- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (270 opinii)
- 2 "Podatek od aut spalinowych i tak będzie" (45 opinii)
- 3 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (192 opinie)
- 4 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (112 opinii)
- 5 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (378 opinii)
- 6 Hamowanie przed autem to bandyterka (173 opinie)
Ukośne przejście powstanie na Grunwaldzkiej w Oliwie
To będzie pierwsze tego typu przejście dla pieszych w Gdańsku. W ciągu najbliższych miesięcy między Olivia Business Centre a zakładem Bimet na al. Grunwaldzkiej powstanie ukośna zebra. Przejście ma skrócić drogę pracownikom okolicznych biurowców i zakładów pracy do przystanków tramwajowych na Wita Stwosza.
Nie przekonały ich ani petycje z podpisami ponad 100 mieszkańców, ani też uchwały rady dzielnicy. Tłumaczenia urzędników próbowali zbijać sami mieszkańcy, przytomnie zauważając, że trudno o duży ruch pieszych na przejściu dla pieszych, którego jeszcze nie ma.
Przejście jednak będzie
Ostatecznie drogowcy dali się jednak przekonać. Projekt nowego przejścia jest już gotowy i ma ono powstać w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Wszystko zależy od finansowania. Urzędnicy chcą, by w kosztach partycypowały firmy znajdujące się po obu stronach planowanej zebry, a więc Olivia Business Centre i przede wszystkim spółka Federal-Mogul Bimet.
To pracownicy tego drugiego zakładu zyskają na nim najwięcej, bo znacznie skróci im się droga do przystanków tramwajowych przy Wita Stwosza. Obecnie, by dostać się na drugą stronę alei Grunwaldzkiej, muszą korzystać z przejścia przy Hali Olivia.
Planowane przejście - choć zostanie wymalowane przez obie jezdnie, a więc w sumie przez siedem pasów ruchu - będzie dwuetapowe, ale, jak zapewniają drogowcy, da się je pokonać za jednym "zamachem". Pozwoli na to specjalny program sygnalizacji, który będzie włączał pieszym zielone światło z kilkusekundowym opóźnieniem.
Warto dodać, że zebra powstanie w ramach istniejącego skrzyżowania z sygnalizacją świetlną. Jak mówią drogowcy, nie powinno więc w znaczący sposób wpłynąć na ruch w ciągu al. Grunwaldzkiej.
- Przesunięcie przejść przez dwie jezdnie wynika z faktu, że sygnał zielony na obu przejściach załącza się w innym momencie cyklu. Niestety, wielu ludzi ma taką przypadłość, że z jakiegoś powodu patrzy się w głąb, nie widząc tego, co wyświetla najbliższy sygnalizator. Z tego powodu mieliśmy kilka dość groźnych wypadków - tłumaczy Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu.
Nowa zebra będzie nietypowa, bo część skrzyżowania zostanie wymalowana ukośnie do osi jezdni, a nie jak zwykle - prostopadle. Dlaczego?
- Przepisy dopuszczają skos do 30 stopni. Zrobiliśmy przejście po skosie, aby skrócić drogę przejścia i przejazdu, a także żeby uniknąć dziwnych załamań chodnika lub drogi rowerowej. Tym bardziej, że w tym układzie byłoby to załamanie takie, że pieszy nie obserwowałby nadjeżdżających pojazdów, ale miał je "na plecach".
I z formy, i z samego faktu, że przejście wreszcie się pojawi cieszy się Jakub Raciborski - mieszkaniec Oliwy, od początku zaangażowany w powstanie przejścia przez Grunwaldzką.
- Dzięki przejściu znacznie skróci się mieszkańcom droga do sklepów po drugiej stronie ulicy. Oczywiście zyskają też pracownicy OBC i Bimetu. Większość złożonych podpisów pod moją petycją o utworzenie przejścia pochodziło właśnie od pracowników Bimetu. To dobra wiadomość dla naszej dzielnicy - mówi Raciborski.
Wraz z przejściem dla pieszych obok pojawi się też przejazd dla rowerzystów. Inwestycja ma kosztować od 50 do 100 tys. zł. Trwają rozmowy, by część prac sfinansował Bimet i kompleks OBC. Prace zaplanowano na wiosnę lub lato 2018 r.
Miejsca
Opinie (212) 3 zablokowane
-
2018-03-13 08:26
Dlaczego ukośne i dlaczego nie pomiędzy OBC i CH Familia?
- 2 5
-
2018-03-13 08:30
Głupota (1)
Durnie , zakorkujecie Oliwę na amen.
- 12 10
-
2018-03-13 08:47
korkują samochody nie piesi
- 11 0
-
2018-03-13 08:31
super wieści od rana
nie korzystam, ale każde takie ułatwienie dla pieszych cieszy
kierowcy niech nie płaczą, bo dla ich potrzeb wyburzane są w miastach całe pierzeje budynków i degradowany krajobraz!- 10 10
-
2018-03-13 08:38
Ukośnie przejście? Bezczelność. (2)
Pieszy powinien przez jezdnię przechodzić najkrótszą drogą w jak najkrótszym czasie! Najlepiej kłusem albo galopem, by jak najmniej przeszkadzać prawdziwym użytkownikom dróg!
- 13 2
-
2018-03-13 10:57
(1)
Zwroc uwage jak przechodza przy Zaku. Najchetniej do od tramwaju do skm szli by srodkiem drogi.
- 0 3
-
2018-03-13 14:43
Bo pokonanie jednej ulicy to tam 3 cykle świateł po 2 minuty każdy
Rozumiesz? Auta stają 1 raz, piesi mają 3 czerwone.
- 1 0
-
2018-03-13 08:48
no i po co to tak kombinować co chwikę - a zrobić od razu na tej trasie przejścia co 10 metrów i po sprawie
- 7 3
-
2018-03-13 09:07
Popieprzyło już wszystkich?
Najwyraźniej tak.
- 8 7
-
2018-03-13 09:07
Zły pomysł!
- 10 6
-
2018-03-13 09:08
Rzeczywiści rowerem będzie szybciej. Riksze niedługo w modzie :) (2)
- 8 3
-
2018-03-13 15:37
rowerem już jest szybciej - nie sprawdziłeś?
na odległości do 5 km rower w mieście jest szybszy niż samochód
- 4 0
-
2018-03-13 19:13
moja riksza jeździ juź drugą zimę, nie narzekamy
- 0 0
-
2018-03-13 09:34
Czy kierowcy będą musieli wtedy ustępować pieszym idącym z tyłu ?
- 4 3
-
2018-03-13 09:36
:( (2)
czyli będą kolejne korki w Oliwie
- 8 13
-
2018-03-13 14:44
Tak, kolejne, bo póki co ich nie ma...
Eh
- 2 1
-
2018-03-13 19:04
to zlikwidujmy przejścia obok !
Żeby nie było korków należy zrobić wszystko
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.