- 1 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (119 opinii)
- 2 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (98 opinii)
- 3 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (369 opinii)
- 4 Hamowanie przed autem to bandyterka (171 opinii)
- 5 Nie będzie podatku od aut spalinowych (167 opinii)
- 6 Korytarz życia i... cwaniacy (95 opinii)
Trochę nowej Ibizy
Nowy Seat Ibiza, którego premiera odbyła się na targach w Madrycie, pojawi się w polskich salonach dopiero jesienią. Ale najnowsza wersja ognistej hiszpanki odwiedziła już Polskę, podczas jednego z etapów 40-dniowej "Europejskiej Trasy Ibizy".
Samochód przemknął przez Wrocław, Warszawę i Kraków. W rejon Trójmiasta, które jest podobno trzecim co do znaczenia rynkiem motoryzacyjnym w Polsce, nie dojechał. Szkoda.
Mimo to postanowiliśmy przyjrzeć się nowemu seatowi, będącemu jedną z najważniejszych motoryzacyjnych premier tego roku. Będzie to tym łatwiejsze, że nowa Ibiza pojawiła się już w salonach w rodzimej Hiszpanii.
Już pierwsze spojrzenie na nowe auto zdradza, ze mamy tu do czynienia z zupełnie nową filozofią projektu. Niska, kroplowa sylwetka, wylansowana w 2002 roku przez Waltera da Silvę, ustąpiła miejsca sporej, a mimo to zwartej i przy okazji ostro ciętej bryle, zdradzającej proporcjami pokrewieństwo ze... skodą Fabią.
Mimo bardziej zamaszystej sylwetki, kierowca siedzi teraz znacznie niżej. Zawieszenie zestrojono tak, aby idealnie pracowało na łukach, a przy okazji dawało sporo komfortu.
Zdecydowanie lepiej jest też na tylnej kanapie. W przeciwieństwie do poprzedniczki, spokojnie zmieszczą się tu osoby o wzroście ponad 180 cm. Przy okazji hiszpańskiej premiery mogliśmy się też dowiedzieć co nieco o wyposażeniu. W tamtejszym standardzie znalazły się między innymi takie ciekawostki jak chroniące głowę poduszki powietrzne typu Thorax, ESP i układ Hill Hold Control.
Pod maską samochodu kryje się rodzina trzech jednostek napędowych: 1,2 l/ 70 KM, 1,4 l/85 KM oraz 1,6 l/105 KM. Amatorzy diesla mogą na razie uzbroić się jedynie w znany od lat motor 1.9 TDI o mocy 105 KM. Niedługo w ofercie pojawi się jeszcze 1.4 TDI o mocy 80 KM oraz 90-konny silnik 1.9 TDI. Nowa Ibiza dostępna jest w trzech wariantach wykończenia - Reference, Stylance i Sport. W Hiszpanii najtańsza Ibiza kosztuje 12 900 euro.
Opinie (10)
-
2008-05-28 14:35
bardzo ładnie wygląda
oby ceny były umiarkowane
- 0 0
-
2008-05-28 15:02
seaty sa beznadziejne (3)
- 0 0
-
2008-05-28 15:19
(1)
kwestia gustu, niektórzy powiedzą że mercedesy lub leksusy albo bentleye to też "syfy"
- 0 0
-
2008-05-28 19:32
tylko co ma mercedes i lexus
do seata?
bentley to juz zupelnie inna bajka..
pozdro- 0 0
-
2008-05-29 10:09
To zostań przy swoim trabancie
łosiu
- 0 0
-
2008-05-28 15:23
Ja jeżdże Seatami dość dlugo i uważam ze szału nie ma,ale sa wierne,pewne i tanie dobre samochody
- 0 0
-
2008-05-28 21:52
taaa (1)
wszystk wporzo gdy patrzymy od przodu. Z boku oryginalnośc gdzies uciekłą bo widzimy I30 , a z tyłu , ehhh lepiej nic nie napisze , kazdy widzi. Warto dodac ze Ibiza zdobyla 5 gwiazdek w EURO-NCAP w dniu 28.06.
- 0 0
-
2008-05-29 08:23
"Warto dodac ze Ibiza zdobyla 5 gwiazdek w EURO-NCAP w dniu 28.06."
Skoro wiesz co bedzie w przyszlosci, moglbys mi wyswiadczyc mala przysluge i podac jakie liczby padna w duzym lotku w dniu 28.06.?- 0 0
-
2008-05-29 10:24
KISZKA, JA TO SEAT
- 0 0
-
2009-11-06 20:18
Maks
Trzeba parę latek pojeździć, i wtedy ocenić a nie bzdury pisać nie mając zielonego pojęcia
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.