- 1 A1: kierowcy wciąż mylą się na bramkach (293 opinie)
- 2 Wielkie motoryzacyjne święto przy stadionie (11 opinii)
- 3 7 mln zł na remont ulic "starego" Chwarzna (40 opinii)
- 4 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (369 opinii)
- 5 Koniec z alkoholem na stacjach? (48 opinii)
- 6 Wypadek w Gdyni. Potrącono trzy osoby (377 opinii)
Tu miasto będzie wyciągać pieszych "spod ziemi"
Przejście tunelem pod ul. Morską w Gdyni. Tu nie ma planów "wyjęcia" przejścia na ziemię.
W Gdańsku piesi są "wyciągani z podziemi". Miasto chce przy dużej części tuneli pod ulicami wybudować naziemne przejścia. Podobnych planów na razie nie ma w Gdyni i w Sopocie. Gdzie w Gdańsku już są, a gdzie powstaną nowe przejścia naziemne? Sprawdziliśmy.
- Przejścia naziemne. Wady i zalety
- Inwestycja za 12 mln zł. Budowa przejścia naziemnego przy dworcu PKP w Gdańsku
- Przejścia podziemne i naziemne w Gdańsku. Te, które są, i te, które będą
- Gdynia i Sopot nie mają planów przekształcania przejść podziemnych w naziemne
Przejścia naziemne. Wady i zalety
Zwolennicy budowy przejść naziemnych argumentują ich budowę w następujący sposób:
- Przejścia naziemne są bardziej dostępne dla osób starszych, osób z niepełnosprawnościami oraz rodziców z wózkami dziecięcymi, co przyczynia się do większej inkluzywności w mieście.
- Dobrze zaprojektowane przejścia naziemne mogą zwiększyć widoczność pieszych i tym samym poprawić ich bezpieczeństwo w ruchu drogowym, zwłaszcza w miejscach o dużej intensywności ruchu pieszych.
- Ułatwienie pieszej mobilności może zachęcać mieszkańców do częstszego chodzenia, co ma pozytywny wpływ na zdrowie publiczne i jakość życia.
- Przejścia naziemne eliminują konieczność pokonywania schodów i długich korytarzy, co jest szczególnie korzystne dla osób z ograniczoną sprawnością ruchową.
- Wprowadzenie nowych przejść naziemnych może przyczynić się do rewitalizacji przestrzeni miejskich i uczynić je bardziej przyjaznymi dla pieszych, co z kolei może zwiększyć atrakcyjność turystyczną miasta.
Wypadki i kolizje na filmach czytelników
Przeciwnicy zwracają uwagę, że:
- Przesunięcie ruchu pieszych na poziom ulicy może zwiększyć ryzyko kolizji pieszych z pojazdami, szczególnie w okolicach ruchliwych skrzyżowań.
- Przejścia naziemne mogą prowadzić do częstszych zatrzymań pojazdów, co może obniżyć płynność ruchu drogowego i zwiększyć czas przejazdu w niektórych częściach miasta.
- Budowa i utrzymanie przejść naziemnych wiąże się z dodatkowymi kosztami, które mogą obciążyć budżet miejski. Należy również uwzględnić koszty sygnalizacji świetlnej oraz utrzymania odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa.
- W przypadku wprowadzenia nowych przejść naziemnych niektóre przejścia podziemne mogą stać się mniej użytkowane i w konsekwencji zaniedbane, co może prowadzić do ich degradacji i powstania niebezpiecznych miejsc.
- Zwiększenie liczby przejść naziemnych może prowadzić do komplikacji w zarządzaniu ruchem pieszych, zwłaszcza w godzinach szczytu, powodując zatłoczenie i ewentualne nieporozumienia między pieszymi a kierowcami.
Jeziora wokół Trójmiasta i inne filmy czytelników
Inwestycja za 12 mln zł. Budowa przejścia naziemnego przy dworcu PKP w Gdańsku
W ostatnich latach w Gdańsku przeważyły argumenty zwolenników budowy przejść naziemnych. Te powstało już m.in. na wysokości LOT-u, planowana jest także budowa przy Dworcu Głównym PKP w Gdańsku.
Inwestycja będzie kosztować 12 mln zł, a urzędnicy zapowiadają, że nowe przejście dla pieszych przy dworcu to nie tylko wymalowane pasy, to także przejazd rowerowy w obrębie węzła, wyznaczenie miejsc postojowych typu kiss and ride przy Dworcu Głównym, wydłużenie peronów tramwajowych i stworzenie możliwości wejścia na przystanki od strony przejścia dla pieszych. Sam projekt jest tak dostosowany, aby zminimalizować przebudowę infrastruktury podziemnej.
To jednak nie jest ostatnie słowo miasta. Sprawdziliśmy bowiem, gdzie już funkcjonują nowe przejścia naziemne (obok tych podziemnych), gdzie planowane jest ich stworzenie, a gdzie piesi nadal będą musieli korzystać z tuneli.
Przejścia podziemne i naziemne w Gdańsku. Te, które są, i te, które będą
- Przejście podziemne Okopowa - SKM Śródmieście - przejście naziemne obecnie funkcjonuje.
- Przejście podziemne Podwale Grodzkie - Dworzec PKP - planowana budowa przejścia naziemnego. Inwestycja prowadzona przez DRMG.
- Przejście podziemne Wały Jagiellońskie - Brama Wyżynna - przejście naziemne obecnie funkcjonuje.
- Przejście podziemne Podwale Przedmiejskie - Chmielna - przejście naziemne obecnie funkcjonuje.
- Przejście podziemne Podwale Przedmiejskie - Elbląska - Brama Żuławska - koncepcja opracowywana w ramach przekształcenia układu komunikacyjnego węzła Brama Żuławska oraz rewaloryzacja ulicy Długie Ogrody wraz z bezpośrednim otoczeniem.
- Przejście podziemne Podwale Przedmiejskie - Łąkowa - przejście naziemne obecnie funkcjonuje.
- Przejście podziemne Podwale Przedmiejskie - Okopowa - planowana budowa przejścia naziemnego w ramach zadania budowy pasów rowerowych w ciągu ul. Podwale Przedmiejskie. Przewidywana jest budowa tylko przejścia przez jedną jezdnię w kierunku Elbląskiej - dojście do przystanku tramwajowego. Druga jezdnia w kierunku Armii Krajowej nie ma miejsca w pasie drogowym na wykonanie chodnika.
- Przejście podziemne Podwale Przedmiejskie - Żabi Kruk - planowana budowa przejścia naziemnego w ramach zadania budowy pasów rowerowych w ciągu ul. Podwale Przedmiejskie.
- Przejście podziemne Zwycięstwa - GUMed - przejście naziemne obecnie funkcjonuje.
- Przejście podziemne Żołnierzy Wyklętych - Obywatelska - nie jest planowana budowa.
- Przejście podziemne Żołnierzy Wyklętych - Reymonta - nie jest planowana budowa, brak technicznej możliwości. Planuje się dodatkowe przejście dla pieszych przez wlot Żołnierzy Wyklętych w rejonie ul. Srebrniki. Proceduje się to zadanie w ramach umowy 16-kowej.
- Przejście podziemne 3 Maja - Dworzec PKS - planowane wykonanie przejścia naziemnego.
- Przejście podziemne Chłopska - Krzywoustego - przejście naziemne obecnie funkcjonuje w rejonie ul. Czerwony Dwór.
- Przejście podziemne Hynka - Kilińskiego - nie jest planowana budowa.
- Przejście podziemne Płażyńskiego - Marynarki Polskiej k. N. Port - nie jest planowana budowa.
- Przejście podziemne Płażyńskiego - Marynarki Polskiej k. Centrum - nie jest planowana budowa.
- Przejście podziemne Płażyńskiego - stadion - nie jest planowana budowa.
- Przejście podziemne Rzeczypospolitej - Hynka - planowana budowa - obecnie procedowana inwestycja przez DRMG.
- Przejście podziemne Rzeczypospolitej - Startowa - planowana budowa, obecnie opracowywany jest projekt budowlany, nie ma terminu realizacji.
- Przejście podziemne Rzeczypospolitej - Żwirki i Wigury - nie jest planowana budowa (nie ma klarownych planów).
- Przejście podziemne Wita Stwosza - UG - jest obecnie przejście naziemne.
- Przejście podziemne Lawendowe Wzgórze - nie jest planowana budowa.
- Przejście podziemne Wilanowska - przejście w Jarze Wilanowskim. Istnieją przejścia naziemne w ciągu ul. Wilanowskiej.
- Jest jeszcze tunel pieszy pod Sucharskiego, w ciągu ul. Miałki Szlak - tam wykonanie przejścia naziemnego nie będzie możliwe.
Gdynia i Sopot nie mają planów przekształcania przejść podziemnych w naziemne
Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni ma w utrzymaniu 12 przejść podziemnych.
- pod ul. Śląską przy ul. Nowogrodzkiej
- pod ul. Śląską przy ul. Litewskiej
- pod ul. Morską - przedłużenie tunelu PKP Gdynia Główna
- pod ul. Morską przy przystanku SKM Gdynia Stocznia
- pod ul. Morską przy ul. Zakręt do Oksywia
- pod ul. Wielkopolską przy ul. Spokojnej
- pod torami PKP - przedłużenie ul. Żwirki i Wigury
- pod torami PKP - przedłużenie ul. Geskiego
- pod torami PKP - dojście do ul. Chylońskiej przy przystanku Gdynia Cisowa
- pod Drogą Gdyńską - przedłużenie tunelu PKP Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana
- pod Trasą Kwiatkowskiego przy ul. Ściegiennego
- pod ul. Władysława IV i ul. Świętojańską (Węzeł Wzgórze Św. Maksymiliana)
- Obecnie nie ma w planie przekształcania ich w przejścia naziemne - mówi Agata Grzegorczyk z Urzędu Miasta w Gdyni.
Z kolei przejścia podziemne w Sopocie są zlokalizowane pod:
- ul. Łokietka na wysokości Ergo Areny, gdzie można również przejść na poziomie jezdni,
- al. Niepodległości na wysokości skrzyżowania z ulicami Boh. Monte Cassino i 1 Maja,
- al. Niepodległości na wysokości skrzyżowania z ulicami Krasickiego i Marynarzy.
- Nie planujemy przekształcania tych przejść w przejścia naziemne - mówi Marek Niziołek z UM w Sopocie.
Opinie wybrane
-
2024-07-02 07:03
Bardzo dobry kierunek, popieram, piesi muszą wrócić do miasta (50)
- 241 591
-
2024-07-02 20:01
(1)
A teraz to niby gdzie są? Znów tabletek zapomniałeś! ;)
- 6 3
-
2024-07-02 21:45
Miasto i jego prezydętka wypowiedziały wojnę kierowcom.
Każdy zmotoryzowany jest wrogiem władz miasta! Ma zamknąć mo..dę, płacić i na coraz krótszej smyczy chodzić. Bo pan urzędnik miejski i tęczowy aktywista poczuli się właścicielami zmotoryzowanych niewolników.
- 7 3
-
2024-07-02 18:36
Miasto to ruch
Piesi i spacerowanie to element wsi. Podobnie jak zamiłowanie do festynów.
- 6 4
-
2024-07-02 18:17
ale tylko wtedy, gdy samochody pojadą dołem!
- 3 2
-
2024-07-02 15:18
Spoko
Przyjdzie wojna i zredukuje głupie pomysły, a podczas nalotów płakać będziemy za tymi przejściami.
- 9 0
-
2024-07-02 12:10
(2)
I rowerzyści. Miasto tylko dla nich. Wyeliminować auta i pieszych bo nie są ekologiczni.
- 17 7
-
2024-07-02 12:25
Puknij się w głowę. (1)
Kiepska prowokacja.
- 5 6
-
2024-07-02 21:47
Samochodziarze wąt z Gdańska! Tylko eko i tylko nowoczesne, tęczowe rozwiązania!
- 1 3
-
2024-07-02 11:28
Kierunek dobry ale idźmy dalej (4)
Skoro ludzi wyciągają spod ziemi, to niech samochody schowają pod ziemię - cały ruch drogowy przenieść do tuneli, a na górze zostawić tylko tramwaje i autobusy elektryczne.
- 18 6
-
2024-07-02 14:32
Tunele wymagają oświetlenia i wentylacji mechanicznej = koszty... (1)
...i brak ekologii, bo dokładamy zużycie energii. Są narażone na zalanie. Akcje ratunkowe w tunelach są utrudnione. Remont tunelu jest o wiele trudniejszy, bardziej kosztowny i bardziej energochłonny, niż remont drogi naziemnej.
Tunele zawsze będą wyjątkiem w ruchu pojazdów, nigdy regułą.- 6 11
-
2024-07-02 18:18
warto! za cenę uratowanych żyć pieszych
- 1 3
-
2024-07-02 12:26
Zgadzam się. (1)
Tylko kto to sfinansuje? Przecież nie kierowcy.
- 4 7
-
2024-07-02 15:19
wystarczy, że sfinansowali ulice
teraz można ich wyeliminować (jakie to parszywie lewicowe)
- 8 1
-
2024-07-02 11:07
Chyba wrócić na jezdnie ?
Łatwiej jest zrobić przejście dla pieszych albo ścieżkę rowerową domalowując na jezdni kilka pasów niż porządnie naprawić dziurawą drogę ...
Już nawet dziury nie potrafią załatać np. jezdnia wokół Placu Wybickiego po reperacji kwalifikuje się na tor do testowania zawieszenia (równo-górka - spowanlniacz - dziurka - górka itd.)- 10 3
-
2024-07-02 11:03
A to gdzie teraz chodzą?
Po polach w Przodkowie?
- 14 1
-
2024-07-02 09:46
Dzbanie, piesi muszą wrócić do miasta? A gdzie teraz są?
- 21 6
-
2024-07-02 09:38
Kiedunek dobry ale przejsc za mało powinno byc ich wiecej dlaczego to pieszy ma chodzic na około by blachosmrodom było wygodniej (3)
- 14 36
-
2024-07-02 10:52
(2)
Żebyście schudli
- 18 4
-
2024-07-02 12:27
Schudniesz siedząc w aucie? (1)
- 4 6
-
2024-07-02 21:50
Wypędzić z miasta i pozabierac samochody burżujom!
Uczciwy człowiek, to na rachunki nie ma, nie mówiąc o czymś więcej!
- 1 2
-
2024-07-02 09:19
tak, to dobra droga. (3)
miasta dla ludzi.
- 12 21
-
2024-07-02 18:21
i dzików ! (1)
- 1 0
-
2024-07-02 21:51
Należy przywrócic wypas krów i możliwość hodowli świń
- 2 0
-
2024-07-02 11:08
i zwierząt ...
- 5 0
-
2024-07-02 08:56
nerki pilnie potrzebne
ja też popieram. bedzie więcej narządów do przeszczepów
- 21 10
-
2024-07-02 08:28
a teraz gdzie są, w piwnicy? co za dzb...
- 41 8
-
2024-07-02 08:16
Tak, wiemy, wy ogólnie kochacie Olusię (1)
i jej pomysły.
- 38 11
-
2024-07-02 11:09
Chyba przeceniacie intelekt tej Pani ?
- 9 3
-
2024-07-02 08:09
(9)
To przyczynek do rzeszy inwalidów i ludzi otyłych w przyszłości, jeżeli komuś przeszkadzaplkonanie kilkanaście schodów. Wystarczą udogodnienia dla obecnych niepełnosprawnych. Piesz mobilność w oparach spalin i absurdu, co za argument.
- 43 13
-
2024-07-02 12:29
Przyczynek ludzi otyłych
to nadmierne użytkowanie samochodów.
- 2 10
-
2024-07-02 12:13
A w doniczkach to się fitness uprawia?
Bo dałeś tylko argumenty za ograniczeniem ilości samochodów w miastach
- 2 2
-
2024-07-02 08:25
Udogodnienia dla niepełnosprawnych (6)
Masz na myśli obsikane i psujące się windy, których utrzymanie kosztuje?
- 15 28
-
2024-07-02 10:54
(1)
A kto je obsikuje. Kierowcy?
- 18 2
-
2024-07-02 14:58
a co mnie to obchodzi, mam czekac w kolejce za osobą o kulach, matką z dziećmi w wózku żeby móc się przedostać na druga strone bo jaśniepan nie moze wytrzymać na światłach? wolne żarty
- 1 9
-
2024-07-02 10:11
(3)
Przestaniesz obsikiwac windy to bedzie git.
- 18 4
-
2024-07-02 15:00
(2)
jakoś przezyjesz tę chwilę na światłach, jak pieć minut później zasiadziesz na kanapie z browarem świat się nie zawali
- 1 3
-
2024-07-02 17:01
(1)
Czyli dalej bedziesz obsikiwal, czy nie? Moze udaru dostales i dlatego bredzisz?
- 2 0
-
2024-07-02 21:54
Jedź potem, jednym tramwajem z takim aktywiszczem, co przed chwilą windę załatwił.
Unikam wszelkich aktywiszczów, jak mogę.
- 2 0
-
2024-07-02 07:24
Kierowcy to nie są mieszkańcy według autora komentarza (2)
- 59 14
-
2024-07-02 12:03
(1)
W dużej części nie są.
- 4 12
-
2024-07-02 21:56
No mentalność żebraka intelektualnego...
Potem chodzi taki i obsikuje tunele, windy, tramwaje i autobusy...
- 1 0
-
2024-07-02 07:22
Mają mieszkać na ulicach? W namiotach jak w USA?
- 31 2
-
2024-07-02 07:14
(7)
a gdzie są teraz? yntelygencie?
- 36 7
-
2024-07-02 07:20
muszą uciekać przed autami (6)
bo jaśniepaństwo z mentalnością chłopa zagrodowego musi przefrunąć przez miasto w swoim bolidzie
- 24 54
-
2024-07-02 08:30
aż się boję nazwać twoją mentalność
- 22 5
-
2024-07-02 07:27
Już się zapaliłeś? Mam tu dwie gaśnice!
- 29 7
-
2024-07-02 07:24
To co prezentujesz to nie uzasadniony h3jt (3)
szugladkujwsz kierowców wkładając ich do jednego wora oszołomów a to chyba ty masz ze sobą problem, a nie większość kierowców.
- 38 6
-
2024-07-02 07:55
Ma problem. (2)
Bo zrobienie prawa jazdy przekracza jego możliwości intelektualne.
- 32 6
-
2024-07-02 12:31
Jedyne co osiągnąłeś w życiu
to kupno auta? Współczuję.
- 2 8
-
2024-07-02 10:45
Do prawa jazdy nie jest potrzeby wybitny intelekt.
Wiele osób z zawodowym, a nawet niższym wykształceniem ma prawo jazdy.
- 3 2
-
2024-07-02 07:06
Ograniczyć dojazd do centrum (48)
Patrzmy na Kopenhagę. Limitowanie miejsc parkingowych, ograniczanie prędkości w miastach powoduje oddanie miasta mieszkańcom. Należy także zlikwidować przyciski dla pieszych, wyzwalające zielone światło - to także jest uciśnienie pieszych.
- 156 430
-
wczoraj 08:20
ech
Wyjedź do kopenhagi jak tam tak ci dobrze.
- 2 0
-
2024-07-02 18:24
bo przenieśli tranzyt pod ziemię (1)
jak w Paryżu, Berlinie i prawie każdym większy mieście na zachodzie
- 10 1
-
2024-07-02 21:58
Wypędzić kierowców z miasta a ich majątki skonfiskować!
Nasze tęczowe aktywiszcza i prezydętka już wiedzą, jak je podzielić!
- 6 1
-
2024-07-02 12:07
Ograniczenie ruchu samochodowego i miejsc parkingowych (8)
Prowadzi jedynie do przenoszenia działalności na inne obszary. Miejsca popularnie turystycznie mogą się jedynie wybronić w sezonie, ale poza nim zamierają. Gdynia jest tego świetnym przykładem.
- 25 5
-
2024-07-02 14:32
Tak, dlatego np Letnica z wielkim parkingiem jest tak dobrze rozwinięta i życie tam kwitnie...a nie, czekaj... (1)
- 2 7
-
2024-07-02 21:59
Tobie polipy na genitaliach kwitną a nie życie w letniewie!
- 1 0
-
2024-07-02 12:21
Jest na odwrót (5)
Mamy niezbite dowody, że obszary nastawione na ruch samochodowy nie sprzyjają biznesowi z wyjątkiem dużych centrów handlowych.
W obszarach silnie spieszonych za to knajpy i usługi kwitną. Widać to przecież w Gdańsku. Ile masz knajpy wzdłuż Żołnierzy Wyklętych a ile wzdłuż Wajdeloty na 1/10 długości- 8 16
-
2024-07-02 20:44
Pawel
Straszne wyciąganie wniskow
- 1 0
-
2024-07-02 12:29
z myśleniem analitycznym oraz rozumowaniem przyczynowo-skutkowym (3)
To u ciebie słabo...
- 8 5
-
2024-07-02 12:58
Miasta dla ludzi (2)
Ale wiesz, ze sa badania, ktore potwierdzaja to, co kolega/kolezanka wyzej napisal/-a?
Piesi i rowerzysci podejmuja duzo wiecej spontanicznych decyzji;- 6 13
-
2024-07-02 18:55
"dla ludzi"
a w samochodach to kto jeździ?
Dla przyjemności jeżdżą? Na złość pieszym?
I co mają do tego "spontaniczne decyzje"? Zbiorowość ludzka jest jak woda, płynie zgodnie ze spadkiem terenu i po linii najmniejszego oporu. A że przy okazji niszczy wszystko po drodze... Ale kogo to obchodzi...
Zorganizuj ludziom życie, aby "linia oporu" była najmniej zawikłana. Wtedy nie będą peregrynować, bo po co?
Usuń przyczynę a nie skutek...- 6 1
-
2024-07-02 18:25
np. wyzwiska i okładanie się pompką
- 6 0
-
2024-07-02 11:43
W Gdańsku przyciski są wyłączone. (1)
- 4 0
-
2024-07-02 12:15
By być precyzyjnym, działają tylko w nocy
- 2 1
-
2024-07-02 09:34
(9)
To najpierw niech zrobią dobrą komunikację miejską. Potem można utrudniać życie kierowcom.
- 31 4
-
2024-07-02 20:51
Wysiadź z blachosnrodu i przekonaj się ze jeździ wysmienicie i komfortowo! (1)
- 0 5
-
2024-07-02 22:01
Za dużo lumpów i meneli
W zasadzie większość
- 1 0
-
2024-07-02 10:46
Akurat ZKM w Gdyni działa nieźle. (1)
- 3 13
-
2024-07-02 18:12
działał może 15-20 lat temu
- 1 2
-
2024-07-02 10:39
(4)
A co, słaba jest? Idz naczekać gdzie indziej.
- 2 11
-
2024-07-02 13:36
bardzo słaba, całe południe Gdańska ma komunikację na poziomie wsi.
- 11 0
-
2024-07-02 11:37
Tak, jest słaba w momencie kiedy podróż nią zajmuje godzinę do miejsc w które samochodem dojadę w max 20min. To kompletna strata czasu, a nie raz nie dwa zdarzyło się że dodatkowo autobus wcale nie przyjechał co jeszcze wydłużało czas oczekiwania, bo następny dopiero za 20min
- 17 2
-
2024-07-02 10:57
to popatrz jak działa np. na Olszynce (1)
dwa autobusy, a po 17.00 Jeden - co godzinę - to twoim zdaniem dobra komunikacja ??
Najpierw musi być dobra komunikacja, a dopiero potem mieszkańcy przesiądą się na zbiorkom, odwrotnie to nie wyjdzie nigdy.- 20 0
-
2024-07-02 14:36
Ale akurat Gdansk Główny to też węzeł przesiadkowy i jest świetnie skomunikowany.
- 1 7
-
2024-07-02 09:10
(3)
Kopenhaga a to tam gdzie pacjenci psychiatryczni chcą zmusić rolników do opłaty haraczu 100 euro rocznie od sztuki krowy? Lewacki totalitarny obóz koncentracyjny udający przyjazne państwo cenzura totalitarna poprawność polityczna i meblowanie życia każdemu przez psychicznie chorych ludzi
- 31 19
-
2024-07-02 10:40
(2)
Nie wiem co jest żałośniejsze- twoje bajeczki, czy używanie przez ciebie słowa lewacki co pokazuje prostotętwojego umysłu.
- 9 16
-
2024-07-02 18:13
kłamliwy ch..jku dowiedz się czegoś czegokolwiek zanim się ośmieszysz ok?
- 2 0
-
2024-07-02 13:38
prostota jest cnotą do której się dąży
ale na pewno nie za pomocą prostackich metod bolszewii
- 4 1
-
2024-07-02 08:31
uciśnienie to masz w gacia..ch albo móz..u
- 16 6
-
2024-07-02 08:29
a byles w Kopenhadze??! (2)
Piec ringow autostradowych, kolej, metro i autobusy co trzy minuty...
Wszystko dla poltorej miliona ludzi w pieciomilonowym kraju...
Takie wzorce to jak wcicie calowej miarki do metrycznego projektu...- 45 5
-
2024-07-02 08:47
Ty tu merytorycznie
A raktywiści w Kopenhadze to palcem po mapie byli
- 19 3
-
2024-07-02 08:48
Do tego oni mają tylko 178 km2 do ogarnięcia
A samo Trójmiasto ponad 400 km2, nie licząc zabudowy podmiejskiej.
- 28 0
-
2024-07-02 08:22
Uciśnienia pieszych nie widzę ale ucisnienie mózgu już tak
Człowieku coś jest z tobą nie tak
- 31 5
-
2024-07-02 07:33
Biedny uciśniony pieszy - bo musi wcisnąć przycisk... (3)
Co za ludzi kształtują teraz te media... Ok 3% społeczeństwa kwalifikuje się do leczenia psychiatrycznego.
- 57 18
-
2024-07-02 10:45
Biedny uciśniony kierowca - bo musi wcisnąć pedał... i posiedzieć na du**e w wygodnym aucie 30 sekund. (1)
Skoro płaczecie z tak błahego to jacy z was mężczyźni?
- 7 18
-
2024-07-02 10:56
Ale my płaczemy bo wy będziecie wdychać nasz smród, ale skoro Ty to lubisz to nadstaw dobrze nos
- 7 2
-
2024-07-02 08:03
wolę Jokohamę czy Busan
- 0 4
-
2024-07-02 07:31
(5)
Wszystko pięknie i chcijmy Kopenhagi tylko komunikacja w Gdańsku leży w kwiczy. Autem do pracy jadę 20 min, komunikacja 60 min pod warunkiem, że coś nie zdechnie znie zerwie się trakcja tramwajową.... mamy bardzo nie przemyślane połączenia, zwłaszcza z dzielnic dolnego tarasu. Rowerem? Super gdyby nagle ścieżka nie znikała na trasie i radź sobie rowerzysto sam np przebić się z Forum na Dolne Miasto tak by nie musieć przeciskać przez pieszych, to nie jest komfort dla nikogo.
- 53 6
-
2024-07-02 10:53
W punkt
Aktywiści powinni działać w kierunku poprawy kominukacji miejskiej, żeby była ona konkurencyjna dla samochodu. A oni wolą nie poprawiać komunikacji tylko utrudniać przejazd samochodem, tak, żeby równać w dół. Zamiast przyspieszyć Twój dojazd do pracy komunikacją do 15 minut to łatwiej jest spowolnoić dojazd samochodem do 70 minut.
- 16 2
-
2024-07-02 07:40
(3)
Przy Forum zawsze będzie tłok i nic z tym nie zrobisz.
Kawałek wzdłuż Okopowej, potem w Toruńską i jesteś na Dolnym Mieście. Jaki tu problem?- 3 18
-
2024-07-02 10:25
To jedź przy białej baszcie i odpływach Motławy i znajdziesz się na dolnym jaki to problem
- 0 2
-
2024-07-02 08:43
Problemem jest Toruńska, która ani nie ma drogi rowerowej, ani nie da się po niej bezpiecznie jeździć
- 11 1
-
2024-07-02 08:31
bardzo wygodne zalozenie - i nic nie trzeba robic - urzednik lubi to...
Problem w tym, ze falszywe...
- 8 0
-
2024-07-02 07:29
Patrzę na Kopenhagę (3)
Widzę 4 linie metra, 7 linii S-tog i potężną sieć kolei regio.
- 52 1
-
2024-07-02 12:35
Ja widzę w Kopenhadze (2)
drogi rowerowe i tysiące rowerzystów.
- 2 9
-
2024-07-02 18:59
w półtorej milionowym płaskim jak stół mieście trudno aby ich nie było...
Problem w tym, że ty widzisz tylko rowerzystów...
I tu chyba jest zadanie dla terapeuty, bo to wygląda na jakieś zaburzenia percepcji...- 3 0
-
2024-07-02 14:39
Bo jest płasko
- 7 1
-
2024-07-02 07:23
Takie " uciśnienie" jest w wielu krajach UE ,pieszy chce przejść to wnikam przycisk co upłynnia ruch. Jak cię ciśnie to zluzuj majty.
- 31 10
-
2024-07-02 07:19
Dla mnie jako kierowcy, nie ma problemu. (26)
Możecie sobie wybudować tyle przejść ile potrzebujecie, ale niech będą to racjonalnie wybrane miejsca. To przy dworcu, to dziwna sprawa bo 100 metrów wcześniej jest już przejście na Hucisko. Trzeba było zrobić to przejście na wysokości KFC...
- 230 73
-
2024-07-02 10:44
Problem w tym że ty nie wiesz ile to 100m (1)
Jeśli dla ciebie 500m to 100m to jesteś zbyt przywiązany do auta proponuje pochodzić tak w koło ze 3x i myślę że zmienisz zdanie.
- 22 13
-
2024-07-02 18:21
może dywanik rozłożyć pieszemu baranowi?
- 2 2
-
2024-07-02 09:39
Przy kazdym przystanku tramwajowym powinno byc przejscie dla pieszych a nie tunel (4)
- 17 20
-
2024-07-02 19:24
Żeby...
...barany, które za późno wyszły z domu wbiegały mimo czerwonego światła pod jadące samochody!
- 3 0
-
2024-07-02 14:55
Za gruby
Czyli już nie chcesz schudnąć
- 1 0
-
2024-07-02 11:13
pójdżmy na kompromis - budujmy kładki nad jezdnią !
- 5 10
-
2024-07-02 10:45
POdoba mnie się ten POmysł :)))))))))))))))))))))))))))))))))))
- 2 4
-
2024-07-02 09:05
Przy KFC nie byłoby możliwości dojścia na peron tramwajowy bez zabrania po jednym pasie ruchu.
- 11 1
-
2024-07-02 08:59
Przy KFC będzie kolejne
- 12 1
-
2024-07-02 08:44
To są zupelnie inne szlaki komunkacyjne (1)
Nikt, kto jest przy dworcu nie pojdzie na Hucisko zeby przejść.
To jest jak najbardziej sensowne miejsce.
Bardzuej vezsensu ze taki ruch samochodowy jest w samym centrum.- 17 4
-
2024-07-02 15:56
Więc zburzmy miasto i wybudujmy od nowa. Pamiętaj, że był to wcześniej główny dojazd do Portu w Gdańsku i Gdyni z latami przerzucony w kierunku obwodnicy. Nie da się od tak miasta, przez którego "srodek" przechodzi kiedyś jedyna i główna droga, a obecnie kluczowa w skomunikowaniu pewnych części miasta. Nierealne jest zakazanie wjazdu na Wały Jagiellońskie, bo gdzie ma się przenieść ten ruch?
A co do tuneli, to może właśnie warto zainwestować w działające windy i platformy?- 5 1
-
2024-07-02 08:33
zostań inwalidą to zrozumiesz (6)
- 13 9
-
2024-07-02 09:01
(2)
A do tej pory inwalidzi drugą stronę ulicy tylko na pocztówkach podziwiali?
- 12 7
-
2024-07-02 09:43
Do tej pory odbijali się od niedziałających wind. Albo jechali naokoło na Hucisko. (1)
- 13 3
-
2024-07-02 10:57
Strasznie daleko to fakt
- 1 1
-
2024-07-02 08:59
Żeby zrozumieć raktywistów miejskich (2)
To musi zostać inwalidą umysłowym
- 15 4
-
2024-07-02 10:57
Raktywizm to twoje wypociny
To jest chore, że miasto jest przedzielone wielopasmową drogą przez ściśle centrum i do tego bez przejść naziemnych. A próby zbudowania odrazy spotykają się z reakcją jak Twoja...
- 5 5
-
2024-07-02 10:23
może będziesz zdrowy fizycznie do końca życia ale na pewno dopadnie cie starość
wtedy zobaczysz, że każde 100 metrów ekstra jest ogromnym wysiłkiem
- 5 2
-
2024-07-02 08:16
Nie wiem dokładnie w którym miejscu ma być to nowe przejście (2)
Ale od Huciska do Dworca jest co najmniej 300 metrów, to jest co najmniej 5 minut pieszo dla zdrowej osoby. Natomiast trzeba przyznać, że część przejść naprawdę otworzyła miasto, ile razy jadę Podwalem Przedmiejskim i zatrzymuję się owszem na światłach (które i tak były, bo było skrzyżowanie z Chmielną i tak miało światła) to widzę bardzo duże potoki pieszych. A trzeba przyznać, że te tunele w okolicy nie nastrajają do wędrówek.
- 20 5
-
2024-07-02 10:47
(1)
dla zdrowej to 3 min. z prędkością tylko 3,6 km/h czyli spacer.
- 3 1
-
2024-07-02 11:24
3.6 km/h to 60 metrów na minutę
3 minuty to 180 metrów. Spod dworca do prejścia pod dawnym Żakiem jest 360 metrów, więc okrągłe 6 minut. Plus przejście przez dwie jezdnie plus powrót. Robi się ponad 12 minut. Przy przeciętnej podróżnej prędkości samochodu 35 na godzinę (bez korków, ale ze światłami), te 12 minut to 7 kilometrów. Wyobraźmy teraz sobie, że od Zieleniaka do Bramy
3 minuty to 180 metrów. Spod dworca do prejścia pod dawnym Żakiem jest 360 metrów, więc okrągłe 6 minut. Plus przejście przez dwie jezdnie plus powrót. Robi się ponad 12 minut. Przy przeciętnej podróżnej prędkości samochodu 35 na godzinę (bez korków, ale ze światłami), te 12 minut to 7 kilometrów. Wyobraźmy teraz sobie, że od Zieleniaka do Bramy Wyżynnej każą jechać samochodem nie prosto, ale cofką do Traugutta, Sobieskiego, Powstańców Warszawskich.
KAżdy kierowca puknie się w głowę, ale jednocześnie pieszym zaleca się nadłożenie 12 minut.- 13 1
-
2024-07-02 07:42
300m
Od Huciska do planowanego przy dworcu to 300m, nie 100.
- 19 0
-
2024-07-02 07:40
100m powiadasz, twój licznik samochodowy ma legalizację? Watpię. "oko" też masz do bani....
- 19 4
-
2024-07-02 07:39
100m do huciska? Ciekawe
- 18 1
-
2024-07-02 07:23
(1)
Spokojnie tam zrobią następne. Nie długo to będzie jedno przejście dla pieszych w całym centrum miasta
- 11 4
-
2024-07-02 07:43
i bardzo dobrze
jesteś w centrum miasta, nie na autostradzie. Nikt nie marudzi, że na Szerokiej czy na Podwalu przejścia są co 200m
- 29 16
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.