• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tristar podłączany na północy Gdyni. Ul. Unruga w systemie, niebawem ul. płk. Dąbka

Patryk Szczerba
18 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Skrzyżowanie estakady Kwiatkowskiego i ul. Unruga na Obłużu zostało włączone do systemu Tristar. Ma tam się jeździć łatwiej. Skrzyżowanie estakady Kwiatkowskiego i ul. Unruga na Obłużu zostało włączone do systemu Tristar. Ma tam się jeździć łatwiej.

Ulica UnrugaMapka w Gdyni została podłączona do systemu Tristar. Największe zmiany powinni odczuć kierowcy na skrzyżowaniu z Kwiatkowskiego. Operatorzy systemu na bieżąco będą mogli reagować na pojawiające się korki i zatory.



Czy zauważasz działanie Tristara podczas zatorów na skrzyżowaniach?

Tristar działa w Gdyni od 2015 r. Niektórzy narzekają, że nie sprawdza się, a na "zieloną falę" na głównych drogach można trafić tylko nocą. Inni przekonują, że korki jednak się zmniejszyły, a na pewno zostały rozładowane na najbardziej newralgicznych skrzyżowaniach.

Tristar na ul. Unruga



Urzędnicy nie mają wątpliwości - twierdzą, że dzięki nowoczesnym rozwiązaniom czas przejazdu skrócił się o kilkanaście procent. Tyle że trudno jest to dokładnie sprawdzić, bo samochodów na drogach przybywa.

Obecnie do systemu są podłączane ulice na północy Gdyni. Trwa kalibracja systemu na ul. Unruga, co powinno wkrótce rozładować korki zwłaszcza na skrzyżowaniu z estakadą Kwiatkowskiego.

- Po latach pracy w trybie stałoczasowym przeszło do pracy w trybie adaptacyjnym, czyli automatycznie dostosowuje się do zmiennych warunków ruchu poprzez zmianę długości sygnału w zależności od bieżących potrzeb, czyli liczby pojazdów. Sterowniki komunikują się ze sobą, a wpływ na ich bieżące działanie mają operatorzy systemu - mówi Michał Felon, dyrektor ZDiZ w Gdyni.
Obecnie w Gdyni w systemie Tristar pracuje 79 ze 103 skrzyżowań z sygnalizacją świetlną.



Niebawem Tristar na płk. Dąbka i Chwarznieńskiej



Kolejnym etapem będzie podłączenie skrzyżowań w ciągu ul. płk. DąbkaMapka, ale na to trzeba poczekać do przekładanego już dwukrotnie zakończenia przebudowy ul. Kwiatkowskiego. Gdy robotnicy skończą tam prace, będzie można zacząć wykonywać podłączenia kablowe.



W 2022 r. Tristar pojawi się także na najdalej wysuniętym na zachód w Gdyni skrzyżowaniu z sygnalizacją: Chwarznieńskiej z KrauzegoMapka.

W tym miejscu zostały zlecone już prace związane z wykonaniem połączeń światłowodowych. Przygotowane są do wymiany oprogramowania w sterowniku.

- Przewidywany termin zakończenia robót to 2022 r. - obiecuje Jakub Ubych, wiceprzewodniczący Rady Miasta, który kandydował z okręgu obejmującego Chwarzno i Wiczlino.
Quiz Dzielnice Trójmiasta Średni wynik 65%

Dzielnice Trójmiasta

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (176) 1 zablokowana

  • Po co w nocy dzialaja sygnalizacje?;

    Jedem samochod ns skr,yzowaniu i trzeba odstac swoje bo system go nie widzi i cykl swiatel sie oglada... po 23 ciej do 4,30 powinny byc tylko zolte pulsujace

    • 0 0

  • W Gdansku na Elblaskiej dziala odwrotnie

    Wje,dzs sie na petle , system wykrywa auto i wali czerwone .testowalem w nocy, omijajac petle po chodniku i nie nie widzi auta i nie zatrzymuje... A zilona fala przez Sopot i Gdynie jest
    ., pod warunkiem ze jedzie sie 75km/h. Wtedy od granicy z Gdanskiem do wzgorza w Gdyni caly czas na biegu..

    • 0 0

  • Czy ten system kiedykolwiek działał?

    • 0 0

  • Tristar to jest bubel na miarę naszych możliwości

    Można tu odnaleźć analogię do słynnej sceny z filmu Miś.

    • 0 0

  • Powinni tristara na noc wylaczac

    • 0 0

  • Wszyscy niezadowoleni (17)

    Kierowcy bo nie ma zielonej fali w każdym kierunku przy każdej prędkości, piesi bo muszą czekać aż łaskawie samochody zostaną zatrzymane. Moim zdaniem powód jest prosty - za dużo samochodów i żaden system zarządzania ruchem na to nie poradzi. "To niech Ci inni zrezygnują z samochodów" - pomyśleli wszyscy kierowcy :-)

    • 61 47

    • (11)

      Taki tekst może być napisany tylko przez osobę, która nie prowadzi pojazdu mechanicznego.

      Kiedyś samochód był dobrem luksusowym, a na chwilę obecną ze względu na przestój, a wręcz cofanie się w rozwoju komunikacji miejskiej + przystępne ceny pojazdów mechanicznych ludzie wybierają samochody. Nie ważne, że stoją przez to w korku, ale robią to leżąc w wygodnej pozycji, z włączoną klimatyzacją ustawioną do ich potrzeb, słuchając tego, co oni chcą nie musząc słuchać jak to jakaś emerytowana entuzjastka plotek tworzy kolejne swoje teorie o sąsiadkach. Dodajmy do tego brak zapachów innych pasażerów.

      A w komunikacji miejskiej co ostatnio się zmieniło na plus? Dodanie dwóch ładowarek USB? Od czasu zmiany pojazdów na niskopodłogowe przez poprzednią Panią prezydent do tej pory nic się nie zmieniło, co zrewolucjonizowało tak samo komunikację miejską. A w samochodach tak - mamy teraz bardzo wysoką elektronikę, klimatyzacja jest teraz w prawie każdym pojeździe.

      • 13 7

      • w Polsce jest już więcej samochodów na mieszkańca niż w bogatych Niemczech! (10)

        powód - to brak komunikacji publicznej ... której u nas rząd nie wspiera w żaden rozsądny sposób.
        np czy VAToołuszek beknął już za swoją grandę z PKS?

        • 11 4

        • Powód to zachłyśnięcie się samochodami, które na zachodzie już przeszło. (9)

          Jeszcze nigdy nie jechałem do pracy pełnym autobusem...

          • 9 9

          • taaaa... i dlatego na zachodzie nie produkuje się już aut i nimi nie jeździ.... a Świstak zawija w sreberko (5)

            • 7 2

            • Produkuje się. Jeździ się. (3)

              Nie ma się po 2 na osobę, jak u nas na wioskach, a przejazd tramwajem, czy pociągiem jest czymś normalnym, a nie jak u nas oznaką biedy.

              • 5 0

              • w sumie w takiej szwajcarii normą jest podwożenie do pracy własnym autkiem swoich sąsiadów (1)

                i oni uważają to za rzecz oczywistą i bezpłatną
                w Polsce Polak by się zes.. ał jakby za darmo codziennie miał wozić kolegę ...

                • 4 1

              • piszesz nieprawdę o Polakach. Znam firmy rozwijające systemy car poolingu by zaoszczędzić na kosztach

                utrzymywania parkingów przy siedzibie firmy, wiele osób z nich korzysta.

                • 0 0

              • ale głupoty piszecie. Mam sporo znajomych w Niemczech, Norwegii i wszyscy maja po 2 samochody w rodzinie i nikt ich nie zmusza do przesiadki na tramwaje czy autobusy. To jest ich ochota i chęć .

                • 7 1

            • w dobrze zarządzanych miastach "zachodu" wdraża się konsekwentnie radykalne programy

              poszerzania liczby ulic i placów wolnych od jeżdżących i parkujących samochodów, wspierając nie tylko komunikację zbiorową, ale także poprawiając radykalnie komfort i bezpieczeństwo osób chcących docierać do jej przystanków i stacji pieszo lub rowerem. Tak czy inaczej infrastruktura kiedyś mająca służyć głównie kierowcom jest stopniowo przekształcana w infrastrukturę służącą ludziom decydującym się na wybór innych, mniej terenochłonnych rodzajów transportu miejskiego.

              • 0 1

          • drugim powodem to obawa włodarzy miasta przed obciążaniem kierowców kosztami, które oni generują

            i**otyzmem jest np. budowa parkingu podziemnego na 270 aut za 60 mln złotych w pobliżu centrum miasta, bez konsekwentnego obciążania kierowców kosztami parkowania samochodów nie tylko na tym parkingu, ale w całym centrum miasta, dobrze obsługiwanym SKM.

            • 0 2

          • (1)

            Polecam w czasie Pandemii

            • 4 1

            • w czasie pandemii to polecam się szczepić i zachowywać odpowiedzialnie

              wtedy zbiorkom nie straszny

              • 1 4

    • niech piesi kupią auta i zlikwidować przejścia

      • 6 1

    • niestety wiekszosc ludzi to świnie (1)

      i musza swoje d*pska wozić furmankami

      • 5 9

      • Knur w WV 20 letnim ładniej wygląda ?

        • 1 1

    • za dużo (1)

      za dużo pieszych - do utylizacji

      • 6 2

      • One doszły do wniosku ,że za duż Gojów zyje , w polin potrzebne tylko kibuce i ich obsługa

        • 2 2

  • Fatalny jest ten system. (4)

    A już światła żółte po godz. 22.00, gdy niewiele jest aut, to tylko generuje większe zanieczyszczenia środowiska. No, ale po co ja to piszę. Ochrona środowiska jest tylko po to, by przez te hasła wyciągać pieniądze z naszej kieszeni.

    • 40 9

    • (1)

      Najlepsze w tym wszystkim jest to, że o środowisko dbają kierowcy, którzy je niszczą :)

      • 0 2

      • kierowcy mówią że dbają o środowisko

        podczas gdy faktycznie je niszczą

        • 0 1

    • Ktokolwiek oprócz oczywistych beneficjentów uważa, że to coś działa i warte było 100 mln zł?

      • 1 1

    • Żółte bardziej dymią? :o

      • 2 0

  • No to teraz tam się zaczną koreczki jeszcze większe..... kocyk, herbata w termosach, pełen bak... i stoimy

    • 0 0

  • Benzyna (4)

    powinna być po 12 zł za litr , wtedy problemy z korkami same się rozwiążą.

    • 6 23

    • I będziesz (1)

      Miał chleb po 20 zl ekonomisto

      • 4 1

      • Będę jat bulwy

        • 0 0

    • szczur i kucyk nadal będą jeżdzić służbowymi na koszt tych w autobusie

      • 3 0

    • tak albo na kartki, ale to już było i nie wróci więcej...

      • 2 1

  • Tristar to porazka.

    Po 22 i w nocy do 6 były światła żółte pulsacyjne, I na skrzyżowaniu Kwiatkowskiego/unruga, I unruga/cechowa, aktualnie działają światła i absurd jest taki że muszę stać bo mam wyświetlany sygnał czerwony, a nie przejeżdża żaden pojazd. Drugi przykład jadąc od oksywia na skrzyżowaniu unruga Kwiatkowskiego zielone było płynne, aktualnie ruszamy na zielonym, po to żeby zaraz stać na czerwonym. Tristar aktualnie pogorszył przejezdność. Aktualnie w nocy wolę jechać na oksywie dabka, niż unruga.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Wystawa amerykańskich aut zabytkowych "Made in USA 2"

zlot

Ogólnopolski Zlot Mercedesów Rumia 2024

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

Co oznacza skrót 4WD?

 

Najczęściej czytane