- 1 Kontrole Uberów i Boltów przy lotnisku (26 opinii)
- 2 Parkują w polu kapusty, by oszczędzić 9 zł (377 opinii)
- 3 Dwie koncepcje buspasa na Spacerowej (319 opinii)
- 4 9 chętnych na budowę obwodnicy Witomina (146 opinii)
- 5 Projekt nowej linii tramwajowej opóźniony (157 opinii)
- 6 Ile kosztuje wynajem kampera? Tanio nie jest (94 opinie)
![](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/25/300x0/25207__kr.webp)
Nowy pojazd (wyprodukowany dla czeskiej Opawy) przechodzi właśnie testy na gdyńskich ulicach.
Gdy jest tradycyjnie zasilany prądem z trakcji - wygląda jak trolejbus. Gdy korzysta z napędu pomocniczego - wygląda jak autobus.
Trolejbus Solaris Trollino 12AC, wyposażony jest w agregat prądotwórczy Diesla, umożliwiający jazdę bez kontaktu z siecią trakcyjną z prędkością do 40 km/h. Kierowca nie musi wysiadać z pojazdu by ponieść, bądź opuścić pałąk łączący go z trakcją.
- Pojazd wyposażony jest w silnik spalinowy. Jest w stanie samodzielnie się poruszać tam, gdzie nie ma sieci trakcyjnej, albo w sytuacjach, kiedy sieć jest, ale są jakieś nieprzewidziane okoliczności na drodze - awaria czy objazd - tłumaczył Radiu Gdańsk Ryszard Alaśkiewicz, prezes Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni. - Wtedy można odłączyć się od sieci i swobodnie dojechać do celu przy pomocy napędu spalinowego.
To ważne m.in. dlatego, że w Gdyni są linie autobusowe nad którymi w 90 proc. biegnie sieć trakcyjna. Odcinków łączących je w całość nie opłaca się budować, więc tych linii nie mogą obsługiwać tradycyjne "trajtki".
- Tygodniowe testy trolejbusu Solaris Trollino na gdyńskich ulicach mają rozpocząć dyskusję, czy przy okazji planowanych dużych zakupów taborowych w najbliższych latach (50 nowych trolejbusów) nie warto się pokusić o pojazdy droższe o około 50 tys. euro za sztukę, ale o wiele bardziej elastyczne w eksploatacji, bo częściowo uniezależnione od sieci trakcyjnej - stwierdził Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
Opinie (41) 10 zablokowanych
-
2009-12-13 15:18
Trolejbus z napędem hybrydowym w Gdyni już w 2009r.
W trolejbusie najlepszym rozwiązaniem ( czy mniej ekologicznym ?) jest połączenie silnika elektrycznego i spalinowego ze względu na nieograniczony przebieg bez sieci trakcyjnej w sytuacjach awaryjnych, zatorów lub objazdów związanych z remontem, przebudową jezdni ( czy trolejbusem z dodatkowym silnikiem spalinowym mniej ekologicznie ?, bez spalinowego i tak pojadą autobusy a dla pasażerów niepotrzebna przesiadka). Jest jeszcze napęd akumulatorowy, bardziej ekologiczny ale mniej pewny na dużych odległościach lub podczas korków na objazdach, więc polecał bym pierwsze rozwiązanie z silnikiem spalinowym.
Dla informacji mogę dodać że w nowych trolejbusach które Gdynia ma w planie zakupić, odłączenie i ponowne podłączenie pantografów do sieci może odbywać się automatycznie, sterowane z kabiny przez kierowcę .
Co do ekologii to wiadomo że elektrownie muszą go wyprodukować nie zawsze w pełni ekologicznie ale czy produkowana energia jest tylko dla trolejbusów ?, czy ekolodzy nie korzystają z komunikacji, nie mają samochodów, nie jedzą, nie mają telewizorów, pralek,......... itd ( do produkcji potrzebna jest energia). Bo My mieszkańcy Gdyni to wszystko Mamy i energię elektryczną używamy w trolejbusach też.
A teraz o kosztach trakcji trolejbusowej:
Władze naszego miasta dbając o ekologię dbają o Nas Mieszkańców Gdyni o Nasze zdrowie (hałas i trujące wyziewy) oraz o nasze wspólne dobra, pieniądze, bo chyba nie Wszyscy wiedzą że na rozbudowę ekologicznego transportu publicznego, Gdynia czyli My Mieszkańcy Gdyni dostaliśmy i dostajemy bardzo duże dotacje (ok. 50%) z UE, więc nieprawdą jest że drogo a dalsza rozbudowa trakcji trolejbusowej to również świetny pomysł na stale rosnące ceny paliw. "Gdynia Nasze Miasto" Trolejbuów inni mogą Nam tylko pozazdrościć, Mamy ich 81 z czego 72 obsługuje stałe linie miejskie, najwięcaj w całej Polsce.
z poważaniem i z :-)) Jestem z Gdyni !- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.