• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tristar podłączany na północy Gdyni. Ul. Unruga w systemie, niebawem ul. płk. Dąbka

Patryk Szczerba
18 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Skrzyżowanie estakady Kwiatkowskiego i ul. Unruga na Obłużu zostało włączone do systemu Tristar. Ma tam się jeździć łatwiej. Skrzyżowanie estakady Kwiatkowskiego i ul. Unruga na Obłużu zostało włączone do systemu Tristar. Ma tam się jeździć łatwiej.

Ulica UnrugaMapka w Gdyni została podłączona do systemu Tristar. Największe zmiany powinni odczuć kierowcy na skrzyżowaniu z Kwiatkowskiego. Operatorzy systemu na bieżąco będą mogli reagować na pojawiające się korki i zatory.



Czy zauważasz działanie Tristara podczas zatorów na skrzyżowaniach?

Tristar działa w Gdyni od 2015 r. Niektórzy narzekają, że nie sprawdza się, a na "zieloną falę" na głównych drogach można trafić tylko nocą. Inni przekonują, że korki jednak się zmniejszyły, a na pewno zostały rozładowane na najbardziej newralgicznych skrzyżowaniach.

Tristar na ul. Unruga



Urzędnicy nie mają wątpliwości - twierdzą, że dzięki nowoczesnym rozwiązaniom czas przejazdu skrócił się o kilkanaście procent. Tyle że trudno jest to dokładnie sprawdzić, bo samochodów na drogach przybywa.

Obecnie do systemu są podłączane ulice na północy Gdyni. Trwa kalibracja systemu na ul. Unruga, co powinno wkrótce rozładować korki zwłaszcza na skrzyżowaniu z estakadą Kwiatkowskiego.

- Po latach pracy w trybie stałoczasowym przeszło do pracy w trybie adaptacyjnym, czyli automatycznie dostosowuje się do zmiennych warunków ruchu poprzez zmianę długości sygnału w zależności od bieżących potrzeb, czyli liczby pojazdów. Sterowniki komunikują się ze sobą, a wpływ na ich bieżące działanie mają operatorzy systemu - mówi Michał Felon, dyrektor ZDiZ w Gdyni.
Obecnie w Gdyni w systemie Tristar pracuje 79 ze 103 skrzyżowań z sygnalizacją świetlną.



Niebawem Tristar na płk. Dąbka i Chwarznieńskiej



Kolejnym etapem będzie podłączenie skrzyżowań w ciągu ul. płk. DąbkaMapka, ale na to trzeba poczekać do przekładanego już dwukrotnie zakończenia przebudowy ul. Kwiatkowskiego. Gdy robotnicy skończą tam prace, będzie można zacząć wykonywać podłączenia kablowe.



W 2022 r. Tristar pojawi się także na najdalej wysuniętym na zachód w Gdyni skrzyżowaniu z sygnalizacją: Chwarznieńskiej z KrauzegoMapka.

W tym miejscu zostały zlecone już prace związane z wykonaniem połączeń światłowodowych. Przygotowane są do wymiany oprogramowania w sterowniku.

- Przewidywany termin zakończenia robót to 2022 r. - obiecuje Jakub Ubych, wiceprzewodniczący Rady Miasta, który kandydował z okręgu obejmującego Chwarzno i Wiczlino.
Quiz Dzielnice Trójmiasta Średni wynik 65%

Dzielnice Trójmiasta

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (176) 1 zablokowana

  • Trstar (4)

    Całej procedurze projektowania i wdrożenia systemu powinien zainteresować się NIK. Wydano olbrzymie kwoty na elementy systemu które nie działają i odpoczątku było wiadomo że nie będą funkcjonować.

    • 37 4

    • Nie zainteresuje się NIK, bo system działa i się sprawdza (1)

      inżynieria ruchu to nie jednostkowe, indywidualne podejście do sprawy, a złożony proces. Ale prawda jest taka, że niewykształceni ludzie tego nie dostrzegają

      • 4 10

      • W takim razie proszę okomentarz:
        - system rejestracji wykroczeń, montaż prawie na każdym przejściu rejestracji wjechania na czerwonym świetle + odcinki kontroli prędkości. Działa ? Czy nie działa ? Czy miało wogole szansę działać?
        -Kioski informacyjne tristar. Działają czy niedzialaja, kto z nich korzysta ? Czy ktoś sprawdził jaką to będzie miało funkcjonalność potrzebna dla ludności?
        - moduł intensyfikacji pojazdów w celu określenia czasu przejazdu w porównaniu do bezplatnych aplikacji spełniających ta sama usługę
        - wymiana 2226 sygnalizatorów świetlnych z których większość była w pełni sprawna. Komu je sprzedaliście ?
        - Dlaczego miasta nie chcą już w pełni utrzymywać waszego systemu informatycznego?
        - Dlaczego system informacji o wolnych parkingach w dużym stopniu jest niesprawny
        - Dlaczego system informacji meteo ma bardzo małe możliwość np w stosunku do traxelectronic?
        - Dlaczego system informacji dla Pasażerów Transportu Zbiorowego zupełnie sobie nie radzi z opóźnieniami ?
        Dlaczego nie funkcjonuje system informacji medialnej w pełni? Jak tam wasza aplikacja ?

        • 3 0

    • Sprawdza się np na al. Havla gdzie masz czerwona fale jadąc w górę

      • 2 1

    • Przecież na oko widać że działa.

      Wystarczy popatrzeć jak różne są długości poszczególnych faz w różnych porach dnia i różnych sytuacjach na drodze. A korki jak były tak i będą bo jak tylko gdzieś pojawia się płynniejszy przejazd to od razu zlatują się miłośnicy złomu z całej okolicy i zakorkowują. Ten typ tak ma i oni są niereformowalni. Będą nawet wzdłuż pociągu wieźć swoją puszkę i nie ważne że pojadą godzinę zamiast 15 minut ale muszą tyłek pod same drzwi zawieźć, szlachta nie chodzi i już. Na takich tylko porządne mandaty mogą zadziałać i bezwzględne egzekwowanie przepisów o parkowaniu. Jakby nie dało się bez konsekwencji parkować niezgodnie z przepisami to by się musieli na zbiorkom przesiąść i by się korki skończyły.

      • 0 9

  • Pamiętacjie

    Więcej niż jeden pas do skrętu w prawo oznacza, że nie może być sygnalizatora warunkowego czyli tzn zielonej strzałki. Co w sumie dobrze bo większość i tak się nie zatrzymuje jak powinna (tu pozdrawiam bierną policję).

    • 2 1

  • Ostatnio na Morskiej próbowałem jechać ściśle wg przepisów. Skutek był taki, że stałem na każdych światłach na "czerwonej fali".

    • 13 0

  • Spółdzienia Pracy "Daremny trud" :)

    Dziś znów dojechałem na Oksywie szybciej niż autobus. Rowerem oczywiście :)

    • 8 1

  • W jaki sposób zamontowanie tristaru ma rozładować korki ? Ja rozumiem drogi poszerzyć ( broń boże o buspasy bo to aut przybywa nie autobusów ) ale tristar ?

    • 10 1

  • tristar (1)

    witam co za bzdury ten system jest tylko po to zeby inwigilowac kierowcow by nakladac kary

    • 8 0

    • Nakładać kar to akurat tristar nie ma prawa

      • 2 0

  • Północy nic nie pomoże. Jej losy są burzliwe jak w grze o tron

    Dopiero gdy powstanie kolejka do Szperka i druga na Oksywie to zaświeci dla niej słońce

    • 10 0

  • Ciekawe czy podłączą, niezależnie światła dla przejazdu rowerowego. W chwili obecnej, te światła to parodia. Jadąc Dąbka i skręcając w Kwiatkowskiego, trzeba wjechać na 5 m odcinek drogi rowerowej, gdzie są światła by przejechać na drugą stronę ulicy (gdzie nie przecina się drogi dla samochodów, droga rowerowa jest niezależna) by ponownie czekać, drugą zmianę świateł, by wjechać na Kwiatkowskiego. Zamiast ułatwiać życie poprzez budowę dróg rowerowych, miasto, po raz kolejny, buduje infrastrukturę rowerową nie myśląc o przydatności. Patrz estakada rowerowa, patrz "super" połączenie morska-warszawska.

    • 1 0

  • Wszyscy niezadowoleni (17)

    Kierowcy bo nie ma zielonej fali w każdym kierunku przy każdej prędkości, piesi bo muszą czekać aż łaskawie samochody zostaną zatrzymane. Moim zdaniem powód jest prosty - za dużo samochodów i żaden system zarządzania ruchem na to nie poradzi. "To niech Ci inni zrezygnują z samochodów" - pomyśleli wszyscy kierowcy :-)

    • 61 47

    • (11)

      Taki tekst może być napisany tylko przez osobę, która nie prowadzi pojazdu mechanicznego.

      Kiedyś samochód był dobrem luksusowym, a na chwilę obecną ze względu na przestój, a wręcz cofanie się w rozwoju komunikacji miejskiej + przystępne ceny pojazdów mechanicznych ludzie wybierają samochody. Nie ważne, że stoją przez to w korku, ale robią to leżąc w wygodnej pozycji, z włączoną klimatyzacją ustawioną do ich potrzeb, słuchając tego, co oni chcą nie musząc słuchać jak to jakaś emerytowana entuzjastka plotek tworzy kolejne swoje teorie o sąsiadkach. Dodajmy do tego brak zapachów innych pasażerów.

      A w komunikacji miejskiej co ostatnio się zmieniło na plus? Dodanie dwóch ładowarek USB? Od czasu zmiany pojazdów na niskopodłogowe przez poprzednią Panią prezydent do tej pory nic się nie zmieniło, co zrewolucjonizowało tak samo komunikację miejską. A w samochodach tak - mamy teraz bardzo wysoką elektronikę, klimatyzacja jest teraz w prawie każdym pojeździe.

      • 13 7

      • w Polsce jest już więcej samochodów na mieszkańca niż w bogatych Niemczech! (10)

        powód - to brak komunikacji publicznej ... której u nas rząd nie wspiera w żaden rozsądny sposób.
        np czy VAToołuszek beknął już za swoją grandę z PKS?

        • 11 4

        • Powód to zachłyśnięcie się samochodami, które na zachodzie już przeszło. (9)

          Jeszcze nigdy nie jechałem do pracy pełnym autobusem...

          • 9 9

          • taaaa... i dlatego na zachodzie nie produkuje się już aut i nimi nie jeździ.... a Świstak zawija w sreberko (5)

            • 7 2

            • Produkuje się. Jeździ się. (3)

              Nie ma się po 2 na osobę, jak u nas na wioskach, a przejazd tramwajem, czy pociągiem jest czymś normalnym, a nie jak u nas oznaką biedy.

              • 5 0

              • w sumie w takiej szwajcarii normą jest podwożenie do pracy własnym autkiem swoich sąsiadów (1)

                i oni uważają to za rzecz oczywistą i bezpłatną
                w Polsce Polak by się zes.. ał jakby za darmo codziennie miał wozić kolegę ...

                • 4 1

              • piszesz nieprawdę o Polakach. Znam firmy rozwijające systemy car poolingu by zaoszczędzić na kosztach

                utrzymywania parkingów przy siedzibie firmy, wiele osób z nich korzysta.

                • 0 0

              • ale głupoty piszecie. Mam sporo znajomych w Niemczech, Norwegii i wszyscy maja po 2 samochody w rodzinie i nikt ich nie zmusza do przesiadki na tramwaje czy autobusy. To jest ich ochota i chęć .

                • 7 1

            • w dobrze zarządzanych miastach "zachodu" wdraża się konsekwentnie radykalne programy

              poszerzania liczby ulic i placów wolnych od jeżdżących i parkujących samochodów, wspierając nie tylko komunikację zbiorową, ale także poprawiając radykalnie komfort i bezpieczeństwo osób chcących docierać do jej przystanków i stacji pieszo lub rowerem. Tak czy inaczej infrastruktura kiedyś mająca służyć głównie kierowcom jest stopniowo przekształcana w infrastrukturę służącą ludziom decydującym się na wybór innych, mniej terenochłonnych rodzajów transportu miejskiego.

              • 0 1

          • (1)

            Polecam w czasie Pandemii

            • 4 1

            • w czasie pandemii to polecam się szczepić i zachowywać odpowiedzialnie

              wtedy zbiorkom nie straszny

              • 1 4

          • drugim powodem to obawa włodarzy miasta przed obciążaniem kierowców kosztami, które oni generują

            i**otyzmem jest np. budowa parkingu podziemnego na 270 aut za 60 mln złotych w pobliżu centrum miasta, bez konsekwentnego obciążania kierowców kosztami parkowania samochodów nie tylko na tym parkingu, ale w całym centrum miasta, dobrze obsługiwanym SKM.

            • 0 2

    • za dużo (1)

      za dużo pieszych - do utylizacji

      • 6 2

      • One doszły do wniosku ,że za duż Gojów zyje , w polin potrzebne tylko kibuce i ich obsługa

        • 2 2

    • niestety wiekszosc ludzi to świnie (1)

      i musza swoje d*pska wozić furmankami

      • 5 9

      • Knur w WV 20 letnim ładniej wygląda ?

        • 1 1

    • niech piesi kupią auta i zlikwidować przejścia

      • 6 1

  • tristar (1)

    najwiekszy przewał XXI w , na niektórych skrzyzowaniach kierowca ma czas na zielonym 1,5 sekundy..

    • 12 1

    • Jest to technicznie zablokowane przez sterownik sygnalizacji. Prawo też nie pozwala.
      Więc karol kłamie!

      • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Wystawa amerykańskich aut zabytkowych "Made in USA 2"

zlot

Ogólnopolski Zlot Mercedesów Rumia 2024

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

Do którego dealera należy sopocki salon Porsche?

 

Najczęściej czytane