• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Uczą, jak jeździć oszczędnie

mJ
19 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Nikt z nas, kierowców, nie znosi tej kontrolki. Dzięki szkoleniu z ekonomicznej jazdy można nieco opóźnić jej pojawienie się. Nikt z nas, kierowców, nie znosi tej kontrolki. Dzięki szkoleniu z ekonomicznej jazdy można nieco opóźnić jej pojawienie się.

W dobie szalejących cen paliw na stacjach benzynowych ekonomiczna jazda jest na wagę złota. Jeśli masz z tym problem, a twoje auto pali dużo za dużo, możesz skorzystać z wiedzy instruktorów Autodromu Pomorze, którzy przekażą ci kilka cennych wskazówek. Zarówno tych teoretycznych, jak i praktycznych.




Ile maksymalnie był(a)byś w stanie przeznaczyć pieniędzy na trzygodzinny kurs doszkalający technikę jazdy?

Szkolenie organizowane przez Autodrom Pomorze nazywa się EcoCity Drive. Podczas trzygodzinnego szkolenia kursanci dowiedzą się, jak zmniejszyć apetyt swojego auta na paliwo, a przy tym zwiększyć komfort i bezpieczeństwo podczas jazdy.

Z pewnością wszystkich nas niepokoją wciąż rosnące ceny paliw na stacjach benzynowych. Można jednak temu w jakimś stopniu zaradzić. Na zużycie paliwa składa się wiele czynników, w tym m.in. styl jazdy, dostosowanie prędkości do panujących warunków czy stan techniczny auta. Podczas szkolenia nasi instruktorzy podpowiedzą, jak nieco zaoszczędzić - mówi Roman Nowak, dyrektor Pomorskiego Ośrodka Ruchu Drogowego.
Indywidualne szkolenie obejmuje poniższe zagadnienia:

  • elementy eco-drivingu
  • dostosowanie prędkości do warunków panujących na drodze
  • płynność jazdy
  • zachowanie właściwych odstępów od innych uczestników ruchu drogowego
  • taktyka jazdy
  • świadome korzystanie z systemów bezpieczeństwa czynnego
  • jazda odpowiednim pasem ruchu
  • obsługa mechanizmów sterowania pojazdem
  • wpływ psychomotoryki kierowcy na prowadzenie pojazdu

Szkolenie nie należy do tanich. Kosztuje 480 zł. Szkolenie nie należy do tanich. Kosztuje 480 zł.
Po szkoleniu będziecie wiedzieć m.in. jak zmniejszyć spalanie waszego samochodu, ale także, jak minimalizować ryzyko na drodze poprzez świadome unikanie niebezpiecznych sytuacji powodowanych przez złe warunki drogowe czy błędy innych użytkowników dróg, jak upłynnić jazdę poprzez wyeliminowanie błędnych nawyków oraz jak zwiększyć ergonomię jazdy.

Poziom szkolenia - według instruktorów - jest średniozaawansowany. Co ważne, szkolenie odbywa się w aucie kursanta. Aby wziąć udział w zajęciach, należy skontaktować się z biurem Autodromu Pomorze i umówić dogodny termin. Na szkolenie należy zabrać ze sobą prawo jazdy, dowód rejestracyjny z ważnym badaniem technicznym i ubezpieczenie OC.

Koszt szkolenia niestety nie jest mały. Trzy godziny zajęć kosztują 480 zł.

Czytaj także:

UOKiK zbada, czy marże Lotosu nie są za wysokie

mJ

Miejsca

Opinie (144) 7 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Te wszystkie eko porady

    Prowadzą do tego że niszczymy auto, silnik i później koszta naprawy rosną. W zamian za oszczędność paliwa

    • 0 0

  • (17)

    Nie byłem to nie wiem czy to szkolenie jest warte prawie pięć stów, ale na pewno nie potrafią tego sprzedać.

    • 36 3

    • (16)

      A co do zużycia paliwa są dwa kluczowe elementy:

      - sprawnie przyspieszać do prędkości z jaką chcemy jechać, nie mulić 10, 20, 30,...

      - nie przekraczać 90-100 km/h, jazda 140 będzie przeciętnie o połowę droższa niż jazda 100. tylko weź tak jedź na autostradzie.

      • 9 4

      • A co ma prędkość do spalania? (5)

        Tzn ma, ale jest na dalekim drugim planie w porównaniu z np obrotami i obciążeniem silnika. Nowoczesny, opływowy samochód przy 160 ma 1000 obr/min i spali połowę mniej, niż strucel przy 90-tce

        • 4 8

        • Jaki samochód ma takie obroty przy 160mk/h ? Pytam z ciekawości, nie ze złośliwości. Jakiś Diesel?
          Wieloma jeździłem, w tym naprawdę mocnymi autami z niewysilonymi silnikami powyżej 5L i żadne absolutnie się nie zbliżyło do takich obrotów przy tej prędkości, nawet mając 10 stopniowy automat...

          • 1 0

        • żadne auto nie ma 1000rpm przy 160 (2)

          i żaden, najbardziej opływowy, nie spali mniej przy tej prędkości niż przeciętny przy 90km/h

          • 2 3

          • nie masz pojęcia... (1)

            • 0 0

            • wymień to auto, sprawdzimy

              • 0 0

        • Dałem omyłkowo plusa, bo nie doczytałem do końca

          z tym 1000 obrotów to przesadziłeś- takie obroty tylko przy zwalnianiu

          • 2 2

      • Twoja opinia nie ma sensu (4)

        Spalanie przy wysokich prędkościach zależy od pojemności i mocy silnika.
        Silnik 1.0 70 KM przy 140 Km/h będzie miał bardzo wysokie obroty i bardzo wysokie spalanie
        Mój silnik 2.2 177 KM przy 140-150 km/h ma optymalne obroty i optymalne spalanie.
        Proszę usuń tę opinię albo dopisz erratę, aby nie wprowadzać ludzi w błąd.

        • 4 8

        • (2)

          tak jak kolega napisał. reset kompa, 10km przy 150, zdjęcie średniego spalania, reset, 10km przy 100, zdjęcie średniego spalania.

          utrzymanie prędkości 100 kosztuje X dżuli na km, 150 kosztuje 2.25X dżuli na km. możesz mieć 30% więcej energii z kropli paliwa przy jakichś obrotach na piątce przy 150, ale tę samą sprawność możesz mieć na czwórce, tylko znacznie mniej energii do wydania.

          prosta fizyka z podstawówki.

          • 4 0

          • Tak, ale nie bierzesz pod uwagę, że przejedziesz większą odległość w tym samym czasie odległość (1)

            Zakładając te same obroty silnika przy 100 i przy 150 km/h, spalanie będzie rosło z powodu oporu powietrza, ale malało z powodu rosnącej prędkości (im szybciej jedziesz tym mniej paliwa zuzyjesz aby przebyć daną odległości), do pewnego momentu to się równoważy i na pewno nie jest to 110 km/h. Chyba nigdy nie jechaliscie mocniejszym autem na autostradzie.

            • 0 3

            • przecież spalanie jest liczone do odległości

              jedziesz 100km/h, spalasz 6l, trasa 600km to 36l paliwa i 6 godzin podróży
              jedziesz 150km/h, spalasz 8l, trasa 600km to 48l paliwa i 4 godziny podróży
              12 litrów różnicy to około 90zł, każdy musi sam przekalkulować czy wydanie 45zł za godzinę oszczędności jest tego warte

              • 2 0

        • przejedź się 110-120 i porównaj o ile mniej spalisz

          • 4 3

      • Na autostradzie (4)

        Polecam jechać 110-120kmh. Prędkość wystarczająco wysoka do sprawnego podróżowania, a jednocześnie w większości samochodów pomaga zachować w miarę racjonalne spalanie.

        • 7 4

        • Ale spalanie zależy od mocy i pojemności silnika (2)

          Jak ktoś ma 3-litrowy silnik o mocy ~300 koni, to uważasz że też powinien jechać 110 km/h autostradą?

          • 2 5

          • spalanie zależy przede wszystkim od oporów, przy 150km/h przede wszystkim powietrza.

            i nic nie uważam, niech jedzie jak chce, w granicy rozsądku. ale jak chce mało spalić to 100 będzie lepsze od 140. tylko nie po to ma się samochód z 300końmi żeby mieć niskie spalanie na uwadze.

            • 3 1

          • Spalanie zależy od obrotów i pracy, która silnik musi wykonać

            Im wyższe obroty, tym wyższe spalanie. Dlatego małe wyżyłowane silniki maja kosmiczne spalanie przy wysokich prędkościach, a duże z 8-9 biegami stosunkowo niskie przy jeździe autostradai dlatego spalanie jest wysokie przy jeździe pod górę, pod wiatr i z dużym obciążeniem

            • 2 0

        • Bzdury.

          • 2 2

  • A ile to ci pali ?

    Tyle ile wleję. Do pracy jeżdzę trolejbusami. Te 6 przystanków za 86 zeta miesięcznie, to mi nie robi. Na zakupy i wypady weekendowe mam Espace. 3,5 V6 benzyna. 235 KM. Jak byłem młody bez żony i maluchów miałem bete 300 konną. paliła 12, czyli tyle co sąsiada Polonez.

    • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    W tym nie ma wielkiej filozofii (14)

    Zrobię wam przyspieszony kurs teraz:
    Szybko i bez zwłoki przyspieszyć do żądanej prędkości ; Gdy widzisz czerwone puszczasz pedał gazu i zwalniasz na biegu ; diesel 2-2,5 tyś obrotów, benzyna 2,2-3 tyś. ; z góry zjeżdżamy na biegu ; na światłach gdy widzimy że zaraz zmieni się na zielone, wrzucamy już jedynkę aby ruszyć bezzwłocznie (to akurat nie eko, ale dużo ludzi w trójmieście ma z tym problem przez co tworzą się korki).

    • 85 10

    • Najoszczędniej jest ok. 1500 obrotów (2)

      Poniżej silnik się niszczy, trzeba tez uważać przy przyspieszaniu- poniżej 2k spalanie rośnie przy mocnym wciśnięciu gazu.
      Przyspieszamy szybko na wyższych obrotach, potem przy w miarę stałej prędkości jak najwyższy bieg, byle nie spaść poniżej 1500 (teoretycznie 1400, co wykorzystują automaty, ale to mocno obciąża sprzęgło podobno:))
      Nie wiem, skąd wziął się ten mit 2-3k u starych kierowców

      • 2 3

      • Wolnnossący diesel 7,6 L v8 przy 55km/h mam 1000-1100 obr/min.

        Koni mniej niż w Matizie, ale moment większy niż w Panamerze za bańkę.
        maksymalne obroty to 1700. jałowy 900. automat ZF.

        • 0 1

      • 1500 obrotów to za mało

        Koło dwumasowe wtedy mocno się zużywa

        • 2 2

    • no fajnie, ale mój 3.0 TDI rzadko ma tyle obrotów, automat zmienia biegi wcześniej (3)

      dodałbym:
      nie używajcie aut na krótkich dystansach,
      obserwujcie to co się dzieje na drodze, a nie tylko przed maską auta
      zwykle lepszy jest lewy pas, bo prawy potrafi być zablokowany przez skręcających i tracisz dwie zmiany świateł (przykład Grunwaldzkiej koło Bałtyckiej, Alchemii czy Oliwy)
      patrzcie na sygnalizator dla pieszych równoległy do kierunku jazdy-tam światła zmieniają się wcześniej
      wyrzućcie zbędne graty z auta, zdejmicie bagażnik rowerowy czy box dachowy
      dbajcie o właściwe ciśnienie w oponach i stan techniczny auta (wiele aut ma problemy z hamulcami i opory są większe)

      • 18 5

      • To twój automat jest do d... (2)

        Niestety ale automaty nie są dostosowane do wymagań jazdy po mieście.

        • 1 22

        • powiedz to kierowcom w Japonii. 98 i pół % jeździ automatami (większość to cvt)

          pozostałe 1,5% to manuale. w większości wozy bojowe.

          • 1 0

        • ja uważam, że właśnie do tego są idealnie dostosowane

          • 14 0

    • ciekawa teoria na źródło korków (1)

      ja myślę, że pewne, co prawda minimalne, ale jednak, znaczenie ma ilość samochodów

      • 0 4

      • Znaczenie ma ilość samochodów która przejedzie w ciągu jednego cyklu świateł przez skrzyżowanie

        Jeśli z powodu kierowcy który od zapalenia się zielonego przez 10 sekund wrzuca jedynkę, przejedzie 5 aut zamiast 10, to tworzy się korek bo przepustowość spada o połowę.

        • 4 0

    • Dzięki mordo (1)

      Podaj numer konta zrobię przelew 480pln

      • 36 1

      • kolega dal nam takie szkolenie, ze ja zaplace i 1000 zl, prosze o nr konta

        • 9 1

    • Brak logiki

      Z biegu wrzucasz jedynke?

      • 0 4

    • To ja ci zrobię kurs ortografii - skrót od tysiąca to "tys.". A poza tym kto dzisiaj wrzuca jedynkę? Od tego są automaty.

      • 1 10

    • Dzięki. Wyrzucę jeszcze pół szafy, które wożę w aucie.

      • 3 0

  • Nie jeździć padłem z silnikiem 1.0 (1)

    To nigdy nie będzie ekonomiczne ani oszczędne

    • 2 0

    • Akurat mam yarisa trójkę z silnikiem 1.0 i jest oszczędny bo spala kolo 5l na setkę. Ekonomiczny też jest, bo prawie nic się w nim nie psuje

      • 0 0

  • Kilka porad (4)

    Kontrola powietrza w oponach, jazda na trasie do 110km/h, zmiana biegów przy takich obrotach w których silnik generuje najwyższy moment obrotowy (diesle 2000-3000), na gorce hamujemy silnikiem

    • 2 1

    • Na trasie do 110 km/h? (3)

      Silniki o dużej mocy i dużej pojemności mają pomijane różnice w spalaniu pomiędzy 110 a 140 km/h a oszczędnośc czasu jest duża.

      • 0 3

      • ile litrów różnicy jest bez znaczenia? (2)

        wiele zależy od oporów powietrza, na pewno przy autach z lepszym cx ta różnica będzie mniejsza, w granicach 1-1.5l
        jeżdzę X5, diesel 3l, ponad 300 koni i komputer pokazuje ponad 2l różnicy pomiędzy 110 a 140km/h

        • 2 0

        • Masz X5 i te marne 2l ma dla ciebie jakiekolwiek znaczenie?! He,he,he.... Biedaczek.

          • 0 3

        • daj spokój, to jakiś tłuk zawodowy

          • 4 0

  • Coś w tym jest (1)

    Ostatnio wracałem A1 z Torunia do Gdańska i powiem Wam, że leciałem max130km/h na tempomacie, byłem zdziwiony, bo prawie wszystkich wyprzedzałem, a syn na bramkach w Rusocinie powiedział mi, że tylko 5 samochodów na autostradzie nas wyprzedziło. Od razu zapaliła mi się lampka, że kierowcy zwolnili, by zaoszczędzac zużycie paliwa.

    • 1 0

    • 130 na tempomacie, czyli realnie jakieś 120. I tak nieźle. Jak widzę geniuszy, którzy się wloką 90, to się tylko pytam kto takiego dzbana na autostradę wpuścił... A jeszcze jak zacznie ciężarówkę wyprzedzać i zamiast depnąć do tych 120 to ciągnie się obok ~95... Cudownie.

      • 2 3

  • Jak jest wzniesienie, to przejść na luz i pozwolić, by auto korzystało (24)

    Z rozpędu i własnej masy. Przy zjeździe oczywiście

    • 3 19

    • w ten sposób spalasz więcej (3)

      przy zjeździe na biegu silnik nie pobiera paliwa wcale. na luzie tak.

      • 1 0

      • Co Wy z tym "wcale" (1)

        Wcale oznacza zero , nul , nic.... A przeciez skoro są silnik pracuje to w komorze spalania zachodzi reakcja do której jest potrzebne paliwo , powietrze iniskra więc jednak coś chyba spala ?

        • 0 1

        • Nie, nie zachodzi spalanie. Komputer odcina dopływ paliwa i napięcie na świecach. Silnik sobie po prostu tłoczy powietrze.

          • 1 0

      • ale toczysz się dłużej

        • 1 1

    • Nie w nowoczesnych samochodach. (5)

      W starych samochodach to prawda, bo spala się mniej paliwa gdy silnik pracuje na minimalnych obrotach, ale w nowoczesnych samochodach, w ogóle następuje odcięcie paliwa gdy samochód "kręci" silnikiem przy zjeździe... Więc mniej się spala zjeżdżając na biegu.

      • 12 1

      • tak działają nawet 20letnie silniki ;)

        • 1 0

      • na biegu nie spalasz nic, ale wcześniej zwolnisz (1)

        na luzie spalisz to co silnik spala na biegu jałowym ( przyjmijmy, że litr na godzine pracy), ale potoczysz się na dłuższą odległość
        tak więc trzeba korzystać z obu metod, tylko wybrać co w danym momencie jest bardziej opłacalne i bezpieczne
        na długich zjazdach o niewielkim pochyleniu jak najbardziej na luzie

        • 4 4

        • Sprawny komputer, przy utrzymywaniu prędkości na niewielkim spadku, wyliczy taką dawkę paliwa że spali niewiele więcej niż na luzie... A nadal bezpieczniej.

          • 2 0

      • Zapomniałeś dodać, że "stare samochody" to te 30-letnie.

        • 5 0

      • Ok. Ja się załapuje widać na ten pierwszy przypadek :)

        Tzn na stare samochody

        • 0 5

    • (3)

      Rozpinanie napędu, czy to przy zjeździe z wzniesienia, czy w zakręcie to skrajna głupota.

      • 7 2

      • na zakręcie zgoda, przy zjeździe trzeba korzystać, tylko bezpiecznie (2)

        • 4 4

        • (1)

          Mhm... I zamiast hamować silnikiem, który wtedy spali całe ZERO (ewentualnie jakąś pomijalną ilość), męczyć hamulce przez całą drogę. Oj znam takich co chcieli zjechać na luzie a potem nie mieli czym hamować...

          • 3 0

          • w górach zjeżdzasz na takim biegu na jakim byś podjeżdzał

            ale łagodne pagórki to co innego

            • 2 0

    • Jazda na luzie? (5)

      Napewno nie jest ekonomiczna, w wielu przypadkach nawet niebezpieczna.
      Polecam kontrolnie odnowić uprawnienia

      • 13 3

      • Ten typ nauczył się 60 lat temu, że trzeba jeździć na luzie i go nie oduczysz (2)

        Ci ludzie tak mają

        • 11 3

        • dobrze się nauczył (1)

          • 5 9

          • Bzdur się nauczył, tyle.

            • 0 2

      • Proponuję nie pouczać innych, synku (1)

        • 2 12

        • Synku?

          Nikogo nie pouczam, Tracy kierowcy jak Ty i tak są niereformowalni. Także szkoda prądu na ciebie.

          • 8 3

    • Z góry zjeżdża się na biegu, dziadzie (3)

      Silniki już od dawna przy zjezdzaniu z góry nie zużywają paliwa, chyba zatrzymałes się 30 lat temu w epoce gaznikow w maluchach.

      • 14 1

      • ale wiesz co to hamowanie silnikiem (1)

        • 2 1

        • Zależy od samochodu

          W 1,9tdi w seacie faktycznie hamował nieziemsko. W 2,0 hdi peugeota trochę. 1,8tbi alfy prawie w ogole

          • 1 0

      • Tak

        • 0 0

  • prawo jazdy powinno byc na rok (7)

    ecodriving powinien byc w programie szkolenia....jak wytłumaczyć kierofczykowi ze ostre ruszanie i ostre hamowanie po 200m nic nie daje. no nie da sie

    • 1 20

    • Ecodriving jest w programie szkolenia

      Z resztą co tu uczyć ? W kazdym normalnym aucie ( nie mówię o passacie B5 iitp) jest strzałka która pokazuje kiedy jaki bieg wrzucić , trzeba tylko to robic

      • 1 0

    • Na rok nie, powinno być ~dożywotnie - np. 128 lat (2)

      Ale... tylko jak zdasz za pierwszym razem.

      Za każde oblanie egzaminu powinni obniżać 4x ;]
      128 lat
      32 lata
      8 lat
      2 lata
      6 mc

      A nacisk powinien być kładziony nie na trudność tego egzaminu, tylko na stan techniczny samochodów... I wypadków byłoby mniej :)

      Wypadki z roku na rok spadają w dół nie dlatego, że ludzie zmądrzeli ;)))
      nie nie nie
      Samochody po prostu są bezpieczniejsze - np. sam hamuje... a wcześniej jest sygnał jak radar zbliżeniowy wykryje zbyt szybkie zbliżanie się do poprzedzającego pojazdu/przeszkody

      • 1 11

      • mniej jest wypadków bo spowalnia się kierowców jak tylko się da. tylko i wyłącznie dlatego

        • 0 0

      • Zdałem za siódmym razem

        Za każdym podejściem uczyłem się czegoś nowego, nabrałem nowych umiejętności. Dzięki temu gdy w końcu zdałem byłem lepiej przygotowany do jazdy. Od 10 lat jestem kierowcą zawodowym bez żadnego wypadku. Twoja teoria jest do d***

        • 5 5

    • oh,,,,,,,,,

      znowu oblałeś kurs na kartę jowejową ? partner będzie zasmucony ;)

      • 2 0

    • PJ na rok? Znowu ty z tymi bredniami?

      Dla ciebie pozwolenie na internet powinno być na miesiąc i poparte badaniami psychologicznymi

      • 7 0

    • Ostre ruszanie jest dobrym rozwiązaniem na utrzymanie optymalnego spalarnia

      Gorzej z zatrzymaniem. W korku jazda Eco jest mało prawdopodobna, ale można próbować przynajmniej zoptymalizować spalanie

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Kierowca ma obowiązek wożenia w aucie:

 

Najczęściej czytane