• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzeci pas na obwodnicy. Na razie kilkaset metrów

Michał Sielski
28 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Dobudowanie kilkusetmetrowego pasa łączącego węzły Matarnia i Karczemnki jest łatwiejsze, niż się wydaje. Dobudowanie kilkusetmetrowego pasa łączącego węzły Matarnia i Karczemnki jest łatwiejsze, niż się wydaje.

Na poszerzenie trójmiejskiej obwodnicy do trzech pasów poczekamy co najmniej do 2020 roku, ale już zimą trzeci pas połączy Węzeł Karczemki zobacz na mapie GdańskaWęzłem Matarnia zobacz na mapie Gdańska. To "wąskie gardło" pomiędzy wyjazdem z lotniska, a początkiem trzypasmowego odcinka zbudowanego w ramach przebudowy Węzła Karczemki, zakończonej w 2012 roku.



Tu w pierwszej kolejności pojawi się dodatkowy pas Obwodnicy Trójmiasta. Tu w pierwszej kolejności pojawi się dodatkowy pas Obwodnicy Trójmiasta.
Już we wrześniu gotowy ma być projekt, który pozwoli przedłużyć pas, którym obecnie jadące z Matarni samochody wjeżdżają na obwodnicę w kierunku Łodzi. Prace mają ruszyć jeszcze w tym roku, a że nie będą wymagały wielkich nakładów, nawet przed tegoroczną zimą powinny się skończyć.

- Czeka nas przede wszystkim zmiana organizacji ruchu, czyli zmiany oznakowania i przeniesienie barier. Prace budowlane polegające na dołożeniu fragmentu nawierzchni jezdni nie będą duże - przekonuje Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która zarządza obwodnicą trójmiasta.

Projekt ma być gotowy najpóźniej w ostatnim tygodniu września, a potem szybko ruszyć mają prace drogowe. Mogą nawet zmieścić się w 500 tys. zł, co pozwoli wykonać je z bieżącego budżetu, przewidzianego na utrzymanie dróg. Ostateczną kwotę poznamy jednak dopiero po wykonaniu projektu i wycenie prac.

Dlaczego rozwiązanie to weszło w życie dopiero teraz, gdy na obwodnicy praktycznie co dwa dni mieliśmy wypadki, które paraliżowały ruch, powodowały kilkukilometrowe korki i zatykały również ulice w centrach miast, bo kierowcy, którzy dowiedzieli się o korkach, nie jechali na obwodnicę?

Sprawdź korki w naszym Raporcie Drogowym.

- Wstrzymywała nas rozbudowa Węzła Karczemki, której zakres był kilkakrotnie zwiększany. Do końca nie wiedzieliśmy czy uda się nam zmieścić w założonym budżecie. Potem przyszedł czas na analizę bezpieczeństwa, bo wbrew pozorom takie przebudowy nie są częste na drogach tej klasy, gdzie zawsze istnieje osobny pas do włączenia się do ruchu. Zmiany te bezpieczeństwo jednak podniosą - przekonuje Robert Marszałek.

Ta niewielka przebudowa to preludium przed poszerzeniem trójmiejskiej obwodnicy do trzech pasów na całej długości. Według analiz będzie to konieczne, mimo tego, że wcześniej gotowa będzie Obwodnica Metropolitalna prowadząca z nowego węzła w Wielkim Kacku do Straszyna. W 2030 roku ruch na obwodnicy Trójmiasta ma sięgnąć nawet 90 tys. aut na dobę, co kompletnie ją sparaliżuje. Było to już widać podczas tegorocznych wakacji, gdy droga była rekordowo zatłoczona.

Czytaj więcej: Rekordowy ruch na obwodnicy Trójmiasta.

Trzeci pas dobudowywany może być etapami. Już w ramach budowy Obwodnicy Metropolitalnej całkowicie zmieni się węzeł Wielki Kack zobacz na mapie Gdyni, który ma korzystać z udanych rozwiązań, zastosowanych na Węźle Karczemki. Na sporym odcinku będziemy więc tam już mieli drogę trzypasmową. Aby trzeci ruch pojawił się też gdzie indziej, niezbędna będzie rozbudowa wiaduktów. Dziś szacuje się to przedsięwzięcie na 250 mln zł. Rozbudowa węzłów w Kowalach, na Szadółkach i Osowej to kolejne ćwierć miliona zł. Na razie te wydatki nie są ujęte w żadnej prognozie finansowej ani programie inwestycyjnym.

Miejsca

Opinie (259) 3 zablokowane

  • hahah oczywiście po co od razu zaplanować? lepiej robic kolejne przetargi, wydawac wiecej kasy (2)

    zalatwiac nowe komisje- portfel musi być gruby

    • 1 3

    • tak, to była brzoza. Gimbus powąchał i wywęszył. ZDRADA!!!!!!!!!!!!!

      • 1 0

    • Spisek! Hel! Około wjazdu na Szadółki słychać strzały (ze "sportowego" wydechu za dychę!..)

      • 2 0

  • Zrobcie cos z tym znikajacym lewym pasem przy estakadzie

    Nie wie kto wymyślił aby go w pewnym momencie zakończyć na drodze ekspresowej gdzie samochody jadą 120 km/h

    • 5 2

  • I ciapy drogowe będą jechać środkowym i lewym. (13)

    I nic się nie zmieni jeśli chodzi o płynność ruchu.

    • 86 22

    • ty Kubica, spadaj. (12)

      • 13 9

      • na prawy (11)

        Nie spadaj tylko zjazd na prawy jak tylko można, bo jechanie mniej niż 120 lewym jest zwykłym hamowaniem ruchu czyli w skrócie (c)hamstwem

        • 6 7

        • Jeżeli prawy pas jest zajęty,wolno jechać lewym. Myli ci się prędkość DOZWOLONA MAKSYMALNA z "nakazaną minimalną" (której nie ma (6)

          Nie będę się wciskać na żyletkę między inne auta dla twojego widzimisię. Jedzie się tyle,na ile są warunki. Jeżeli lewy pas jest zajęty i jedzie 70-90,to nie czuję się przestępcą,samemu jadąc 100-110 po lewym.

          • 7 10

          • 70-90 i 100-110 (5)

            twoje przedziały dopuszczają niestety właśnie "zamulanie" ruchu. Pas prawy jedzie 90 a Ty jesteś gotowy jechać 10 km/h "szybciej" lewym i utrudniać innym jazde o 20 i 30 km/h szybszą od Was. No właśnie. Bo tak mi wygodniej, bo jadę jak chcę. A tak trudno "ustalić", zrozumieć , załąpać, że skoro ciężarówki jadą 80-90 (margines 10 km/h to max. sensowny- tak na marginesie) a większość lewych chce jechać 120-130km/h, to albo wybierasz prawy i jedziesz 80-90 albo jedziesz równo z innymi lewym kiedy trzeba, a prawym KIEDY TYLKO MOŻNA. Ze mnie pewnie ludzie mają czasem bekę, bo ja czasem nawet jak jest 3-4 sekundy do mijanki z następnym z prawego to i tak zjeżdżam na te 3 sekundy na prawy, aby innym i sobie poprawić widoczność i wiedzę o tym co jest dalej. I tego też wymagają zasady jazdy na drogach szybkiego ruchu. Ale do tego trzeba myśleć o tym co się robi samemu, co się dzieje z tyłu i co z przodu. Do tego planować na tej podstawie swoje "ruchy" i przewidywać ruchy innych. I to wszystko jednocześnie i cały czas. Nie do ogarnięcia dla niektórych niestety. Prościej myśleć tylko o sobie. Ludzie, tylko razem możemy się sprawnie poruszać, pomagając sobie. nie wymuszając agresją ale naprawdę można "zobaczyć" co się dzieje i dziać na drodze będzie za chwilę i wybrać NAJPŁYNNIEJSZY dla WSZYSTKICH wariant. P.s. sery za blend- dekskleksja, czy coś. :)

            • 10 4

            • Chiller,nie udawaj,że nie rozumiesz. Ja piszę nie o różnicy między 90 i 100 km/h. (4)

              Ja piszę o tym,że zamiast jechać po prawym raz 70,raz osiemdziesiąt, raz 90 (bo korek do zjazdu,bo wyładowany "tir" pod górę, bo coś tam), MAM prawo jechać 100-110 po lewym i nie jest to żadne "hamowanie ruchu". I nie będę się niebezpiecznie wciskał na prawy i deptał po heblu,bo to dużo bardziej niebezpieczne. O jazdę,o jakiej piszę,pretensje mają tylko furiaci jeżdżący GRUBO PONAD maksymalne 120 km/h i jeszcze zdziwieni,gdy ktos im z tą prędkością "zajeżdża drogę",bo sam wyprzedza ślimaczące się tirostwo...

              • 6 4

              • przerwy na prawym wystarczy 100m (3)

                Wtedy na prawy zjeżdżasz w pierwszą lukę na 100m bo to zupełnie wystarczy, żeby na 4 biegu, przyspieszając na chwilę z twoich 110 do 130, szybko Cię wyprzedzić bez potrzeby twojego hamowania. Ewentualnie wymaga od Ciebie zdjęcia nogi z gazu na chwilę i hamowania silnikiem.

                • 0 1

              • Kolego,jakby na ObTr zostawiali po 100m odstępu,to by nie było ŻADNYCH problemów. Ale zazwyczaj jest 10-20 razy mniej! (2)

                • 3 1

              • jak kolego... (1)

                no to : stary, ja nie mówię o gadzinach szczytu, gdzie każdy marzy by po prostu nie było wypadku i jakoś te 80-90 na godz. dojechać, ja mówię o ludziach przyspawanych do lewego, lub mających możliwośc jak opisywałem wyżej, zdjąć nogę z gazu na 4-5 s a orientujących się, ze ktoś chce ich minąć z zjeżdżających na prawy 50-100m po minięciu np tira. Mówię o bezmyślej jeździe "bo tak mi łatwiej i przepisy są ze mną, a jadący szybciej to szaleńcy" Mówię też o nizjeżdżających odpowiednio wcześnie na lewy pas na węzłach, kiedy wiedzą i widzą , że chce ktoś wjechać pasem wjazdowym i morzna mu pomóc.. Zasada parwy, wymijam lewym i na prawy - kiedy TYLKO się bezpiecznie da!!!!! Imyślenie o tym co za 5-10 sekund się będzie działo.

                • 6 1

              • No i wreszcie się zgadzamy ;)

                • 1 0

        • Przypominam (3)

          że jechanie więcej niż 120 lewym jest zwykłym wykroczeniem

          • 5 1

          • (1)

            przypominam, że po to pilicjanci łapia za przekroczenie o 10, a nie o 8 km/h, aby był włąsnie ten mały margines na szybsze wyprzedzanie

            • 0 5

            • Margines nie jes "na wyprzedzanie",tylko na ludzki błąd. Zapytaj egzaminatora, maksymalna prędkość to dokładnie to,co jest

              • 7 2

          • myśl o innych i ...

            jak chcesz to sobie jedź wolniej prawym a nie lewym zeby cos udowodnic.

            • 5 4

  • VANY I "KRATKI" NA TORY!!!!!!!

    I będzie luźniej.

    • 2 1

  • hm

    takie metody to 10 lat wstecz moze by byly dobre...jedynie sensowna rozbudowa zjazdów i dojazdów do obwodowej poprawi odrazu sytuacje

    • 0 2

  • jak to? Przecież według lewicowych "myślicieli" dodanie pasa ruchu zwiększa korki! (2)

    Zawsze lewicowi - przepraszam za nieodpowiednie słowo - "intelektualiści" przekonują że dodanie pasa ruchu zwiększa korki. W końcu więcej miejsca to więcej korków!

    • 2 7

    • to nie lewicowi myśliciele ale amerykańscy inżynierowie ruchu drogowego (1)

      zdolni do refleksji strategicznej : wygooglaj sobie pojęcie "ruchu indukowanego" i przestań ideologizować. Sprawdź fakty.

      • 2 3

      • On ma gdzieś inżynierów ruchu, on ma swój chłopski rozum, którego nie przemożesz.

        To tak jak z wałami przeciwpowodziowymi. Naukowcy wiedzą, że przed niszczycielskimi zalewami chronić można się tworząc poldery i szerokie tereny zalewowe (patrz mosty w Tczewie), ale ogół społeczeństwa domaga się wyłącznie budowy coraz wyższych wałów.

        • 2 1

  • (1)

    Oby jak najszybciej !!!!!!!!!!!!!!!!

    • 1 1

    • Ale nie szybciej,niż 120 km/h ;)

      • 3 0

  • Jakie korki (1)

    A Ja tam zawsze zapier...alam 2 paki awaryjnym i nigdy nie widziałem korków ;)

    • 0 3

    • Awaryjnym? Na S6? :D Fantasta :)

      • 2 0

  • Bla bla bla kampania budynia sie zaczyna

    .

    • 3 1

  • Budyń rozdaje Inflanty, kto go przed wyborami POdbije?!

    • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Ecoboost to silniki produkowane przez:

 

Najczęściej czytane