- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (55 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 Apel policji do kierowców aut i motocykli (44 opinie)
- 4 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (203 opinie)
- 5 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (255 opinii)
- 6 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (356 opinii)
Trolejbusy wjadą na Skwer Kościuszki 60 razy w tygodniu
Trolejbusy bez szelek wjechały na Skwer Kościuszki
Trolejbusy bez szelek wejdą do regularnej eksploatacji od maja. W ramach linii 21 wjadą na Skwer Kościuszki i Molo Południowe . Po wstępnych testach wiadomo, że bez trakcji mogą przejechać dystans nawet 30 km, czyli dwa razy więcej, niż zakładano.
Trolejbusy będą kursować na linii 21, która rozpoczyna jazdę na pętli w Sopocie przy ul. Reja . Na Skwer Kościuszki od poniedziałku do piątku wjedzie 10 trolejbusów, a w sobotę 8. Niedzielnych kursów nie zaplanowano. Od ul. 10 Lutego pojazdy pojadą bez szelek.
Najważniejszym elementem nowych pojazdów są baterie litowo-jonowe, ładowane podczas jazdy w trakcji. Energia będzie mogła być również uzupełniana z zewnętrznego źródła zasilania. Oprócz tego pojazdy wyposażono w system rekuperacji, który pozwoli odzyskiwać energię elektryczną podczas hamowania. To z kolei ma obniżyć koszty eksploatacji. Jako jednostkę napędową wykorzystano silnik o mocy 175 kW.
Do sieci będą podłączały się dzięki tzw. daszkom, czyli konstrukcji pozwalającej na odpowiednie nakierowanie pantografu, bez potrzeby opuszczania pojazdu przez kierowcę. Zostaną one zamontowane w konkretnych miejscach.
- Do tej pory wykorzystywaliśmy trolejbusy z bateriami litowo-kadmowymi, mogące przejechać ok. 5 km bez sieci trakcyjnej właściwie tylko w sytuacjach awaryjnych. Dzięki nowej technologii będziemy mogli korzystać z nich w regularnej eksploatacji tam, gdzie trolejbusów nie było. Co ważne, dzięki zastosowanemu napędowi będą bardziej wydajne - wyjaśnia Piotr Małolepszy, prezes zarządu Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej.
Władze miasta nie ukrywają z kolei, że w trakcie sezonu trolejbusy bez szelek mają stać się jedną z atrakcji turystycznych.
- Będzie można przejechać nimi aż z Sopotu. Dodatkowo, nie wszyscy mają siły czy możliwości na spacer po Molo Południowym, więc skorzystają z naszych pojazdów - uzupełnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Na Skwer i Molo Południowe trolejbusy będą woziły pasażerów do października. Później pozostaną w eksploatacji, korzystając z regularnej sieci. By - zgodnie z zapowiedziami - mogły dojechać na Fikakowo, Demptowo potrzebne są co najmniej dwa kolejne egzemplarze.
Wcześniej będą musiały zapaść decyzje dotyczące ewentualnej budowy trakcji. Według wstępnych założeń koniecznością będzie jej budowa w ciągu ul. Gryfa Pomorskiego , do wysokości marketu Merkus .
Miejsca
Opinie (143) ponad 20 zablokowanych
-
2015-04-24 16:20
A jakby.. (2)
na dachach tych trolejbusow postawić wiatraki, które robiły by prąd to można w ogóle zlikwidować szelki. Czym prędzej by jechał tym szybciej wiatrak by się kkręcił tym więcej prądu i tym prędzej by jechał, aż by się nie zatrzymał i by wpadł do wody z mola południowego. Ale jakby dobrze się rozpedzil to dojechał by na Witomino albo nawet Wiczlino . I to by był Wielki Misio naszych czasów. Przewyzszajacy największą pijalnie piwa w Europie.
- 8 2
-
2015-04-24 18:13
(1)
Dobrze piszesz! A przy każdym siedzeniu pedały i prądniczka!
- 3 0
-
2015-04-25 14:56
tylko nie pedały
nazwijmy to ruchome podnóżki do kręcenia.
- 2 0
-
2015-04-24 12:54
Tylko co z tego? (9)
Miasto z jednej strony obcina kursy, a z drugiej tworzy linie, na które jest znikome zapotrzebowanie. Problem w tym, że likwidacja kursów w innej części miasta, sprawi, że ten kto będzie mógł - to wybierze samochód. Natomiast jeśli chodzi o Skwer Kościuszki, to z nowej linii skorzystają głównie turyści, którzy ten odcinek i tak pokonywali wcześniej pieszo. W efekcie wzrośnie liczba aut na drogach -ot taka polityka miasta.
- 105 24
-
2015-04-24 14:40
Ot, jaka to polityka? (3)
Polityka jest dobra, bo zrównoważona. Zapamiętaj znaczenie tego słowa to zrozumiesz. Bełkotać to każdy potrafi bez sensu. Ot, takich zapyziałych mieszkańców mamy w tej Gdyni
- 8 22
-
2015-04-25 12:31
No ty to sie znasz na polityce jak masz problem z myśleniem Jeśli uważasz ze trajtki to coś pięknego z tymi liniami nad głowa i to upiększa miasto Ale jak jest więcej takich bezmózgow w Gdyni-to dlatego tak jest jak jest
- 1 1
-
2015-04-24 23:24
(1)
zrównoważona polityka, na jeżdżącej prawie do północy linii 26 mającej jedną z najdłuższych tras jeśli chodzi o trolejbusy wczoraj straszyło 22 letnie padło przerobione z autobusu w którym wszystko wibruje i terkocze a ta skorupa powyżej 40 km/h wpada w takie wibracje że o mało się nie rozleci.W tym czasie wozy nr 3087 i 3088 stoją sobie spokojnie w zajezdni bo po co je dać na miasto żeby na siebie zarabiały one mają się lansować na skwerku
- 11 1
-
2015-04-25 09:38
pracujesz w PTK czy tak ci się po prostu wydaje?
Poza tym to nadal nie przeczy idei zrównoważonej polityki komunikacyjnej. W mieście nie tylko są linie trolejbusowe. Trzeba patrzeć na całość
- 3 1
-
2015-04-24 18:08
obcina kursy, na które też jest znikome zapotrzebowanie... (1)
problem leży w takich czubach jak ty, którym zawsze wszystko nie pasuje, którzy zawsze wszystko wiedzą lepiej.
- 3 14
-
2015-04-24 23:25
czubów to szukaj w ZKM z tymi ich nierealnymi rozkładami
- 5 0
-
2015-04-24 22:43
A gdzie będą usytuowane przystanki?
- 1 0
-
2015-04-24 14:29
Psy szczekają, karawana jedzie dalej... (1)
:)
- 5 14
-
2015-04-24 15:31
Tylko niech nikt później nie narzeka, że po Gdyni jeździ coraz więcej samochodów.
- 22 2
-
2015-04-25 11:51
Absolutnie poroniony pomysł !!!
decyzja podjęta przez jakiegoś Gamonia któremu się wydaje ,że Miasto jest jego i do niego należy , dlaczego zezwala się na taką samowolke bez konsultacji z mieszkańcami Gdyni? . Mieszkańcy jak by nie było są też gospodarzami tego Miasta należało by ich spytać co o tym sądza i czy akceptują pomysł ! !. Spacer po Skwerze to spacer po jednym z najpiękniejszych traktów spacerowych w Europie + Bulwar !!!
- 5 3
-
2015-04-24 14:27
(2)
z Reja do Pętli w Oliwie i z powrotem np.Czyżewskiego,
proszę...- 13 5
-
2015-04-24 14:37
(1)
Nie, bo gminy siem nie lubiom.
- 5 0
-
2015-04-25 11:24
ćwoków z gminu do gumna a nie do rządzenia
- 4 0
-
2015-04-24 14:15
Ja pier.... (2)
Jeżeli dla tych geniuszy w urzędzie atrakcją jest trolejbus, to chyba czas żeby przebadał ich dobry psychiatra.
- 39 8
-
2015-04-25 11:08
Każdy tym się cieszy w czym się obraca.
Dla specjalistów z zakładu wodociągów i kanalizacji, nowa studzienka ściekowa może być przedmiotem ekscytacji, podobnym jak dla projektanta samolotów nowy silnik. Byt określa świadomość, i tyle :)- 3 0
-
2015-04-24 15:17
prośba do ZKM-u
Może zamiast na skwer czas uruchomić linię Urząd Miasta - Kocborowo kierowca nie musi mieć biletów byle kaftan był pod ręką
- 12 0
-
2015-04-24 16:59
Trole to radziecki przeżytek!!! (2)
Autobusy na CNG które mamy już w Gdyni są o wiele lepsze i efektywniejsze!
- 11 4
-
2015-04-24 21:39
(1)
A z kąt ten gaz
- 0 0
-
2015-04-25 10:36
Z gazowni!
- 0 0
-
2015-04-24 23:07
nie, nie, nie (1)
pomysł beznadziejny, Gdynia jest mała i wszędzie można dojść na piechotę
- 1 3
-
2015-04-25 09:40
ja zawsze chodzę
z Babich do Orłowa do pracy
- 3 0
-
2015-04-25 07:51
Panie Prezydencie! Nie wypada,
- 1 1
-
2015-04-25 03:09
W dni robocze po 10 kursów na Molo, w soboty 8, a w niedziele 0.
Czyli dla kogo te kursy? Dla wyłącznie bezrobotnych, emerytów i mamuś na wychowawczym? Czyżby następny ruch pozorowany władz miasta, aby ostatecznie udupić inicjatywę "z braku zainteresowania" lub "za wysokiego udziału biletów z ulgami/dopłatami"?
- 4 0
-
2015-04-24 14:28
UE będzie teraz dokładać nawet 85% na nowe linie tramwajowe (6)
Dlaczego Szczurek nie chce tego wykorzystać?
- 10 4
-
2015-04-24 15:38
trolejbusy też się łapią na dofinansowanie unijne (2)
trolejbusy też się łapią na dofinansowanie unijne, dokładnie w takim samym poziomie wsparcia jak tramwaje.
- 6 2
-
2015-04-25 02:21
Lepiej dostać 85% ze 100 mln czy z 20 mln?
- 1 1
-
2015-04-24 21:47
właśnie
- 1 0
-
2015-04-24 14:42
(2)
Bo równa do Tychów i Lublina. Nawet Olsztyn odbudowuje sieć tramwajową, a inne miasta np. Płock, 2x mniejszy od Gdyni, planuje.
- 10 3
-
2015-04-24 15:41
wyprzedzimy ich bo mamy lepsze lotnisko i kolej górską ;) (1)
a planujemy jeszcze gondole
- 9 0
-
2015-04-24 18:18
To lepiej, niż Tychy, Lublin i Wenecja (koło Żnina) razem wzięte ;)
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.