- 1 Od soboty spore utrudnienia na A1 (56 opinii)
- 2 Mamy najdłuższą estakadę w Polsce (72 opinie)
- 3 W sobotę półmaraton, zmiany od piątku (203 opinie)
- 4 Apel policji do kierowców aut i motocykli (56 opinii)
- 5 Jechaliśmy Obwodnicą Metropolitalną (255 opinii)
- 6 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (357 opinii)
Uciążliwe "świerszcze" w aucie
Niespodziewane stuki, natarczywe grzechoty, męczące popiskiwania. Nic tak nie drażni kierowcy jak trzeszczące wnętrze samochodu. Co ciekawe, jest to przypadłość tak starych, jak i nowych aut.
Lato to pora najbardziej sprzyjająca trzeszczeniu samochodu. Powodem jest odkształcanie się elementów wykończenia pod wpływem skrajnych temperatur. Nikt z nas nie myśli, że schładzanie klimatyzacją nagrzanego jak piec wnętrza pojazdu to prawdziwa katorga dla naszych plastików. Zmieniają one swoje rozmiary. To puchną, to z kolei kurczą się, aby z czasem, poluzowane, zacząć generować paskudne odgłosy.
Trzaskoszumofonia to cecha szczególnie charakterystyczna dla kabrioletów. Tutaj, oprócz zmian temperatury, dokłada się jeszcze praca miękkiego nadwozia. Efekt - nawet nowe cabrio popiskuje. Kilkuletnie zaś potrafi zagrać jak prawdziwa orkiestra.
Na drugim miejscu w rankingu popiskujących samochodów plasują się klasyczne hatchbacki. Zwłaszcza tanich, popularnych marek. Dzieje się tak głównie za sprawą popiskującej tylnej półki. Trzeszczą jak złoto także kilkuletnie kombi - nawet segmentu premium - i vany.
Specjaliści twierdzą, że usuwanie "świerszczy" to jedno z najtrudniejszych i najbardziej niewdzięcznych zadań, jakie stoją przed właścicielem samochodu.
Czasem trudno jest już na samym początku zdefiniować miejsce, z którego dochodzą denerwujące nas odgłosu. Jeśli się to już zaś uda, należy rozłożyć plastiki na czynniki pierwsze, umyć, wyczyścić i przy składaniu wypełnić luźne przestrzenie matami głuszącymi, które usztywnią konstrukcje, co za tym idzie, zniwelują drgania a wraz z nimi trzaski i stuki.
Często piszczenie generowane jest przez przetarte i poluzowane złącza. Jeżeli są one wykonane z plastiku, należy je wymienić. Jeżeli nie, po prostu nasmarować i dokręcić.
Źródłem pisków może być też ocieranie się kierownicy o jej kolumnę. Tutaj wymagana będzie duża precyzja i dokładne spasowanie koła.
Często piszczą też łożyska nawiewu. W tym przypadku wystarczy rozebrać konsolę i załatwić sprawę przy pomocy smaru.
Gorzej, jeżeli stuki dochodzą z wyrobionego mechanizmu podnoszenia szyb, czy szyn siedzenia. W tym przypadku w zasadzie nic nie da się zrobić.
Na koniec ostatnia zła wiadomość. Jeżeli myślicie, że znajdziecie warsztat, który podejmie się likwidacji waszych "świerszczy", jesteście w błędzie. To robota niesłychanie pracochłonna. Dlatego większość mechaników trzyma się od niej z dala. Ze "świerszczami" pozostajemy więc w większości sami.
Opinie (36) 3 zablokowane
-
2008-08-07 10:01
3miechy po zakupie auta...juz "swierszczy" ehhh :(
- 0 0
-
2008-08-07 11:12
nowe autka kochają świerszcze (1)
ja mam 18 letnie BMW i nic ne trzeszczy!!!
w niemczech funkcjonują profesjonalne firmy, które zajmuja się likwidacją świerszczy.- 0 0
-
2008-08-09 20:00
potwierdzam, bezwypadkowe E30 i E32 - zero swierszy, E36 podobnie, stare mercedesy tez daja rade. Aktualnie jezdze CRX II' 92 - piszczy caly tyl nie do wytrzymania :( Duzy wplyw na piszczenie ma takie zjawisko jak zginanie sie budy. LAtwo to zaobserwowac zostawiajac jedn kolo na krawezniku i otwierac i zamykac drzwi, nie beda sie zamykaly tak latwo jak na plaskiej powierzchni. A na naszych wspanialych drogach po kilkuset tysiach kilometrow karoserie sa nadwyrezone i bardziej podatne na zginanie i piszcza m.in. plastiki, ktore sie przesuwaja wzgledem siebie na kazdej nierownosci. Milimetrowe (albo i mniejsze) sprawy, a jednak irytujace ;)
- 0 0
-
2008-08-10 00:48
Ja mam dwa
mam dwa świerszcze.Jeden o góry przy połączeniu plastików tuż za przednimi drzwiami (3-drzwiowy hatchback) i z tyłu na klapie bagażnika.Ten pierwszy denerwuje a drugi jest całkiem łagodny:)
(Opel Corsa 2001)- 0 0
-
2008-08-10 17:37
Gdzie teświerszcze
Mam fiata Palio z 99 roku.W srodku nic nie piszczy i nie trzeszczy.Pod tym względem super autko!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.