• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trzy nowości Mercedesa niebawem w Trójmieście

Michał Jelionek
5 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
W tym roku do trójmiejskich salonów Mercedesa wjedzie m.in. Klasa G, czyli terenowa ikona. W tym roku do trójmiejskich salonów Mercedesa wjedzie m.in. Klasa G, czyli terenowa ikona.

To będzie bardzo pracowity rok dla trójmiejskich dealerów marki Mercedes-Benz. Przypomnijmy, że jeszcze w tym roku obie firmy, BMG Goworowski i Witman, zaproszą swoich klientów do zupełnie nowych salonów, które aktualnie są w trakcie budowy. To jednak nie koniec, bo przed ukończeniem nowoczesnych inwestycji, dealerzy zaprezentują trzy bardzo ważne modele producenta ze Stuttgartu - kompaktową Klasę A, usportowionego CLS-a i terenową legendę, czyli Klasę G.



Mercedes-Benz CLS



  • Pierwsza generacja CLS-a zapoczątkowała erę limuzyn o stylistyce coupe.
  • Mercedes-Benz CLS
  • Mercedes-Benz CLS
  • Mercedes-Benz CLS
  • Mercedes-Benz CLS
  • Mercedes-Benz CLS
  • Mercedes-Benz CLS
  • Mercedes-Benz CLS
  • Mercedes-Benz CLS

Na który model Mercedesa czekasz najbardziej?

Trójmiejski debiut trzeciej generacji Mercedesa CLS planowany jest już w marcu. Przypomnijmy, że zaprezentowana w 2004 roku premierowa odsłona tego modelu była prawdziwym przełomem. Zupełnie nowy Mercedes zapoczątkował erę czterodrzwiowych limuzyn o stylistyce coupe.

Auto jest już dostępne w sprzedaży, a aktualna oferta CLS-a składa się z trzech sześciocylindrowych silników - dwóch diesli (350d i 400d) oraz jednego "benzyniaka" (450).

Za bazową jednostkę wysokoprężna o pojemności 3 litrów i mocy 286 KM (600 Nm maksymalnego momentu obrotowego) klienci zapłacą co najmniej 350 500 zł. Słabszy z diesli pozwala rozpędzić coupe od 0 do 100 km/h w ciągu 5,7 sekundy.

Alternatywą jest mocniejsza odmiana 400d, która legitymuje się mocą 340 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. CLS z tym silnikiem pod maską "setkę" osiąga w 5 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Cennik dla tego wariantu startuje od kwoty 369 tys. zł.

Fani silników benzynowych - przynajmniej na początku - nie będą mieć wyboru. Czeka na nich odmiana CLS 450, czyli jednostka o pojemności 3 litrów, która wytwarza 367 KM i 500 Nm momentu obrotowego. Co ciekawe, motor wspomagany jest niewielkim silnikiem elektrycznym (EQ Boost), który zapewnia chwilowy przyrost mocy o dodatkowe 22 KM, a także zwiększa moment obrotowy aż o 250 Nm. Benzynowy CLS przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy, a jego cennik otwiera kwota 355 500 zł

Wszystkie dostępne silniki zostały zestrojone z automatyczną skrzynią biegów 9G-TRONIC i napędem 4MATIC.

Mercedes-Benz Klasa A



  • Najmniejszy przedstawiciel Mercedesa doczekał się czwartej generacji.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy A
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy A
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy A
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy A
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy A
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy A
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy A
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy A
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy A
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy A
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy A
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy A
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy A
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy A
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy A
Trzeba przyznać, że początki Klasy A, które sięgają roku 1997, nie były łatwe. Jedni od razu pokochali Mercedesa o dość kontrowersyjnej linii nadwozia, drudzy potrzebowali czasu i tak naprawdę dopiero trzecia generacja przekonała ich do tego modelu, a inni wciąż próbują się przekonać. Na pewno pomoże im w tym najnowsze wcielenie rewelacyjnie wyglądającej Klasy A. Samochód w Trójmieście zadebiutuje w maju.

Na początku Mercedes Klasy A będzie oferowany w trzech wariantach silnikowych. To zupełnie nowe, czterocylindrowe jednostki napędowe. Tym podstawowym będzie benzynowe A 200 o pojemności 1,4 litra i mocy 163 KM (250 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Silnik będzie zestrojony z dwusprzęgłową przekładnią 7G-DCT albo 6-stopniowym manualnem.

Czytaj także: Nowy rok, nowe samochody. Co nas czeka w 2018 roku?

Drugim silnikiem benzynowym w ofercie jest A 250, czyli jednostka o pojemności 2 litrów i 224 KM (350 Nm). Mocniejszy "benzyniak" oferowany jest wyłącznie ze skrzynią automatyczną.

Z kolei A 180d to jedyny diesel w ofercie Klasy A. To silnik legitymujący się pojemnością 1,5 litra i mocą 116 KM (260 Nm), który współpracuje wyłącznie z automatem. Opcjonalnie nowa Klasa A oferowana jest ze stałym napędem na cztery koła 4MATIC z całkowicie zmiennym rozdziałem momentu obrotowego.

Niestety, nie znamy jeszcze polskich cen nowego Klasy A.

Mercedes-Benz Klasa G



  • Mercedes-Benz Klasy G
  • Mercedes-Benz Klasy G
  • Mercedes-Benz Klasy G
  • Mercedes-Benz Klasy G
  • Mercedes-Benz Klasy G
  • Mercedes-Benz Klasy G
  • Mercedes-Benz Klasy G
  • Mercedes-Benz Klasy G
  • Mercedes-Benz Klasy G
  • Mercedes-Benz Klasy G
Bez dwóch zdań, Gelenda to ikona i duma niemieckiego producenta. Początki legendarnej terenówki Mercedesa sięgają roku 1979. Przez te wszystkie lata auto przeszło wiele modyfikacji technicznych, ale praktycznie nie zmieniło swojego wyglądu. Pozostało wierne pierwotnym kształtom, przez co zaskarbiło sobie sympatię fanów motoryzacji. Trójmiejska premiera nowej Klasy G planowana jest na czerwiec.

Nowy Mercedes Klasy G debiutuje na rynku z 4-litrową, podwójnie doładowaną V8 o mocy 422 KM i 609 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik współpracuje z automatyczną skrzynią biegów 9G-TRONIC PLUS i napędem 4MATIC.

Cennik nowej Gelendy startuje od kwoty 540 500 zł.

Czytaj także: Mercedes-Benz E Coupe - po prostu gwiazda

Miejsca

Opinie (42)

  • Szału nie ma

    Ale każdym z chęcią bym pojeździł

    • 0 0

  • fajne zabawki. (1)

    ale:

    1. jedna zabawka więcej oznacza więcej trucia, większy tłok na drodze,
    2. drogie jak diabli. po co płacić tyle kasy za taką byle błahostkę?
    3. kupisz, wydasz pełno kasy, a później będziesz drżał żeby ci ktoś nie spalił albo nie ukradł.

    smutna prawda.

    • 2 1

    • .. lepiej takie zabawki niż stare wieśwageny, drogie dla bogatych.... , pełen pakiet ubezpieczenia i masz spokój...

      • 0 0

  • (1)

    Po modelach W220 i W203 Mercedesy przestały mi się podobać.

    Szkoda że tak drastycznie zmienili styl.

    • 2 0

    • Akurat wymieniłeś jedne z najbrzydszych

      • 0 1

  • (2)

    Po przeczytaniu opini czytelników widzę ze małe pojęcie mają o marce.Tzn z prawdziwego mercedesa został tylko znaczek!!!!.Teraz kase trzepią na tym co wypromowali marką w ubiegłej dekadzie, a ludzie dają sie na to nabrac,i myslą ze mają dobrego merca.Pękam ze śmiechu,gdyz prawdziwy mercedes skonczył sie w 1995 roku,teraz to jeżdżące niemieckie szybko rdzewiące i notorycznie psujące sie polonezy.Dodam ze mają wady fabryczne,we wnetrzu silników,do tego stopnia aby sie zacierały.Przykład koła zębate rozrządu z gumowymi tłumikami pracy łańcucha rozrzadu które od ciepła parcieja,guma twardnieje,kruszy sie po czym wpada do miski olejowej i po cichu blokuje smarowanie.A kontrolka ciśnienia nie reaguje na zaniżone smarowanie.G-klasa zawsze była dobra i większośc starszych generacji.Nie na darmo sie mówiło ze Niemcy sami sobie strzelili w kolano.Teraz to już historia

    • 2 1

    • Poldki Caro z 1992 i 1993 roku krótko były robione z importowanej - niezasiarczonej blachy z Włoch

      i nie rdzewiały. Chodzi o serię jeszcze na wąskim rozstawie kół, bez przetłoczenia na masce. Huta Katowice miała wtedy zapaść finansową i FSO ratowała się, jak mogła, co wyszło na dobre tej krótkiej serii Polonezów.

      • 2 0

    • Coś w tym jest. 16 lat temu kupiłem Vaneo i jestem zadowolony. Samochód parkowany pod chmurką, przeznaczony do ciężkiej pracy, więc trudno mówić o oszczędzaniu go, ale do dziś jeździ i ma się dobrze. Silnik nienajmocniejszy, ale wystarcza do spokojnej jazdy (1.7 CDI 96 KM) i jak dotąd działa bezawaryjnie. Przez ten czas wymieniłem tylko akumulator, choć były też drobne naprawy, kosztowne - jak to u dealera, ale nie mam zastrzeżeń. W paru miejscach zaczyna wyłazić rdza, choć to normalne po tylu latach tyrania. No i teraz jak pojechałem do Goworowskiego obejrzeć nowe modele zaproponowali mi Kangoo z gwiazdą na masce. Tragedia. Zresztą silniki od renówek ponoć ładują do co drugiego modelu. Z kolei nowa X-Klasa to czysty pickup Nissana. Rzeczywiście pozostaje rozejrzeć się za inną marką.

      • 0 0

  • Zupełnie nie rozumiem tej nowej mody na tablety na desce rozdzielczej

    Wiem, że tak jest taniej dla producenta. Ale Mercedes ? Ta marka nigdy nie kojarzyła mi się z bieda-materiałami...

    • 0 0

  • ciekawa oferta

    Co jakiś czas lubię wypożyczać nowe modele w Panek, mają ciekawe modele z fajnym wyposażeniem, dobrze mi się nimi jeździ na jakieś dalsze trasy.

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Jak nazywa się impreza, organizowana na Pomorzu, która promuje zasady bezpieczeństwa w ruchu drogowym?

 

Najczęściej czytane