• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

UG zamyka bramy przed kierowcami spoza uczelni. Od lipca trudniej o darmowe parkingi w Oliwie

Maciej Korolczuk
12 maja 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
System parkowania ma ruszyć w lipcu. Od tego momentu na terenie kampusu będą mogli parkować wyłącznie studenci, pracownicy i goście UG. System parkowania ma ruszyć w lipcu. Od tego momentu na terenie kampusu będą mogli parkować wyłącznie studenci, pracownicy i goście UG.

Na sześciu bramach wjazdowych na teren kampusu Uniwersytetu Gdańskiego zobacz na mapie Gdańska od kilku dni trwa montaż systemu parkingowego. Szlabany zostaną uruchomione w lipcu, a z parkingów będą mogli korzystać tylko studenci, pracownicy UG i zaproszeni przez uczelnię goście. Na terenie kampusu jest aż 1,6 tys. miejsc parkingowych.



Jak decyzja UG wpłynie na parkowanie w Oliwie?

O parkowaniu w Oliwie pisaliśmy w ostatnich latach wielokrotnie. Powstające tu biurowce, do których każdego dnia musi dojechać w sumie nawet kilka tysięcy pracowników sprawiły, że problem z parkowaniem, a wraz z nimi głos niezadowolonych mieszkańców nasilały się z roku na rok.

Z rozjeżdżaniem chodników i trawników w Oliwie walczy się poprzez wprowadzenie w części dzielnicy - na prośbę mieszkańców - strefy płatnego parkowania. Problemu to jednak nie rozwiązało, lecz przesunęło go na obrzeża strefy, gdzie przenieśli się kierowcy szukający darmowego postoju. Dlatego po kilku miesiącach miasto wraz z mieszkańcami (choć nie wszystkimi, bo uchwała rady dzielnicy została przegłosowana zaledwie jednym głosem) postanowiło rozszerzyć strefę na całą dzielnicę.

Problem nadmiernej liczby aut znów przeniósł się w inne miejsce, bo kierowcy, aby unikać parkomatów parkowali na parkingach należących do sklepów budowlanych czy Uniwersytetu Gdańskiego. Znajdująca się tuż przy bibliotece UG i Wydziale Biologii Castorama wprowadziła więc ograniczenia. Kierowcom, którzy nie byli jej klientami a parkowali auta i znikali na cały dzień, pracownik ochrony zostawiał za szybą upomnienia, a recydywistów karano wezwaniem lawety i odholowaniem auta.

Strefa płatnego parkowania w Oliwie. Strefa płatnego parkowania w Oliwie.
Ostatnią w miarę wolną przestrzenią do parkowania były przepastne parkingi należące do UG. Mogą one pomieścić ok. 1,6 tys. aut i choć oficjalnie mogą na nich parkować tylko upoważnione osoby, to często swoje auta pozostawiali tam pracownicy okolicznych biurowców. Wkrótce to się jednak zmieni.

Kampus to miejsce studiowania i pracy

Od kilku dni przy wjazdach na teren kampusu prowadzone są prace budowlane polegające na wylewaniu fundamentów i montażu szlabanów.

- Nowym systemem parkowania zostanie objęty teren kampusu Uniwersytetu Gdańskiego w Oliwie. Będzie on służył uporządkowaniu wjazdu samochodów na teren kampusu, ochronie terenów zielonych oraz zapewnieniu miejsc parkingowych studentom i pracownikom Uniwersytetu Gdańskiego - wyjaśnia Beata Czechowska-Derkacz, rzecznik prasowy Uniwersytetu Gdańskiego. - Dynamiczny rozwój Oliwy, szczególnie stref biurowych oraz tworzenie płatnych parkingowych stref miejskich, powoduje coraz większe utrudnienia dla studentów i pracowników UG, dla których teren kampusu jest miejscem studiowania i pracy. Zależy nam także na ochronie porządkowanych i rozwijanych terenów zielonych naszego kampusu, a warto podkreślić, że jeszcze w tym roku otwarty zostanie tu nowy park.
Czytaj także: Nowy park powstaje na terenie kampusu Uniwersytetu Gdańskiego

System szlabanów ma ruszyć w lipcu. Od tego momentu na terenie UG będą mogli parkować wyłącznie pracownicy i studenci Uniwersytetu Gdańskiego oraz zaproszeni przez pracowników UG goście.

- Parkowanie będzie bezpłatne. Zainteresowani pracownicy i studenci otrzymają specjalne karty wjazdowe. Jednorazowej opłacie, w wysokości około 30 złotych, będzie podlegało urządzenie do odblokowania systemu, które pozwoli wjechać na teren kampusu. Na terenie kampusu UG w Gdańsku Oliwie jest około 1,6 tys. miejsc parkingowych i będzie można parkować wyłącznie na takich miejscach. Nie przewidujemy żadnych stref parkowania dla osób spoza uczelni - dodaje rzecznik prasowy UG.
Jak tłumaczy, obecnie wjazd na teren UG nie jest ograniczony szlabanami, porządku pilnuje Straż Uniwersytecka, ale nie zawsze ma możliwość zweryfikowania, czy parkują studenci i pracownicy UG, czy też osoby z zewnątrz. Nowy system tę sytuację zmieni.

Koszt inwestycji to ok. 1 mln zł. Prace w systemie zaprojektuj i wybuduj wykonuje wyłoniona w przetargu spółka Demit.
  • Do tej pory na parkingach mogących pomieścić ponad 1,6 tys. miejsc parkowali też pracownicy okolicznych biurowców. Od lipca ma się to zmienić.
  • System będzie obsługiwał 6 bram wjazdowych - 3 od strony ul. Bażyńskiego, 2 od strony ul. Wita Stwosza i 1 od strony ul. Grunwaldzkiej.
  • Montaż systemu kosztuje władze uczelni 1 mln zł.

Miejsca

Opinie (406) ponad 10 zablokowanych

  • I bardzo dobrze! (1)

    Nie będzie słoik pluł Nam w twarz!

    • 13 6

    • Ale już pluje :)

      • 1 1

  • astawią wszystkie miejsca ?? A od czego są władze by im mandaty wlepiać !!

    • 1 2

  • A poczekajcie jak Torus i OBC otworzą swoje dwa największe biurowce a to już nie bawem... Błąd jest ze strony włodarzy miasta Gdańska. Dali zezwolenie na tak gęste zaludnienie to niech odpowiadają

    • 28 1

  • Od początku było wiadomo że biurowce przywleką taki problem, ale niewiele właśiciele biurowców w tym kierunku zrobili, (3)

    A od tego powinni wogóle zacząć. Łatwo zatem ustalić kto ponosi winę tylko ze za wszystko płacą głównie mieszkańcy a władze miasta tylko jeszcze im dokręcają śrubę. Ja bym takie władze zwolnił z urzędu skoro nie potrafili zaplanować tego wcześniej. A czy ktoś posądzi urzędników o branie łapówek za korzystne dla biurowców rozwiązania? Nie sądze bo mnie pozwą go do sądu.

    • 27 1

    • (2)

      władza właśnie bardzo dobrze robi nie wymuszając budowy parkingów przy biurowcach. Bo ok parking to problem pracowników, ale dojazd do tego biurowca to już problem dla całego miasta.

      Nie ma gdzie zaparkować to podjeżdża się komunikacją publiczną lub rowerem.
      Tanio zdrowo i z korzyścią dla wszystkich.

      • 4 3

      • Rower nie jest dla każdego i nie w każdą pogodę. Motocykl lub skuter to bardziej uniwersalne rozwiązanie i cieszy mnie, że jest coraz więcej motocykli i skuterów w Trójmieście, aczkolwiek sam waham się przed wyborem takiego środka komunikacji, bo po prostu boję się jeździć przy obecnym zdebileniu wielu kierowców aut. Mógłbym jeździć bez prawa kategorii A, A1 czy A2, bo mam prawo jazdy kat. B od prawie czterech lat, co uprawnia mnie do jeżdżenia 125-ką. Dla samochodziarza drobna stłuczka to mały wydatek, dla motocyklisty - pobyt w szpitalu.

        • 1 0

      • Dokładnie tak - miasto ograniczało liczbę miejsc parkingowych i słusznie.

        • 0 2

  • (1)

    jeszcze tylko parking w Castoramie.....

    • 1 3

    • Powodzenia!

      Mr. Cieć najpierw wsunie ci upomnienie za wycieraczkę a za recydywę w świetle prawa i na twój koszt odholują ci wehikuł.

      • 0 0

  • Kierowcy będą musieli zapłacić za parkowanie albo przyjechać komunikacją miejską. I bardzo dobrze (1)

    Strefa płatnego parkowania ma być tam jeszcze większa. Mieszkańcy płacą 10 zł za miesiąc i to jest bardzo dobre rozwiązanie.

    Można tam bez problemu dojechać SKM, PKM, kolejami regionalnymi, autobusem czy tramwajem. Na zachodzie większość ludzi tak jeździ do pracy, a u nas Janusze i Grażyny wszędzie by chcieli za darmo

    • 16 13

    • Jasne, promowanie komunikacji masowej jest słuszne, ale problemem jest zbyt mała częstotliwość kursowania, zbyt duże zatłoczenie itd - co tu dużo mówić, temat był wielokrotnie wałkowany. Albo miasto wyjdzie naprzeciw potrzebom ludności związanym i rozbuduje sieć tramwajową, albo nadal problem nadmiaru aut nie zniknie.

      • 1 0

  • (2)

    zabronić wjazdu samochodom z poza trójmiasta a od razu będzie luźniej. Student niech jeździ SKM

    • 14 9

    • Nic nie trzeba zabraniać. Wystarczy, że parkowanie będzie płatne, a jak ktoś będzie niszczył trawniki to laweta i się szybko

      • 3 1

    • A co to za dyskryminacja? Jeśli mieszkam, studiuje i pracuje w Trójmieście to nie mam prawa zaparkować pod uczelnia tylko dlatego ze blachy nie te? Brawo za pomysłowość. to chyba nie od dziś ludzie migrują z mniejszych miast zeby studiować na lepszych uczelniach i znaleźć prace.

      • 1 0

  • samochodziarze to najgorszy sort (2)

    smrodzą, powodują wypadki, generują hałas i zajmują ogromna publiczną przestrzeń ( w sporej czesci nielegalnie) i to jeszcze na koszt mieszkańców.

    Czas najwyższy to zmienić. Miasta powinny wprowadzić podatki od samochodu plus opłaty za wjazd.

    Niech sobie sami swoje fanaberie finansują

    • 5 34

    • Na razie to Ciebie finansuja (1)

      Z podatków w paliwie itd.

      • 4 1

      • tak. wszystko finansują, nawet żywność dla głodujących dzieci w Afryce.
        Co za młotek

        • 1 4

  • Kiepski pomysł

    Zamykanie terenu wokół Uczelni to kiepski pomysł.Zamiast tego lepiej wybudować w tych miejscach parkingi podziemne/jeden już jest/ i zarabiać.Miasto powinno dopłacić do budowy podziemnych parkingów.Inaczej tego problemu nie rozwiążemy.

    • 9 12

  • I dovrze ze zamkneli

    1600 miejsc prakingowych to nic jak wszyscy ktorzy pracuja w tych wiezowcach zaczna zjezdzac a pamietajmy ze nadal wszystkl bedzie wynajmowane nowym. Ktos chcial przyoszczedzic na budowie miejsc kolejnych podziemnych parkingowych to maja problem.

    • 10 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

Wystawa amerykańskich aut zabytkowych "Made in USA 2"

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku został założony Automobilklub Morski?

 

Najczęściej czytane