• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tunel i peron SKM Orłowo do remontu

Patryk Szczerba
6 października 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
W przyszłym roku o tej porze powinna być gotowa dokumentacja projektowa dla przystanku SKM w Orłowie. W przyszłym roku o tej porze powinna być gotowa dokumentacja projektowa dla przystanku SKM w Orłowie.

Latem przyszłego roku będzie gotowy projekt przebudowy peronu SKM w Orłowie zobacz na mapie Gdyni. W planach jest m.in. remont przejścia podziemnego, przebudowa jego zadaszenia i budowa wiaty na peronie. Koszt dokumentacji wraz z nadzorem autorskim to blisko 413 tys. zł.



Najpilniejsza potrzebna inwestycja na stacjach SKM w Gdyni to?

Peron SKM w Orłowie to jedna z najgorzej wyglądających stacji na trasie SKM. Jej obraz to prowizoryczne zadaszenie, brak podstawowej informacji pasażerskiej i będący w coraz gorszym stanie tunel wychodzący w kierunku ul. Przebendowskich zobacz na mapie Gdyni. Podczas budowy tunelu zamontowano w nim windę. Szybko zdewastowane urządzenie nie pełni dziś żadnej funkcji.

Przewoźnik zapowiada, że zmiany są kwestią czasu. Remont będzie możliwy dzięki środkom z Unii Europejskiej w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych i Regionalnego Programu Operacyjnego.

Będzie remont tunelu

W pakiecie przygotowanym przez SKM pojawia się modernizacja dworca podmiejskiego, o której pisaliśmy dwa miesiące temu, budowa centrum monitoringu oraz systemu informacji pasażerskiej, które znajdą się w zaaranżowanej na ten cel w dworcu sali pod kopułą. Poza tym pieniędzy wystarczy na remont peronów, w głównej mierze gdyńskich (z Gdańska remontowany będzie przystanek Stocznia, a spoza Trójmiasta Rumia Janowo). Koszt całości inwestycji jest szacowany na 98 mln zł.

Remont obejmie m.in. modernizację nawierzchni, będącej dziś w fatalnym stanie. Remont obejmie m.in. modernizację nawierzchni, będącej dziś w fatalnym stanie.
Pewnym jest, że wśród nich znajdzie się modernizacja Orłowa.

- Projekt będzie obejmować przebudowę układu torowego polegającą na zniwelowaniu łuku oraz zabudowaniu rozjazdów (półtrapezu) w bezpośrednim sąsiedztwie peronu, od strony Sopotu, modernizację nawierzchni kolejowej wraz z modernizacją sieci trakcyjnej. Remont przejdzie peron oraz przejście podziemne od ul. Przebendowskich, gdzie zostanie zmodernizowane zadaszenie. Na peronie pojawi się nowa wiata - wyjaśnia Marcin Głuszek, dyrektor ds. umów i marketingu SKM.
Oprócz tego pojawią się nowe instalacje elektryczne zasilające wszystkie urządzenia, instalacje teletechniczne, elementy systemu monitoringu, oświetlenie, urządzenia informacji pasażerskiej, obsługi pasażerów oraz mała architektura. Pojawią się też rozwiązania dla osób mających problemy z poruszaniem.

Zmiany szykują się także w tunelu prowadzącym w kierunku ul. Przebendowskich. Zmiany szykują się także w tunelu prowadzącym w kierunku ul. Przebendowskich.
Projekt powinien być gotowy późnym latem przyszłego roku. Koszt wraz z nadzorem autorskim to blisko 413 tys. zł.

Winda w Redłowie też, ale nie wiadomo kiedy

W ostatnim czasie o ułatwienia dla niepełnosprawnych dopytują także pasażerowie korzystający z peronu w Redłowie, który przeszedł w ostatnich latach odświeżenie. Na to, na co wielu czekało, czyli windy, na którą jest zresztą sporo miejsca, podczas prac budowlanych zabrakło środków. Szansą jest, podobnie jak w przypadku Orłowa, dofinansowanie unijne.

Prace w ramach programu operacyjnego będą mogły się rozpocząć już w przyszłym roku. Sęk w tym, że nie ma jeszcze ustalonej ich kolejności, więc nie wiadomo, kiedy można spodziewać się zamontowania windy.

- Szczegółowa informacja na temat harmonogramu wszystkich przewidzianych w zgłoszonym przez nas projekcie prac, a co za tym idzie kolejności modernizacji poszczególnych peronów (w tym modernizacji Redłowa) wskazana zostanie w studium wykonalności - dodaje Głuszek.
Podobnie jak w przypadku Orłowa, oprócz windy pojawi się m.in. monitoring oraz elementy informacji pasażerskiej.

Miejsca

Opinie (129) 5 zablokowanych

  • zmiany w tunelu w kierunku ul. Przebendowskich

    droga Redakcjo Trojmiasto.pl, pytanie czy tunel będzie również miał połączenie z peronem dalekobierznym? na większości stacji w przypadku braku takiego połączenia, jest ono tworzone, w przypadku tego tunelu również dobrze by było zrobić połączenie z peronem dalekobierznym oraz wyprowadzeniem drugiego wyjścia na ulicę Inżynierską

    • 0 0

  • No teraz nowe wladze pis wybuduja wszystko w ciagu jednej nocy.Ta ze......

    • 0 0

  • Proszę przedłużyć ten tunel do Inżynierskiej wraz z budową wejścia na peron

    dalekobieżny !!! SKM, proszę się porozumieć w tej kwestii z PKP PLK.

    • 1 0

  • PORAŻKA ZE STACJA WEJHEROWO ŚMIECHOWO!! (4)

    Nie zgadzam się !! Najgorzej wyglądająca stacja SKM jest w Wejherowie Śmiechowie gdzie SKM podmieniła stare budki z Wejherowa z Nanic i teraz przed deszczem można się schronić ale chyba tylko pod własnym parasolem, budki są małe i nie zabudowane więc wieje i leje deszcz z każdej strony !! Wstyd żeby w taki sposób remontować stację SKM podmieniając budki na gorsze!!!

    • 10 0

    • ... (3)

      no dobra ale wejherowo smiechowo jest kpina sama w sobie wiec nie ma co dywagowac

      • 2 2

      • Tak Wejherowo Śmiechowo to tragedia !!

        • 0 0

      • Tak Śmiechowo to tragiczne miejsce!! Peron nie ma głośnika więc jak jest zmiana peronów staruszki o kulach !!! biegają bo przecież SKM nie zaczeka !! to jest okropne jak można tak traktować ludzi!

        • 2 0

      • sama nazwa wskazuje

        Śmiechowo.

        • 1 1

  • usuncie wiecznie niedzialajace windy w Orłowie (5)

    i zróbcie porządne podjazdy. Ktoś musiał chyba nieźle "posmarować" źe PKP tak chętnie wszędzie instaluje awaryjne windy mając pasażerów w d...

    • 7 0

    • Podjazdy do tej kładki? (4)

      Musiałyby być dłuższe niż sam peron.

      • 0 4

      • (3)

        malućka ta twoja wyobraźnia

        polecam jakikolwiek niemiecki dworzec

        podjazdy z betonu są wszędzie, a windy są rzadkie

        • 1 1

        • Daj fotkę, zamiast rzucać frazesami. (2)

          Wielkich podjazdów kilka widziałem. Wyglądają jak zestaw połączonych scyzoryków. Niepełnosprawny przejeżdża kilometr to w lewo, to w prawo... Aby dostać się kilka metrów w górę.

          • 0 0

          • Ale przynajmniej ma szansę dostać się do celu, (1)

            ostatnio miałam okazję zobaczyć babcię uwięzioną w windzie z dwulatkiem od strony Orlowskiej, i niepelnosprawnego mężczyznę na wózku, któremu udało się wysiąść z pociągu na peron, ale już peronu nie opuścił...

            • 0 1

            • Podjazdy muszą być pod małym kątem. Jeśli wysokość między punktem A i punktem B jest znacząca,

              musi być zawinięty jak składana drewniana miarka. Taki niepełnosprawny aby pokonać i kilka metrów w pionie, przejedzie nawet 100 metrów. Potem takie dzieło trafi do sieci na listę absurdów. Bo ktoś poskąpił na windę. Dziękuję.

              Perony są z definicji wąskie i długie. Taki podjazd miałby sens do tunelu jak to jest na SKM Wzgórze lub Główna. Ale do kładki? Więcej powierzchni niż sam peron. Najlepsze co mogą zrobić, to zburzyć kładkę i zrobić tunel z podjazdem jak na wyżej wymienionych przystankach.

              • 0 1

  • "zdewastowane windy" (2)

    chciałabym sprostować zdanie z artykułu o rzekomej dewastacji wind.Windy nie są zdewastowane tylko od początku były felerne, bardzo powolne i często byłam świadkiem (przechodzę tam codziennie) jak ludzie są w środku uwięzieni bo po prostu winda przestała działać.Nie widziałam ani razu, żeby ktoś te windy dewastował, na zaspie są windy wiele lat i cały czas działają bo po prostu są lepsze.Żal mi tylko starszych osób i matek z wózkami, które nie mają możliwości przedostania się na drugą stronę.Powinna odpowiedzieć za to osoba, która wybrała takie wadliwe windy a nie szukać przyczyny w rzekomej "dewastacji"

    • 5 1

    • Uwięzieni? Do kogo wtedy zadzwonić?

      Pół biedy uwięzienie. Najgorsza jest zraniona duma. Jeszcze ktoś zrobiłby mi zdjęcie komórką albo film.

      • 0 0

    • wszyscy wiedzą że te windy to niewypał

      i same się psują, ale napis "winda nieczynna z powodu dewastacji" lepiej brzmi.

      • 0 0

  • (14)

    Ja tylko nie kumam, po co ktoś wydał kasę na remont peronu dla pociągów dalekobieżnych w Orłowie!? Ten peron w ogóle nie jest potrzebny, już chyba lepsza byłaby budowa takiego peronu w Redłowie, tam więcej ludzi mieszka.

    • 57 16

    • drogi kolego (2)

      ten drugi peron wybudowano prze wojną, była to stacja Gdynia-Orłowo pierwsza
      po obszarze Wolnego Miasta Gdańska.
      W sezonie letnim wysiadało tu multum turystów - kuracjuszy.. w tym bardzo dużo polskich Żydów ,ponieważ w Zoppotach byli prześladowani...

      • 7 1

      • (1)

        tylko ja nie piszę, że problem był z peronem, tylko po co ktoś wydał kasę na jego naprawę, może kiedyś tam były tłumy, teraz ich zdecydowanie nie ma !!

        • 3 2

        • były by tłumy, gdyby Regio było w cenie SKM

          jak za Gierka

          w końcu z peronu SKM korzysta od groma ludzi, a św.pam. Sprinter jeździł pełny.

          multum ludzi wolało by na trasach z Gdańska Gł, Wrzeszcza, Oliwy, Gdyni Gł, czy z Chyloni szybką Regio, bez stawania co chwilę, niż wolniejszą SKM

          ja bym tak jeździł nawet przy obecnych cenach i częstości, ale wożę rower, a oni chcą 7 NPL za przewóz roweru, więcej niż za mnie i to w obie strony.

          Regio nie chce się kombinować. Musieli by zrobić specjalną lokalną taryfę, ale to za dużo roboty dla ich biurew. No i wtedy ryzykowali by, że inni, których skubią, też by chcieli taniej. więc "się nie da"

          • 0 0

    • (4)

      Gdynia Orłowo to stacja kolejowa (nie mylić z przystankiem kolejowym) i była remontowana w związku z kompleksową modernizacją magistrali E65 Warszawa-Gdynia. Tak jak wszystkie stacje i przystanki osobowe znajdujące się na tej linii.

      • 6 2

      • (1)

        remont tego przystanku był co najmniej niepotrzebny (ja bym go w ogóle zamknął), lepiej wyłoby te pieniądze przeznaczyć na remont peronu skm

        • 1 1

        • To nie jest przystanek kolejowy (osobowy) tylko stacja kolejowa. Jeśli nie wiesz jaka jest różnica to sprawdź sobie w internecie.

          • 1 0

      • Nie wszystkie (1)

        Gdańsk Główny nie był remontowany.

        • 1 1

        • prawda, ze nie byly remontowane perony

          Mysle, ze chodzi o grubszy plan co do Gda Gl. Zabytkowy dworzec itp.

          Inna sprawa, ze mimo wszystko nie jest on w tak oplakanym stanie.

          • 2 0

    • (4)

      Nie o to chodzi. W Orlowie wysiada dużo turystów i emerytów. Szczególnie tych drugich, np. do sanatorium

      • 8 9

      • (3)

        tak, i te 5 osób na dobę otrzymało zupełnie nowy peron, a pozostałe setki mają stary peron skm...

        • 17 3

        • Ale o co chodzi?

          Stacja Orłowo była remontowana w ramach modernizacji linii E65 Warszawa-Gdynia, a inwestorem było PKP PLK, a nie PKP SKM Trójmiasto. Przecież jest to wyraźnie napisane w komentarzach do tego wątku. A jeśli dalej tego nie możesz pojąć, to napiszę inaczej - peron dalekobieżny Gdynia Orłowo znajduje się na linii kolejowej 202 Gdańsk Główny - Stargard Szczeciński, która w Trójmieście stanowi fragment europejskiego korytarza E65 (który to był właśnie wtedy modernizowany), peron SKM to linia 250 Gdańsk Śródmieście - Rumia i ta trasa nie była kompleksowo remontowana. Wszystkie stacje i przystanki osobowe znajdujące się na linii E65 zostały wyremontowane przy okazji tej modernizacji. I nie poszły na to pieniądze z SKM Trójmiasto.

          • 6 0

        • peron osobowy byl remontowany w ramach remontu linii e65. (1)

          Podobnie jak zdecydowana wiekszosc (jesli nie wszystkie inne) perony na tej linii.

          • 7 1

          • a poza kilkoma osobówkami nic się tam nie zatrzymuje. Podobnie jak na Chyloni (no może rusza kilka składów na południe). Żaden dalekobieżny pociąg, żadne TLK czy InterCity.

            • 2 1

    • Gdyby był przystanek PKP Gdynia Redłowo

      To wsiadałoby na nim chyba więcej osób niż we Wrzeszczu. Niestety nie ma go tam gdzie zmieścić a szkoda...

      • 9 3

  • "Pojawią się też rozwiązania dla osób mających problemy z poruszaniem" (4)

    czyli dla wszystkich, wszyscy mają "problemy z poruszaniem" w tym slamsie

    i znowu WINDA (wolnobieżna) a nie rampa, PODJAZD

    oni są NIENAUCZALNI, zeby sie przyjąć do pracy w SKM, trzeba chyba mieć IQ poniżej 40, ślinotok i kłopoty z wiązaniem "szlurufkuf"

    • 6 0

    • Jak na slams, strasznie drogie tu nieruchomości. (1)

      O!

      • 2 0

      • "prawdziwe interesy robi się tylko na drogich SŁOMIANYCH inwestycjach..

        koniaczek?"

        Miś wiecznie aktualny

        • 0 0

    • (1)

      Co to są szlurufkuw czyżby sznurówki ?

      • 0 0

      • tak, to pamięciowy cytat z pl tłumoczenia Forresta Gumpa
        który też miewał ten kłopot, jak tuzy od Głuszka

        • 1 0

  • winda w Redłowie (2)

    chodzi o bezpieczeństwo pasazerow. Strome, długie schody to utrapienie dla ludzi starszych a wózki inwalidzkie, wózki z dziećmi ? ... to tragedia. W ostatnich latach liczba pasazerow na przystanku Redłowo zwiększyła się wielokroć.

    • 5 0

    • Są nieliczne, więc nieważne. (1)

      • 1 0

      • Schody w Redłowie są i tak sporo niższe niż te nowe, absurdalnie wysokie schody w Orłowie, no i mają jakąś tam rampę, więc wózek dziecięcy i rower da się jakoś przeprowadzić, tylko wózka inwalidzkiego ni chu chu.

        I w Redłowie z rowerem wciąż jeszcze jest lepsza alternatywa - nielegalnie przejść na drugim końcu peronu, a potem przez tory. Bez wspinactwa wyczynowego, wygodnie, od razu się jest na drodze dla rowerów.

        Dlaczego w tym cholernym kraju niemal zmuszają nas do łamania praw, a potem za to karzą?! To jakieś chore! Kiedyś w Orłowie było przejście przez tory. Zakazali, a potem zaspawali furtkę. Były tam niskie wygodne drewniane schody. Zmienili na wysokie betonowe i stalowe, beznadziejne dla każdego z bagażem lub niepełnosprawnością.

        Pieprzone biurwy, żeby ich pogięło...

        • 0 2

  • Co z Rumią Janowo ?!

    W dzielnicy mieszka 11 tyś ludzi, całe tabuny ludzi dojeżdża do pracy i do szkół w trójmieście. Od kilkunastu lat ludzie są mamieni a w zamian dostają przeciekające "wiaty autobusowe" - fakt faktem odmalowali i zrobili stopnie na kładce - ale to jest kropla w morzu potrzeb.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Ile obecnie wynosi limit punktów karnych dla doświadczonego kierowcy?

 

Najczęściej czytane