• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Mazda 3 zadebiutowała w Gdyni

Michał Jelionek
2 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Tak prezentuje się czwarta generacja Mazdy 3. Tak prezentuje się czwarta generacja Mazdy 3.

Doczekaliśmy się. W piątek, 1 marca, do gdyńskiego salonu Mazdy zobacz na mapie Gdyni wjechała długo oczekiwana, czwarta już generacja "trójki". Jej cennik otwiera stosunkowo wysoka kwota 94 900 zł, ale w zamian już w podstawowej wersji jest bardzo bogato wyposażona. Auto za kilka dni będzie dostępne do jazd testowych.



Mazda 3 to bardzo ważny model w gamie japońskiego producenta. "Trójka" produkowana jest od 2003 roku, przez 15 lat na jej zakup zdecydowało się ponad 6 mln osób na całym świecie. Najnowsza generacja po raz pierwszy zaprezentowana została w grudniu ubiegłego roku podczas salonu samochodowego w Los Angeles, na którym ponoć Japończycy skradli show.

Nowa "trójka" otwiera kolejny, bardzo ważny rozdział w dziejach producenta z Hiroszimy. Jako pierwsza zaprojektowana została na debiutującej platformie Skyactiv-Vehicle Architecture. Auto oferowane będzie w dwóch wariantach nadwozia - hatchback i sedan. W salonie BMG Goworowski zadebiutowała pierwsza z odmian. Na debiut sedana musimy poczekać do czerwca.

Nowa Mazda 3 jest ciut krótsza od swojego poprzednika. Nowa Mazda 3 jest ciut krótsza od swojego poprzednika.
Model, który zbudowano od podstaw, na żywo robi jeszcze większe wrażenie niż na zdjęciach. Dostojny styl, dynamiczna, a zarazem bardzo elegancka sylwetka oraz wysokiej jakości materiały wykończenia wnętrza - to właśnie charakteryzuje nową Mazdę 3, która ma wszystko, aby stawić czoła konkurencji z piętra wyżej, czyli kompaktom klasy premium. I taki też był zamysł projektantów tego samochodu.

Nowością w Mazdzie 3 jest nowe nazewnictwo wersji wyposażenia. Do wyboru klientów oddano cztery warianty: Kai, Kanjo, Hikari i Enso.

  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
Na tę chwilę w ofercie silnikowej Mazdy 3 znajduje się jedna jednostka. To wolnossący "benzyniak" Skyactiv-G z bezpośrednim wtryskiem paliwa i wysokim stopniem sprężenia. Silnik o pojemności 2 litrów generuje moc 122 KM. Jednostka napędowa może współpracować z 6-biegową skrzynią manualną bądź 6-stopniowym automatem.

Rewolucyjną nowością w gamie silnikowej jest Skyactiv-X. To 2-litrowa konstrukcja generująca moc 181 KM, która łączy w sobie zalety silników benzynowych i wysokoprężnych. Jednostka, która została wyposażona w system samoczynnego sterowania iskrą (SPCCI). Według zapewnień producenta dostarcza szerokiego zakresu użytecznych obrotów i wysoki moment obrotowy. Dodatkowo, nowy silnik wspierany jest przez inteligentny system M Hybrid, który odpowiada za mniejsze zużycia paliwa i poprawę płynności jazdy. Co ciekawe, to rozwiązanie będzie oferowane także jako opcja dla jednostek Skyactiv-G. Debiut "iksa" przewidziany jest jesienią.

Wrażenie robi wysoka jakość materiałów wykończenia wnętrza. Wrażenie robi wysoka jakość materiałów wykończenia wnętrza.
Chyba jedynym minusem jest dość wysoka cena. Mazda 3 to niestety jeden z najdroższych kompaktów oferowanych na rynku. Jednak coś za coś. Szczęśliwi właściciele w zamian otrzymają naprawdę świetnie wykończony i bogato wyposażony egzemplarz już w bazowej wersji. Cennik "trójki" rozpoczyna się od kwoty 94 900 zł (wersja wyposażenia Kai, 2.0 Skyactiv-G i 122 KM, 6-biegowa skrzynia manualna).

Więcej szczegółów na temat nowej Mazdy 3 podamy po pierwszych jazdach testowych.

  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3
  • Nowa Mazda 3

Miejsca

Opinie (106) 3 zablokowane

  • Ile trzeba dopłacić do (2)

    opcji - brak rdzy w ciągu 3-5 lat?

    • 15 6

    • (1)

      Wartość twojego Passata b5

      • 4 3

      • Czyli zupełnie nie opłaca się! ;)

        • 1 0

  • (5)

    Tylko automatyczna skrzynia , manualna to przeżytek

    • 45 22

    • (2)

      Tylko razi w oczy ta wajcha od automatycznej skrzyni. Już dawno powinna być zastąpiona jakimś przyciskiem lub pokrętłem (jak np. w fordzie focusie).

      • 3 7

      • fajnie to rozwiązał mercedes (1)

        wajcha w miejsce kierunkowskazu, a w konsoli środkowej schowki...

        • 6 0

        • Dźwignię zmiany biegów przy kierownicy to już Syrenka miała :P . Tak na marginesie zobacz gdzie mają wajchę amerykańskie wozy z ubiegłego wieku. Merc mógł ją jedynie zminiaturyzować (nie widziałem, przypuszczam) tak więc żaden szał.

          • 3 0

    • tylko automat w maździe akurat to -20% mocy silnika (1)

      i by rozwiać wątpliwości: mam aktualną cx 5 2,5 l. samochód fantastyczny, ale przyśpieszenie ma jakbym jechał wersja 140 konną, nie 190...na szczęście to samochód żony:D

      • 4 2

      • Otóż to, ale fanboye Mazdy nie ogarną, Mazda nalepsza bo ma wolnossący silnik i koniec. Nie te okropne turbobenzyny które się wymienia co druga wymianę oleju...

        • 2 4

  • Mieszane uczucia

    Z jednej strony to piękny samochód. Dla mnie bezkonkurencyjnie najpiękniejszy z kompaktów. Tylko, że to jest kompakt. Na tle pozostałych odstaje zdecydowanie jeśli chodzi o miejsce z tyłu i w bagażniku. Do tego nowa Mazda ma gorsze osiągi niż poprzedniczka. Powyżej 10sek do setki w 2019 to trochę kpina. Nie jest to więc auto ani dla młodych singli, bo za wolne, ani dla młodych ojców, bo za mało miejsca. Szkoda, bo miałem chrapkę na to cudo

    • 2 0

  • Powaznie? (1)

    2.0 120 km?jakiegos Opla 20 lat temu miałem 2.0 i miał 125km.vw tez miało takie silniki.Co to za rewolucja?

    • 10 2

    • No nie jest to mistrzostwo świata, tyle tylko że te 2.0 120KM rzeczywiście mało pali w tej budzie w porównaniu do 2.0 w oplu sprzed 20 lat. Po mieście 7-8l/100km i to nie katalogowo a w rzeczywistości. Stary opel pewnie z 10-11 łykał śmiało, a mała nowoczesna turbobenzyna bierze 9-11 w tych samych warunkach. Na tym jednak się kończą zalety tego silnika.

      • 2 1

  • Hmm (14)

    Wolę Astrę z benzyną 150 KM.

    • 27 57

    • Astra przy tym modelu , to tak jak Syrenka przy Astrze. Technika z ubiegłego wieku. Opel, to niestety tylko Opel dla mas.

      • 5 3

    • (11)

      Ani jednego ani drugiego nie kupisz.
      Chyba, że za 10 lat. A Opel to tandeta

      • 12 8

      • (10)

        No Mazda, przynajmniej obecnej generacji (nie ta nowa) to niby nie tandeta? Blachy to się wydają jak z papieru, byle kamyczek i wgniotka, fotele rachityczne, wąskie, ma się wrażenie jakby miały się połamać jak ktoś większy wsiądzie no i jakość plastików też nie zachęca. Plus jest tylko taki, że wszystko w miarę dobrze spasowane i nic nie skrzypi.

        • 15 7

        • (9)

          Ok
          Ople
          Mam na bieżąco do czynienia z kilkoma w firmie od nowości.
          Psują się.
          Od pierdół do jakiegoś osprzętu silnika.
          Przekrój od dostawczych do limuzyn.
          Cześć z nich oczywiście zazynana cześć zadbana jak prywatny
          Sam nie wiem co bym teraz kupił prywatnie, jakbym był bogaty to może leks, acura, infiniti... Choć nigdy takich samochodów nie miałem...

          • 12 2

          • (8)

            Nie ma idealnych aut. Leks to plastic fantastic od toyoty, infiniti to przecież sławetna francuska technologia, a acura to u nas egzotyka, więc trzeba ciągnąć z za granicy. Ale z tych trzech to jakiegoś infiniti bym chętnie przygarnął. W zasadzie to kupuje się to co się podoba oku, do tego przedłużoną gwarę na 5 lat i się jeździ, taka prawda. A później niech się martwi następny właściciel co kupi za 40% ceny katalogowej.

            • 8 1

            • (4)

              Może plastik fantastik.
              Ale takim lc chciałbym się chociaż przejechać

              • 4 1

              • (3)

                Salon w Trójmieście jest, za jazdę próbną się nie płaci, może mają. ;)

                • 3 1

              • (2)

                Nie będę z siebie wała robił)
                Wyjdzie niezręcznie

                • 2 0

              • (1)

                Można się ładnie uczesać, ubrać "na biznesmena" i nikt się nie pozna. :D Powiesz, że poprzednie Ci ukradli, dlatego podjechałeś uberem. :D

                • 7 0

              • Ok
                Mimo wszystko... Jak nie mój poziom to nie udaje, że jest inaczej

                • 0 0

            • (1)

              5 letnie za 40% ceny katalogowej? Chyba jakiegoś trupa...

              • 3 2

              • No a według ciebie to jaka jest wartość rezydualna po 5 latach? Mi w 4 letnim aucie w tym roku w polisie AC wyszło mniej niż 45% ceny zakupu. Przebieg 60kkm, samochód prawie jak nowy, zero śladów użytkowania. A im droższe auto tym więcej traci, ze względu na droższy serwis.

                • 8 1

            • Lexus

              Lexus jest lepiej wykonany niż samochody Europejskie. Zapraszam do recenzji modelu LC500 na yt

              • 8 0

    • Opel do Mazdy to jak pięść do nosa...

      Jw

      • 10 0

  • Czyli dylemat co kupic

    1. Nieocynkowana Mazde, ktora szybko zardzewieje
    2. A klase Mercedesa
    3. BMW 1
    4. Audi A3
    5.Lexusa CT

    a na wyprzedazy auto klasy sredniej

    • 1 2

  • (1)

    Problem z korozją ma też honda.
    Miałem kilka modeli i były problemy, ale nadal wierny z uwagi na niezawodność
    Słyszałem historie, może to Januszowy mit, że w Japonii nie mogą pojąć, że ktoś sól wysypuje na drogi... Choć oczywiście powinni wziąć pod uwagę warunki w danym kraju

    • 25 0

    • To zależy jaka Honda z kiedy i na jaki rynek

      • 0 0

  • (4)

    Podoba mi sie ten model. Mazdy sa piekne.

    • 63 14

    • U Japonców Mazdeczki sa odpowiednikiem Merców (2)

      • 6 5

      • Raczej fiatów w Brazylii.

        • 2 3

      • Dobry żart. :D

        • 4 5

    • Życie jest piękne!

      • 8 3

  • Gnije czy nie gnije to okaże się z czasem. Faktem jest to że to piękne samochody.

    • 7 4

  • Po co kupować te nowe auta?

    jak miasto i tak już jest zapchane do granic możliwości i na dodatek co chwila buduja przejścia naziemne co 150 m? Piechotą szybciej.

    • 3 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Bentayga to SUV marki:

 

Najczęściej czytane