• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzeci pas na obwodnicy. Na razie kilkaset metrów

Michał Sielski
28 sierpnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Dobudowanie kilkusetmetrowego pasa łączącego węzły Matarnia i Karczemnki jest łatwiejsze, niż się wydaje. Dobudowanie kilkusetmetrowego pasa łączącego węzły Matarnia i Karczemnki jest łatwiejsze, niż się wydaje.

Na poszerzenie trójmiejskiej obwodnicy do trzech pasów poczekamy co najmniej do 2020 roku, ale już zimą trzeci pas połączy Węzeł Karczemki zobacz na mapie GdańskaWęzłem Matarnia zobacz na mapie Gdańska. To "wąskie gardło" pomiędzy wyjazdem z lotniska, a początkiem trzypasmowego odcinka zbudowanego w ramach przebudowy Węzła Karczemki, zakończonej w 2012 roku.



Tu w pierwszej kolejności pojawi się dodatkowy pas Obwodnicy Trójmiasta. Tu w pierwszej kolejności pojawi się dodatkowy pas Obwodnicy Trójmiasta.
Już we wrześniu gotowy ma być projekt, który pozwoli przedłużyć pas, którym obecnie jadące z Matarni samochody wjeżdżają na obwodnicę w kierunku Łodzi. Prace mają ruszyć jeszcze w tym roku, a że nie będą wymagały wielkich nakładów, nawet przed tegoroczną zimą powinny się skończyć.

- Czeka nas przede wszystkim zmiana organizacji ruchu, czyli zmiany oznakowania i przeniesienie barier. Prace budowlane polegające na dołożeniu fragmentu nawierzchni jezdni nie będą duże - przekonuje Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która zarządza obwodnicą trójmiasta.

Projekt ma być gotowy najpóźniej w ostatnim tygodniu września, a potem szybko ruszyć mają prace drogowe. Mogą nawet zmieścić się w 500 tys. zł, co pozwoli wykonać je z bieżącego budżetu, przewidzianego na utrzymanie dróg. Ostateczną kwotę poznamy jednak dopiero po wykonaniu projektu i wycenie prac.

Dlaczego rozwiązanie to weszło w życie dopiero teraz, gdy na obwodnicy praktycznie co dwa dni mieliśmy wypadki, które paraliżowały ruch, powodowały kilkukilometrowe korki i zatykały również ulice w centrach miast, bo kierowcy, którzy dowiedzieli się o korkach, nie jechali na obwodnicę?

Sprawdź korki w naszym Raporcie Drogowym.

- Wstrzymywała nas rozbudowa Węzła Karczemki, której zakres był kilkakrotnie zwiększany. Do końca nie wiedzieliśmy czy uda się nam zmieścić w założonym budżecie. Potem przyszedł czas na analizę bezpieczeństwa, bo wbrew pozorom takie przebudowy nie są częste na drogach tej klasy, gdzie zawsze istnieje osobny pas do włączenia się do ruchu. Zmiany te bezpieczeństwo jednak podniosą - przekonuje Robert Marszałek.

Ta niewielka przebudowa to preludium przed poszerzeniem trójmiejskiej obwodnicy do trzech pasów na całej długości. Według analiz będzie to konieczne, mimo tego, że wcześniej gotowa będzie Obwodnica Metropolitalna prowadząca z nowego węzła w Wielkim Kacku do Straszyna. W 2030 roku ruch na obwodnicy Trójmiasta ma sięgnąć nawet 90 tys. aut na dobę, co kompletnie ją sparaliżuje. Było to już widać podczas tegorocznych wakacji, gdy droga była rekordowo zatłoczona.

Czytaj więcej: Rekordowy ruch na obwodnicy Trójmiasta.

Trzeci pas dobudowywany może być etapami. Już w ramach budowy Obwodnicy Metropolitalnej całkowicie zmieni się węzeł Wielki Kack zobacz na mapie Gdyni, który ma korzystać z udanych rozwiązań, zastosowanych na Węźle Karczemki. Na sporym odcinku będziemy więc tam już mieli drogę trzypasmową. Aby trzeci ruch pojawił się też gdzie indziej, niezbędna będzie rozbudowa wiaduktów. Dziś szacuje się to przedsięwzięcie na 250 mln zł. Rozbudowa węzłów w Kowalach, na Szadółkach i Osowej to kolejne ćwierć miliona zł. Na razie te wydatki nie są ujęte w żadnej prognozie finansowej ani programie inwestycyjnym.

Miejsca

Opinie (259) 3 zablokowane

  • Wstępne szacunki już z 5 letnim opóźnieniem

    Budowa obwodnicy Metropolitalnej zakończy się w 2025 roku tak jak i trasy S6 do Szczecina.
    Kiedy ruszy rozbudowa obwodnicy Trójmiasta wciąż nie wiadomo

    • 0 0

  • Żeby się nie okazało że jak w 2020 zrobią po 3 pasy... (52)

    to już 4 będą potrzebne.

    • 429 17

    • Jest rok 2021 i stwierdzam...

      ... że czwarty pas by się przydał, a trzeciego wciąż nie ma...

      • 0 0

    • (23)

      jak wybudują więcej centr handlowych w okolicy obwodnicy to i 5 nie wystarczy

      • 73 4

      • A może (15)

        To jest tylko kiełbasa wyborcza ?

        • 22 7

        • (14)

          a gwe bedzie pendzić 200 na godzine ! banda piratów nauczcie sie jezdzic !

          • 13 11

          • GWE (4)

            Ja mam tablice GWE, a nigdy tam nie mieszkałem, całe życie mieszkam we Wrzeszczu zastanów się co piszesz! Jeżdżę już ponad 20lat i myślę, że na jazdę nie ma wpływu co za literki masz na tablicy tylko co w głowie.(Żeby było śmieszniej moja żona ma tablice z Poznania,a pochodzi z Katowic)

            • 7 5

            • :):)

              Może czas zacząć płacić tam gdzie sie jeździ, a nie ma meldunek po babci...

              • 1 0

            • Twoja żona ma tablice?

              Wóz z baby,koniom lżej?

              • 2 0

            • Unikamy płacenia

              OC w ...

              • 4 1

            • jedno jest pewne jak ktos ma chroniczny syf zamiast mózgu to chocby na tablicach było

              Ontario z Kanady to go nauczyc jezdzic nie nauczy

              • 4 0

          • "Pendzić" 200 będzie tylko Pendolino... "Żewe" to co innego. (7)

            • 12 0

            • (6)

              Które Żewe? Te z Francji?

              • 1 3

              • Nie, zza Rumii. (5)

                • 5 0

              • Rumi jedno i !!! (4)

                • 6 2

              • (3)

                Armia - armii
                Warmia - Warmii
                Rumia - Rumii

                • 4 6

              • matoł -dalej nic nie umi ...

                • 0 0

              • Czyżby? (1)

                Z Gdyni!
                z Rumi.
                wiec do słownika zapraszam

                • 4 0

              • Dania Skania

                • 1 0

          • A GD będzie z tyłu długimi lutował, żeby mu zjechali!!! Bose Antki, nauczcie się jeździć.

            • 21 6

      • (2)

        w 4 weekendy wakacyjne były korki i już panika ;)
        niech się lepiej skupią nad modernizacją kolei

        • 7 11

        • Że co?

          Towarzyszu niezmotoryzowany nie wiem po jakiej drodze jechałeś ostatnio autobusem ale pewne jest że nie była to obwodnica trójmiasta. Od połowy lipca mniej więcej do zeszłego tygodnia , praktycznie nie było dnia bez wypadku , stłuczki , korka na obwodnicy. O "łikędach" nie wspominam. Z powodu bardzo dobrej pogody nasze morze było bardzo tłumnie odwiedzane przez miłośników kąpieli w śmierdzącej brei i lansowania się w modnych nadmorskich kurortach. Między 15-18 dzień w dzień masakra , w Piątki armagedon. Wiec jednak poszerzenie jezdni nie jest bzdurnym pomysłem a koniecznością.

          • 12 3

        • opórcz modernizacji SKM i dokończenia budowy PKM

          warto zadbać o warunki docierania mieszkańców do ich stacji. Stąd propozycja promocji systemu rower+ kolej oraz rowerów publicznych na przejazd ostatniego kilometra od stacji końcowej.

          • 5 2

      • a gdzie mają budować? (1)

        W centrach miast mają budować? Nie mówię że kolejne centra handlowe są potrzebne. Ale jeśli mają powstawać to lepiej na obrzeżach miasta niż w jego centrum.

        • 26 8

        • najlepiej na prerii

          to sięde bo mojego pickupa zatankuję gas, galon za dolar i pojade na szoping 50 km bo żyje w USA ;)

          • 12 3

      • (1)

        to gdzie je maja budowac? jak buduja w miastach to zle, jak poza miastem to zle. jak wybuduja na kompletnym zapi*dowie, to bedziesz plakal ze nie ma jak dojechac.
        nie masz nawet prawa jazdy to sie nie wypowiadaj.

        • 9 8

        • masz profesure z informatyki? nie?

          to nie pisz na forum ;)

          • 3 13

    • e tam, kiełbasa i tyle. (1)

      A jak będzie się zobaczy. Na razie trzeba myśleć czy kraj nie zbankrutuje. OFE uratowały nas na chwilę ale jak widać te pieniądze szybko wychodzą.....

      • 3 8

      • Wiesz w ogóle,o co chodziło z OFE?

        • 2 1

    • (14)

      To studnia bez dna. Zawsze będą korki przy dużym obłożeniu ruchem, nie da się temu zaradzić budując kolejne pasy.

      • 23 32

      • Całe Trójmiasto w szczycie i tak stoi (8)

        Od Pruszcza przez Trakt ŚW, przez Podwale, Błędnik, potem korki przy Operze, przy Miszewskiego aż do Manhattanu i w ogóle do Oliwy. Korki w Brzeźnie, korki na Morenie. Korki na Szadułkach i Kokoszkach/Karczemkach. Korki na Havla i Armii Krajowej na skrzyżowaniu z Havla. Hallera także stoi. Powstańców Warszawski też. Korki na Słowackiego, Spacerowej i w ogóle wszystkich drogach dojazdowych do obwodnicy. Jana z Kolna z tego co pamiętam też się korkuje. Świętokrzyska! Łostowicka - mimo dwóch pasów. Kartuzka, Jaśkowa Dolina, Sobieskiego - także potrafią być korki. Cały Sopot! Gdynia od zjazdu z obwodnicy i w centrum. To może wszędzie po pasie?

        • 17 17

        • (4)

          nasze trójmiejskie korki to i tak nic w porównaniu z innymi miastami. u nas nieco postoisz może przy zjeździe, ale generalnie, wolno bo wolno, ale się przesuwasz. Wrocław czy Warszawa spędzają z 5 zmian świateł na 1 skrzyżowaniu. nie jest u nas tak tragicznie.

          • 13 0

          • prowincyja

            Bo Trojmiasto to prowincyja...
            Dlatego korki niewielkie. W porownaniu z duzymi, polskimi miastami malo mieszkancow, maly ruch gospodarczy, srednich przedsiebiorstw, biznesu, uslug i gastronomii.
            W porownaniu z Warszawa tutaj cisza i spokoj, brak dynamizmu...

            • 5 2

          • To prawda. Warszawa nie nadaje się do jazdy w szczycie,Gdańsk - jako tako. (2)

            Ale w Warszawie jest za to bardzo sprawny zbiorkom. Za to Poznań,Wrocław,ŁÓDŹ, Kraków- tragedia. Białystok, Bydgoszcz - w miarę OK. Zasada jest prosta: Wiecej mieszkancow - wiecej aut - wieksze korki i tego sie nie przeskoczy.

            • 5 0

            • w Kopenhadze już dawno przeskoczyli (1)

              stawiając na system rower+ kolej lokalna i poszerzając strefy pieszo-rowerowe w centrum miasta

              • 5 0

              • To prawda,ale Kopenhaga to inny świat. Tam w centrum w środku dnia jest zero aut,tylko rowery.

                Natomiast na zjazdach na ekspresówki O1, O2, bywa gęsto...

                • 1 0

        • Masz rację (2)

          KartuZka korkuje się najbardziej.

          • 8 1

          • Gar Tuska.

            Gotuje się w nim kiełbasa wyborcza.

            • 2 4

          • ma rację

            Korki na SzadUłkach

            • 4 1

      • (4)

        problemem nie jest ilosc pasow, tylko waskie gardla na zjazdach.

        • 16 3

        • problemem są kierowcy co zapominają jak się wrzuca jedynka jak się zielone zapali (3)

          • 11 1

          • agresywna jazda po mieście zwykle jest powodem conajmniej stłuczek

            a te powodują mega korki

            • 5 0

          • królewny spią pod swiatłami (1)

            gadają przez telefon, albo nie wiem co innego robią.
            potem jak już w końcu ruszą, to się wloką, byle nie przekroczyć 2k obrotów, bo im się silnik zatrze.

            • 6 1

            • dziś widziałem takiego jednego jedną ręką się golił

              a w drugiej trzymał telefon i gadał ... to jak miał zmienić bieg i ruszyć???

              • 2 0

    • Zawsze będzie za mało pasów (3)

      Wczoraj na "gazeta.pl" był ciekawy artykuł o korkach i sposobie jego zwalczania. Generalnie dobudowywanie nowych pasów nic nie daje, jednak w przypadku Obwodnicy 3 pas poprawi przynajmniej bezpieczeństwo jazdy.
      Z drugiej strony za takie pieniądze można by doposażyć komunikację miejską, zbudować buspasy na dojazdówkach oraz ścieżki rowerowe. Tylko zmniejszając liczbę samochodów na drogach możemy skutecznie walczyć z korkami.

      • 14 6

      • w naszym klimacie to przedewszystkim komunikacja miejska (2)

        jeśli zrobi się porządną i nie będzie tak jak teraz że trzeba się upychać rano żeby wsiąść to więcej ludzi zacznie jeździć tak do pracy.

        • 3 3

        • W naszym klimacie? (1)

          Nie wiem, czy zauważyłeś, ale w naszym klimacie mamy w ostatnich latach maks. 2 miesięcy prawdziwej zimy, więc na rowerze można jeździć prawie cały rok. Zima dla mnie też nie jest problemem o ile ścieżki są odśnieżone. Szczerze mówiąc wolę zimę z ustabilizowaną mroźną pogodą od wczesnej wiosny lub późnej jesieni. Ale dziś można się tak ubrać, że nie ma złej pogody.

          Rozwój komunikacji też popieram jak najbardziej. Gdyby jeździła częściej i nie tak zatłoczona, to często bym korzystał, tak jak kilkanaście lat temu.
          Teraz jak już muszę to wybieram samochód, bo wygodniej i szybciej od każdego autobusu.

          • 6 1

          • nie tylko zima straszna ale też deszcze

            • 5 1

    • ja dojeżdżam do pracy rowerem elektrycznym (z pruszcza do gdańska) (2)

      problemem są tylko duże ulewy i śnieg wtedy wybieram auto a tak to przyjemniej i szybciej jechać rowerem. Rozumiem, że dużo osób jeździ do pracy autem bo nie ma wyboru ale ci którzy mają te parę km to powinni się zastanowić czy nie lepiej wybrać rower lub komunikację miejską do dojazdów.

      • 20 1

      • Opisz którędy jeździsz (1)

        bo też się przymierzam...

        • 9 0

        • to zależy na którym osiedlu mieszkasz bo dróg masz kilka

          możesz jechać traktem, albo wałem albo uliczkami za radunią.
          Ja mieszkam na osiedlu wschód i jak mam rano parę minut więcej czasu i jest sucho tak jak w wakacje to jadę przed radunicę, a jak się spieszę to dojeżdżam traktem do wezła lipce i tam w niegowską i jadę przez orunię aż do śródmieścia. Czasami wracam też sobie z drugiej strony wałem bo przyjemnie się jedzie ale ostatnio remonty tam robią.

          • 6 0

    • (1)

      Szkoda że wybory nie są co roku.. mielibyśmy już 8 pasów w jedną stronę !

      • 21 7

      • typowy wpis gościa, któremu stanie w codziennych korkach zlasowało mózg

        chyba że ironia - ale podpis raczej świadczy o braku zdolności do spokojnej refleksji

        • 3 8

    • niech budują, ale ludzi projektujących drogi - szacujących obciążenia / przepustowość - należałoby wymienić

      • 3 4

  • W strefach miejskich TRÓJMIASTA, proponuję ruch pieszo-rowerowy czyli: piesi, rowery,motorowery,riksze,melexy wszyscy pozostali tzn.cały ruch samochodowy a szczególnie ciężarowy,oprócz autobusów,obwodnicami i autostradami,którymi się szczycą PO-matołki!

    • 0 0

  • OPAT (16)

    Czekamy na OPAT.
    Co z tego, że obwodnica jest poszerzana jeśli się urywa na Chyloni i korek jest już kilka kilometrów przed końcem.
    OPAT musi powstać, nawet kosztem drogi kaszubskiej, która nie jest aż tak bardzo niezbędna i jest bardziej kiełbasą wyborczą dla mieszkańców Słupska i Lęborka niż komunikacyjną koniecznością.

    • 67 40

    • Trasa Kaszubska b. ważna (3)

      Wszystkie pojazdy jadące w kierunku Szczecina nie pojadą do Gdyni, Rumi, Redy i Wejherowa tylko odjadą w kierunku Szczecina Trasą Kaszubską. Zmniejszy się ruch na Gdynie i Rumię oraz Redę. Dodatkowo węzeł Szemud leżeć będzie tylko 8 km od Wejherowa więc nawet z Wejherowa jadą do obwodnicy ominie się Redę i Rumię

      • 8 5

      • (1)

        Największe korki w Gdyni Rumi i Redzie są podczas wakacji jak ludzie jadą na półwysep i trasa kaszubska w tym przypadku nic nie pomoże.

        • 4 9

        • Znikną tiry jadące na Berlin, zmiejsza się korki.

          Każdy TIR robi korków za co najmniej 10 osobówek.

          • 0 0

      • ale to raczej dla mieszkancow gdanska, nikt z centrum gdyni nie bedzie sie pchal do gdanska zeby wjechac na trase kaszubska.

        • 7 2

    • OPAT jest bez sensu. (3)

      Ta droga nic nie da - OPAT wchodzi do Redy gdzie będą dalsze korki.

      OPAT tak pod warunkiem że doprowadzą ją za Wejherowo.

      Trasa Kaszubska S6 jest bardzo ważna, dzięki temu tranzyt pójdzie poza Redą, Rumią, Wejehrowaem i częsciowo poza Gdynią.

      • 17 8

      • (1)

        korki sa w tej chwili do redy, od redy ruch znow jest plynny.

        • 7 3

        • opat koniecznie za Wejherowo

          Wjazd do Wejherowa korkuje się codziennie w godzinach powrótów do pracy, a sytuacja lepsza raczej nie będzie.

          • 0 0

      • główny tranzyt przez Rumię i Redę prowadzi na Hel. Opat jest niezbędny

        • 4 1

    • OPAT????

      Owszem, OPAT jest ważny i potrzebny, ale na pewno nie bardziej niż TRASA KASZUBSKA. Trzeba być chorym by takie bzdury pisać. Uważam tak pomimo tego że często jeżdżę ulicą Morską z Gdyni do Redy przez Chylonię.
      Trasa Kaszubska w dużej mierze zlikwiduje tam korki

      • 1 0

    • OPAT w tej chwili za wiele nie pomoże. (2)

      Tempo wzrostu infrastruktury mieszkaniowej na obszarach poza miastem wzrasta tak szybko, że konieczne jest budowanie dróg wyjazdowych z aglomeracji trójmiejskiej. Chyba, że zaczniemy korzystać z usług komunikacji miejskiej.

      • 12 8

      • Głosujcie dalej na Szczurka to dalej bedzie tylko mówić o OPAT

        • 0 0

      • całe szczęście, że powstaje PKM

        • 5 3

    • W wakacje dramat, poza sezonem koszmar.

      To mit, że Reda i Rumia korkuje się tylko w wakacje. Korzystam z tej trasy codziennie i ten koszmar trwa cały rok. Masa aut z GPU jedzie przez Redę i korkuje dokumentnie miasto. Tylko mądrze wyprowadzony OPAT to załatwi, jak i wiele innych bardzo ważnych spraw. Min. ożywi turystycznie Hel i okolice. Dziś jako turysta nie przyjechałbym tu ze swoimi pieniędzmi.

      • 4 1

    • opat ci?

      ten trzeci pas to dla rowerów robią, ponoc te lampki co ostatnio rozdawali to specjalnie dla tych nikilaud na rowerach

      • 5 0

    • OPAT też nie jest potrzebny. Żeby więcej GWE się zjeżdzało jeżdzić lewym pasem obwodnicy 90km/h?

      • 7 7

    • OPAT poza Redę !

      OPAT w formie obecnej, kiedy dzieli Redę na części jest nie do przyjęcia. Musi wychodzić poza Redę i łączyć się z miastem 2 zjazdami.

      • 1 6

  • To sie nazywa tempo!!!

    Trzeci pas nalezalo juz zrobic pare lat temu przy remoncie obwodnicy, przy jednym balaganie, wzdluz Spacerowej nalezalo zrobic przynajmniej pobocza, itd, itp.......

    • 1 0

  • wreszcie

    No wreszcie!!!

    • 1 0

  • SITWA! (1)

    Zaden osioł nie pomyślał jak budowali, a inne osły przyznali nagrodę za węzeł Karczemki. SITWA!!!

    • 1 1

    • "Osły przyznały", ew. "ośli przyznali".

      • 0 0

  • w 2020 na Pomorzu to raczej Metro bedzie potrzebne ! (7)

    Rozwoj swiata idzie tak szybko iz zabraknie terenow na powierzchni na wszystko. Juz dzis warto pomyslec o budowie metra na Pomorzu i to nie jest mrzonka tylko to bedzie zwykla potrzeba . Gomolka planowal ze ruch w PL sie zmniejszy a w przyszlosci bedzie jeden pas wylacznie dla samochodow sekretarzy PZPR i jak widac Gomolka okazal sie w planowaniu kompletnym '' idiota '' . Metro czas planowac na Pomorzu juz dzis..

    • 15 36

    • Baju, baju

      Metro? W takiej aglomeracji? Po co? Bezładna rozbudowa, bez spójnego zarządzania, bez faktycznej aglomeracji i tu ma być metro? To za małe miasto to 7-miasto. I za bardzo rozlazłe. Trzeba planowania, do tego mądrego. Dziś za wszystkich planuje ... kasa i unikanie odpowiedzialności za decyzje.

      • 0 1

    • Po co Ci metro jak masz SKM i niedługo PKM? (5)

      hint: warunki gruntowe. Gdańsk to nie Kraków.

      • 15 2

      • widac ze nic '' Pawelek '' nie pojmujesz :) (4)

        To tak jakbys mowil ;;; po co trzeci pas jak sa te dwa ''?. Pamietaj ze jak sie juz kiedys wszystko zabuduje i '' zabetonuje '' to bedzie problem wiekszy aby ziemie rozgrzebac i metro budowac to po pierwsze. Po drugie za parenascie lat zwiekszy sie ilosc mieszkancow lub podwoi i na wielu trasach bedzie problem i wtedy sie okaze ze nie ma jak zbudowac srodkow transportu tzw. publicznego. Jedz do Londynu i im powiedz zeby metro zasypali bo przeciez moga sobie tramwaj puscic pieknie na powierzchni. Prawie tak jak Gomolka myslisz :)

        • 4 17

        • Jakie podwoi? (3)

          Prognozy demograficzne dla Polski są nieubłagane...

          • 13 2

          • co ma prognoaz demograficzna wspolnego z naplywem ludzi do miast ? nic (2)

            gdyby wszyscy mysleli tak jak ty to by sie rozwoj zatrzymal bo tak planowano w PRL ...ze sie nie da '' ze nie bedzie '' ze trza to i to i sro ''.......mydlek jestes i lala..... furmanki by dzis jezdzily .

            • 1 11

            • jak na razie ludzie z miast odpływają (1)

              na przedmieścia i do gmin sąsiednich. To pogarsza warunki funkcjonowania zbiorkomu i podwyższa koszty funkcjonowania miast - podatnicy uciekają przed hałasem i spalinami. To można odwrócić, myśląc nie tylko o ruchu pojazdów, ale przede wszystkim o komforcie poruszania się LUDZI na krótkie i średnie odległości

              • 4 2

              • bredzisz ! dwa miesiace temu wszyscy na forum pisali ze zwieksza sie ilosc mieszkancow Trojmiasta itd.

                a ty dzis glosisz ze ludzi ubywa? :) chlopie ! sam sobie dostosowujesz chyba opinie do tego co tobie odpowiada . Zadzwon do znajomych to ci plusy dadza zeby wszyscy mysleli ze taki madry jestes :). Tak jak wielu w SKM dzwoni i kaza na sibie glosowac i nie wazne ze glupoty pisza :))

                • 2 4

  • Podwyzszenie dopuszczalnej predkosci zwiekszyloby przepustowosc (4)

    wiekszosc i tak jezdzi w okolicach 140.

    • 3 20

    • zwiększenie szybkości powoduje kolizje oraz wypadki (3)

      i megakorki. Prędkość między 30 a 40 km/h zwiększa przepustowość bo umożliwia bezpieczną jazdę z małymi odstępami między samochodami.

      • 3 6

      • (2)

        pokaż mi "twoje" ograniczenia pródkości na zewnętrznych ringach miast poza skandynawią.

        • 1 5

        • czytanie ze zrozumieniem sprawia ci trudności (1)

          nie napisałem, że na zewnętrznych ringach miast europejskich stosuje się ograniczenie prędkości do 30 km/h - tam często faktyczna prędkość bywa niższa bo są zakorkowane nadmiarem samochodów (por. boulevard peripherique w Paryżu) - ale w wielu miastach stosuje się ograniczenie prędkości co zwiększa przepustowość mimo mniejszej prędkości jazdy.

          • 3 1

          • najpierw zrozumienie, potem pisanie

            rozmawiamy o obwodnicy, ktoś napisał, ze 140 by pomogło na niej, a Ty na to, że30-40km/h w centrum zwiększa przepustowość. Na ulicach zwiększa, na drogach SZYBKIEGO ruchu nie. KONIEC.

            • 0 1

  • krutkowzroczność!!!! (5)

    na ile lat ten jeden pas więcej wystarczy?
    W 2000r obwodnica była remontowana, nie zadbano o perspektywę jej rozbudowy, i jest jak jest tragicznie.
    Brak pasa awaryjnego, przeciążenie ruchem .

    • 6 8

    • kurtkowzroczność chyba

      to je take cóś, co jak masz kurtkę to ona jest widoczna w nocy to je kurtkowzwroczność.

      • 0 0

    • W 2000 r. było prawie o połowę mniej samochodów; skokowy wzrost nastąpił po przyjęciu do Unii w 2004 r., osiągając absurdalnie wysoki, niemożliwy do rozsądnego rozłożenia poziom prawie 500 samochodów na 1000 mieszkańców.

      • 1 0

    • krótko pisze sie przez Ó (1)

      ..Do szkoły,zamiast na forum

      • 3 0

      • moje błędy nie szkodzą ludziom Planisto z bożej łaski

        • 0 0

    • "Tragicznie" jest w 2 przypadkach 1) długi weekend 2) jakaś oferma przytuliła barierkę,albo zderzak auta przed sobą

      • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W jakich samochodach aktualnie zdaje się egzamin na prawo jazdy kat. B w Trójmieście?

 

Najczęściej czytane