• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

UG zamyka bramy przed kierowcami spoza uczelni. Od lipca trudniej o darmowe parkingi w Oliwie

Maciej Korolczuk
12 maja 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
System parkowania ma ruszyć w lipcu. Od tego momentu na terenie kampusu będą mogli parkować wyłącznie studenci, pracownicy i goście UG. System parkowania ma ruszyć w lipcu. Od tego momentu na terenie kampusu będą mogli parkować wyłącznie studenci, pracownicy i goście UG.

Na sześciu bramach wjazdowych na teren kampusu Uniwersytetu Gdańskiego zobacz na mapie Gdańska od kilku dni trwa montaż systemu parkingowego. Szlabany zostaną uruchomione w lipcu, a z parkingów będą mogli korzystać tylko studenci, pracownicy UG i zaproszeni przez uczelnię goście. Na terenie kampusu jest aż 1,6 tys. miejsc parkingowych.



Jak decyzja UG wpłynie na parkowanie w Oliwie?

O parkowaniu w Oliwie pisaliśmy w ostatnich latach wielokrotnie. Powstające tu biurowce, do których każdego dnia musi dojechać w sumie nawet kilka tysięcy pracowników sprawiły, że problem z parkowaniem, a wraz z nimi głos niezadowolonych mieszkańców nasilały się z roku na rok.

Z rozjeżdżaniem chodników i trawników w Oliwie walczy się poprzez wprowadzenie w części dzielnicy - na prośbę mieszkańców - strefy płatnego parkowania. Problemu to jednak nie rozwiązało, lecz przesunęło go na obrzeża strefy, gdzie przenieśli się kierowcy szukający darmowego postoju. Dlatego po kilku miesiącach miasto wraz z mieszkańcami (choć nie wszystkimi, bo uchwała rady dzielnicy została przegłosowana zaledwie jednym głosem) postanowiło rozszerzyć strefę na całą dzielnicę.

Problem nadmiernej liczby aut znów przeniósł się w inne miejsce, bo kierowcy, aby unikać parkomatów parkowali na parkingach należących do sklepów budowlanych czy Uniwersytetu Gdańskiego. Znajdująca się tuż przy bibliotece UG i Wydziale Biologii Castorama wprowadziła więc ograniczenia. Kierowcom, którzy nie byli jej klientami a parkowali auta i znikali na cały dzień, pracownik ochrony zostawiał za szybą upomnienia, a recydywistów karano wezwaniem lawety i odholowaniem auta.

Strefa płatnego parkowania w Oliwie. Strefa płatnego parkowania w Oliwie.
Ostatnią w miarę wolną przestrzenią do parkowania były przepastne parkingi należące do UG. Mogą one pomieścić ok. 1,6 tys. aut i choć oficjalnie mogą na nich parkować tylko upoważnione osoby, to często swoje auta pozostawiali tam pracownicy okolicznych biurowców. Wkrótce to się jednak zmieni.

Kampus to miejsce studiowania i pracy

Od kilku dni przy wjazdach na teren kampusu prowadzone są prace budowlane polegające na wylewaniu fundamentów i montażu szlabanów.

- Nowym systemem parkowania zostanie objęty teren kampusu Uniwersytetu Gdańskiego w Oliwie. Będzie on służył uporządkowaniu wjazdu samochodów na teren kampusu, ochronie terenów zielonych oraz zapewnieniu miejsc parkingowych studentom i pracownikom Uniwersytetu Gdańskiego - wyjaśnia Beata Czechowska-Derkacz, rzecznik prasowy Uniwersytetu Gdańskiego. - Dynamiczny rozwój Oliwy, szczególnie stref biurowych oraz tworzenie płatnych parkingowych stref miejskich, powoduje coraz większe utrudnienia dla studentów i pracowników UG, dla których teren kampusu jest miejscem studiowania i pracy. Zależy nam także na ochronie porządkowanych i rozwijanych terenów zielonych naszego kampusu, a warto podkreślić, że jeszcze w tym roku otwarty zostanie tu nowy park.
Czytaj także: Nowy park powstaje na terenie kampusu Uniwersytetu Gdańskiego

System szlabanów ma ruszyć w lipcu. Od tego momentu na terenie UG będą mogli parkować wyłącznie pracownicy i studenci Uniwersytetu Gdańskiego oraz zaproszeni przez pracowników UG goście.

- Parkowanie będzie bezpłatne. Zainteresowani pracownicy i studenci otrzymają specjalne karty wjazdowe. Jednorazowej opłacie, w wysokości około 30 złotych, będzie podlegało urządzenie do odblokowania systemu, które pozwoli wjechać na teren kampusu. Na terenie kampusu UG w Gdańsku Oliwie jest około 1,6 tys. miejsc parkingowych i będzie można parkować wyłącznie na takich miejscach. Nie przewidujemy żadnych stref parkowania dla osób spoza uczelni - dodaje rzecznik prasowy UG.
Jak tłumaczy, obecnie wjazd na teren UG nie jest ograniczony szlabanami, porządku pilnuje Straż Uniwersytecka, ale nie zawsze ma możliwość zweryfikowania, czy parkują studenci i pracownicy UG, czy też osoby z zewnątrz. Nowy system tę sytuację zmieni.

Koszt inwestycji to ok. 1 mln zł. Prace w systemie zaprojektuj i wybuduj wykonuje wyłoniona w przetargu spółka Demit.
  • Do tej pory na parkingach mogących pomieścić ponad 1,6 tys. miejsc parkowali też pracownicy okolicznych biurowców. Od lipca ma się to zmienić.
  • System będzie obsługiwał 6 bram wjazdowych - 3 od strony ul. Bażyńskiego, 2 od strony ul. Wita Stwosza i 1 od strony ul. Grunwaldzkiej.
  • Montaż systemu kosztuje władze uczelni 1 mln zł.

Miejsca

Opinie (406) ponad 10 zablokowanych

  • ) (8)

    I dobrze uczelnie dla studentów a pracownicy korpo niechaj dojeżdżają komunikacją miejską i rowerami.Albo niech korpo postawi im parking jak już muszą autem dojeżdżać.

    • 356 21

    • Nie powinno być takiej kumulacji biurowców w jednym miejscu. (2)

      • 23 20

      • jeżeli gdziekolwiek ma być kumulacja buirowców, to tylko w pobliżu stacji SKM (1)

        • 40 4

        • szkoda, ze do SKM też trzeba dojechać...

          Gdańsk - mamy cię w pu***

          • 1 1

    • Ruch dobry, ale... (1)

      brak możliwości wjazdu nie studentom, ale interesantom to błąd! Powinna być możliwość wjazdu dla każdego, tylko że np. pierwsze 20 min za darmo, a następnie płatne, ale drożej niż w strefie płatnego parkowania. Dzięki temu ktoś, kto ma coś do załatwienia a nie został specjalnie zaproszony, bo np. składa dokumenty aby aplikować na UG, będzie miał możliwość zaparkowania.

      • 9 8

      • He he he.

        Z dokumentami można przydreptać na piechotę. Teraz akurat zmniejszają się limity przyjęć, już nikt nie będzie zabiegał o studentów na kolanach. Takie czasy, reforma szkolnictwa.

        • 2 1

    • pomysł na biznes (2)

      Już widzę jak sprytni studenci będą wyrabiać karty wjazdowe i sprzedawać pracownikom Oliva Bussiens Center za 100 zł za / mc :)

      • 37 2

      • biznes is biznes

        Skoro nie parkują to mogą przehandlować miejsce. Liczba się zgadza.

        • 3 5

      • Nic z tego.

        Od czasu di czasu karty są sprawdzane, jeśli pojawia się niezgodność danych traci się kartę. Tak jest u nas na PG. Poza tym, studenci mają ograniczony dostęp. Miejsca parkingowe są dla pracowników przede wszystkim,

        • 18 3

  • Karte student pozyska za 30 (4)

    A wypożyczy za 100zl/miesiąc i będzie na kilka piwek w Ygreku

    • 3 1

    • (3)

      Karty będą na imię i nazwisko i konkretny pojazd na podst dowodu rejestracyjnego

      • 0 1

      • No i? (2)

        Będzie ciec latał i sprawdzał 1600 aut czy któreś na niewłaściwy nr rej a potem biegiem do monitoringu na czyja kartę wjechał?

        • 2 0

        • (1)

          Tak , będę sprawdzał tylko po to, abyś śmierdzielu następnym razem nie wjechał ;)

          • 0 1

          • Można jeszcze inaczej: wynająć komuś swój samochód z prawem parkowania na UG :) Piękny pomysł na dochód i to nieopodatkowany :) Już widzę te ogłoszenia "wynajmę samochód z miejscem parkingowym na UG pracownikowi biura w Alchemii czy OBC". Wszyscy będą zadowoleni - student, bo sobie dorobi, i pracownik biurowca, bo będzie miał gdzie parkować :)

            • 1 0

  • Komunikacja miejska jest słaba (2)

    autobusy kursują rzadko, większość co 20 min. są przeładowane. Trudno dojechać z "bocznych dzielnic". Ludzie w tramwajach i skm jadący przed 8.00 jadą jak sardynki upchnięte. Zachęcanie do komunikacji miejskiej do zachęcanie do udręki.

    • 4 0

    • (1)

      20 minut to idealny czas, abyś sprawdził/a fejsbuczka itp. Nie grymaś. Jeszcze się nie urodził taki co by wszystkim dogodził.

      • 0 3

      • Ale właśnie za to płacimy urzędnikom miejskim, aby dogadzali mieszkańcom! Komunikacji ma być więcej, ma być powszechna i tania, koniec, kropka. Dopóki nie będzie, przesiadka z samochodu do tramwaju, kolejki czy autobusu będzie w sferze mrzonek.

        • 1 0

  • Sytuacja jak w Indach?! (39)

    W przeciągu ostatnich lat otwarto mnóstwo biurowców na terenie Przymorza-Oliwy, przy stacji SKM Przymorze powstaje kolejny wieżowiec, na kilka tysięcy osób. W momencie otwarcia tych budynków Grunwaldzka i pociągi SKM będą totalnie przepełnione (zresztą już są!!). Potrzebne są przede wszystkim: większa ilość SKMek w trakcie godzin szczytu od pon do pt oraz zdecydowanie więcej miejsc parkingowych! Vis a vis OBC jest stare boisko sportowe oraz ogromny, nieużytkowany teren - warto byłoby pomyśleć nad postawieniem tam parkingu z prawdziwego zdarzenia! Tylko tutaj kwestia dogadania się trzech podmiotów: UG, Olivia Business Center oraz miasto Gdańsk - a z tym może być niestety różnie...

    • 162 54

    • Ulice Arkońska, Słupska są też zastawione, cóż za problem postawić auto wprost naprzeciwko bramy wejściowej, wjazdowej, lub na chodniku. Zwrócenie uwagi kierowcy skutkuje wielką agresja nie tylko słowna , oczywiście ze strony kierowcy.

      A pieszy ma sobie wędrować ulicą

      • 0 0

    • (3)

      Miejsc parkingowych w Oliwie jest pełno i są puste (bo są płatne).

      • 25 0

      • dokladnie (2)

        Obronców Westerplatte ...jak miło popatrzeć na pustą ulicę ... zapchaną do granic możliwości przed postawieniem parkometrów.

        • 14 1

        • (1)

          Zapchanych przez samych mieszkańców, którym nie chciało się parkować w podwórkach...

          • 0 1

          • Jak widać jedynie skutecznym jest prosty argument finansowy - płatność za parkowanie na terenach miasta. I nagle warto wjechać na swoje podwórko.

            • 1 0

    • (14)

      Niestety większość kierowców nawet 5zł za cały dzień nie będzie chciało zapłacić "bo nie". Bo ja mam auto i będę kombinować.

      • 48 8

      • (13)

        Bredzisz. Miejsce w hali kosztuje 520 zł. Może to jest przyczyną szukania tańszych rozwiązań.

        • 21 14

        • ale na parkingu zewnetrznym 200 zl. (7)

          Nikt nie powiedzial, ze twoj korpo wozek musi stac w hali garazowej.

          • 36 7

          • Są wolne miejsca parkingowe (1)

            W Alchemii 140zł/mc

            • 11 1

            • o panie, trzeba by piechotą jakieś 300 metrów iść do OBC. kto to słyszał :p

              • 4 1

          • (3)

            Powodzenia przy próbie zakupu takiego miejsca. Od wielu miesięcy wszystko zajęte, a ceny regularnie są podnoszone.

            • 21 8

            • Porządek na kampusie (2)

              No to musisz dojechać komunikacją publiczną, trudno. Albo zmienić m-ce pracy. Nareszcie koniec sępienia na kampusie :))

              • 37 4

              • Ja już mieszkam i pracuję w normalnym miejscu pracy, w normalnym kraju, gdzie pracodawca po pierwsze zapewnia miejsce parkingowe, po drugie nawet gdyby trzeba było stać na płatnych to pensja na to pozwala, po trzecie - jest działająca, nie zatłoczona komunikacja w standardzie trochę lepszym niż polsko-indyjski. Jeszcze trochę a nie będzie komu podatków płacić na te uniwersytety i ulice, bo wszyscy wyjadą.

                • 7 7

              • Miłoszu, nie zapominaj o wersji bike and ride

                rower wspomagany elektrycznie nie wymaga rozluźniania krawata.

                • 7 0

          • Dostań najpierw to miejsce na zewnętrznym, ponad pół roku w kolejce trzeba czekać.

            • 3 3

        • widocznie taka jest realna cena parkowania (3)

          • 14 4

          • Wątpìę (1)

            Taka jest realna cena chciwości

            • 6 10

            • Wybuduj zatem parking i zaoferuj niskie, przystępne ceny.

              • 5 1

          • Jakby taka była realna cena to by ludzie tam parkowali, a tego nie robią.

            • 3 7

        • to mieszkaj blizej pracy albo jezdzij komunikacja - tak dziala caly cywilizowany swiat. Albo jak chcesz to plac

          • 20 3

    • tramwaj od Chlopskiej do Witosa wzdluz Kolobrzeskiej i Bazynskiego (4)

      i duzy wezel komunikacyjny przy SKM (tram/bus/SKM/rower - w tym rower miejski)

      • 14 3

      • (2)

        Dokładnie, najlepiej w tym celu zburzyć auchana, pks, kołobrzeską 20 i rozi: P

        • 1 1

        • A po co burzyć

          Skasować jeden pas dla samochodów i w jego miejscu tramwaj.
          Dodatkowo zrobić podłączenie JPII do Grunwaldzkiej i Zaspa zamiast jeździć przez Kołobrzeska pojedzie tamtędy.

          • 6 0

        • Wara...

          ... od ROZI! :D

          • 3 1

      • Do jakiego Witosa?

        Ogarnij się słoiku!

        • 16 9

    • parking na boisko? Oszalałeś. (4)

      W korpo mordorach możesz miejsce wykupić, tak, trzeba zapłacić

      hehe

      • 58 3

      • boisko (3)

        Akurat boisko jest użytkowane. W okresie zimowym odbywają się tam akademickie biegi, a wiem, że czasem ludzie przychodzą tam pobiegać albo potrenować coś z la.

        • 27 2

        • Aczkolwiek był jakiś czas temu tutaj news, że coś UG chce na tym boisku budować. (1)

          • 5 0

          • O ile się nie mylę, w przyszłości ma tam powstać nowy ośrodek sportowy UG. Pomysł z przerobieniem na parking raczej zatem w życie nie wejdzie.

            • 8 0

        • boisko

          A mieszkańcy z okolic wyprowadzają tam psy, żeby się wypróżniły. Pracuję tam i widziałem prawie codziennie, co kulturalni localesi robią na tym boisku ze swoimi pupilami.

          • 23 8

    • To w tym molochu nie ma parkingu? (1)

      Jak to możliwe?

      • 28 8

      • jest jest, tylko nie za darmo

        przecież o płaceniu za miejsca jest artykuł...

        • 15 0

    • Najlepiej dzieciakom boisko zabrać by zrobić kolejny parking dla korposzczurów!!! (1)

      • 76 10

      • Ilu tam dzieciaków widziałeś ? Ilu oderwało się od kompa ?

        • 4 16

    • wystarczy zwiększyć cżestotliwość SKM do 3 minut i znaczna część problemu znika (1)

      rozwiązanie dużo mniej kosztowne niż budowa parkingów i dróg dojazdowych do nich.

      Dlaczego pracownicy i studenci mają parkować za darmo? Powinni się co najmniej zrzucić na koszt budowy istniejących parkingów i systemu kontroli dostępu, który jak się dowiadujemy, ma kosztować milion złotych.

      Dlaczego podatnik krajowy ma się dorzucać do kosztów generowanych przez decydujących się na dojazd samochodem do miejsca dobrze skomunikowanego transportem zbiorowym?

      • 14 8

      • Dlatego, że takie jest prawo, przynajmniej dla pracowników.

        • 3 5

    • W miejscu boiska powstanie kolejny biurowiec - jeszcze wyższy niż moloch który aktualnie jest wykańczany

      jw.

      • 8 15

    • Precz z zabieraniem zieleni dla wygody przyspawanych do fotela

      Tak nie można! To jest zielone boisko i dzień w dzień tam ktoś trenuje (UG). Bez zieleni będziemy kupą....

      To trochę tak jakby ktoś powiedział: "W związku z niewystarczającą liczbą miejsc parkingowych w naszym bloku likwidujemy plac zabaw", a po roku: "W związku z niewystarczającą liczbą miejsc parkingowych w naszym bloku wyburzamy klatkę A na potrzeby budowy parkingu."

      • 41 4

    • UG będzie miała teraz porządny parking

      A boisko zostaw w spokoju

      • 37 1

  • Od początku było wiadomo że biurowce przywleką taki problem, ale niewiele właśiciele biurowców w tym kierunku zrobili, (3)

    A od tego powinni wogóle zacząć. Łatwo zatem ustalić kto ponosi winę tylko ze za wszystko płacą głównie mieszkańcy a władze miasta tylko jeszcze im dokręcają śrubę. Ja bym takie władze zwolnił z urzędu skoro nie potrafili zaplanować tego wcześniej. A czy ktoś posądzi urzędników o branie łapówek za korzystne dla biurowców rozwiązania? Nie sądze bo mnie pozwą go do sądu.

    • 27 1

    • (2)

      władza właśnie bardzo dobrze robi nie wymuszając budowy parkingów przy biurowcach. Bo ok parking to problem pracowników, ale dojazd do tego biurowca to już problem dla całego miasta.

      Nie ma gdzie zaparkować to podjeżdża się komunikacją publiczną lub rowerem.
      Tanio zdrowo i z korzyścią dla wszystkich.

      • 4 3

      • Dokładnie tak - miasto ograniczało liczbę miejsc parkingowych i słusznie.

        • 0 2

      • Rower nie jest dla każdego i nie w każdą pogodę. Motocykl lub skuter to bardziej uniwersalne rozwiązanie i cieszy mnie, że jest coraz więcej motocykli i skuterów w Trójmieście, aczkolwiek sam waham się przed wyborem takiego środka komunikacji, bo po prostu boję się jeździć przy obecnym zdebileniu wielu kierowców aut. Mógłbym jeździć bez prawa kategorii A, A1 czy A2, bo mam prawo jazdy kat. B od prawie czterech lat, co uprawnia mnie do jeżdżenia 125-ką. Dla samochodziarza drobna stłuczka to mały wydatek, dla motocyklisty - pobyt w szpitalu.

        • 1 0

  • Pierwszy i jakby podstawowy problem komunikacji miejskiej w Trójmieście to brak jednego biletu za 100-120 zł na Trójmiasto.

    Drugi problem to SKM, kiedyś co 6 minut, a teraz?

    Trzeci problem to paraliż inwestycyjny Nowej Politechnicznej, Drogi Zielonej, Drogi czerwonej - te inwestycje drogowe są konieczne, aby moc w Centrum Gdańska utworzyć buspasy.

    Czwarty problem to zwiększenie SPP i opłat za parkowanie wraz z restrykcyjnym karaniem mandatami tych co łamią prawo parkując byle gdzie.

    • 1 0

  • Kierowcy będą musieli zapłacić za parkowanie albo przyjechać komunikacją miejską. I bardzo dobrze (1)

    Strefa płatnego parkowania ma być tam jeszcze większa. Mieszkańcy płacą 10 zł za miesiąc i to jest bardzo dobre rozwiązanie.

    Można tam bez problemu dojechać SKM, PKM, kolejami regionalnymi, autobusem czy tramwajem. Na zachodzie większość ludzi tak jeździ do pracy, a u nas Janusze i Grażyny wszędzie by chcieli za darmo

    • 16 13

    • Jasne, promowanie komunikacji masowej jest słuszne, ale problemem jest zbyt mała częstotliwość kursowania, zbyt duże zatłoczenie itd - co tu dużo mówić, temat był wielokrotnie wałkowany. Albo miasto wyjdzie naprzeciw potrzebom ludności związanym i rozbuduje sieć tramwajową, albo nadal problem nadmiaru aut nie zniknie.

      • 1 0

  • Gdańsk NIE MA polityki rozwoju transportu i zachęt a problem parkowania zmiata pod dywan - robiąc strefy itp (4)

    i je rozszerzając - przemiata problemy dalej i dalej.., cierpią mieszkańcy, zieleń, ruch uliczny. A tak niedawno pod presją zrezygnowali z warunku budowy miejsc parkingowych przy takich i innych inwestycjach - bo biedny developer miał focha. Albo zlikwidowali pętlę, pod pusty parking, żeby utrudnić komunikację, rozsiać parkujące autobusy po krzakach w okolicy... (teraz odbudują za grubą kasę). To jest gołym okiem - niegospodarność, zaniechania zaniedbania i działanie na szkodę mieszkańców. Inwestorzy i deweloperzy kokosy zarabiają ! Czas wymusić budowę miejsc parkingowych, poprawę dróg, chodników itp ! A jak się buduje duże skupiska biurowców - trzeba zrobić przystanki skm, tramwai, infrastrukturę i kilka tys miejsc parkingowych w zachęcającej do nie niszczenia okolicznych trawników cenie i tyle.

    • 19 1

    • (2)

      Ano nie ma - widocznym skutkiem braku takowej jest nędzna sieć tramwajowa w centrum, Nadal nie ma tramwaju wzdłuż Grunwaldzkiej pomiędzy Wojska Polskiego a pętlą w Oliwie, wzdłuż Piastowskiej, wzdłuż Jagiellońskiej czy wzdłuż Jana Pawła II, czy bliżej terenów nadmorskich wzdłuż Czarnego Dworu. Wiem, że niektóre z takowych są planowane, ale to za mało. Wzdłuż KAŻDEJ szerokiej, przelotowej ulicy powinien być TRAMWAJ. Jakoś przed II wojną światową tory były na Szerokiej, Łagiewnikach, Wałowej, był tramwaj na Orunię - dzisiaj to abstrakcja. Przez wiele lat pokutował mit "braku potrzeby dublowania połączeń" (np. SKM-ki przez tramwaj), a liczba ludności Gdańska ROSŁA i ROŚNIE. W miastach o dużej liczbie ludności dubluje się, a nawet - potraja połączenia. W Warszawie na tej samej trasie jest metro, tramwaj, autobusy, gdzieniegdzie różne kolejki podmiejskie (SKM, WKD, KM), itd. - i NADAL JEST TŁOK w pojazdach komunikacji publicznej. W Gdańsku mieszka 500 tysięcy ludzi, a drugie tyle dojeżdża z okolicznych miejscowości. Brak sensownej infrastruktury komunikacji miejskiej zniechęca do przesiadania się z samochodu na komunikację. A rower nie jest żadnym rozwiązaniem np. dla pracowników korporacji w garniturach, bo nie każdy ma możliwość wziąć prysznic przed pracą albo przebrać się z ubrania rowerowego na eleganckie.Nie weźmie - to współpracownicy będą wdychać wątpliwe aromaty potu powysiłkowego, który nie pachnie przyjemnie.

      • 1 1

      • (1)

        Dziś najważniejsze jest połączenie tramwajowe pomiędzy Przymorzem/Zaspą a Oliwa (via Kołobrzeska lub Nowa Abrahama).
        Tramwaj przy Grunwaldzkiej nie ma żadnego większego sensu, szczególnie iż nie ma jak go puścić bez wyburzeń kilku domów mieszkalnych.

        Problemem jest oczywiście budowa Nowej Politechnicznej i SZYBKIEGO tramwaju, ale znane lobby to blokuje wymyślają warianty wolnego i okrężnego tramwaju.
        Tak samo jest z tramwajem wzdłuż Czarnego Dworu - ktoś go skutecznie blokuje, blokując budowę koniecznej Drogi Zielonej.

        I ostatni problem, to jeden bile na SKM/tramwaj/autobus - bo jego brak powoduje marnowanie potencjału SKM/PKM.

        • 3 0

        • Zgadzam się, że tramwaj wzdłuż Kołobrzeskiej lub Nowej Abrahama oraz Czarnego Dworu jest ważniejszy, ale nie zgodzę się, aby ten wzdłuż Grunwaldzkiej był niepotrzebny. Dążmy do tego, aby CAŁA sieć głównych ulic w Gdańsku była pokryta torami tramwajowymi. Jak to osiągnąć, jakie mają być priorytety - to kwestia do dyskusji. Ważne jest, aby dążyć do tego celu i to nie tylko na papierze, ale realnie.
          Cieszy mnie rozbudowa sieci kolejowej, zbudowanie PKM-ki, tramwaje na Chełm i Morenę oraz do dalszych południowych dzielnic. To wszystko działania w dobrym kierunku. Sieć tramwajowa to "kościec", czyli "szkielet" komunikacji miejskiej. Cieszmy się, że w Gdańsku mamy tramwaje, Gdynia ze swoimi stojącymi w korkach trolejbusami radzi sobie znacznie gorzej niż Gdańsk, ale i tak lepiej niż miasta, które nie mają ani jednego, ani drugiego.

          • 1 0

    • Gdańskowi brakuje pomysłu na parkingi P&R, budowa parkingów (darmowych) w mieście ma zerowy sens.

      • 0 1

  • Wybudujta wreszcie parkingi wielopoziomowe (11)

    Apel do prezesów: OBC i Alchemii - niech ulitują się nad pracownikami i wybudują parkingi wielopoziomowe.
    To byłaby działalność prospołeczna i na rzecz pracowników, co jest teraz bardzo modne w zaleceniach dla managementu...

    • 16 5

    • (8)

      Najpierw niech miasto zbuduje TRAMWAJ pomiędzy Wojska Polskiego a pętlą w Oliwie wzdłuż Grunwaldzkiej. Pracownicy biurowców będą go mieli dosłownie "pod nosem" i wielu się przesiądzie na tramwaj.

      • 9 8

      • (5)

        Dziś pracownicy mają tramwaj i SKM pod nosem. Skoro obecne rozwiązanie nie wystarcza, to pewnie by się przydał tramwaj do każdego biurowca, aby przypadkiem nie zmęczyć się idąc na przystanek.

        • 6 2

        • (4)

          Czyli jesteś przeciwko rozbudowie sieci tramwajowej w Gdańsku? Rozumiem.

          • 1 1

          • (3)

            Czemu tramwaj ma dublować SKM? Widzisz jakiś sens?

            • 1 1

            • (2)

              Dlatego, że w Gdańsku jest coraz więcej ludzi!!! SKM-ka jest przepełniona!!! Samych miejscowych jest z 500 tysięcy, drugie tyle dojeżdża. Wybierz się do jakiegokolwiek wielkiego miasta (Warszawa, Łódź, Katowice) i zobacz, ile tam jest ZDUBLOWANYCH linii. W Warszawie na tej samej trasie jest tramwaj, metro, autobusy, często różne kolejki podmiejskie - a i tak jest tłok w pojazdach komunikacji. DUBLOWANIE to jedyne sensowne wyjście, aby zachęcić mieszkańców do jeżdżenia komunikacją.
              Przepraszam postronnych za wykrzykniki, ale jak do kogoś nie dociera normalnie, to trzeba mówić GŁOŚNO!!!
              Kilometr do przejścia to nie dla każdego "pod nosem". To jakieś 10-15 minut drogi pieszo, a gdy pada deszcz czy śnieg, oczywistym wyborem staje się SAMOCHÓD. Im gęstsza sieć tramwajowa, tym lepiej, bo korzystanie z tramwaju staje się oczywistością, a samochód traci przewagę.

              • 0 1

              • (1)

                SKM ma potencjał rozwoju. Szkoda kasy na tramwaj, gdzie jest SKM. Można te pieniądze wydać, tam gdzie nie m SKM.

                I bez przesady z tym km do przejścia. Pracowałem kiedyś 1,5 km od domu i codziennie dla zdrowia tę odległość piechotą pokonywałem. I latem, i zimą, I w deszczu, w upale.

                A co do samochodu - to ciekawostka - ludzie parkują dalej niż maja do przystanku tramwajowego. I jakoś chodzą te ponad 1,5 km, bo tam maja darmowy parking. Więc zamiast krzyczeć, przejdź się na spacer.

                • 1 1

              • No to brawo bohaterze. Ale nie każdy jest takim gierojem jak ty, a miasto powinno wyjść naprzeciw potrzebom komunikacyjnym mieszkańców. Jeśli chcemy, aby większość jeździła komunikacją (ja chcę), to trzeba tę komunikację zapewnić tak, aby pasowała mieszkańcom.Za coś te cholerne PODATKI w końcu płacimy, prawda? Jeśli płacisz a nic za to nie masz, to jest to tylko HARACZ, a nie danina publiczna.

                • 0 0

      • To nic nie da. (1)

        Po względem komunikacyjnym to jest jedno z lepiej położonych miejsc a i tak niewiele to znaczy. Niestety, wygląda na to, że rzeczywiście tylko wysokie opłaty za parkowanie mogą oczyścić dzielnicę z wszędobylskich samochodów.

        • 2 3

        • To jest jedyna metoda. Bo dziś nuworysze muszą wozić się samochodami...

          • 0 2

    • Takie parkingi trzeba wybywać jako P&R, na obrzeżach miasta, a nie przy OBC/Alchemia.

      • 0 1

    • to byłby gwóźdź do trumny.
      Po to buduje się biurowce ( w tak dobrze skomunikowanym miejscu ) żeby nie budować parkingów.
      Poza tym parking to jedna sprawa, druga to dojazd do takiego parkingu.
      W godzinach szczytu oznaczałoby to paraliż tej części miasta.

      • 2 3

  • Do wszystkich, którzy uważają, że MIASTO powinno załatwić miejsca parkingowe. (2)

    W tym konkretnym przypadku problem z miejscami parkingowymi jest generowany przez budujące się tam biurowce i to w nich powinny być przewidziane miejsca do parkowania. Sytuacja mi wygląda na zasadzie tak jak by w tych wieżowcach nie zrobiono instalacji elektrycznej a potem nagle właściciel, pracownicy stwierdzili, że jak to tak bez prądu jest potrzeba aby go mieć to niech teraz MIASTO im to zrobi.

    Albo jeszcze bliższa analogia jak ktoś buduje sobie dom i nie zrobi garażu to potem miasto ma mu ten garaż stawiać?

    No niestety twój budynek twój problem. Tylko, że budynku bez wody, prądu czy kanalizacji się nie odbierze a bez parkingu tak.

    • 5 3

    • Ja też uważam, że to inwestor powinien zapewnić miejsca parkingowe, a nie miasto. Ale miasto powinno mieć prawo ZABLOKOWANIA INWESTYCJI, jeśli nie spełnia ona wymogów parkingowych. Ile jest miejsc pracy w biurowcu, tyle powinno być miejsc parkingowych.
      Ja na szczęście nie muszę nigdzie dojeżdżać, bo pracuję z domu :) A od kiedy mam samochód, to więcej chodzę, bo w weekendy częściej jeżdżę za miasto (komunikacja podmiejska, zwłaszcza w weekendy jest w OPŁAKANYM stanie). W swojej dzielnicy płacę roczny abonament SPP (tzw. abonament OZR) i mam święty spokój. Dobrze jest więc wyjść poza stereotypy...

      • 1 0

    • czym wiecej miejsc parkingowych w miescie, tym wiecej samochodow parkujacych na nich, tym więcej korkow.......... po to sie buduje w takich miejscach biurowce aby nie trzeba było dojeżdzać samochodem

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

Wystawa amerykańskich aut zabytkowych "Made in USA 2"

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku w Polsce wprowadzono białe tablice rejestracyjne?

 

Najczęściej czytane