Kaszubska nie powstaje z budżetu Gdyni, lecz państwa.
Wskazuje przy okazji, że gdy w 2019 roku rozstrzygnięto przetarg na wybór projektanta, władze Gdyni zapowiadały, że prace budowlane ruszą w następnym - 2020 roku.

Sprawdziliśmy: dziś urzędnicy miejscy informują, że przetarg pozwalający w tym roku rozpocząć prace na skrzyżowaniu ulic Miętowej, Koperkowej i Wiczlińskiej zostanie ogłoszony jeszcze we wrześniu.

- Przebudowane skrzyżowanie zostanie wyposażone m.in. w sygnalizację świetlną. Szacowany koszt przebudowy to ok. 1,5 mln zł. Zakończenie prac budowlanych na ww. skrzyżowaniu planowane jest na koniec II kwartału 2022 roku - zapowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Zakres inwestycji:

  • przebudowa skrzyżowania ul. Wiczlińskiej z ulicami Koperkową i Miętową wraz z budową przejść dla pieszych,
  • nowa sygnalizacja na skrzyżowaniu ul. Wiczlińskiej z ul. Miętową, która ma być podpięta pod Tristar.

Przebudowa Rdestowej i Nowowiczlińskiej konieczna od lat



Na swoją kolej do zakończenia prac przy Trasie Kaszubskiej musi poczekać ważniejsze z punktu widzenia mieszkańców Dąbrowy skrzyżowanie ulic Nowowiczlińskiej i Rdestowej.


Przypomnijmy, że w 2017 roku urzędnicy próbowali poprawić sytuację na tej krzyżówce. Po zakończeniu sporów własnościowych stworzono dodatkowy pas do skrętu w lewo, a także przesunięto słupy trakcyjne i sygnalizatory.

Skrzyżowanie na Dąbrowie zostanie przebudowane - artykuł z 2017 roku



Najpierw Trasa Kaszubska, później przebudowa dróg



Pomogło niewiele, bo samochodów - tak jak w całej Gdyni - przybywało. Wiadomo było, że potrzebne jest kompleksowe rozwiązanie. I takie zostało w 2019 roku zaprojektowane.

Zakres inwestycji:

  • przebudowa skrzyżowania ulic Nowowiczlińskiej z Rdestową, w celu uzyskania trzech pasów ruchu, w tym osobnego pasa do skrętu w lewo i osobnego pasa do skrętu w prawo w ul. Nowowiczlińską,
  • nowa sygnalizacja świetlna.

- Trwa budowa trasy S6, nie jest więc to dobry czas na rozpoczynanie tam prac budowlanych, które mogłyby jeszcze bardziej utrudnić komunikację w tej części miasta - wyjaśnia Marek Łucyk.

Trasa Kaszubska porównanie 2020 z 2021 rokiem.

Opinie (119) 3 zablokowane

  • Gdynia boi się rond jak diabeł wody święconej (10)

    Nie znam miasta w Polsce, które by miało tak mało rond , jak to jest w Gdyni. Tylko światła i światła tutaj. Ktoś na tym trzepie kasę w UM.

    • 38 6

    • rondo

      wydaje mi się , że ronda sprawdzają się przy małym ruchu przy dużym już nie (patrz Chwaszczyno i Żukowo)

      • 0 0

    • Prości ludzie

      Nie potrafią jeździć po rondzie.

      • 3 0

    • Z kolei Pruszcz to miasto rond i progów zwalniających...

      • 0 0

    • (3)

      Rondo x 2 w Żukowie powoduję korki. Ronda nie wszędzie działają.

      • 7 0

      • Czyli jakby były swiatła w Żukowie , to korki byłyby mniejsze? (1)

        • 5 1

        • @Gryzeld raczej każde rozwiązanie ma swoje plusy i minusy. Tak samo wielkość ronda ma znaczenie czy mniejsze lub większe bo ine ma każde znich przepustowość .

          • 1 0

      • Powodujesz korki? Nie rób tego!

        • 1 0

    • Niekoniecznie

      Po prostu jak sie przez lata inwestowalo w Tristar trudno to wszystko teraz wywalic w kosmos budujac wszedzie ronda i likwidujac sygnalizacje swietlna. To chyba logiczne.

      • 0 0

    • Ronda?

      No tak potem sytuacja jak Chwarzczyno i Żukowo. Podziekujemy

      • 0 1

    • Musi

      ...ktoś zarobić :)

      • 1 0

  • (2)

    to co? wszystkie siły i środki na mostek Chylonki na Wiśniewskiego? Czy tam też coś przeszkadza?

    • 15 1

    • tam akurat przeszkadza (1)

      port, wody polskie, zły rząd PiS, zły marszałek z PO i Karramba z krainy deszczowców :)

      • 5 0

      • Tajemniczy Don Pedro,

        szpieg z Krainy Deszczowców. Tak to szło.

        • 0 0

  • Nie płaczcie na forum, tylko dajcie wyraz swojej frustracji przy urnie wyborczej. (1)

    Ale nie, bo PiS zły, bo to, bo tamto. No to jest jak jest, a Szczurek śmieje się co wieczór popijając 25-cio letniego Macallan'a...

    • 20 1

    • Ale PiS jest naprawdę zły.

      • 0 0

  • obwodnica witomina (1)

    Kiedy wreszcie zajmiecie się obwodnicą Witomina. Hossa buduje w zastraszajacym tempie swoje osiedla a obwodnicy jak nie matka nie ma.za to jest szyld jak miało wyglądać skrzyżowanie Rolniczej z Charznieńską.Masakraa jak w Gdyni są sprzeniewierzanie środki publiczne.Dość mamy takich rządów!!!!!!

    • 29 1

    • Wcale nie macie dość.

      Szczurek/Łucyk/Guć - 70%.

      • 0 0

  • Światła przy Miętowej??

    Może przydadzą się tym wyjeżdżającym z Koperkowej, ale oprócz tego to nie wiem po co. Niestety dzięki tym światłom bardzo szybko mieszkańcy ulic Anyżowej, Jarzębinowej i Koperkowej znajdą się na w środku dzielnicowej autostrady.

    • 0 0

  • 13:29 29

    Czy większe inwestycje drogowe mogę opóźniać mniejsze przebudowy?
    43%tak, bo inaczej byłyby permanentne korki
    33%to zależy w jakich miejscach
    24%nie, lepiej stać w korku przez jeden okres
    zagłosujłącznie głosów: 891
    autor
    Patryk Szczerba

    • 0 0

  • Ciekawe z czego gdynia sfinansuje. (2)

    Gdynia jest w pierwszej 10 najbardziej zadłużonych miast w polsce. Fatalnie zarządzane, bez planów, wiedzy i fachowców.

    • 71 6

    • Nie masz racji, nie jest w "top 10". (1)

      Co do reszty wypowiedzi, pełna zgoda. Gdyby tak tęgie głowy, jak szczurek i kucyk zarządzały większym miastem, miejsce na podium byłoby gwarantowane.

      • 7 1

      • Zadłużenie w przeliczeniu na mieszkańca.

        ....

        • 0 0

  • Jakie są terminy ??????? (2)

    Czy można prosić redaktora aby uzupełnił artykuł o informacje o planowanych terminach ukończenia poszczególnych etapów trasy kaszubskiej? Skoro pisze o tym, że budowa lokalnych drug ruszy po zakończeniu prac przy trasie kaszubskiej to należy iść dalej i zebrać informacje jaki jest harmonogram prac.
    1. Kiedy ukończony będzie zamknięty obecnie odcinek obwodnicy nad węzłem Karwiny?
    2. Kiedy ukończony będzie odcinek Karwiny - Chwaszczyno?
    3. Kiedy będzie ukończone bedą poszczególne odcinki trasy kaszubskiej Gdynia-Chwaszczyno, Chwaszczyno-Koleczkowo, Koleczkowo-Szemud.

    Czy dobrze pamiętam, że powyższe odcinki miały być uruchomione do końca 2021 roku?

    • 14 3

    • No i maja byc w/g ostatnich zapowiedzi...

      • 0 0

    • Ad.1 obwodnica nie przebiega nad węzłem Karwiny.
      Ad.2 nie będzie odcinka do Chwaszczyna tylko do węzła Chwaszczyno na wysokości masztu.

      Pierwotnie wszystko miało być do lipca 2021.

      • 2 0

  • (1)

    A jaki plan dla pieszych na Nowowiczlińskiej w rejonie budowy? Długo jeszcze będą wykręcać sobie kostki na wertepach i teraz jeszcze przechodzić z jednej strony na drugą na przejściu, które składa się z dwóch żółtych kresek? Do czasu jakiegoś wypadku?

    • 29 13

    • Weź kredyt

      Zmień mieszkanie

      • 0 0

  • (3)

    Komedia,przecież można prowadzić kilka i inwestycji jednocześnie aby to wszystko szybciej było zbudowane...widać nie ogarniają, jedynie ceny za parkowanie co raz większe no i apartamęty planowo.

    • 57 8

    • No nie mozna (1)

      jesli z powodu jednej inwestycji caly ruch jest puszczany przez miejsce kolejnej (no chyba ze sie chce zatrzymac ten ruch kompletnie).

      • 1 0

      • Szkoda coś tłumaczyć co poniektórym , bo oni lepiej widzą lub znają się matym lepiej od ciebie.

        • 1 0

    • A co to są "apartamęty"?

      Ahahahahaha.

      • 0 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Arteon i T-Roc to modele aut którego producenta?

 

Najczęściej czytane