- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (28 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (245 opinii)
- 4 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (353 opinie)
- 5 Apel policji do kierowców aut i motocykli
- 6 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (201 opinii)
Doczekaliśmy się. W piątek, 1 marca, do gdyńskiego salonu Mazdy wjechała długo oczekiwana, czwarta już generacja "trójki". Jej cennik otwiera stosunkowo wysoka kwota 94 900 zł, ale w zamian już w podstawowej wersji jest bardzo bogato wyposażona. Auto za kilka dni będzie dostępne do jazd testowych.
Mazda 3 to bardzo ważny model w gamie japońskiego producenta. "Trójka" produkowana jest od 2003 roku, przez 15 lat na jej zakup zdecydowało się ponad 6 mln osób na całym świecie. Najnowsza generacja po raz pierwszy zaprezentowana została w grudniu ubiegłego roku podczas salonu samochodowego w Los Angeles, na którym ponoć Japończycy skradli show.
Nowa "trójka" otwiera kolejny, bardzo ważny rozdział w dziejach producenta z Hiroszimy. Jako pierwsza zaprojektowana została na debiutującej platformie Skyactiv-Vehicle Architecture. Auto oferowane będzie w dwóch wariantach nadwozia - hatchback i sedan. W salonie BMG Goworowski zadebiutowała pierwsza z odmian. Na debiut sedana musimy poczekać do czerwca.
Model, który zbudowano od podstaw, na żywo robi jeszcze większe wrażenie niż na zdjęciach. Dostojny styl, dynamiczna, a zarazem bardzo elegancka sylwetka oraz wysokiej jakości materiały wykończenia wnętrza - to właśnie charakteryzuje nową Mazdę 3, która ma wszystko, aby stawić czoła konkurencji z piętra wyżej, czyli kompaktom klasy premium. I taki też był zamysł projektantów tego samochodu.
Nowością w Mazdzie 3 jest nowe nazewnictwo wersji wyposażenia. Do wyboru klientów oddano cztery warianty: Kai, Kanjo, Hikari i Enso.
Na tę chwilę w ofercie silnikowej Mazdy 3 znajduje się jedna jednostka. To wolnossący "benzyniak" Skyactiv-G z bezpośrednim wtryskiem paliwa i wysokim stopniem sprężenia. Silnik o pojemności 2 litrów generuje moc 122 KM. Jednostka napędowa może współpracować z 6-biegową skrzynią manualną bądź 6-stopniowym automatem.
Rewolucyjną nowością w gamie silnikowej jest Skyactiv-X. To 2-litrowa konstrukcja generująca moc 181 KM, która łączy w sobie zalety silników benzynowych i wysokoprężnych. Jednostka, która została wyposażona w system samoczynnego sterowania iskrą (SPCCI). Według zapewnień producenta dostarcza szerokiego zakresu użytecznych obrotów i wysoki moment obrotowy. Dodatkowo, nowy silnik wspierany jest przez inteligentny system M Hybrid, który odpowiada za mniejsze zużycia paliwa i poprawę płynności jazdy. Co ciekawe, to rozwiązanie będzie oferowane także jako opcja dla jednostek Skyactiv-G. Debiut "iksa" przewidziany jest jesienią.
Chyba jedynym minusem jest dość wysoka cena. Mazda 3 to niestety jeden z najdroższych kompaktów oferowanych na rynku. Jednak coś za coś. Szczęśliwi właściciele w zamian otrzymają naprawdę świetnie wykończony i bogato wyposażony egzemplarz już w bazowej wersji. Cennik "trójki" rozpoczyna się od kwoty 94 900 zł (wersja wyposażenia Kai, 2.0 Skyactiv-G i 122 KM, 6-biegowa skrzynia manualna).
Więcej szczegółów na temat nowej Mazdy 3 podamy po pierwszych jazdach testowych.
Miejsca
Opinie (106) 3 zablokowane
-
2019-03-02 12:31
(3)
No dalej Janusze!!!! Nie widzę jeszcze komentarza, że Mazda gnije w oczach. Do roboty!
Jedna z niewielu marek a może i ostatnia, która idzie pod prąd w kwestii downsizingu i nie pakuje do swoich aut R3 1.0 turbo.
Brawo.- 63 11
-
2019-03-02 14:23
Tu nie trzeba Janusza
Zwykły "Kowalski" też będzie ciekawy czy taka poważna firma produkująca tak piękne samochody poprawiła sprawę podatności na korozję.
Mój kolega kupił salonową trójkę poprzedniej generacji jakieś 2-3 lata temu i już w pierwszym roku miał wizytę w salonie z reklamacją na zabezpieczenie antykorozyjne. Więc nie ma co mówić o hejcie, tylko powiedzieć prawdę. Ale żeby nie generalizować każdej firmie zdażyło się mieć modele które polubiły się z "rudą".- 20 0
-
2019-03-02 14:23
Mazda gnije nawet w katalogu. Poza tym jest mała w środku, a najnowsza pokazana wersja ma zerową widoczność po skosie.
Wystarczy, czy jeszcze zhejtować?- 16 7
-
2019-03-02 13:27
stop hejt!
stop hejt!
- 2 4
-
2019-03-02 14:20
Aż dziwne, że nie zardzewiały w tym salonie
- 13 13
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.