• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Mazda 3 zadebiutowała w Gdyni

Michał Jelionek
2 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Tak prezentuje się czwarta generacja Mazdy 3. Tak prezentuje się czwarta generacja Mazdy 3.

Doczekaliśmy się. W piątek, 1 marca, do gdyńskiego salonu Mazdy zobacz na mapie Gdyni wjechała długo oczekiwana, czwarta już generacja "trójki". Jej cennik otwiera stosunkowo wysoka kwota 94 900 zł, ale w zamian już w podstawowej wersji jest bardzo bogato wyposażona. Auto za kilka dni będzie dostępne do jazd testowych.



Mazda 3 to bardzo ważny model w gamie japońskiego producenta. "Trójka" produkowana jest od 2003 roku, przez 15 lat na jej zakup zdecydowało się ponad 6 mln osób na całym świecie. Najnowsza generacja po raz pierwszy zaprezentowana została w grudniu ubiegłego roku podczas salonu samochodowego w Los Angeles, na którym ponoć Japończycy skradli show.

Nowa "trójka" otwiera kolejny, bardzo ważny rozdział w dziejach producenta z Hiroszimy. Jako pierwsza zaprojektowana została na debiutującej platformie Skyactiv-Vehicle Architecture. Auto oferowane będzie w dwóch wariantach nadwozia - hatchback i sedan. W salonie BMG Goworowski zadebiutowała pierwsza z odmian. Na debiut sedana musimy poczekać do czerwca.

Nowa Mazda 3 jest ciut krótsza od swojego poprzednika. Nowa Mazda 3 jest ciut krótsza od swojego poprzednika.
Model, który zbudowano od podstaw, na żywo robi jeszcze większe wrażenie niż na zdjęciach. Dostojny styl, dynamiczna, a zarazem bardzo elegancka sylwetka oraz wysokiej jakości materiały wykończenia wnętrza - to właśnie charakteryzuje nową Mazdę 3, która ma wszystko, aby stawić czoła konkurencji z piętra wyżej, czyli kompaktom klasy premium. I taki też był zamysł projektantów tego samochodu.

Nowością w Mazdzie 3 jest nowe nazewnictwo wersji wyposażenia. Do wyboru klientów oddano cztery warianty: Kai, Kanjo, Hikari i Enso.

  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
Na tę chwilę w ofercie silnikowej Mazdy 3 znajduje się jedna jednostka. To wolnossący "benzyniak" Skyactiv-G z bezpośrednim wtryskiem paliwa i wysokim stopniem sprężenia. Silnik o pojemności 2 litrów generuje moc 122 KM. Jednostka napędowa może współpracować z 6-biegową skrzynią manualną bądź 6-stopniowym automatem.

Rewolucyjną nowością w gamie silnikowej jest Skyactiv-X. To 2-litrowa konstrukcja generująca moc 181 KM, która łączy w sobie zalety silników benzynowych i wysokoprężnych. Jednostka, która została wyposażona w system samoczynnego sterowania iskrą (SPCCI). Według zapewnień producenta dostarcza szerokiego zakresu użytecznych obrotów i wysoki moment obrotowy. Dodatkowo, nowy silnik wspierany jest przez inteligentny system M Hybrid, który odpowiada za mniejsze zużycia paliwa i poprawę płynności jazdy. Co ciekawe, to rozwiązanie będzie oferowane także jako opcja dla jednostek Skyactiv-G. Debiut "iksa" przewidziany jest jesienią.

Wrażenie robi wysoka jakość materiałów wykończenia wnętrza. Wrażenie robi wysoka jakość materiałów wykończenia wnętrza.
Chyba jedynym minusem jest dość wysoka cena. Mazda 3 to niestety jeden z najdroższych kompaktów oferowanych na rynku. Jednak coś za coś. Szczęśliwi właściciele w zamian otrzymają naprawdę świetnie wykończony i bogato wyposażony egzemplarz już w bazowej wersji. Cennik "trójki" rozpoczyna się od kwoty 94 900 zł (wersja wyposażenia Kai, 2.0 Skyactiv-G i 122 KM, 6-biegowa skrzynia manualna).

Więcej szczegółów na temat nowej Mazdy 3 podamy po pierwszych jazdach testowych.

  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3

Miejsca

Opinie (106) 3 zablokowane

  • hej (4)

    to dla bogaczy bo ten co zarabia 2.000 miesięcznie nie kupi

    • 2 4

    • zycze

      różnie w życiu bywa zycze kazdemu by bylo go stac

      • 0 0

    • Nawet gdybym zarabiał 20 tysięcy, też bym nie kupił

      Za mniejsze pieniądze kusisz Passata, Mondeo, Superba auta z segmentu D !!!

      • 3 1

    • Tego co zarabia 2 tysiące, to w ogóle na żadne auto nie stać, nawet jak dostanie za darmo to koszt utrzymania go przerosną.

      • 3 0

    • To dla trochę lepiej zarabiającej klasy średniej, a w Trójmieście są takich tysiące. Dla bogaczy to są trochę inne marki niż Mazda.

      • 3 0

  • 100000 za (3)

    Za korozję 100000tys to lekka przesada, a po drugie są dużo lepsze samochody i lepiej wyposażone

    • 23 35

    • zorientowany

      To opinia na podstawie zdjęcia?

      • 0 0

    • Zapodaj te lepsze

      • 4 0

    • no 100 milionow za samochód to rzeczywiście przesada...

      • 6 4

  • Jak z korozją? (14)

    • 54 11

    • (8)

      Oj. Ktoś nie polubi tego pytania. Można jeszcze dopytać: jak zabezpieczeniem przed kradzieżą...

      Dziwne, że firma nie zwraca na te dwie rzeczy uwagi, bo i auta są piękne i jednostki napędowe super.

      • 13 4

      • (7)

        Co jest super w tych jednostkach? Chyba tylko niskie spalanie, bo jak chcesz przyspieszyć to trzeba cisnąć wyjca na wysokie obroty jak w autach sprzed co najmniej dekady. Ale co kto lubi.

        • 5 13

        • (6)

          Co mi się w nich podoba? Że są nadal wolnossące. Ze firma potrafi wycisnąć z nich jeszcze więcej, zamiast iśc na łatwiznę, proponując mikro-pojemności na turbo o trwałości kilku lat...

          • 18 3

          • (2)

            Wolnossące 2 litry w małym kompakcie do codziennej jazdy miejskiej? Żeby uzyskać maksymalny moment i moc, to trzeba kręcić do 6 tys. obrotów, czyli przez większość codziennej jazdy nie wykorzystasz nawet połowy mocy silnika, bo mało kto kręci tak wysoko.

            Ale ok, załóżmy że kręcisz tak wysoko. Wsiadasz do auta, silnik zimny, a Ty mu w palnik, bo inaczej nie jedzie. Za 3 kilometry gasisz auto, bo dojechałeś do celu :D Dziękuję, ja wolę moment obrotowy od 2 tys. w doładowanej benzynce.

            • 10 12

            • no, niekoniecznie

              Nominalną moc mają w okolicach 4k, wiec nie wiem skad te 6 :)

              • 0 0

            • Bzdury opowiadasz. W codziennej miejskiej jeździe wystarcza jak ją wkręcę na 3-4tyś. Za to w doładowanej benzynce musisz pamiętać aby za każdym razem wyłączać start-stop gdy ją kręcisz bo szybko turbinkę dojedziesz. Każde auto ma swoje plusy dodatnie i ujemne. Kwestia kto co lubi.

              • 4 1

          • (2)

            Ale ta trwałość to jest mit, małe turbobenzyny normalnie robią po 300 tysięcy km bez najmniejszego problemu, a przy tym jadą lepiej niż ten wynalazek mazdy. A i te wolnossaki mazdy wcale aż takie klasyczne nie są, są na bezpośrednim wtrysku, mają zmienne fazy rozrządu, tyle tylko że nie mają turbiny, ale to cały czas skomplikowany silnik.

            • 9 11

            • (1)

              Robią sporo mniej niż 200 tys km i potem są nie do sprzedania z takim przebiegiem.

              • 7 4

              • Pokaż dowód na poparcie tej tezy.

                • 3 2

    • standardowo czyli brak ocynku, zabezpieczenia z 126p

      • 9 0

    • Jak to w japończykach - niezmiennie jest od 40 lat ;)

      • 8 0

    • Korozją (1)

      Mazda od 2008 roku nie ma problemu z korozją

      • 5 16

      • Bo przerdzewialy.

        • 15 2

    • Bardzo trafne pytanie

      • 6 3

  • (12)

    Niestety cena nie odpowiada jakości i wartości użytkowej. Trojka to małe auto przepłacone o 20 tys.

    • 63 17

    • Popieram (3)

      Swoją 3 mam od 2015.
      Wówczas cena HB z silnikiem 120KM startowała od ~73tyś zł. Co wtedy wydawało się "dużo za dużo". Jednak wtedy "oczy zdecydowały". Z wyboru jestem raczej zadowolony, z "małymi wyjątkami"
      - hałas, hałas i jeszcze raz hałas we wnętrzu,
      - utleniające się felgi aluminiowe
      - nagminnie padające napędy składania lusterek zewnętrznych, niestety po gwarancji zostajesz z tematem na lodzie,
      - korodujące zaciski hamulców
      - najcieńszy na świecie lakier, co więcej brak ochrony cynkowej blach
      - temat całkiem świeży: korozja stelaża tylnej kanapy, a także przednich foteli. Zdarzała się w pojazdach zupełnie nowych, dopiero odebranych z salonu.

      Nie twierdzę, że to zły samochód, i raczej nie zamieniłbym się na forda, opla... francuza,
      ale nie jest wart tych pieniędzy, a tym, bardziej 95 tyś zł !!!
      Kolejny samochód już nie będzie od M.

      • 13 2

      • Masz rdzę poza elementami gdzie u wszystkich się ona pojawia? (1)

        Więc nie pieprz głupot o brak ocynku bo tam gdzie jest lakier korozji nie ma.
        Co do hałasu to 3 jest akurat w tym samym miejscu gdzie pozostałe kompakty więc znów pudło..
        Popsuty lusterka? Nie psują się w Mazdzie 3 tylko w 6. Tak samo problem z felgami sprzed 3 lat. Dotyczylo to tylko Mazdy 6.
        Następnym razem postarajcie się bardziej droga i niezbyt bystra konkurencjo!!

        • 0 0

        • hey

          No, ja własnie obieram nową 3, przesiadając się z poprzedniej 3; wiec chyba mam prawo odpowiedziec.
          Lusteka padały. Mnie w poprzedniej czasami poprostu przestawało się składać. Wiec jednak nie tylko 6.
          Nowa ma nizszy poziom hałasu, ale rzeczywiscie poprzednia generacja była głosna. Nawet jesli patrząc na dane fabryczne nie był oto za dobrze izolowany samochod.
          O rdzy nie powiem, nie miałęm. Parkowany był roznie - wiec nie wiem co trzeba by zrobić by była.

          • 0 0

      • Korozja to nie jest zaden nowy temat w maździe ;)

        To od wieeeelu lat jakby wyposażenie stąd standardowe :) te auta rdzewieją już chyba w drodze do dilera.

        • 12 0

    • (6)

      Fakt 100 tys za kupkę metali i plastiku, to spory absurd.

      • 10 0

      • (5)

        Z drugiej strony to 100 tysięcy dzisiaj to jak 75 w momencie gdy wchodziła poprzednia generacja (co jak na tamte czasy też wydawało się absurdalnie drogo jak za kompakt)

        • 8 1

        • (4)

          Ok
          A z trzeciej strony te 100kola to 25 tys euro...
          Dziesięć średnich pensji np. W Niemczech

          • 12 1

          • (3)

            No i? Polaki biedniejsze to trzeba im dać po kosztach czy co masz na myśli?

            • 6 1

            • (2)

              Mam na myśli, że Polska to nie główny rynek zbytu Mazdy

              • 12 0

              • Wlasnie ze tak (1)

                Zaskocze Cie, ale wlasnie polska kest glownym zbytem mazd w europie. Nowych sprzedalo sie wiecej niz w Niemczech.

                • 4 5

              • Zmień leki

                • 5 1

    • Nie ma to jak BMW 20 letnie.

      • 7 7

  • Nowy Ford Focus bije tą Mazdę na głowę. (1)

    Właśnie jestem na etapie zakupu auta. W Fordzie za top opcje Focusa z 2019 roku silnik 1.5 benzyna 182 automat i z wszystkimi możliwymi dodatkami wychodzi 130000 tys zł. To tego jako osoba fizyczna dostaje rabat 19500 zł! Zdecydowanie dużo, dużo więcej miejsca dla kierowcy i pasażerów z tyłu. Silnik z automatem na turbo. W XXI musiałbym na głowę upaść żeby kupić auto z silnikiem wolnossącym. Musi być moment obrotowy. Albo diesla 2.0 150.
    Materiały w Maździe użyte są lepsze niż w Focusie. Ale w Focusie nie mam problemu z rdzewiejącym samochodem. Auto jeździ zdecydowanie lepiej niż Mazda. Właściwości jezdne. Jest ekonomiczne. Mazdy od zawsze żrą paliwo realnie 12-13 litrów przy ciężkiej nodze 130-150 na autostradzie. Ja z resztą chyba pójdę w Focusa wersja Vignale. Z podwójnymi laminowanymi szybami, super wyciszeniem. Mazda na bank nie ma tak wyciszonej kabiny. W dodatku te wyjące silniki które trzeba kręcić. Auto jest ładne i tylko tyle. Nie ta cena. Za 110 tys zł po rabacie mam topowego Focusa. W Maździe dają nowe opony zamiast 19500 upustu od fabrycznie nowego auta z 2019 roku. Mnie wartość rezydualna nie interesuje. Mam kasę i kupuję auto dla siebie na gwarancji. Potem niech się inni martwią po 4-5 latach. Idźcie do Forda i Mazdy i porównajcie bagażnik. Ten w Maździe to kpina. Tylko kobieta kupi auto bo jest ładne. Zresztą one nie maja pojęcia o motoryzacji.

    • 8 4

    • Sprzedawaj gdzie indziej pajacu..

      Ford bez rdzy, dobre :D

      • 0 0

  • Super samochody!

    • 0 0

  • co mówi mazda do rdzy? (1)

    witaj w moich skromnych progach

    • 28 13

    • Dobre :)

      A w katalogu nie ma w wyposażeniu standardowym adnotacji, że jedzie z nami Rudy pasażer?:)

      • 2 0

  • Ponad 90 tysięcy za podstawę...życzę powodzenia.

    Piękna ta 3, ale cena zaporowa.Golf 1.5 tsi dsg highline 101 tysięcy, pragmatyzm jednak bierze górę. Mazda raczej wielkim hitem nie będzie, ciężko będzie o nowych klientów z taką polityką cenową. Auto przynajmniej o 20 tysięcy za drogie.

    • 7 1

  • Ojej

    A w Ameryce ceny od 18 tys. USD. :)

    • 3 0

  • Oj Mazda (2)

    Z modelu na model coraz mniejsza. Niby kompakt, praktycznie 100 tyś kosztuje a małe to w środku jak seicento. Dlatego dla mnie Mazda 3 odpada pomimo fajnego wyglądu. Mało praktyczny samochód do codziennego użytkowania. Jak ktoś ma dzieci to nie wiem jak ma przewozić wózek, foteliki itp. No chyba, że ma wzrostu 140 cm i przednie siedzenia ustawione są oparciem przy kierownicy a wózek wozi na dachu... Zaraz ktoś napisze to wtedy kup Mazdę 6 w combi ale mówimy o aucie kompaktowym. Konkurencja bije na głowę Mazdę 3 przestronnością i miejscem wewnątrz. Chcesz się lansować i cierpieć kup Mazdę 3, chcesz mieć praktyczne auto z miejscem w środku zapomnij o Mazdzie 3. Tyle w temacie.

    • 11 2

    • (1)

      Od 6 mieś jeżdżę trójką. Dla mnie singla do codziennej jazdy nie potrzebuję niczego przestronniejszego z większą ilością miejsca. Zakupy mieszczą się tak samo jak bagaż na urlop i jeszcze wiozę powietrze. Do takich osób kierowane jest to auto a nie dla rodzin z dziećmi i wózkiem. Pewnie dla kobiety chcącej zabrać 3-4 walizki będzie małe... ale one ile nie miałyby miejsca i tak braknie.

      • 1 1

      • Wow

        Sorki ale płacąc 100 tyś za auto kompaktowe oczekuję chociaż podstawowej ilości miejsca i przestronności wewnątrz pojazdu. W tym aucie tego nie ma!!! Przy okazji pierwsze słyszę aby Mazda wprowadzała na rynek 3 z myślą o singlach. Dla przykładu prędzej kupię civica nawet z tym 1,5 doładowanym silnikiem, gdzie każdy w środku znajdzie miejsce niż 3 która tylko jak dla mnie wygląda z zewnątrz a nie jest praktyczna.

        • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W skład Grupy Zdunek wchodzą marki:

 

Najczęściej czytane