- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (58 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Apel policji do kierowców aut i motocykli (65 opinii)
- 4 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (256 opinii)
- 5 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (207 opinii)
- 6 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (358 opinii)
Doczekaliśmy się. W piątek, 1 marca, do gdyńskiego salonu Mazdy wjechała długo oczekiwana, czwarta już generacja "trójki". Jej cennik otwiera stosunkowo wysoka kwota 94 900 zł, ale w zamian już w podstawowej wersji jest bardzo bogato wyposażona. Auto za kilka dni będzie dostępne do jazd testowych.
Mazda 3 to bardzo ważny model w gamie japońskiego producenta. "Trójka" produkowana jest od 2003 roku, przez 15 lat na jej zakup zdecydowało się ponad 6 mln osób na całym świecie. Najnowsza generacja po raz pierwszy zaprezentowana została w grudniu ubiegłego roku podczas salonu samochodowego w Los Angeles, na którym ponoć Japończycy skradli show.
Nowa "trójka" otwiera kolejny, bardzo ważny rozdział w dziejach producenta z Hiroszimy. Jako pierwsza zaprojektowana została na debiutującej platformie Skyactiv-Vehicle Architecture. Auto oferowane będzie w dwóch wariantach nadwozia - hatchback i sedan. W salonie BMG Goworowski zadebiutowała pierwsza z odmian. Na debiut sedana musimy poczekać do czerwca.
Model, który zbudowano od podstaw, na żywo robi jeszcze większe wrażenie niż na zdjęciach. Dostojny styl, dynamiczna, a zarazem bardzo elegancka sylwetka oraz wysokiej jakości materiały wykończenia wnętrza - to właśnie charakteryzuje nową Mazdę 3, która ma wszystko, aby stawić czoła konkurencji z piętra wyżej, czyli kompaktom klasy premium. I taki też był zamysł projektantów tego samochodu.
Nowością w Mazdzie 3 jest nowe nazewnictwo wersji wyposażenia. Do wyboru klientów oddano cztery warianty: Kai, Kanjo, Hikari i Enso.
Na tę chwilę w ofercie silnikowej Mazdy 3 znajduje się jedna jednostka. To wolnossący "benzyniak" Skyactiv-G z bezpośrednim wtryskiem paliwa i wysokim stopniem sprężenia. Silnik o pojemności 2 litrów generuje moc 122 KM. Jednostka napędowa może współpracować z 6-biegową skrzynią manualną bądź 6-stopniowym automatem.
Rewolucyjną nowością w gamie silnikowej jest Skyactiv-X. To 2-litrowa konstrukcja generująca moc 181 KM, która łączy w sobie zalety silników benzynowych i wysokoprężnych. Jednostka, która została wyposażona w system samoczynnego sterowania iskrą (SPCCI). Według zapewnień producenta dostarcza szerokiego zakresu użytecznych obrotów i wysoki moment obrotowy. Dodatkowo, nowy silnik wspierany jest przez inteligentny system M Hybrid, który odpowiada za mniejsze zużycia paliwa i poprawę płynności jazdy. Co ciekawe, to rozwiązanie będzie oferowane także jako opcja dla jednostek Skyactiv-G. Debiut "iksa" przewidziany jest jesienią.
Chyba jedynym minusem jest dość wysoka cena. Mazda 3 to niestety jeden z najdroższych kompaktów oferowanych na rynku. Jednak coś za coś. Szczęśliwi właściciele w zamian otrzymają naprawdę świetnie wykończony i bogato wyposażony egzemplarz już w bazowej wersji. Cennik "trójki" rozpoczyna się od kwoty 94 900 zł (wersja wyposażenia Kai, 2.0 Skyactiv-G i 122 KM, 6-biegowa skrzynia manualna).
Więcej szczegółów na temat nowej Mazdy 3 podamy po pierwszych jazdach testowych.
Miejsca
Opinie (106) 3 zablokowane
-
2019-03-02 20:22
Fajne autko.
Bardzo ładne, z ciekawymi silnikami. Tylko cena trochę "odjechana": 100 tys. za auto kompaktowe? Warto też sprawdzić w praktyce, jak głośne jest w środku podczas jazdy (poprzedniczka była kiepska). No i kwestia zabezpieczenia blach przed korozją. Wiadomo, że Mazda ma z tym problem.
- 11 2
-
2019-03-02 19:09
Jeżdżę 2letnią.. 'takumi' w reichu i wyróżnia się wśród tych wszystkich golfow, astr i leonów.. Do tego mam też merca cklasse ale lubię jeździć po mieście Mazdą
- 8 3
-
2019-03-02 17:46
Ci co piszą, że za drogie to nie klienci salonów (1)
To nie są osoby zainteresowane zakupem nowego i fajnie wyglądającego auta, tak więc ich opinie są bez znaczenia. Każdy kto rozgląda się z sensownie wyposażonym i dobrze wyglądającym samochodem po głębszym zastanowieniu się dojdzie do wniosku, że cena mieści się w granicach sensowności. A dla potencjalnych nabywców fabi, daci itp to faktycznie może być odjechana
- 13 12
-
2019-03-02 18:24
Witamy w końcu milionera
Twój cel też to raczej nie jest, ty startujesz pewnie od V6- 1 1
-
2019-03-02 16:58
Naprawdę znajdą się chętni na wydanie 95 tys.??? (1)
To chyba trzeba mieć coś z głową.
- 8 11
-
2019-03-02 17:14
Oczywiście
- 3 3
-
2019-03-02 16:34
za drogie o jakies 30-40 tys co to wartosci faktycznej !
- 10 6
-
2019-03-02 16:32
mazda prawie to samo co honda ! oczywiscie ze mam na mysli auta na rynek usa ! europa to poraszka !
- 4 8
-
2019-03-02 12:43
Ładny samochód (3)
Ale ciekawe jak z widocznoscia do tyłu bo słupek c jest wielki i szyba z tyłu jest mała
- 36 0
-
2019-03-02 15:52
Kamera jest (1)
Dla tych co nie umieją patrzeć w lusterka
- 4 6
-
2019-03-02 16:27
Ta, a samochód dla tych co nie umieją kupić jeździć na rowerze.
- 6 2
-
2019-03-02 12:49
Od 2 lat jeżdżę Megane 3 Coupe, a tam jest dużo gorzej i da się przyzwyczaić, nie przeszkadza specjalnie na co dzień. :) Może ewentualnie przy wyjeżdżaniu z miejsca parkingowego tyłem, ale teraz w dokupić kamerę cofania w nowym aucie to żaden problem, kamery mają dosyć szeroki kąt, więc koniec końców i ta niedogodność jest wyeliminowana.
Niemniej to ten słupek jest najmniejszym problemem, w porównaniu do chorej ceny za takiego kompakta jakim jest Mazda 3 i to jeszcze z niezachęcającym silnikiem bez turbiny... W niewiele wyższej cenie niż podstawa w Maździe to można mieć już nową Meganke GT, o wiele ciekawsze auto.- 3 6
-
2019-03-02 16:15
Ceed gt
Chyba lepiej ceed gt wypada.
- 11 6
-
2019-03-02 12:25
(1)
Ciekawe czy ma dpfa?
- 14 13
-
2019-03-02 15:18
Nie ma
- 8 1
-
2019-03-02 14:34
Cynk jest, ocynku nadal nie ma. Tyle w temacie Mazd. Po resztę odsyłam do internetu. Taki producent a takie jaja robi.
- 10 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.